Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Kultit ja lahkot
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Viestit: 94562
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Kultit ja lahkot
On täysin ymmärrettävää, miksi joku aloittaisi kultin. On myös melko selvää, miksi joku liittyisi kulttiin. Mutta jos kultti on pahanlaatuinen sairaus, on hieman hankala yrittää ymmärtää, miksi ihmiset eivät hae apua. Jos oma henki on vaarassa, ei kai silloin voi enää muut kuin selviytymisvaistot määrätä toimintaa? Mutta ei...
Rock Theriault on pahin tietämäni kulttijohtaja. Hänen tekosensa olivat täysin uskomattomia - ja siis nykypäivän Kanadassa! Hänestä ja kultistaan tehty elokuva, Savage Messiah, on melko puhutteleva, mutta ei vedä vertoja tosielämälle. Niin raaka oli tämä mies.
Vaikeinta on ymmärtää, että monet näistä naisista seuraavat häntä vielä nykyäänkin...
http://www.ctv.ca/servlet/ArticleNews/s" onclick="window.open(this.href);return false; ... _21831627/
http://www.jcl.qc.ca/Nouvelles/jcl.ther" onclick="window.open(this.href);return false; ... glais.html
Kannattaa lukea varovaisesti...
Ylipotkija: Otsikkoa muutettu 1.6.2012 (Kultit → Kultit ja lahkot).
Rock Theriault on pahin tietämäni kulttijohtaja. Hänen tekosensa olivat täysin uskomattomia - ja siis nykypäivän Kanadassa! Hänestä ja kultistaan tehty elokuva, Savage Messiah, on melko puhutteleva, mutta ei vedä vertoja tosielämälle. Niin raaka oli tämä mies.
Vaikeinta on ymmärtää, että monet näistä naisista seuraavat häntä vielä nykyäänkin...
http://www.ctv.ca/servlet/ArticleNews/s" onclick="window.open(this.href);return false; ... _21831627/
http://www.jcl.qc.ca/Nouvelles/jcl.ther" onclick="window.open(this.href);return false; ... glais.html
Kannattaa lukea varovaisesti...
Ylipotkija: Otsikkoa muutettu 1.6.2012 (Kultit → Kultit ja lahkot).
-
- etupotkija
- Viestit: 4457
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Paikkakunta: Mushroomland
Luettu ja luettu. Pakko myöntää, että kaverilla oli aika vapaa mielikuvitus kun lukee noista eri kärsimyksenaiheuttamismetodeista. Tähän mennessä lukemistani tapauksista vain nazi-lääkäri Joseph Mengelen teot ovat samaa luokkaa Theriaultin kanssa. Ero vain on siinä, että Theriaultin uhrit olivat pääsääntöisesti vapaaehtoisia mikä tekee hommasta astetta enemmän...suomen kielessä ei ole kunnollista vastinetta sanalle "bizarre", mutta sitä tarkoitan.
Se, miksi tuollainen on ylipäätänsä mahdollista on mielestäni ihmisten heikkous. Eli on ihmisiä, jotka ovat heikkoja ja etsivät epätoivoisesti jotain mihin uskoa. Jos on hyvä suustaan ja karismaattinen muutenkin luulisi, ettei olisi kovin vaikeaa houkutella tuollaisia ihmisiä kulttiin. Silti tuollaisia tekstejä lukiessa tuntuu samalta kuin huonossa kauhuleffassa: kokoajan mielessään huutaa "ei, älä kuuntele sitä! lähde karkuun!" vaikka tietää, ettei uhri tule pakenemaan. Samoin kaikista tekstin selityksistä huolimatta ei voi kuin vain ihmetellä mitä uhrien mielissä liikkuu kun he jatkavat tuollaisen johtajan seuraamista ja toteuttavat hänen käskyjään. Auktoriteettien sokeasta tottelemisesta ei yleensä seuraa mitään hyvää.
