Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kehitysehdotukset ja vikailmoitukset

Keskustelua Potkun kehittämisestä sekä ohjeita laudan käyttämiseen

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 145
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#46

Viesti Mika »

Kolme oikaistu.

Mutta mitäs jos kirjoittaja itse on tarkoittanut ne noin kirjoitettavaksi? :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Olppaemi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1182
Lauteille: Joulukuu 2005

#47

Viesti Olppaemi »

Kiitän. :)
Mika kirjoitti: Mutta mitäs jos kirjoittaja itse on tarkoittanut ne noin kirjoitettavaksi? :)


Ööh, antaisitko esimerkin tästä? :smt017

Mielestäni ainakin asia-aiheissa voi korjata otsikkojen selkeät kielioppivirheet.
“The soldier, above all other people, prays for peace, for he must suffer and bear the deepest wounds and scars of war.”
jussip
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2447
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Suomi

#48

Viesti jussip »

Olppaemi kirjoitti:
Mika kirjoitti:Mutta mitäs jos kirjoittaja itse on tarkoittanut ne noin kirjoitettavaksi? :)


Ööh, antaisitko esimerkin tästä? :smt017
"Keskustelua seuraavista välimerkeistä: ,."
"Morse-koodin alkeet, osat: .---- -....- ----."
"Se on loppu nyt."
"Viuhkapalloilun SM-3."
"Yleistä ulinaa jne."

Nämä ovat kaikki tärkeitä keskustelun aiheita.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 145
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#49

Viesti Mika »

Olppaemi kirjoitti: Kiitän. :)
Mika kirjoitti:Mutta mitäs jos kirjoittaja itse on tarkoittanut ne noin kirjoitettavaksi? :)


Ööh, antaisitko esimerkin tästä? :smt017

Mielestäni ainakin asia-aiheissa voi korjata otsikkojen selkeät kielioppivirheet.
En osaa, sen takia esitinkin kysymykseni.

Juuri tällä viikolla joksanen vastasi Kahvilassa kysymykseen siitä, miksi hän kirjoittaa ketjujen otsikot pienellä (varsinaista syytä ei ollut). Sitten hän aloitti uuden ketjun - taas pienellä alkukirjaimella. Se on hänen tyylinsä ja todistetusti nyt siis tietoinen valinta. Kieliopillisesti sekään ei ole oikein.

Mistä voimme tietää, ettei tuo pisteiden käyttäminen ole harkittua?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
PaavoH
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1251
Lauteille: Heinäkuu 2005
Etulaji: Baji, bagua
Sivulajit: Xinyi liuhe

#50

Viesti PaavoH »

Tää on tosissaan vaan villi idea eikä edes varmaan kovin uusi, mutta olisi jännää jos potkuun saataisiin kansainvälinen siipi. Sen ei tarvitsisi aluksi olla kovin iso, vain kokeilu asteella mutta halutessaan siitä voisi sitten laajentaa.

Vietäisiin "operaatio kamppailulajit lähemmäksi toisiaan" maailmanlaajuiseen skaalaan :)
Kuvake
Olppaemi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1182
Lauteille: Joulukuu 2005

#51

Viesti Olppaemi »

jussip kirjoitti: "Keskustelua seuraavista välimerkeistä: ,."
"Morse-koodin alkeet, osat: .---- -....- ----."
"Se on loppu nyt."
"Viuhkapalloilun SM-3."
"Yleistä ulinaa jne."

Nämä ovat kaikki tärkeitä keskustelun aiheita.
Kylläkyllä. Näitä tuli mullekin mieleen. Tottakai jos on kielelliset perusteet pisteelle, niin sittenhän homma on ok.

Miksi Se on loppu nyt vaatii pisteen?
Mika kirjoitti: Juuri tällä viikolla joksanen vastasi Kahvilassa kysymykseen siitä, miksi hän kirjoittaa ketjujen otsikot pienellä (varsinaista syytä ei ollut). Sitten hän aloitti uuden ketjun - taas pienellä alkukirjaimella. Se on hänen tyylinsä ja todistetusti nyt siis tietoinen valinta. Kieliopillisesti sekään ei ole oikein.
En sallisi tuotakaan, mutta jostain syystä pienet kirjaimet ei häiritse minua yhtään niin paljon kuin nuo pistejutut.
Mika kirjoitti: Mistä voimme tietää, ettei tuo pisteiden käyttäminen ole harkittua?
Minusta tällä ei ole mitään väliä. Voin minäkin aloittaa asia-aiheesta ketjun nimellä haluaattexx turpaaa!!!!?!!1+1=3!!!!!, ja perustella otsikkoa että se on mun oma tyyli ja kielioppisäännöt ei koske minua. :D

Jokainen saa puolestani kirjoitella epäkielellistä tekstiä, mutta huonot otsikot vaan heikentää foorumin luettavuutta ja tyyliä.
“The soldier, above all other people, prays for peace, for he must suffer and bear the deepest wounds and scars of war.”
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 145
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#52

Viesti Mika »

Killuminati kirjoitti: Tää on tosissaan vaan villi idea eikä edes varmaan kovin uusi, mutta olisi jännää jos potkuun saataisiin kansainvälinen siipi. Sen ei tarvitsisi aluksi olla kovin iso, vain kokeilu asteella mutta halutessaan siitä voisi sitten laajentaa.

