Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Harjoituspäiväkirjat

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
renne
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 406
Lauteille: Tammikuu 2005

#331

Viesti renne »

Saanko kysyä, että miten luiden paksuneminen ja vahvistuminen on havaittu? Mausermitalla, viivottimella, käsikopelolla? Ymmärtääkseni tähän ei löydy kauhean vankkoja lääketieteellisiä perusteluja. Hermothan kyseisiltä aluilta kuolevat, joten tunto huononee eikä kipua niin herkästi tunne.
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

#332

Viesti Miklu »

jkk kirjoitti:
Ensimmäiset puoli tuntia bon parissa,
En tiennytkään että aikidon harjoittelussa on myös bo mukana.
Hokutokaissa harjoitellaan Blaizen tapaan jotakin bo-jutsun lajiketta. Jotkut sanovatkin, että akd on enemmän lähtöisin keihään/pistimen käyttelystä kuin miekan tiestä.
Bruce Lee elää!
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#333

Viesti keskilinja »

Kovetus tapahtuu pikkuhiljaa, ja kun luut kestävät enemmän, niin sitten lyödään lujempaa/vaihdetaan hakattavaa esinettä. Eli kovetus ei ole sitä, että isketään käsi sata lasissa johonkin puuhun tai vastaavaan, vaan se tosiaankin tapahtuu aivan rauhassa ja vaiheittain.

Oikeaoppiseen kovetukseen tarvitaan myös lääkintätaidot, jotta voitaisiin ennalta ehkäistä vammoja ja hoitaa jo syntyneitä. Tai Shin Muniin kuuluu siis oleellisena osana kiinalainen lääketiede.

Kovetus ei ole mitään maagisia voimia sisältävää hömppäjumppaa, vaan ihan tieteellisten faktojen pohjalla mennään. Osteoporoosiinkin tunnettuna ehkäisymenetelmänä liikunnasta aiheutuva tärinä ja rasitus luille. Me viemme homman vaan ylempään potenssiin.

Ja jos katsoo vanhempia TSM oppilaita huomaa, että oikein tehtynä kovetuksesta ei ole haittaa, vaan suurta hyötyä. Jos joku nyt sanoo, että vauriot saattavat näkyä vasta vuosien jälkeen, niin luulisi että 40 vuoden kovetusharjoittelusta syntyisi jonkin moisia vammoja, mutta ei.

Ja hyvät ihmiset. Älkää kovettako ilman pätevän ohjaajan opetusta, sillä kovetuksella tosiaankin rikot itsesi, jos se tehdään väärin.

Hyvät treenit.
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
johannes
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1843
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Haukipudas!

#334

Viesti johannes »

Keskilinja:miksei danja saanut kertoa asiasta? onko tässä jotain erikoismenetelmiä lajin sisällä,vai jotain muuta erikoista?
ka1
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2188
Lauteille: Maaliskuu 2005

#335

Viesti ka1 »

Jospa se johanneskin rauhottuisi ;)
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

#336

Viesti Jussi Häkkinen »

johannes kirjoitti: Keskilinja:miksei danja saanut kertoa asiasta?
Opetus- ja lajihierarkia. Ihan helkkarin tarpeeksi hyvä syy.

Hyvä opettaja & hyvä kriittisyys ja kyky hakea tietoa muualtakin => parhaimmillaan hyvä tulos.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
johannes
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1843
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Haukipudas!

#337

Viesti johannes »

ka1 kirjoitti: Jospa se johanneskin rauhottuisi ;)
Mua vaan kiinnostaa kung-fu,kun siihen liittyy meidän lajia harrastamattomien silmiin niin paljon mystisyyttä. Vähän niinkuin karate kaksikymmentä vuotta sitten.
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#338

Viesti Ronin »

Treenipäiväkirja lauantai 10.9.05

Vapaamuotoista treeniä oman treeniporukan kanssa. Aloitettiin säkkitreenillä (DP:itä ja clinchiä). Sitten paditreeniä (jab, cross, chin jab, kyynärpäät, EOH:t). Sitten muutama erä vapaata sparria (kasseille ei osuta ja päähän tehtäviä iskuja ei 100% täysillä). Tällä kertaa otettiin vaan 1 vs. 1, ensikerralla sitten taas MPO-sparria.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#339

Viesti tabitha »

Maanantai 5.9.

Kickboxing 90 min.

Näistä viikon alkupuolen treeneistä ei ole enää hirveän hyvää muistikuvaa. Oisko ollut silleen, että oltaisiin hinkattu maegeriä ja mawashigeriä. Sen lisäksi äärimmäisen yksinkertaista kombinaatiotekniikkaa. Tauolla join liikaa vettä ja tuli ällö olo.