Se, miksi tuollainen on ylipäätänsä mahdollista on mielestäni ihmisten heikkous. Eli on ihmisiä, jotka ovat heikkoja ja etsivät epätoivoisesti jotain mihin uskoa. Jos on hyvä suustaan ja karismaattinen muutenkin luulisi, ettei olisi kovin vaikeaa houkutella tuollaisia ihmisiä kulttiin. Silti tuollaisia tekstejä lukiessa tuntuu samalta kuin huonossa kauhuleffassa: kokoajan mielessään huutaa "ei, älä kuuntele sitä! lähde karkuun!" vaikka tietää, ettei uhri tule pakenemaan. Samoin kaikista tekstin selityksistä huolimatta ei voi kuin vain ihmetellä mitä uhrien mielissä liikkuu kun he jatkavat tuollaisen johtajan seuraamista ja toteuttavat hänen käskyjään. Auktoriteettien sokeasta tottelemisesta ei yleensä seuraa mitään hyvää.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...
Liity Etupotkijaksi!
Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Liity Etupotkijaksi!
Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
-
- kylkeenpotkija
- Viestit: 2609
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Paikkakunta: Tampere
-
- päähänpotkija
- Viestit: 8116
- Lauteille: Huhtikuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki, Finland
Inhottava ihminen tuo Rock, tämäntyyppinen käytös yleensä lisää argessioita. Kuinka moni pystyy sanomaan lukemansa jälkeen että jokainen ihminen on pohjimmiltaan hyvä?
Turkka Tervonen
"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
-
- munillepotkija
- Viestit: 654
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Mika tuossa ihmetteli, miksi naiset seuraavat Rockia itsepintaisesti, vaikka on oikeastaan jo toisaalla vastannut tuohon kysymykseen.
Rock nappaa kuumimmat misut ja meille jännittäjille jää vain jämänaiset, koska hänessä on kaiken tuon sairauden takana monia parinvalinnassa houkuttelevia ominaisuuksia kuten korkeaa riskinottokykyä, energisyyttä ja jonkinlaista luovuuttakin tehdessään yllättäviä ratkaisuja.
Monet rikollisuuden muodothan johtuvat pohjimmiltaan siitä, että rikollinen on tavallaan yhteiskunnan hierarkiassa alemmalla kuin jotkut hänen ominaisuutensa mahdollistaisivat ja hän yrittää sitten väkisin paikata tuota epäkohtaa. Nuo edellämainitut monille kriminaaleille tyypilliset vahvuudet sitten kumoutuvat joidenkin heikkouksien kuten yhteistyötyökyvyttömyyden tai lyhytjännitteisyyden vuoksi tai ulkoisten olosuhteiden takia.
Mutta evoluutio on luonut parinvalintavaistot, jotka näkevät ikäänkuin pidemmälle vaikkapa tuon kriminaalin lapsiin, jotka pystyvät ehkä jossain toisessa viitekehyksessä käyttämään noita geneettisestikin periytyviä ominaisuuksia myös yhteisönsä hyväksi.
Parinvalinta on monimutkaista hommaa ja siinä taspainoillaan aina kunnon perheestään huolehtivan pikkuvirkamiehen ja Rockien välillä. Ilmeisesti ihmislajin säilymisen kannalta on ollut tärkeää arvostaa epätavallisia reagointitapoja ja ajatuskulkuja silloinkin kun ne lyhyellä tähtäimellä vaikuttavat yhteisöä tuhoavilta. [smilie=masa.gif]
Rock nappaa kuumimmat misut ja meille jännittäjille jää vain jämänaiset, koska hänessä on kaiken tuon sairauden takana monia parinvalinnassa houkuttelevia ominaisuuksia kuten korkeaa riskinottokykyä, energisyyttä ja jonkinlaista luovuuttakin tehdessään yllättäviä ratkaisuja.
Monet rikollisuuden muodothan johtuvat pohjimmiltaan siitä, että rikollinen on tavallaan yhteiskunnan hierarkiassa alemmalla kuin jotkut hänen ominaisuutensa mahdollistaisivat ja hän yrittää sitten väkisin paikata tuota epäkohtaa. Nuo edellämainitut monille kriminaaleille tyypilliset vahvuudet sitten kumoutuvat joidenkin heikkouksien kuten yhteistyötyökyvyttömyyden tai lyhytjännitteisyyden vuoksi tai ulkoisten olosuhteiden takia.
Mutta evoluutio on luonut parinvalintavaistot, jotka näkevät ikäänkuin pidemmälle vaikkapa tuon kriminaalin lapsiin, jotka pystyvät ehkä jossain toisessa viitekehyksessä käyttämään noita geneettisestikin periytyviä ominaisuuksia myös yhteisönsä hyväksi.