Vietäisiin "operaatio kamppailulajit lähemmäksi toisiaan" maailmanlaajuiseen skaalaan :)
Joo, aihetta on pohdittu aiemminkin. Ihan hyvä ottaa taas esille. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
jkk
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1067
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#53

Viesti jkk »

Vähän kiireessä kirjoitan, joten en ehtinyt tarkistaa onko tätä jo toivottu..

Mielestäni olisi hyvä jos potkusta löytyisivät tiedote potku.net:in synnystä ja toiminnasta uusien käyttäjien ennakkoluuloja hälventämään. Pelkkä tervetuloa sivun
Potku.net
Potku.net on kaikkien taistelu-, kamppailu- ja itsepuolustuslajeista kiinnostuneiden kohtaamispaikka.

Sivustolla esitellään lajeja, seuroja ja henkilöitä, käsitellään liikuntaa ja ravitsemusta sekä kehitetään eri lajien välistä yhteistyötä. Tarkoituksena on sekä tuoda lajeja ja niiden harrastajia lähemmäs toisiaan että kehittää kamppailulajimaailman imagoa myös suuren yleisön silmissä.

Keskustelufoorumillamme on mahdollisuus keskustella mitä erinäisimmistä aiheista - myös lajien ulkopuolelta.
ei näköjään aina aja tuota tarkoitusperää.

Samasta syystä tiedote potku-meattyjen historiasta, tarkoitusperistä ym. muusta olisi mielestäni paikallaan.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 145
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#54

Viesti Mika »

:thumbsup:

Yritetään työstää.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
jkk
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1067
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#55

Viesti jkk »

Hyvä hyvä.

Miitti tiedotteessa voisi olla myös pieni kuvaus kustakin menneestä miitistä ja ehkä linkki johonkin(?), missä olis kuvia ja videoita kustakin spektaakkelista.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 145
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#56

Viesti Mika »

Jokin kehitellympi versio tästä, kenties?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
jkk
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1067
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#57

Viesti jkk »

Kehittää voi aina, mutta ehdotukseni sikisi just siitä, etten tuotakaan tekstiä löytänyt, enkä vieläkään tiedä missäpäin hintternettiä se sijaitsee..

Eli tuota olisin kaivannut tässä päivänä muutamana kun potkua yritin mainostaa.

Edit. Lisäys: Viimeksi eilen kerroin potkusta naapurin tädille, kun mulle selvisi että harrastavat koko perhe(!) Sinmoo Hapkidoa. Siis ihan totta ilmeisesti koko perhe, jopa 3 vuotias tytär, mikäli oikein ymmärsin, huimaa! :wav:
Viimeksi muokannut jkk, elo 28, 2007, 23.13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 145
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#58

Viesti Mika »

Tässä ollaan jo pitkään odoteltu uutta versiota phpBB:stä. Kaikki muutostyöt on ajoitettu sen ympärille, koska emme voi olla varmoja, miten esim. foorumin ulkoasu muuttuu. Naked silti lupasi pitää sen samanlaisena. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
jkk
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1067
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#59

Viesti jkk »

Phppbb:eet on mulle hepreaa, mutta ymmärsin että Naked hoitaa homman himaan :) .

Toinen kehitysehdotukseksi naamioitu Mikan haukkuminen on nuo englannin kieliset linkit. Esimerkiksi tämä:
http://www.brainatlas.org/aba/2007/0706" onclick="window.open(this.href);return false; ... 1751.shtml

Päihteitä koskevat tutkimukset kiinnostavat minua. Soluja ja varsinkin hermosoluja luen nyt innokkaasti kun olen päässyt taas koulun penkkiä kuluttamaan. Englantia kuuntelen sujuvasti ja humalassa jopa puhunkin, mutta tuntuu että pää räjähtää, kun koittaa moista juttua englanniksi lukea. Tuskin sitä kokonaan tajuaisin etes suomeksi.. (Äksönin ja dendriitin välissä on synapsi? Mun pitäis nää kait muistaa maanantaihin mennessä :cry: .)

Ehdotankin että mulkomaan kielisen linkin jälkeen laitettaisiinkin pieni referaatti suomen kielellä, kun se kääntäminen ei ilmeisesti siellä päässä niin haastavaa ole.

Mika olet hampaissani siksi koska tuntuu, että valtaosa sun postaamista linkeistä on ihan jotain muuta kun suomea :cry: .
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#60

Viesti MarkkuT »

Onko kukaan huomannut tätä:

Kuva

Kaipa mä oon pahemman luokan insinööri ja perfektionisti, kun tuon epäkohdan näkeminen nostaa verenpainetta ainakin yhdellä pykälällä joka kerta... :lol:
Ain't no one.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 26 kurkkijaa