Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Peruskurssimainokset

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#61

Viesti Mjölnir »

Rojola kirjoitti: Yleisenä kysymyksenä heitän ilmaan, että mitä oman lajisi peruskurssimainoksessa kerrotaan itsepuolustuksen suhteen? Vaatimuksena siis, että sana itsepuolustus mainitaan mainoksessa.

Heracles Valkeakoski kirjoitti: Krav Maga ja Defendo ovat molemmat moderneja ja realistisia itsepuolustuslajeja. Lajit on kehitetty tosielämän väkivaltatilanteista selviytymiseen.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Teletappi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 397
Lauteille: Toukokuu 2007
Paikkakunta: Porvoo

#62

Viesti Teletappi »

K.Maga kirjoitti: "BJJ,jota yleisesti pitdetään maailman tehokkaimapana itsepuolustuslajina kamppailulajiharrastajien keskuudessa"
Itsekin muistan joskus lukeneeni vastaavanlaisen lauseen jostain netin syövereistä. Todennäköisesti jopa jonkun BJJ-seuran sivuilta, joka sinäänsä on vähän surullista. Tällä varmasti viitataan Gracien poikain huimaan menestykseen vapaaotteluissa silloin joskus, mutta se nyt ei liity tuon lainatun lauseen sisältöön juuri mitenkään.
Onpa minulla tyhmä allekirjoitus.
error404
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 565
Lauteille: Heinäkuu 2007
Paikkakunta: Karkkila
Etulaji: Hanmoodo
Sivulajit: Thainyrkkeily
Takalajit: Paini

#63

Viesti error404 »

Hmm... Tuo Tampereen karatemainos pisti minunkin silmääni aikalailla, kun sen ensimmäistä kertaa näin. Minusta tuossa tapauksessa hehkutettiin lajia ehkä "hieman" liikaa, mutta jokainen tyylillään...

Hanmoodoa on markkinoitu varmasti ip-lajinakin joskus, mutta Karkkilassa on aina puhuttu (ainakin omien muistikuvieni mukaan) kamppailulajista tai taistelulajista, jotka ainakin asiaan perehtymättömälle tarkoittavat käytännössä samaa asiaa. Ip-puoli on yleensä mainittu ohimennen julisteissa ja näytöksissä on näytetty vähän tekniikkaakin.
Kuvake
Akuma
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1030
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#64

Viesti Akuma »

Minusta "itsepuolustus", "itsepuolustukseen valmentava" -ilmaisuja voivat oikeutetusti käyttää mainoksissaan vain puhtaat RBSD -lajit.

Muutenkin olisi helpompaa, jos ihmisille tarjottaisiin tieto siitä mitä lajin parissa totuudenmukaisesti tarjotaan, vaikkapa sitten kolmannen osapuolen "sertifiointikäytännön" tjsp perusteella, jolleivät itse siihen kykene. Vaan kun niitä julisteita suunnittelevat usein fanaattiset pässikät (ketkäpä muutkaan?) jotka eivät ole mistään muista lajeista koskaan kuulleetkaan ja latelevat superlatiiveja täysin yksipuolisen kokemusmaailman perusteella.
Matti Vanhanen

"We do not become 'masters of form'; instead, we hopefully train long and hard enough that the form 'masters' us."
-Ellis Amdur
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

#65

Viesti Kyynikko »

Mika kirjoitti: Kyynikko, mites siinä sun lajissasi valmentajat tai opettajat toimivat? Ei kun niin, sähän oot sooloartistina netissä.... :badgrin:
Olen nyt vähän aikaa katsellut tätä viestiä.

En pääse siitä tunteesta että kyseessä vaan on jonkinlainen henkilökohtainen v-ttuilu.

Haluatko kertoa minulle mikä viestin motivaatio ja tarkoitus on.

Toivon että olen nyt ymmärtänyt väärin.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#66

Viesti Mika »

Kyynikko, viestin tarkoitus oli sanoa, että muiden lajien opettajien ja valmentajien toimien analysoimisen lisäksi voisit ehkä itsekin antaa sen oikean panoksesi tähän ketjuun (tai ainakin siihen osaan keskustelua).
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#67

Viesti flammee »

Akuma kirjoitti: Minusta "itsepuolustus", "itsepuolustukseen valmentava" -ilmaisuja voivat oikeutetusti käyttää mainoksissaan vain puhtaat RBSD -lajit.
Ongelma lienee siinä että rbsd-lajit ovat uudelleenmäärittäneet itsepuolustusharjoittelun merkityksen. Ja kun mitään virallisia standardinimityksiä ei ole niin kaikki saavat periaatteessa käyttää tuota termiä ja se joka ei käytä saa vähiten peruskurssilaisia. :p
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