Parinvalinta on monimutkaista hommaa ja siinä taspainoillaan aina kunnon perheestään huolehtivan pikkuvirkamiehen ja Rockien välillä. Ilmeisesti ihmislajin säilymisen kannalta on ollut tärkeää arvostaa epätavallisia reagointitapoja ja ajatuskulkuja silloinkin kun ne lyhyellä tähtäimellä vaikuttavat yhteisöä tuhoavilta. [smilie=masa.gif]
Biitistä sekaisin
-
- etupotkija
- Viestit: 94562
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Enpäs tiennytkään että sokru on noin kiinnostunut parinvalinnasta!
Ja kaikki mitä kirjoitit on tietenkin tutkijoidenkin mukaan varsin totta. Ja se toisaalla esittämäni väite pätee tähän vain osittain. Kyse ei ole enää normaalista laumaelämisestä, vaan psykologisesta terrorista ja alunperin haavoittuvassa mielentilassa olleiden henkilöiden järkyttävästä hyväksikäytöstä.
Mutta tuosta rikollisuudesta. Tämä Roch (on muuten noin, h-kirjaimella, kirjoitin alunperin väärin) on kyllä enemmän kuin vain "kriminaali". Hänhän on täysin seinähullu sadisti, jonka olemassaolo todellakin kehottaa pohtimaan ihmisyyttä (kuten Krabola esittikin). Noita geenejä on muuten syytä jo pelätäkin, mutta se on vaikeampi aihe, johon omat resurssini eivät taida kyllä ihan riittää. Voin tutkia.
Ja noista "kuumimmista misuista" voi tietenkin olla montaa mieltä, mutta jos katsotaan hieman pintaa syvemmälle, on Gabriellen historia jokseenkin surullinen. Että hän nykyään pystyy vastustamaan Rochia ja tämän kulttia sekä elämään tasapainoista elämää, on kyllä maailman suurin
Ja kaikki mitä kirjoitit on tietenkin tutkijoidenkin mukaan varsin totta. Ja se toisaalla esittämäni väite pätee tähän vain osittain. Kyse ei ole enää normaalista laumaelämisestä, vaan psykologisesta terrorista ja alunperin haavoittuvassa mielentilassa olleiden henkilöiden järkyttävästä hyväksikäytöstä.
Mutta tuosta rikollisuudesta. Tämä Roch (on muuten noin, h-kirjaimella, kirjoitin alunperin väärin) on kyllä enemmän kuin vain "kriminaali". Hänhän on täysin seinähullu sadisti, jonka olemassaolo todellakin kehottaa pohtimaan ihmisyyttä (kuten Krabola esittikin). Noita geenejä on muuten syytä jo pelätäkin, mutta se on vaikeampi aihe, johon omat resurssini eivät taida kyllä ihan riittää. Voin tutkia.
Ja noista "kuumimmista misuista" voi tietenkin olla montaa mieltä, mutta jos katsotaan hieman pintaa syvemmälle, on Gabriellen historia jokseenkin surullinen. Että hän nykyään pystyy vastustamaan Rochia ja tämän kulttia sekä elämään tasapainoista elämää, on kyllä maailman suurin
The first question generally arising regarding sects is : "How can someone be naive enough to follow such an individual?" For starters, in her characteristic simple style, Gabrielle Lavallée offers us a large part of the answer by briefly relating her youth.
Left at the orphanage at birth by her mother who, with already ten or so children, could not handle more, Gabrielle was subjected to her first physical cruelty at that institution and learned nothing about love. Not much more when, at three years old, she was suddenly integrated into her family, her only "support" being an incestuous father who soon died of pneumonia. Left alone to raise her family in poverty, her mother demonstrated nothing but intransigence. And it is still with no knowledge of love, but in search of it, that Gabrielle enrolled in nursing studies, against her mother's will who wanted her to work.
She implicitly expected that by taking care of others, they would perhaps know how to return a little warmth. But faith made it so that the men she met were more interested in her physical attributes than to offer a little friendship. Led to imagine that love and sex were two reflections of one reality, she spends her weekends hitch-hiking towards Montreal in search of a new sensual affair in every passing car. With no false modesty, she relates in a clinical fashion why, among others, she even slept with a woman or with two Greeks at the same time.
