Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Vaivat

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#181

Viesti Mika »

Valitetaan itsekin. :D

Oikea nilkka, vasen nilkka, oikea polvi, vasen polvi, vasen polvi (juu, kahdesta eri kohdasta), useat sormet (lähinnä oikean käden etusormi), vasen kyynärpää, vasen olkapää. Ja tietenkin krooninen lihasjumitus hartioissa, mutta sitä ei lasketa.

Mutta paljon pahemminkin voisi olla. 8)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#182

Viesti Tohtori Krabola »

Tallinnan kisojen jälkeen polvet ovat valitelleet, varsinkin sivusuuntaan tapahtuva vääntö juilii. Alkaa tuo hyppiminen verottaa jalkojen jaksamista.
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

#183

Viesti Tyttö »

Suuremmilta vahingoilta olen onnistunut välttymään, mutta varvas on aikanaan murtunut, revähdyksiä sattunut aimo liuta, polvet vääntyilly, kyynärpää rusahtanut jujigatamessa ja niskan oon käyny kuvauttamassa, kun mattopainissa käännyin niskan päälle...

Jatkuvia ongelmia aiheuttavat yliliikkuvat nivelet eli koska lukkoja mun raajoista ei ihan helposti saa, joutuu olemaan tosi tarkkana, ettei kanssatreenaajat (mun avustuksella) riko niitä (tiedän, että mun pitää jossain vaiheessa taputtaa siitä huolimatta, ettei lukko tunnu missään, mutta kun en aina ole varma, missä vaiheessa muilla lukotus tuntuisi = on oikea aika taputtaa). Yliliikkuvuuden takia nilkat, olkapäät, kyynärtaipeet ja ranteet rutisee, paukkuu ja kipuilee. Pahin ongelma on vasen ranne, joka ei kestä enää pahemmin iskuja eli esim mitseihin lyödessä ja joissain kaatumisissa täytyy pitää rannetukea.

Mutta tämähän on lajinvalintakysymys (vähän niinkun kutsumusammatti) :D
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
dubi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 678
Lauteille: Joulukuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#184

Viesti dubi »

Tyttö kirjoitti: Mutta tämähän on lajinvalintakysymys (vähän niinkun kutsumusammatti) :D
Tuli jotenkin tuosta mieleen yksi kaveri... sillä on synnynnäinen sydänvika, ja lääkärit kieltänyt räjähtävää voimaa vaativan rääkin, samoin kuin erittäin pitkäkestoisen rääkin - kaveri on tietysti päätynyt harrastamaan punttista asenteella, ja maratoneja :lol:
Jukka Ahonen
"What we get from this adventure is just sheer joy"
-George Leigh Mallory
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#185

Viesti Elina »

Niin, vaivoista puheen ollen :D On oikea jalka saanut kyllä parin kuukauden sisään kyytiä. Etureiden revähdyksestä viiltohaavaan :lol: Nilkka on vieläkin sen verran heikkoliikeratainen, että toivottavasti jalka toipuu ennalleen haavan parannuttua. Vähän kyllä jännittää, kun vasemmasta nilkasta on viimekesäisen venähdyksen jäljiltä liikerata ainakin toistaiseksi jäänyt vajaaksi (ei haittaa muuten kuin pu tuissa - ennen sain kantapään normaalisti lattiaan, nyt ei mene millään; parempi tosin kuin aiemmin). Olisi kyllä aika aunuksesta, jos molemmat jalat menettäisivät liikkuvuuttaan oman hölmöilyn seurauksena.

Ei kannata vissiin loukkaantua.
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#186

Viesti porky »

Tyttö kirjoitti: Jatkuvia ongelmia aiheuttavat yliliikkuvat nivelet eli koska lukkoja mun raajoista ei ihan helposti saa, joutuu olemaan tosi tarkkana, ettei kanssatreenaajat (mun avustuksella) riko niitä (tiedän, että mun pitää jossain vaiheessa taputtaa siitä huolimatta, ettei lukko tunnu missään, mutta kun en aina ole varma, missä vaiheessa muilla lukotus tuntuisi = on oikea aika taputtaa). Yliliikkuvuuden takia nilkat, olkapäät, kyynärtaipeet ja ranteet rutisee, paukkuu ja kipuilee.
Sama murhe, joskus melkeen pelottaa olla lukoteltavana ja tulee taputeltua varmuuden vuoksi. Tietoisuus siitä, että sitten kun sattuu niin millin päästä tulee iso pipi vähän jännittää :? . En kyllä mielellään ole kokemattoman lukottelijan harjoitusmaalina. Ne ketkä osaa, osaa yleensä myös aika hyvin lukea kohdettansa. Mäkin rutisen ja paukun, mutta onneksi mikää ei kipuile... vielä...
Saija Tarvainen
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

