Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Itsepuolustusseminaariartikkeli Hämeen Sanomista

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Itsepuolustusseminaariartikkeli Hämeen Sanomista

#1

Viesti Mjölnir »

http://www.hameensanomat.fi/Article.jsp" onclick="window.open(this.href);return false; ... 11&main=37
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Minazki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1223
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Ähtäri

#2

Viesti Minazki »

"Koska nainen on useimmiten miestä fyysisesti heikompi, kannattaa puolustautua iskemällä miehen herkkiin paikkoihin."
Tämä kyseinen asia on liiankin selvä kaikille naisille ja siitä tulee kärsittyä :?

Mutta tämä: "-Entäpä kun ajat autoa ja käytät turvatyötä. Pelkäätkö koko ajan ajaessasi joutuvasi onnettomuuteen? Et, vaan käytät turvavyötä, koska terve järki sanoo niin. Aivan samalla tavoin sinulla pitää olla valmiudet itsesi puolustamiseen uhkatilanteessa." on nerokas vertaus ja todellakin asia on näin. Mikään ei ole varmaa mutta jos tilanne tulee on tärkeää että on jokin keino selvitä, kuten autossa turvavyö vaikka ei koskaan sitten kolariin joutuisikaan. Hyvä artikkeli.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#3

Viesti Jussi Häkkinen »

Hyvä artikkeli, tosin maalailee Suomesta hieman liian vaarallista kuvaa. IP-kursseille toki kannattaa mennä, jos tuntee siihen erityistä tarvetta.

Turvavyövertaus oli liioittelua.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#4

Viesti Mjölnir »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Hyvä artikkeli, tosin maalailee Suomesta hieman liian vaarallista kuvaa.
...sillä seuraavien tilastojen perusteella Suomessa ei ole merkittävää väkivallan uhkaa...(laita tähän se tilasto tms, johon vetoat)
IP-kursseille toki kannattaa mennä, jos tuntee siihen erityistä tarvetta.
Totta kai. Ei sinne vastentahtoisesti kannata tulla. Oppiminen kuitenkin vaatii motivaation.
Turvavyövertaus oli liioittelua.
...sillä (laita tähän se peruste, jonka takia muut henkilöturvallisuuden keinot kuin turvavälineiden käyttö eivät ole vertailukelpoisia em. asian kanssa)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#5

Viesti Jussi Häkkinen »

Asiat muuten täytyy yleensä todistaa oleviksi, ei olemattomiksi - ts. että väkivallan uhka Suomessa ON jatkuva ja että kursseja tarvitaan siksi. Ei päinvastoin.


Kannan sateenvarjoakin taivaan putoamisen varalta.

Mutta ymmärrän toki, että IP-opettajat saavat työstään palkan ja että sen takia on hyödyllistä markkinoida väkivallan uhkaa.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#6

Viesti Mjölnir »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Mutta ymmärrän toki, että IP-opettajat saavat työstään palkan ja että sen takia on hyödyllistä markkinoida väkivallan uhkaa.
valhe, emävalhe, tilasto..

Tilastoja tulkitaan kaikki omien tarkoitusperiensä mukaan. Oma kantani on, että Suomessa on pirun hyvä todennäköisyys joutua väkivallan kohteeksi. Tätä todennäköisyyttä voi pienentää oikeanlaisella taktiikkaharjoittelulla, ja jos kaikki muu menee pieleen ja joutuu tilanteeseen, niin tietyllä harjoittelulla parantaa mahdollisuuksiaan selviytyä vähillä vammoilla.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#7

Viesti Mjölnir »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Asiat muuten täytyy yleensä todistaa oleviksi, ei olemattomiksi - ts. että väkivallan uhka Suomessa ON jatkuva ja että kursseja tarvitaan siksi. Ei päinvastoin.
No, johan tuossa jutussakin mainittiin, että Suomessa rattijuopot aiheuttavat 3500 onnettomuutta, joissa loukkantuu tai kuolee ihmisiä.