Then comes Prince Charming. He is a diplomat, handsome, intelligent. He invites her to join him in Madrid to get married. In Spain, disappointement, he straightaway warned her not to expect him to remain faithful, it is not in him. Desperate, she leaves him and takes a train to Paris where she works at the American Hospital. In France, with time, things seem to be better, she becomes friends with a Norman woman and begins to visit Europe. But a detail bothers her, she realized that most of the medication prescribed to the patients only serves to stun them. So much so that with time, she came into conflict with her boss, to the point that she resigned. She is not long unemployed, we find her taking care of the son of a popular politician, then at a rich widow's bedside, who brings her to Switzerland. Her life seems to follow a quieter path, but on the way to Paris to meet her friend to go to the vintage, she is kidnapped an early morning by four men who raped her in turn.
We find her again in Mexico where she accepted the invitation of a businessman from Chicoutimi, whom she had met when she was in nursing school and whom she had already accompanied before. The man however was married and the affair disturbs her, so much that one day she leaves him for a Californian man, younger and more attentionate, who soon initiates her to drug trafficking. There she is, importing marijuana to the Calgary Stampede, going to Medellin and taking small planes in Central America. Then back to Mexico, the beach, the idle life, and a parasitic illness leading her to Guatemala for a cure - right when the hearthquake devastated the country.
Trafficking over, they settled in Los Angeles, California, where, not to depend on her companion who works for a NASA supplier, she dances in a cabaret. Fired because she accompanied a client to Las Vegas, she finds a place in another club - much less sophisticated - where she is asked to do lewd exhibitions. Break up with her companion.
She feels she has reached the utmost decay when she meets the owner of a pornography magazine who invites her on his yacht, then in his property in the back country. But she wishes to live by herself.
Barely better, in search of a meaning to her life, she returns to Guatemala to learn about plant medicine. That is where she meets the Adventists of the Seventh Day and, seduced by the way they see life, she adopts that religion.
It is during an Adventists Convention that, back in Canada, she goes to the Keswick summer camp. And just because she feels the need to speak French, she talks to a compatriot freshly arrived from Quebec, Roch ThŽriault.
She tells us that she was immediately subjugated by the man's eyes, then she relates in detail their first encounters - most times by moonlight. It is during one of these encounters that she happens to have strange visions, which ThŽriault will explain by asserting that he was charged with a holy mission. At first, we discover a kind man, good listener and always available. Gabrielle told him everything there was to know about her. After such a confession, and in a hurry to finally be of some use, it is easy to understand her haste in accepting his offer to enroll with his group of volunteers to teach people how to quit smoking.
As soon as the convention is over, she follows him in the Beauce region, in the company of a few others who will form the core of the disciples. We assist to the enrollment of new disciples and understand what attracts them in the lifestyle proposed by Theriault. Effectively, the first realizations are in all regards exemplary: free care for the sick and needy, anti-smoking classes which work; it almost seems like we are in Mother Theresa's surroundings, and these young searching people feel like they do something good. They begin to feel indebted to Roch Theriault who made them find this state. A couple even sold their house and belongings to give all their money to the leader and join the community.
-
- etupotkija
- Viestit: 94562
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Lisää tunnusmerkkejä:
1. Sisäinen kontrolli: miten paljon lahko määrää jäseniensä henkilökohtaisista asioista, jäsenen velvollisuus raportoida tekemisistään ylemmässä asemassa oleville.
2. Johtaja(i)n autoritaarisuus: kuinka erehtymättöminä johdon määräyksiä on pidettävä, suljetaanko niiden arvostelija ulkopuolelle. Velvollisuus totella johtajan/johtajien käskyjä.
3. Opillinen dogmaattisuus: todellisuuskäsityksen ja oppien jäykkyys. Suvaitsemattomuus erilaista ajattelua kohtaan. Kuinka pitkälle oppi ajattelee jäsenen puolesta tarjoten valmiit mielipiteet.
4. Syyllistäminen: onko jäsenen etsittävä vikaa aina itsestään, jos ei sopeudu yhteisöön.
5. Vainoharhaisuus: kuinka paljon jäseniä pelotellaan todellisilla tai kuvitelluilla vihollisilla, joita voivat olla erilaiset viranomaiset, virallinen (lääke)tiede, ja ennen kaikkea lahkosta lähteneet ja siihen kriittisesti suhtautuvat entiset jäsenet.