#68

Viesti Streetwise »

Eiköhän se ole niin, että ne suurten oppilasmäärien lajit on jotain ihan muuta kuin realistista itsepuolustusta. Kannattaa siis mainostaa vain hyvää harrastusta, kuntoa, kavereita, komeita verkkareita, nopeaa vyöarvojen nousua ja saunailtoja. Ai niin, se itsepuolustustaitohan karttuu siinä sivussa kuin itsestään... tai sitten ei.
Viimeksi muokannut Streetwise, loka 19, 2007, 20.48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#69

Viesti Mjölnir »

STR kirjoitti: Eiköhän se ole niin, että ne suurten oppilasmäärien lajit on jotain ihan muuta kuin realistista itsepuolustusta. Kannattaa siis mainostaa vain hyvää harrastusta, kuntoa, kavereita, komeita verkkareita, nopeaa vyöarvojen nousua ja saunailtoja. Ai niin, se itsepuolustustaito karttuu siinä sivussa kuin itsestään. :D
Juu, muistan kun aikanaan mainostettiin eräässä seurassa naisten kunto-thaita siten, että kunto kasvaa ja kalorit kuluu ja itsepuolustustaito karttuu kuin itsestään :lol:
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

#70

Viesti Streetwise »

Joo, no kyseisen seuran kunto-thai mainoksessa pitäisi myös olla maininta saunailloista, koska ovat niin olennainen osa kokonaisuutta :lol:
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#71

Viesti Mjölnir »

STR kirjoitti: Joo, no kyseisen seuran kunto-thai mainoksessa pitäisi myös olla maininta saunailloista, koska ovat niin olennainen osa kokonaisuutta :lol:
Aivan. Vetäjillä etuoikeus :lol:

ps. siis juoda kaljaa, tiätty...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Akuma
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1030
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#72

Viesti Akuma »

STR kirjoitti: Eiköhän se ole niin, että ne suurten oppilasmäärien lajit on jotain ihan muuta kuin realistista itsepuolustusta. Kannattaa siis mainostaa vain hyvää harrastusta, kuntoa, kavereita, komeita verkkareita, nopeaa vyöarvojen nousua ja saunailtoja. Ai niin, se itsepuolustustaitohan karttuu siinä sivussa kuin itsestään... tai sitten ei.
:perfect10:

Sä oot NIIN oikeessa!

(:D)

Oikeesti.
Matti Vanhanen

"We do not become 'masters of form'; instead, we hopefully train long and hard enough that the form 'masters' us."
-Ellis Amdur
Kuvake
Risto R
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 3062
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Joensuu

#73

Viesti Risto R »

Kiitokset Miklulle ideoista mainokseen. Tässäpä työn tulos:

Kuva

Kommentteja ja kritiikkiä? Heittäkää muutkin omia mainoksianne, viimeisestä on aikaa.
Joensuun historiallisen miekkailun seura
"I [sword] am Royal, enforce justice, propagate goodness and destroy evil." -Fiore dei Liberi, 1409

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#74

Viesti AriJ »

Risto R kirjoitti: Kiitokset Miklulle ideoista mainokseen. Tässäpä työn tulos:

Kuva

Kommentteja ja kritiikkiä? Heittäkää muutkin omia mainoksianne, viimeisestä on aikaa.
Mun silmään aina tökkäsee kun mallien vaatetus on verkkarilinjaa, eikä jotain vanhaa tyyliä...
______________________
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#75

Viesti JanneM »

Ôari kirjoitti:
Risto R kirjoitti:Kiitokset Miklulle ideoista mainokseen. Tässäpä työn tulos:

Kuva

Kommentteja ja kritiikkiä? Heittäkää muutkin omia mainoksianne, viimeisestä on aikaa.
Mun silmään aina tökkäsee kun mallien vaatetus on verkkarilinjaa, eikä jotain vanhaa tyyliä...
Mutta eikös se ole rehellistä...
Jos ne vetäis pussihousuissa ja sulkahatuissa, niin vois hitusen kurssilletulija ihmetellä, että ei näillä ookkaan sitä hassua hattua ja satiinipöksyjä, tai jättää tulematta, kun pelkää, että joutuu hommaamaan moiset...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 45 kurkkijaa