Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jinenkan Jissen Kobudo

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18892
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Jinenkan Jissen Kobudo

#1

Viesti Andy »

http://www.jinenkan.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voisiko joku kertoa enemmän tästä mielenkiintoisesta lajista? Mitä treeneissä käytännössä tehdään? Kuinka pitkälle edistyneitä lajin parhaat suomalaisharrastajatovat ja onko heillä ehkä taustaa jostain muusta lajista? Miten Jinenkan Jissen Kobudo on tullut Suomeen?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#2

Viesti kenttiensankari »

Minua kiinnostaisi tietää että mikä on Bujinkan Budo Taijutsun ja Jinenkan Jissen Kobudon historia. Kun ilmeisesti jonkinnäkösiä ristiriitoja on näillä lajeilla olemassa.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
Pocari
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 611
Lauteille: Helmikuu 2005

#3

Viesti Pocari »

Tää on varmaan tälläkin foorumilla aika monta kertaa kysytty, mutta Jinenkanin perustaja (Manaka Fumio) on Bujinkanin perustajan (Hatsumi Masaaki) entinen oppilas. Sen ihmeempää historiaa ei näillä liene, eikä tietääkseni ristiriitojakaan?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#4

Viesti Mika »

Kiireisimmät voisivat lukea tämän ketjun, jossa on myös linkkejä muihin aihetta käsitteleviin ketjuihin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
SWJL
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 130
Lauteille: Lokakuu 2006
Paikkakunta: Kuopio
Yhteystiedot:

Re: Jinenkan Jissen Kobudo

#5

Viesti SWJL »

Andy kirjoitti: http://www.jinenkan.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voisiko joku kertoa enemmän tästä mielenkiintoisesta lajista? Mitä treeneissä käytännössä tehdään? Kuinka pitkälle edistyneitä lajin parhaat suomalaisharrastajatovat ja onko heillä ehkä taustaa jostain muusta lajista? Miten Jinenkan Jissen Kobudo on tullut Suomeen?
Juu, lankakorissa on klippejä joista käy esille miltä tekeminen näyttää. Lisäksi verkosta löytyy useita lajikuvauksia, jos vaan jaksaa surfata. Eli kataa ja wazaa tehdään paljon ja kun perusteet turvalliseen treenaamiseen on hallussa, niin sitten tulee aseet mukaan kuvioihin. Tervetuloa leirille elokuussa tai jos satut joskus olemaan paikkakunnalla, niin sitten tutustumaan suoraan treeneihin.

Olen treenannut Jinenkania tällähetkellä reilun 1½v, saman minkä Jinenkan on ollut Suomessa. Sitä ennen muita, myös samankaltaisia lajeja. Jinenkan on saapunut suomeen toistaiseksi noutamalla ulkomailta, mutta nyt jatkossa tapahtuu myös perilletoimitusta :lol:

------
SWJL
Kuvake
SWJL
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 130
Lauteille: Lokakuu 2006
Paikkakunta: Kuopio
Yhteystiedot:

#6

Viesti SWJL »

kenttiensankari kirjoitti: Kun ilmeisesti jonkinnäkösiä ristiriitoja on näillä lajeilla olemassa.
:? En voi sanoa kun omalta kantilta ja sieltä katsottuna ei kyllä ristiriitoja löydy. Päinvastoin. :respect: Ja ymmärtääkseni välit organisaatio tasollakin on ristiriidattomat.

-------
SWJL
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

#7

Viesti Rojola »

Olen ymmärtänyt että ristiintreenaus X-kan (Bujinkan/Jinenkan/Genbukan) järjestöjen välillä olisi kielletty. Olen myös siinä ymmärryksessä, että kaikki kolme tahoa olisivat samaa mieltä asiasta. Tietäväisemmät korjatkoon, jos olen ymmärtänyt väärin.
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
SWJL
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 130
Lauteille: Lokakuu 2006
Paikkakunta: Kuopio
Yhteystiedot:

#8

Viesti SWJL »

Rojola kirjoitti: Olen ymmärtänyt että ristiintreenaus X-kan (Bujinkan/Jinenkan/Genbukan) järjestöjen välillä olisi kielletty. Olen myös siinä ymmärryksessä, että kaikki kolme tahoa olisivat samaa mieltä asiasta. Tietäväisemmät korjatkoon, jos olen ymmärtänyt väärin.
Jinenkan ei kiellä harjoittelijoiltaan muita aktiviteettejä, eikä ota kantaa muihin "harrasteisiin". Jos kieltoja on, ne on ilmeisesti yksipuolisia, sekä muiden tahojen noudattamia.

