Jinenkan Jissen Kobudo

Japanilaiset lajit

Ylipotkijat: Totte, TimoS

Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit ketjussa: 1
Lauteille: tammi 1, 2005
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Viesti:

Jinenkan Jissen Kobudo

Viesti Andy » heinä 9, 2007, 22.26

http://www.jinenkan.fi/

Voisiko joku kertoa enemmän tästä mielenkiintoisesta lajista? Mitä treeneissä käytännössä tehdään? Kuinka pitkälle edistyneitä lajin parhaat suomalaisharrastajatovat ja onko heillä ehkä taustaa jostain muusta lajista? Miten Jinenkan Jissen Kobudo on tullut Suomeen?
Antti Sariola

http://www.kickboxingteam.com

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders

Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Lauteille: touko 7, 2005
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Nyrkkeily
Takalajit: Vapaaottelu, BJJ, Karate

Viesti kenttiensankari » heinä 9, 2007, 22.35

Minua kiinnostaisi tietää että mikä on Bujinkan Budo Taijutsun ja Jinenkan Jissen Kobudon historia. Kun ilmeisesti jonkinnäkösiä ristiriitoja on näillä lajeilla olemassa.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä

Kuvake
Pocari
etupotkija
Viestit ketjussa: 4
Lauteille: helmi 13, 2005

Viesti Pocari » heinä 9, 2007, 22.53

Tää on varmaan tälläkin foorumilla aika monta kertaa kysytty, mutta Jinenkanin perustaja (Manaka Fumio) on Bujinkanin perustajan (Hatsumi Masaaki) entinen oppilas. Sen ihmeempää historiaa ei näillä liene, eikä tietääkseni ristiriitojakaan?

Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: joulu 24, 2004
Takalajit: Tanglang
Viesti:

Viesti Mika » heinä 9, 2007, 22.54

Kiireisimmät voisivat lukea tämän ketjun, jossa on myös linkkejä muihin aihetta käsitteleviin ketjuihin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
SWJL
polveenpotkija
Viestit ketjussa: 9
Lauteille: loka 14, 2006
Viesti:

Re: Jinenkan Jissen Kobudo

Viesti SWJL » heinä 9, 2007, 23.58

Andy kirjoitti:http://www.jinenkan.fi/

Voisiko joku kertoa enemmän tästä mielenkiintoisesta lajista? Mitä treeneissä käytännössä tehdään? Kuinka pitkälle edistyneitä lajin parhaat suomalaisharrastajatovat ja onko heillä ehkä taustaa jostain muusta lajista? Miten Jinenkan Jissen Kobudo on tullut Suomeen?

Juu, lankakorissa on klippejä joista käy esille miltä tekeminen näyttää. Lisäksi verkosta löytyy useita lajikuvauksia, jos vaan jaksaa surfata. Eli kataa ja wazaa tehdään paljon ja kun perusteet turvalliseen treenaamiseen on hallussa, niin sitten tulee aseet mukaan kuvioihin. Tervetuloa leirille elokuussa tai jos satut joskus olemaan paikkakunnalla, niin sitten tutustumaan suoraan treeneihin.

Olen treenannut Jinenkania tällähetkellä reilun 1½v, saman minkä Jinenkan on ollut Suomessa. Sitä ennen muita, myös samankaltaisia lajeja. Jinenkan on saapunut suomeen toistaiseksi noutamalla ulkomailta, mutta nyt jatkossa tapahtuu myös perilletoimitusta :lol:

------
SWJL

Kuvake
SWJL
polveenpotkija
Viesti:

Viesti SWJL » heinä 10, 2007, 00.18

kenttiensankari kirjoitti:Kun ilmeisesti jonkinnäkösiä ristiriitoja on näillä lajeilla olemassa.

:? En voi sanoa kun omalta kantilta ja sieltä katsottuna ei kyllä ristiriitoja löydy. Päinvastoin. :respect: Ja ymmärtääkseni välit organisaatio tasollakin on ristiriidattomat.

-------
SWJL

Kuvake
Rojola
kylkeenpotkija
Viestit ketjussa: 5
Lauteille: syys 22, 2005

Viesti Rojola » heinä 10, 2007, 00.18

Olen ymmärtänyt että ristiintreenaus X-kan (Bujinkan/Jinenkan/Genbukan) järjestöjen välillä olisi kielletty. Olen myös siinä ymmärryksessä, että kaikki kolme tahoa olisivat samaa mieltä asiasta. Tietäväisemmät korjatkoon, jos olen ymmärtänyt väärin.
Janne Paavilainen

...ja ninjaprofeetta sanoi: älköön olko havistu!

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?

Kuvake
SWJL
polveenpotkija
Viesti:

Viesti SWJL » heinä 10, 2007, 00.31

Rojola kirjoitti:Olen ymmärtänyt että ristiintreenaus X-kan (Bujinkan/Jinenkan/Genbukan) järjestöjen välillä olisi kielletty. Olen myös siinä ymmärryksessä, että kaikki kolme tahoa olisivat samaa mieltä asiasta. Tietäväisemmät korjatkoon, jos olen ymmärtänyt väärin.