Aikido 90 min.

Lajinäytös ja sen jälkeen peruskurssitreenit. Olen käynyt varmaan kymmenen kertaa peruskurssin.

Tiistai 6.9.

Aikido 60 min.

Aamutreenit. Mitään muistikuvaa tekniikoista, mutta taisi olla rankka treeni koska en jaksanut illalla remuta enää.

Keskiviikko 7.9.

Kick-boxing 90 min.

Lisää kombinaatioita ja loppuviikon yliannostus olkapäähippaa.

Aikido 90 min.

Peruskurssitreeni ja heti perään asetreeni. Fiilis oli aivan p*ska ja palikkatekniikan hinkkaaminen ärsytti. Välillä ei vaan voi mitään.

Torstai 8.9.

Aikido 60 min.

Junnutreenit. Miksköhän mä käyn junnutreeneissä?

Aikido 90 min.

Kaapelitehtaalla. Taisi muistaakseni olla bokkenia lopussa. Hatara muistikuva on myös, että oltaisiin tehty kokyonagea ja Harri viskoi mua pitkin salia.

Perjantai 9.9.

Aikido 60 min.

Aamutreenit, taas kohtuullisen vetämätön olo koko loppupäivän. Tehtiin vyökoetekniikkaa, kun yks äijä on menossa ekan kyun graduointiin.

Lauantai 10.9.

Aikido 75 min.

Mä olin ihan fiiliksissä. Olin saanut kiskottua pikkuveljeni mukaan treeneihin, se alottaa ehkä aikidon :D Oli hyvät treenit ja jäi hyvä fiilis jälkeenpäin.

Juoksu&pyöräily 30 min.

Pyöräiltiin pikkuveljen kanssa Pirkkolan urheilukentälle ja takasin. Me juostiin siellä kaks kilsaa, jäin 8 sekuntia jälkeen yleisurheilija-pikkuveljestäni :doubt: Jonain päivänä mä vielä voitan sen... ihan totta...

Sunnuntai 11.9.

Aikido 90 min.

Treenit Vuosaaressa. Oli aika vähän porukkaa paikalla, ja jiyuwazaks ja "sparrailuks" se sitten meni... No joo...

Aikido 210 min.

Ai miten voi olla niin pitkä treeni? Ensin junnujen peruskurssi, junnujen jatkokurssi, aikuisten treenit, asetreenit. Vähän jäi sellainen fiilis etten osaa mitään :? Mutta saattoi se olla sitäkin että väsyin, kun treenit vaan oli niin helkutin pitkät :?
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#340

Viesti Alioppilas »

Miten minulle tulee tuosta treenipäiväkirjasta sellainen olo että kirjoittaja vetää harjoittelua robottina kolme tuntia päivässä mutta ei muista jälkeenpäin mitään kun on niin väsynyt?

Rauhassa.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#341

Viesti tabitha »

No en mä nyt jokaista treenattua tekniikkaa mitenkään voi muistaa! :)

Mulla on huono lähimuisti. En esim. enää muista mitä tänään söin aamiaiseksi. :oops:
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Nelson
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1216
Lauteille: Maaliskuu 2005

#342

Viesti Nelson »

Sinun pitää laittaa itsellesi niin maittava aamiainen, että muistat sen koko päivän :).

Jos totta puhutaan niin en minäkään muista kaikkia tekniikoita jälkikäteen mitä treeneissä tehtiin. Jotain tietenkin muistan. Varsinkin jos sattui oppimaan jotain uutta.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#343

Viesti Elina »

Treenipäiväkirjaa:

Nuhassa siis ma, ti, ke, to - perjantaina tang lang 90 min. (tai jottain). Oli ok olo, tosin alkuverryttelyissä hengästyin ja punnerruksissa hapotti hartioita ihan helkkaristi. Lauantaina ja sunnuntaina viiht...lepoa... :oops:

Huomenna takaisin ruotuun. Yskää on tosin vähän, mutta vain lähinnä aamuisin. Tarkoituksena olisi tehdä huomenna siis puntti, spinnata vähän ja mennä sitten spinusta tang lang -treeneihin. :)
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 35
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#344

Viesti sivarinlötkö »

Minulla on ainakin sellainen olo, että jos en muista jotain juttua treenien jälkeen, niin en ole oppinut sitä. Ajatuksella, ajatuksella...
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#345

Viesti MarkkuT »

Minä en myöskään juuri edellistä treeniä pidemmälle muista. Selkärankaanhan ne jutut kai pitäisi saada, että onko se muistaminen sitten niin tärkeätäkään... ;)
Ain't no one.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 90 kurkkijaa