6. Maailmankielteisyys: näkeekö lahko "maallisen" elämän lahkon ulkopuolella täysin arvottomana. Väittääkö se lahkoon kuulumattomien ihmisten joutuvan kuoleman jälkeen helvettiin tai syntyvän uudestaan huonoihin oloihin. Onko sillä apokalyptinen visio, jossa maailmanloppu on lähellä ja vain lahkon sitoutuneet jäsenet pelastuvat.
7. Sensuuri: missä määrin johto rajoittaa jäsenten mahdollisuutta tutustua ulkopuolisiin näkemyksiin lahkosta. Suoran kiellon lisäksi sensuuri toimii usein epäsuorana ryhmäpaineena: kunnon jäsenen ei odoteta haaskaavan aikaansa "maallisiin" tai "demonisiin” tiedonlähteisiin.
8. Ihmissuhteiden rajoittaminen: onko painetta hylätä eri tavalla ajattelevien ystävien ja omaisten seura, "entinen elämä" harrastuksineen ja ilonaiheineen.
9. Uusien jäsenien värväys: kuinka paljon painoa annetaan uusien jäsenien hankkimiselle ja lähetystyölle.
10. Peiteryhmät: kuinka suuri määrä lahkolla on sen määräysvaltaan kuuluvia ryhmiä, joilla on toinen nimi kuin lahkolla, esim. peiteyhtiöt ja "hyväntekeväisyysjärjestöt", joiden tosiasiallinen tarkoitus on tuoda lisää kannattajia ja rahaa.
11. Varakkuus: kuinka paljon rahaa ja/tai omaisuutta lahkolla on käytössään tai se pyrkii haalimaan; miten paljon jäseniä painostetaan lahjoittamaan omaisuuttaan lahkolle (esim. kymmenykset tuloista, "erikoiskolehdit", lahkolle testamentatut perinnöt).
12. Poliittinen vaikutusvalta: kuinka paljon poliittista vaikutusvalta lahko haluaa tai on pystynyt hankkimaan esim. sijoittamalla jäseniään vaikutusvaltaisiin asemiin yhteiskunnassa.
13. Seksuaalinen manipulaatio: kuinka tarkkaan johtajat määräävät alaistensa seksielämästä.
14. Eroa harkitsevien painostus: kuinka voimakkaasti jäseniä pyritään estämään lähtemästä liikkeestä tai kuinka paljon entisiä jäseniä painostetaan liittymään takaisin lahkoon, esim. yöllisten puhelinsoittojen avulla.
15. Väkivallan hyväksyminen kun johto harjoittaa sitä tai on kyse liikkeen edusta.
16. Totisuus: kyvyttömyys sietää ryhmään, sen johtajiin tai oppeihin kohdistuvaa leikinlaskua.
1. Sisäinen kontrolli: miten paljon lahko määrää jäseniensä henkilökohtaisista asioista, jäsenen velvollisuus raportoida tekemisistään ylemmässä asemassa oleville.
2. Johtaja(i)n autoritaarisuus: kuinka erehtymättöminä johdon määräyksiä on pidettävä, suljetaanko niiden arvostelija ulkopuolelle. Velvollisuus totella johtajan/johtajien käskyjä.
3. Opillinen dogmaattisuus: todellisuuskäsityksen ja oppien jäykkyys. Suvaitsemattomuus erilaista ajattelua kohtaan. Kuinka pitkälle oppi ajattelee jäsenen puolesta tarjoten valmiit mielipiteet.
4. Syyllistäminen: onko jäsenen etsittävä vikaa aina itsestään, jos ei sopeudu yhteisöön.
5. Vainoharhaisuus: kuinka paljon jäseniä pelotellaan todellisilla tai kuvitelluilla vihollisilla, joita voivat olla erilaiset viranomaiset, virallinen (lääke)tiede, ja ennen kaikkea lahkosta lähteneet ja siihen kriittisesti suhtautuvat entiset jäsenet.