Jinenkan ei kiellä harjoittelijoiltaan muita aktiviteettejä, eikä ota kantaa muihin "harrasteisiin". Jos kieltoja on, ne on ilmeisesti yksipuolisia, sekä muiden tahojen noudattamia.

Henkilökohtaisella tasolla minulla ei ole mitään noita muiden organisaatioiden kieltoja vastaan. Kukiin tehköön tyylillään.

------
SWJL

Kuvake
Rojola
kylkeenpotkija

Viesti Rojola » heinä 10, 2007, 00.40

EDIT:

Muotoillaampa uudestaan :lol:

Oletko siis saanut tämän tiedon Manaka-senseiltä?
Janne Paavilainen

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?

Kuvake
SWJL
polveenpotkija
Viesti:

Viesti SWJL » heinä 10, 2007, 01.14

Rojola kirjoitti:Onko tämä tieto Manaka-senseiltä?

Höh :? Tietysti. Minulle tiedon on vahvistanut oma Dojo-Cho'ni, sekä monet muut. Tämä on meillä ihan yleisesti tiedossa olevaa asiaa. En tiedä mikä tässä on niin ihmeellistä?

------
SWJL

edit: keventää + typottaa

Kuvake
Rojola
kylkeenpotkija

Viesti Rojola » heinä 10, 2007, 01.50

Sitä "ihmeellisyyttähän" tässä koitin selventää kun toisaalla sanotaan että ristiintreenaus on kiellettyä kaikkien näkökulmasta ja toisaalla sanotaan että ei ole. Kysymällä asiat selviää, siinä ei liene mitään ihmeellistä vaan pikemminkin ne mahdolliset ihmeellisyydet tulee selviksi :idea:
Janne Paavilainen

Kuvake
SWJL
polveenpotkija
Viesti:

Viesti SWJL » heinä 10, 2007, 02.10

Rojola kirjoitti:Sitä "ihmeellisyyttähän" tässä koitin selventää kun toisaalla sanotaan että ristiintreenaus on kiellettyä kaikkien näkökulmasta ja toisaalla sanotaan että ei ole. Kysymällä asiat selviää, siinä ei liene mitään ihmeellistä vaan pikemminkin ne mahdolliset ihmeellisyydet tulee selviksi :idea:

Aivan totta.
Hyvä, jos olen vain jotenkin voinut auttaa tässä asiassa.

------
SWJL

Kuvake
MikkoS
reiteenpotkija
Lauteille: touko 25, 2005

Viesti MikkoS » heinä 10, 2007, 10.15

Mistä kaikista kouluista Manakalla on menkyo kaidenit tai vastaavat? Jinenkanin virallisilla sivuilla näitä lajeja/kouluja ei sen tarkemmin eritelty.

Edit. Ja myönnetäänkö Jinenkanissa (vyö)arvoja erillisissä kouluissa vaiko vain itse Jinenkan Jissen Kobudossa?

Kuvake
Pocari
etupotkija
Lauteille: helmi 13, 2005

Viesti Pocari » heinä 10, 2007, 13.14

AFAIK hän on kertonut saaneensa Hatsumi-senseiltä paperit seuraavissa kuudessa:
  • Gyokko-ryuu
  • Kotoo-ryuu
  • Kuki Shinden-ryuu
  • Takagi Yooshin-ryuu
  • Shinden Fudoo-ryuu
  • Togakure-ryuu
Eikös nuo heidän harjoittelemansa setit nyt aika selkeästi mainita mm. tuolla Jinenkan.fi sivustolla?

Arvojen suhteen siihen olen itsekin törmännyt netissä, että ainakin kyuu- ja dan-arvot (Jinenkan) heillä on käytössä. SWJL voinee kertoa, onko jotain "alalajeja" lisäksi.

Kuvake
SWJL
polveenpotkija
Viesti:

Viesti SWJL » heinä 10, 2007, 13.21

MikkoS kirjoitti:Mistä kaikista kouluista Manakalla on menkyo kaidenit tai vastaavat? Jinenkanin virallisilla sivuilla näitä lajeja/kouluja ei sen tarkemmin eritelty.

Edit. Ja myönnetäänkö Jinenkanissa (vyö)arvoja erillisissä kouluissa vaiko vain itse Jinenkan Jissen Kobudossa?

Niissä mitä Jinenkanissa opetetaan; Koto-Ryu, Gyokko-Ryu, Togakure-Ryu, Kukishin-Ryu, Shinden Fudo-Ryu, Takagi Yoshin-Ryu. Jinen-Ryu:ssa nuo olisi varmaan merkityksettömiä :lol:

Jinenkanin vyöarvot myönnetään Jinenkan Jissen Kobudossa.

-------
SWJL

Palaa sivulle Dojo

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 kurkkijaa