#187

Viesti Tyttö »

porky kirjoitti:
Tyttö kirjoitti:
Jatkuvia ongelmia aiheuttavat yliliikkuvat nivelet eli koska lukkoja mun raajoista ei ihan helposti saa, joutuu olemaan tosi tarkkana, ettei kanssatreenaajat (mun avustuksella) riko niitä (tiedän, että mun pitää jossain vaiheessa taputtaa siitä huolimatta, ettei lukko tunnu missään, mutta kun en aina ole varma, missä vaiheessa muilla lukotus tuntuisi = on oikea aika taputtaa). Yliliikkuvuuden takia nilkat, olkapäät, kyynärtaipeet ja ranteet rutisee, paukkuu ja kipuilee.
Sama murhe, joskus melkeen pelottaa olla lukoteltavana ja tulee taputeltua varmuuden vuoksi. Tietoisuus siitä, että sitten kun sattuu niin millin päästä tulee iso pipi vähän jännittää :? . En kyllä mielellään ole kokemattoman lukottelijan harjoitusmaalina. Ne ketkä osaa, osaa yleensä myös aika hyvin lukea kohdettansa. Mäkin rutisen ja paukun, mutta onneksi mikää ei kipuile... vielä...
Ja kun kerran on kyynärpää rusahtanut lukotuksen seurauksena, niin sitä ei halua kokea uudelleen. Oli käsi sen verran toimintakyvytön pidemmän aikaa (onneksi ei rikkoutunut lopullisesti). Näin useamman vuoden jälkeen huomaan, että esim. leuanvedossa kipua ei loukkaantuneessa kyynärpäässä enää tunnu. Hyvä niin.

Judossa mä en saa olla lukotuksissa "mallikappaleena", ettei käy vahinkoja. Onneksi judon treeniporukka on sen verran pieni, että kaikki tietävät hyvin tämän mun "vaivan". Magassa treenatessa esim. mattopainissa eri parien kanssa nujutessa pitääkin sitten olla tarkkana...

Toisaalta tämä nivelten yliliikkuvuus saa aikaan huvittaviakin piirteitä. Esim. kyusho -leirillä sitä oli välillä ihan tuhannen solmussa, kun pari kokeili lukotuksia tyyliin "entä tuntuuko tämä", "entä jos väännän näin...", "no, mitenkäs tämä" :lol: Myöskään "hermopisteitä" ei oikein löydy. Tosin kyllä se ennen pitkää jossain tuntuu, kun pidemmän aikaa kaivelee...
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
MariaL
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1450
Lauteille: Heinäkuu 2012

#188

Viesti MariaL »

Mulla on vasen käsivarsi vähän kiero kun se murtu joskus korkeuhypyssä (yleisurheilu on vaarallista :) ) niin kun treeneissä pari teki jujin niin oli ihmeissään että käsihän on ihan kaarella mutta yks ei vaan taputa :) En itse nähny että se olisi ollu kierossa eikä mitään kipua tuntunu.
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

#189

Viesti Jarppa »

Huomasin tänään että yhden sormeni nivel on niin turvonnut etten sormen päädyimmäistä osaa taivutettua juur lainkaan.
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

#190

Viesti Tyttö »

Jarppa kirjoitti: Huomasin tänään että yhden sormeni nivel on niin turvonnut etten sormen päädyimmäistä osaa taivutettua juur lainkaan.
Toi on juuri pahinta tässä kaikessa = "huomasin tänään". Eli vaivoja tulee yhtäkkiä yllättäen, varoittamatta :shock:
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#191

Viesti tabitha »

Polvet jotenkin v*ttuilevat. :cry:
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
remo
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 647
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#192

Viesti remo »

tätäkö, tabitha, tarkoitat? :) :


Polvi kirjoitti:
Kröhöm!

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?t=6999" onclick="window.open(this.href);return false;


Siinä ei ole äänestystä (jonka tarvitsen tutkielmaani).

Eipä ole ei, mutta kyllä tuoltakin ne määrät saa selville.

Nykyajan nuoriso, kun pitää kaikki saada valmiina..
_________________
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#193

Viesti tabitha »

Älä viitsi, joudun muutenkin kuuntelemaan ihan tarpeeksi huonoja vitsejä (asun Nakedin kanssa) :D
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#194

Viesti Jussi Häkkinen »

Olen saanut liiasta istumisesta hiertymät ahteriini. Darn.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Rawson
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 680
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#195

Viesti Rawson »

Sit repesi jotain alimman kylkiluun alta ja pahasti. Kaksi Tramalia oon ottanut ja särkee niin pirusti. Kaikki olikin mennyt liian hyvin liian pitkään.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 8 kurkkijaa