6. Maailmankielteisyys: näkeekö lahko "maallisen" elämän lahkon ulkopuolella täysin arvottomana. Väittääkö se lahkoon kuulumattomien ihmisten joutuvan kuoleman jälkeen helvettiin tai syntyvän uudestaan huonoihin oloihin. Onko sillä apokalyptinen visio, jossa maailmanloppu on lähellä ja vain lahkon sitoutuneet jäsenet pelastuvat.
7. Sensuuri: missä määrin johto rajoittaa jäsenten mahdollisuutta tutustua ulkopuolisiin näkemyksiin lahkosta. Suoran kiellon lisäksi sensuuri toimii usein epäsuorana ryhmäpaineena: kunnon jäsenen ei odoteta haaskaavan aikaansa "maallisiin" tai "demonisiin” tiedonlähteisiin.
8. Ihmissuhteiden rajoittaminen: onko painetta hylätä eri tavalla ajattelevien ystävien ja omaisten seura, "entinen elämä" harrastuksineen ja ilonaiheineen.
9. Uusien jäsenien värväys: kuinka paljon painoa annetaan uusien jäsenien hankkimiselle ja lähetystyölle.
10. Peiteryhmät: kuinka suuri määrä lahkolla on sen määräysvaltaan kuuluvia ryhmiä, joilla on toinen nimi kuin lahkolla, esim. peiteyhtiöt ja "hyväntekeväisyysjärjestöt", joiden tosiasiallinen tarkoitus on tuoda lisää kannattajia ja rahaa.
11. Varakkuus: kuinka paljon rahaa ja/tai omaisuutta lahkolla on käytössään tai se pyrkii haalimaan; miten paljon jäseniä painostetaan lahjoittamaan omaisuuttaan lahkolle (esim. kymmenykset tuloista, "erikoiskolehdit", lahkolle testamentatut perinnöt).
12. Poliittinen vaikutusvalta: kuinka paljon poliittista vaikutusvalta lahko haluaa tai on pystynyt hankkimaan esim. sijoittamalla jäseniään vaikutusvaltaisiin asemiin yhteiskunnassa.
13. Seksuaalinen manipulaatio: kuinka tarkkaan johtajat määräävät alaistensa seksielämästä.
14. Eroa harkitsevien painostus: kuinka voimakkaasti jäseniä pyritään estämään lähtemästä liikkeestä tai kuinka paljon entisiä jäseniä painostetaan liittymään takaisin lahkoon, esim. yöllisten puhelinsoittojen avulla.
15. Väkivallan hyväksyminen kun johto harjoittaa sitä tai on kyse liikkeen edusta.
16. Totisuus: kyvyttömyys sietää ryhmään, sen johtajiin tai oppeihin kohdistuvaa leikinlaskua.
-
- etupotkija
- Viestit: 11158
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Paikkakunta: Oulu
Sovelletaanpa potkuun.. :D:D
Se potkun tavoite, lajien lähentäminen.. Sehän ei käy että aletaan laittamaan lajeja paremmuusjärjestykseen.
Potkumiiteissä sparrataan!!!
Tää yksityisviestijuttu.1. Sisäinen kontrolli: miten paljon lahko määrää jäseniensä henkilökohtaisista asioista, jäsenen velvollisuus raportoida tekemisistään ylemmässä asemassa oleville.
Niin, kyllähän moderaattoreita pitää totella ja tietyntyyppinen kritisointi on kiellettyä.2. Johtaja(i)n autoritaarisuus: kuinka erehtymättöminä johdon määräyksiä on pidettävä, suljetaanko niiden arvostelija ulkopuolelle. Velvollisuus totella johtajan/johtajien käskyjä.
3. Opillinen dogmaattisuus: todellisuuskäsityksen ja oppien jäykkyys. Suvaitsemattomuus erilaista ajattelua kohtaan. Kuinka pitkälle oppi ajattelee jäsenen puolesta tarjoten valmiit mielipiteet.
Se potkun tavoite, lajien lähentäminen.. Sehän ei käy että aletaan laittamaan lajeja paremmuusjärjestykseen.
Kyllä.4. Syyllistäminen: onko jäsenen etsittävä vikaa aina itsestään, jos ei sopeudu yhteisöön.
