Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Venyttely

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
johannes
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1843
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Haukipudas!

#46

Viesti johannes »

Venyttely pilaa voimantuoton
"There's no business like ho business" :pimp:
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

#47

Viesti Questao »

Iltapäivää.

Johannes, en ole tällä kertaa ihan varma, oletko tosissasi. Mutta jos olet, olen eri mieltä kanssasi, ellei puhuta ääritapauksista, joissa on tehty maksimivenytyksiä ennen muita treenejä. Jos et puhunut tästä, osaisitko perustella väitettäsi?

- Q.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#48

Viesti tabitha »

Nyt kävi johannekselle huonosti. :D

No jaa, itse huomasin aikoinaan räjähtävyyden katoavan venyttelyn jälkeen vähäksi aikaa. Nykyään en tarvitse räjähtävyyttä mihinkään, joten asia ei vaivaa minua.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#49

Viesti Elina »

Ennen treenejä ei kannatakaan venytellä pitkään. Ainakin tankulatreeneissä liiallisen alkuvenyttelyn huomaa heti, kun jiben gongeissa jalat on liian vetkulat.
Kuvake
johannes
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1843
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Haukipudas!

#50

Viesti johannes »

Questao kirjoitti: Iltapäivää.

Johannes, en ole tällä kertaa ihan varma, oletko tosissasi. Mutta jos olet, olen eri mieltä kanssasi, ellei puhuta ääritapauksista, joissa on tehty maksimivenytyksiä ennen muita treenejä. Jos et puhunut tästä, osaisitko perustella väitettäsi?

- Q.
Hmm...Kyseessähän on eräs varsin tunnetuimmista kamppailulaji-vitseistä. Vähän niinkuin punttiksella sanotaan et jumi on voimaa.
"There's no business like ho business" :pimp:
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

#51

Viesti Questao »

Huomenta.

Jaa.

- Q.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#52

Viesti Mika »

Toi oli todella hyvä vitsi. Muutenkin yhden virkkeen viestit piristävät tunnelmaa asia-aiheissa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
johannes
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1843
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Haukipudas!

#53

Viesti johannes »

Onneks sulla ja Questaolla oli peräti kaksi(2) virkettä viesteissänne :smt045
Tuskinpa kukaan häiriintyi vitsistäni. Enemmän tämä ketju derailautuu sillä, että jatketaan oftopiccia viesti viestiltä.
"There's no business like ho business" :pimp:
Kuvake
Olppaemi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1182
Lauteille: Joulukuu 2005

#54

Viesti Olppaemi »

Takaisin aiheeseen:

Venyvyyttä parantavat- ja palauttavat venyttelyt taisi olla eri asia. Minkä pituisia palauttavien venyttelyiden piti suunnilleen olla? En tarkoita heti suorituksen jälkeisiä juttuja, vaan jonkin aikaa uhreilun jälkeen tehtävää venyttelyä. Jossain tästä oli juttua. :smt017

Vähän ihmettelen miksi aina puhutaan venyttelyn kestosta sekunteina, kun saman venytyksen pystyy tekemään eri kovuisena. Esim. joku aloittelija voi luulla, että pidemmät venytykset on täyttä tuskaa.

johannes kirjoitti: Tuskinpa kukaan häiriintyi vitsistäni.
Täällä on ainakin yksi. :smt006

Odottelin vaan, että joku muu avautuu. Hymiöilläkin on tarkoitus...
“The soldier, above all other people, prays for peace, for he must suffer and bear the deepest wounds and scars of war.”
Kuvake
Ubashi
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 36
Lauteille: Heinäkuu 2007

#55

Viesti Ubashi »

Vähän ihmettelen miksi aina puhutaan venyttelyn kestosta sekunteina, kun saman venytyksen pystyy tekemään eri kovuisena. Esim. joku aloittelija voi luulla, että pidemmät venytykset on täyttä tuskaa.
Kun mää venyttelen sisäreistä V-venytyksessä jostakin syystä alkaa huippaamaan ja tulee vaan huono olo, vaikka ihan kevyesti ja hitaasti yrittäis. Pahoinvointi alkaa kun pääse 1 cm sprigaatista. Aika hemmetin ärsyttävää joskus harkoissa, kun porukalla venytellään niin tekis mieli vaan laatata siihen paikkaa. Etuspagaatissa ongelmaa ei esiinny.

suoritan itse venyttelyn tunnin päästä harjoittelusta tai illalla. Yleensä minuutin tai pari venytyksiä 30 min - 1 h ajan :)
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

#56

Viesti Questao »

Hei.

