Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Laadukkaita keppejä

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
jahkailija
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 347
Lauteille: Syyskuu 2005

Laadukkaita keppejä

#1

Viesti jahkailija »

Heitänpä tänne ylistystä kotimaisille taitajille.

Huomasin viime viikolla keskustelupalstalla (kamppailu.net) kaupiteltavan hikkorisia keppejä ja tilaushan piti lähettää, ihan koemielessä. Matkahuolto toimitti paketin perille ja nyt ihmeteltävänä on kourallinen kepakoita. Ylisanoja välttääkseni:
ehdottomasti parasta laatua johon olen törmännyt, sekä materiaalin että työn suhteen. Keppini ovat pituuksiltaan 140 ja 160 cm, halkaisija 25mm. Raskasta, suorasyistä hikkoria. Saapuivat käsittelemättöminä, itse hieroin pintaan useamman kerroksen parafiiniöljyä mutta kukin hoitanee tämän viehtymystensä mukaan.

Oma kepinheiluttelukokemukseni rajoittuu perinteisiin japanilaisiin astaloihin (jo, bo, hanbo) mutta kenties näistä jotain iloa filippiiniläisharrastajillekin olisi. Ainakin sahan kanssa modifioituina. Toimituskuluineen hinnaksi muodostui melko tarkkaan 25 eur/sauva. Kehottaisinkin jon tms aseen hankkimista harkitsevan unohtamaan valko-tai punatammiset versiot joita kaupataan laatuunsa nähden ylihintaan ja ottamaan yhteyttä suoraan valmistajaan. Sekä painossa että kestävyydessä hikkori päihittää molemmat puulajit 6-0.

Eläköön kotimainen yrittäjyys! :D

Otan mielipiteestäni täyden vastuun ja jos joku syyttää mainonnasta niin syyttäköön. Mielestäni hyvin tehty työ ansaitsee aina kiitosta.

-jahkailija



(täältä siis: veikko.suihkonen@cop.fi tai 044-5412155)
Kuvake
Ari
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3050
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Laadukkaita keppejä

#2

Viesti Ari »

jahkailija kirjoitti: Oma kepinheiluttelukokemukseni rajoittuu perinteisiin japanilaisiin astaloihin (jo, bo, hanbo) mutta kenties näistä jotain iloa filippiiniläisharrastajillekin olisi. Ainakin sahan kanssa modifioituina.
Käsittääkseni Veikon tekemiä keppejä onkin mennyt iso kasa Combat Academylle escriman harrastajille. Myös Ylivieskassa (siis siellä missä kepintekijä itse asuu) on hikkorikeppejä tehty treenikäyttöön escrimaan (tosin Ylivieskan escrimatoiminta näyttää olevan vähän jäissä ainakin tällä hetkelle).
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#3

Viesti mronkain »

Minäkin tilasin noita kaksi paria ja vaikka aikoinaan vähän narisinkin korkeasta hinnasta niin pitää sen verran ottaa sanoja takaisin että hikkorikepeiksi hinta on varsin kohdallaan, varsinkin kun esim. USA:sta tilatessa tulisi postikulut ja tullit päälle (ja jo lähtöhintakin on kovempi). Rottinkia kun on Suomesta suht. hankala ellei mahdoton saada, niin nuo toimivat erittäin hyvin. Työn jälki on laadukasta, paksuus ja paino ovat hyvässä suhteessa, puumateriaali on laadukasta ja kun pituudenkin saa itse määrätä niin noita voi tosiaan suositella.

Ja edelleen metsästän paikkaa, josta saisi rottinkia metritavarana halutuilla pituuksilla/paksuuksilla ja mielellään vielä jos saisi valita eri laaduista ja vaikka speksata kasvusolmujen tiheyden/määrän... Jenkeistä on pari paikkaa tiedossa, mutta pitäisi tilata melkoinen läjä isolla porukalla että postikulut ja tullit saisi jotenkin järkeviin hintoihin. K.I.L.L.iltä olen tilannut kaksi paria ehkä laadukkaimpia rottinkikeppejä mitä itse olen käsiini saanut, mutta hintakaan ei ole mitenkään edullinen. Vähänkö haikailen aikoja kun noita sai Sokevasta kympillä (kymmenellä markalla siis!) useamman parin...
Sen verran lisätietoa tästä, että Sokevasta kertoivat että indonesialainen tukkuri on pistänyt ehdottoman ukaasin että vain sokeille ja sokeain kouluille saa myydä, koska rottinki on hidaskasvuista ja haluavat suojella varantojaan. Filippiineillä ekologia on aika lapsenkengissää, joten jos joku keksisi tuoda sieltä suoraan maahan niin varmasti saisi tavaraa paljon ja edullisesti. En kuitenkaan usko että tämän maan FMA-harrastajat olisivat varsinainen ekouhka...

- Marko
Kuvake
ville
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 584
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ylivieska

#4

Viesti ville »

Ylivieskan escrimatoiminta näyttää olevan vähän jäissä ainakin tällä hetkelle
Arille (ja miksei muillekin) tiedoksi.
Ylivieskan Escrima toiminta lähti taas vaihteeksi käyntiin. Treenejä on tosin vain kerran viikossa, mikä on auttamatta liian vähän, mutta minkäs teet, kun aika ei riitä kaikkeen.

Pitänee päivitellä nuo veppisivut ajantasalle jossain välissä.
Ville Kukonlehto - Ylivieska Wing Tsun

Hän joka haluaa - löytää keinot
Hän joka ei haluaa - keksii selitykset
Kuvake
Ari
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3050
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#5

Viesti Ari »

ville kirjoitti: Arille (ja miksei muillekin) tiedoksi.
Ylivieskan Escrima toiminta lähti taas vaihteeksi käyntiin.
Mukava kuulla. Nykyinen harjoitusaikakin näyttää paremmalta kuin edellinen (joka siis oli wt-treenien jälkeen = 1,5 h wt:tä ja perään 1,5 h escrimaa). Tulen taas joskus lyömään sinua kepillä päähän. Tai enhän minä ole varmaan vielä kertaakaan lyönyt sinua kepillä päähän, kerran taisin vähän hipaista. Onneksi tilanne on helppo korjata.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 27 kurkkijaa