Ylläpidon mukaan eräs entinen jäsen lähti vihaisesti ja häiritsikö se puhelimitsekin jopa.5. Vainoharhaisuus: kuinka paljon jäseniä pelotellaan todellisilla tai kuvitelluilla vihollisilla, joita voivat olla erilaiset viranomaiset, virallinen (lääke)tiede, ja ennen kaikkea lahkosta lähteneet ja siihen kriittisesti suhtautuvat entiset jäsenet.
Suomi24:n juttuihin ei voi luottaa.7. Sensuuri: missä määrin johto rajoittaa jäsenten mahdollisuutta tutustua ulkopuolisiin näkemyksiin lahkosta. Suoran kiellon lisäksi sensuuri toimii usein epäsuorana ryhmäpaineena: kunnon jäsenen ei odoteta haaskaavan aikaansa "maallisiin" tai "demonisiin” tiedonlähteisiin.
Tosipotkulaisella ei ole aikaa kavereille, ei ainakaan jos kuuluu potkun travian -alaosastoon.8. Ihmissuhteiden rajoittaminen: onko painetta hylätä eri tavalla ajattelevien ystävien ja omaisten seura, "entinen elämä" harrastuksineen ja ilonaiheineen.
Ylläpitohan on kutsunut mukaan asiantuntijoita ja asianosaisia, foorumia on myö mainostettu muilla foorumeilla.9. Uusien jäsenien värväys: kuinka paljon painoa annetaan uusien jäsenien hankkimiselle ja lähetystyölle.
Ylläpitäjällä on kamppailulajiseura, useilla jäsenillä yritys. Mikä onkaan niiden tosiasiallinen tarkoitus?10. Peiteryhmät: kuinka suuri määrä lahkolla on sen määräysvaltaan kuuluvia ryhmiä, joilla on toinen nimi kuin lahkolla, esim. peiteyhtiöt ja "hyväntekeväisyysjärjestöt", joiden tosiasiallinen tarkoitus on tuoda lisää kannattajia ja rahaa.
Etupotkijuus, maksulliset potkutapaamiset, lahjoitukset.11. Varakkuus: kuinka paljon rahaa ja/tai omaisuutta lahkolla on käytössään tai se pyrkii haalimaan; miten paljon jäseniä painostetaan lahjoittamaan omaisuuttaan lahkolle (esim. kymmenykset tuloista, "erikoiskolehdit", lahkolle testamentatut perinnöt).
15. Väkivallan hyväksyminen kun johto harjoittaa sitä tai on kyse liikkeen edusta.
Potkumiiteissä sparrataan!!!
Kohtahan se nähdään.16. Totisuus: kyvyttömyys sietää ryhmään, sen johtajiin tai oppeihin kohdistuvaa leikinlaskua.
– Science that can't be questioned is religion.
-
- etupotkija
- Viestit: 94562
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
-
- polveenpotkija
- Viestit: 168
- Lauteille: Tammikuu 2007
-
- reiteenpotkija
- Viestit: 313
- Lauteille: Helmikuu 2005
-
- etupotkija
- Viestit: 12713
- Lauteille: Tammikuu 2005
-
- päähänpotkija
- Viestit: 8116
- Lauteille: Huhtikuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki, Finland
Tai sitten Mänzy on übermoderator, te ette vain ole sitä huomannut.Yamazu kirjoitti:Huomioitavaksi - Mänzy ei ole moderaattoriAteenanPaarma kirjoitti:Ja kenen epäonnisen ikkunan alla mahtavatkaan potkun moderaattori-ninjat tänä yönä hiipiä...
Turkka Tervonen
"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
-
- etupotkija
- Viestit: 12713
- Lauteille: Tammikuu 2005
Mänzy, sä tiedät mitä sun pitää tehdä! Harmi vaan, että kohde on tällä kertaa hyvä tuttavasi, mutta semmoista se überninjan elämä voi ollaTohtori Krabola kirjoitti:Tai sitten Mänzy on übermoderator, te ette vain ole sitä huomannut.Yamazu kirjoitti:Huomioitavaksi - Mänzy ei ole moderaattoriAteenanPaarma kirjoitti:Ja kenen epäonnisen ikkunan alla mahtavatkaan potkun moderaattori-ninjat tänä yönä hiipiä...
______________________
-
- polveenpotkija
- Viestit: 168
- Lauteille: Tammikuu 2007