Tästä alkaa viestin aiheeseen liittyvä asiaosuus. Palauttavien venyttelyiden pitäisi olla niin pitkiä, että lihas rentoutuu. Se määrittää venyttelyn raskauden ja kestonkin. Rentoutumisen kyllä tuntee, mutta muistaakseni joku keskimääräinen aika sille olisi joku 20 sekuntia. Sen jälkeen jos vähän aikaa malttaisi pitää rauhassa.

Se venyttelyn intensiteetti/raskaus on kyllä taitolaji, mutta yleensä hyvin kivuliaita venytyksiähän ei kannattaisi ollenkaan tehdä, kai. Ja kivun määritelmäkin riippuu henkilöstä.

Sprigaatilla tarkoitetaan varmaan sivuspagaattia? 1 cm maasta? Eihän sitä voi saada ihan pohjaan, eikö siinä ota jo polvet ja sisäreidetkin vastaan. Tuollaisista pahoinvointikohtauksista en ole kuullut, paitsi ensimmäistä kertaa jotain isompaa lihasta venytettäessä. Tähän loppuu viestin aiheeseen liittyvä osuus.

Johannes. Eipä sillä tietenkään ole mitään väliä, mutta olin aika lähellä lähteä hakemaan kirjahyllystä kirjaa lähteeksi ja muutenkin tarkistamaan asiaa. Ihan hyvä kai sitten, että en lähtenyt. Pitää muistaakin ensi kerralla olla vähän hauskemmalla tuulella, eikä edes suotta olettaa, että viestissä olisi ollut jotain asiaakin. Olen niin kuivakka aamuisin ja sellaista.

- Questão
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#57

Viesti sivarinlötkö »

Olppaemi kirjoitti:
johannes kirjoitti:Tuskinpa kukaan häiriintyi vitsistäni.
Täällä on ainakin yksi. :smt006
+1
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#58

Viesti bodyguard »

Mun mielestä se oli hauska juttu :|

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#59

Viesti Tohtori Krabola »

Questao kirjoitti: Hei.

Oon just menossa venyttelemään. :D
Kyllä niitä on mahdollista tehdä liian usein, mutta kyllä sä huomaat sen kahdessa päivässä. Oman ymmärrykseni mukaan liian usein ja liian rankasti venytetty lihas tulehtuu tai ylirasittuu ja se sattuu. Esimerkiksi kolmesti päivässä toteutettu pidentävä venyttely on luultavasti liikaa, samoin kuin joka päivä tehty hyvin rankka pidentävä venyttely. Tuolla mainitsemallasi tahdilla ei kaiken järjen mukaan pitäisi tulla mitään ongelmia, varsinkin kun itsekin sanoit vaikutusten olevan positiivisia.
Varsinkin tuo "venyttää mukavasti" kuulostaa erittäin järkevältä. Jatka samaan malliin!

- Questão
Olen samoilla linjoilla Questãon kanssa, päivittäinen venyttely ei ole haitaksi kunhan maltti pysyy mukana. Itse aloittelin venyttelyn aikoinaan liian rankalla kädellä, kroppaan jäi pysyviä muljuja.
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#60

Viesti Tohtori Krabola »

Olppaemi kirjoitti: Takaisin aiheeseen:

Venyvyyttä parantavat- ja palauttavat venyttelyt taisi olla eri asia. Minkä pituisia palauttavien venyttelyiden piti suunnilleen olla? En tarkoita heti suorituksen jälkeisiä juttuja, vaan jonkin aikaa uhreilun jälkeen tehtävää venyttelyä. Jossain tästä oli juttua. :smt017
Itse olen huomannut, että 1-2 minuutin pituiset, kevyet venytykset ovat parhaimpia vpalauttavaan venyttelyyn. Jos tuon tekee 2 tunnin sisällä liikunnasta lihakset ovat vielä lämpiminä ja revähdyksien riski on pieni.
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 30 kurkkijaa