Samassa aikaikkunassa 30 000 ihmistä kuolee tai loukkaantuu väkivallan seurauksena.

Tosin kotitapaturmissa kuolee ja loukkaantuu vielä enemmän ihmisiä, mutta rattijuopot nähdään yleensä ongelmana. Verrattaessa väkivaltatilastoa johonkin tunnettuun tilastoon, joka yleisesti on hyväksyttävissä ongelmaksi, voidaan todeta, että väkivalta on ongelma.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#8

Viesti Jussi Häkkinen »

Mjölnir kirjoitti: voidaan todeta, että väkivalta on ongelma.
Voisikohan siihen löytyä ratkaisu muualtakin kuin väkivallan harjoittelusta?
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#9

Viesti Mjölnir »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:voidaan todeta, että väkivalta on ongelma.
Voisikohan siihen löytyä ratkaisu muualtakin kuin väkivallan harjoittelusta?
Voi.

Mutta en usko väkivallattomaan maailmaan.

Niin kauan kuin on ihmisiä on väkivaltaa. Sen kanssa pitää elää, tai sitten kieltää väkivallan olemassa olo.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

#10

Viesti Eizei »

Voisikohan siihen löytyä ratkaisu muualtakin kuin väkivallan harjoittelusta?
Joo nehän yritti tätä puolisentoista vuosikymmentä sitten laittamalla jokaikiseen oppilaitokseen hienoja atk-luokkia ja mediateekkejä. Yrittivät saada pihalla tappelevat poikalapset jalostettua kynäniskaisiksi nörteiksi, jotka eivät saa lyödä toisiaan, kun tuo tietokoneennäpyttelijäimago vaatii sellaset aikamonituumaiset salorat silmille ja rillipäätä kun ei saa lyödä. Pitkällä tähtäimellä nähtiin, että silmäsalorat voidaan heittää hyllylle, koska pian kukaan ei ole kykenevä toista satuttamaan. Yllättävän nopeasti laitoisten käytävillä kävelikin tyytyväisiä Mr.Burnseja. Rauha oli maassa.

Kunnes youtube ilmaantui. Pojat löysivät pari videota, hakeutuvat oppiin, lukevat suolikaksnelosta ja taas vedetään turpaan entistä kovempaa. ;) Ihmiset tappelevat, niin kuin ketut, kanat ja muurahaiset. Mun mielestä itsensä ja läheistensä suojeluun on ihan hyvä olla tarjolla erinäisiä vaihtoehtoja. Väkivaltaisiakin. Sitä saa mitä tilaa. Hyvä artikkeli. :)
Antti Junikka
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#11

Viesti Jussi Häkkinen »

Mjölnir kirjoitti: Niin kauan kuin on ihmisiä on väkivaltaa. Sen kanssa pitää elää, tai sitten kieltää väkivallan olemassa olo.
Kyllä. Väkivaltaan toki voi suhtautua muutenkin kuin väkivallalla. Sitä voi myös ehkäistä muuta kautta - etenkin jos sattuu olemaan se heikompi.

Hyvä kurssi, hyvää toimintaa, huono uutisointitapa.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#12

Viesti L.K. »

Nuo kurssit on mielestäni hyviä.Jo senkin takia,että voivat herättää ja sitä kautta hlö voi löytää hyvän harrastuksen,joka kehittää kuntoa ja itsepuolustustaitoa.

Mielestäni ei ole oleellista edes se,että kuinka suuri riski on joutua uhriksi.Jotkut joutuvat jatkuvasti,jotkut eivät koskaan.Vaikka saattavat liikkua paikoissa joissa pitäisi joutua.Tai sellaisessa tilassa.

Eihän esim. läheskään jokainen poliisi joudu koskaan virkauransa aikana aseella ampumaan,mutta ei se tarkoita sitä etteikö sitä olisi järkevää treenata.

Eli jokainen treenituntu mielestäni lisää edes jollain tasolla valmiuksia selvitä paremmin väkivaltatilanteesta.Mikäli toki treenaa järkevästi ja oikein. ;)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 57 kurkkijaa