Henkilökohtaisella tasolla minulla ei ole mitään noita muiden organisaatioiden kieltoja vastaan. Kukiin tehköön tyylillään.

------
SWJL
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

#9

Viesti Rojola »

EDIT:

Muotoillaampa uudestaan :lol:

Oletko siis saanut tämän tiedon Manaka-senseiltä?
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
SWJL
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 130
Lauteille: Lokakuu 2006
Paikkakunta: Kuopio
Yhteystiedot:

#10

Viesti SWJL »

Rojola kirjoitti: Onko tämä tieto Manaka-senseiltä?
Höh :? Tietysti. Minulle tiedon on vahvistanut oma Dojo-Cho'ni, sekä monet muut. Tämä on meillä ihan yleisesti tiedossa olevaa asiaa. En tiedä mikä tässä on niin ihmeellistä?

------
SWJL

edit: keventää + typottaa
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

#11

Viesti Rojola »

Sitä "ihmeellisyyttähän" tässä koitin selventää kun toisaalla sanotaan että ristiintreenaus on kiellettyä kaikkien näkökulmasta ja toisaalla sanotaan että ei ole. Kysymällä asiat selviää, siinä ei liene mitään ihmeellistä vaan pikemminkin ne mahdolliset ihmeellisyydet tulee selviksi :idea:
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
SWJL
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 130
Lauteille: Lokakuu 2006
Paikkakunta: Kuopio
Yhteystiedot:

#12

Viesti SWJL »

Rojola kirjoitti: Sitä "ihmeellisyyttähän" tässä koitin selventää kun toisaalla sanotaan että ristiintreenaus on kiellettyä kaikkien näkökulmasta ja toisaalla sanotaan että ei ole. Kysymällä asiat selviää, siinä ei liene mitään ihmeellistä vaan pikemminkin ne mahdolliset ihmeellisyydet tulee selviksi :idea:
Aivan totta.
Hyvä, jos olen vain jotenkin voinut auttaa tässä asiassa.

------
SWJL
Kuvake
MikkoS
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 261
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: HKI

#13

Viesti MikkoS »

Mistä kaikista kouluista Manakalla on menkyo kaidenit tai vastaavat? Jinenkanin virallisilla sivuilla näitä lajeja/kouluja ei sen tarkemmin eritelty.

Edit. Ja myönnetäänkö Jinenkanissa (vyö)arvoja erillisissä kouluissa vaiko vain itse Jinenkan Jissen Kobudossa?
Kuvake
Pocari
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 611
Lauteille: Helmikuu 2005

#14

Viesti Pocari »

AFAIK hän on kertonut saaneensa Hatsumi-senseiltä paperit seuraavissa kuudessa:
  • Gyokko-ryuu
  • Kotoo-ryuu
  • Kuki Shinden-ryuu
  • Takagi Yooshin-ryuu
  • Shinden Fudoo-ryuu
  • Togakure-ryuu
Eikös nuo heidän harjoittelemansa setit nyt aika selkeästi mainita mm. tuolla Jinenkan.fi sivustolla?

Arvojen suhteen siihen olen itsekin törmännyt netissä, että ainakin kyuu- ja dan-arvot (Jinenkan) heillä on käytössä. SWJL voinee kertoa, onko jotain "alalajeja" lisäksi.
Kuvake
SWJL
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 130
Lauteille: Lokakuu 2006
Paikkakunta: Kuopio
Yhteystiedot:

#15

Viesti SWJL »

MikkoS kirjoitti: Mistä kaikista kouluista Manakalla on menkyo kaidenit tai vastaavat? Jinenkanin virallisilla sivuilla näitä lajeja/kouluja ei sen tarkemmin eritelty.

Edit. Ja myönnetäänkö Jinenkanissa (vyö)arvoja erillisissä kouluissa vaiko vain itse Jinenkan Jissen Kobudossa?
Niissä mitä Jinenkanissa opetetaan; Koto-Ryu, Gyokko-Ryu, Togakure-Ryu, Kukishin-Ryu, Shinden Fudo-Ryu, Takagi Yoshin-Ryu. Jinen-Ryu:ssa nuo olisi varmaan merkityksettömiä :lol:

Jinenkanin vyöarvot myönnetään Jinenkan Jissen Kobudossa.

-------
SWJL
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 1 kurkkija