Tuolla oli otettu kantaa moneen tämän ketjun juttuun, muiutenkin ihan hyvän oloinen paketti harjoittelusta, vaikka koskeekin voimatreeniä:
http://www.geocities.com/elitemadcow1/T" onclick="window.open(this.href);return false; ... Primer.htm
Mua itseäni mietityttää tämä juttu eristävistä liikkeistä:
Mika kirjoitti:
Kehonrakentajat harjoittelevat juuri näin, samaten tätä metodia käytetään kuntoutuksessa (tietysti huomattavasti pienemmillä vastuksilla ja eri tavoittein). Kamppailijalle tällainen harjoittelu on hyvä tapa tutustua kuntosaliin ja omaan kehoonsa.
Eikö esim. kyykyn opettelu kevyesti, aluksi vaikka harjanvarrella tai ilman mitään, opettaisi enemmän tasapainoa ja kehonhallintaa (kehoon tutustuminen) kuin vaikka reisien ojentajien ja koukistajien tekeminen? Mun mielestä eristävät liikkeet ovat nimenomaan edistyneemmille, jotka jo ehkä tietävät omista heikkouksistaan tai lihasepätasapainostaan jotain tarkkoja juttuja.
Ok, reiden ojennuskoneeseen on helppo kenen tahansa mennä istumaan ja pumppaamaan, mutta kyykyssä joutuu keskittymään painopisteeseen ja koko kehon asentoon. Mutta silti musta tuntuu että siitä kyykkyharjoittelusta saa enemmän irti kuka tahansa, mutta varsinkin kamppailija ja varsinkin aloittelija. Voin olla tietty väärässäkin, nämä on vain mun omia mielipiteitä.