Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Libermanus

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#421

Viesti Verr »

Libermanus kirjoitti: PS. Joku porho kehui repineensä metsäkaupoilla tuohta niin että heikkolatvaista puistatti.
...kauppoja ei tainnut syntyä? Tuohen määrästä johtuen ostaja oli varmaan puun ja kuoren välissä.
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Libermanus
Viestit tässä aiheessa: 201

#422

Viesti Libermanus »

Vihaa syytä, älä seurausta.

Libermanus on palannut. Perästä kuuluu.

Matka oli mieltä avartava. Onnistuin pitämään hauskaa ja opettamaan hiukan taistelulajeja. Opetin, kuinka humalaisen saa helpoiten vaarattomaksi ja hyvän lyönnin perusteita. Yksi humalainen yritti väistellä iskujani, ja muut yrittivät oppia siitä jotakin. Lopetin leikin kesken, kun sain yli kaksikymmentä peräkkäistä lyöntiä perille. Pysäytin lyönnit n. sentin päähän kohteesta. Kukaan ei siis loukkaantunut. Tämän kokeen avulla yritin todistaa, että humalassa olevan ihmisen reagointikyky ja nopeus ovat ala-arvoisia tappelua varten.

Risteilyllä menetin kaiken arvostuksen useita ihmisiä kohtaan. Toisaalta, huomasin myös monen ihmisen ainutlaatuisuuden. Minulla on kyllä mahtavia kavereita.

Puhuin matkan aikana myös suhteellisen paljon kauniimman sukupuolen kanssa. Erittäin miellyttäviä keskusteluita. Taisin jopa tykästyä erääseen yksilöön. :smt060

Tukholma oli jälleen kerran miellyttävä paikka. Ajelimme metrolla ja vierailimme vähän kaikkialla (kuninkaan linna, keskiaikainen museo, hötorget, gamla stan, hard rock cafe etc.).

Matka oli kerrassaan upea, mutta paluumatka linja-autolla oli ala-arvoinen. Jouduimme eläimellisten barbaarien eteen istumaan, eikä se ollut miellyttävää. Juoppoja. Pellejä. Primitiivisiä umpimieliä. Hekö muka aikuisia? Salli minun nauraa. En halua kuulua heidän kanssaan edes samaan lajiin. Myötähäpeä on suunnaton.

PS. Jos kertoisin kaikki kommellukseni matkalta, ette uskoisi korvianne. :lol:

Määrittele ironia? - Seitsemän ihmistä menee tupakka-alueelle välttääkseen tupakan hajun.

"From my boat
I can see your house
And when the lights are on
I can watch you move
Hear the wind
Whispering your name
Twice the encouragement
Of the real you"


- Mew: 156

Kohta voisin mennä nukkumaan. Nukuin viime yönä ehkä 3 tuntia. :smt015
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#423

Viesti Verr »

Libermanus kirjoitti: En halua kuulua heidän kanssaan edes samaan lajiin.
Treenasivatko he Bujinkania?
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Libermanus
Viestit tässä aiheessa: 201

#424

Viesti Libermanus »

Verr kirjoitti:
Libermanus kirjoitti:En halua kuulua heidän kanssaan edes samaan lajiin.
Treenasivatko he Bujinkania?
Ei. :smt043

Puhuin lajista Homo sapiens.
Libermanus
Viestit tässä aiheessa: 201

#425

Viesti Libermanus »

Kaipaan ikuisuutta. Koska sieltä tulen löytämään kirjoittamattomat runoni ja maalaamattomat tauluni.

Ajattelin tuhota harjoituspäiväkirjani lopullisesti. Tulin kuitenkin toisiin ajatuksiin. Nostan harjoituspäiväkirjani uuteen kukoistukseen menneisyyteni tuhkista. Kirjoittamaton aika pysyköön ikuisena salaisuutena. Sanon vain, että pelastin maailman.

Nyt minulla on loistava tilaisuus jatkaa kirjoitteluani. Kiinan matkakin on jo niin lähellä. Lähden siis Kiinaan. Harjoittelen siellä Shaolin Quania kuusi viikkoa. Kokeilen mahdollisesti myös sandaa ja taijitä. Lähden 6.6.2007.

Eilen sain viisumin. Sain sen vasta toisella yrittämällä. Hinnat nousivat päivää liian aikaisin. :lol:

Tästä jatketaan.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#426

Viesti AriJ »

Libermanus kirjoitti: Opetin, kuinka humalaisen saa helpoiten vaarattomaksi ja hyvän lyönnin perusteita. Yksi humalainen yritti väistellä iskujani, ja muut yrittivät oppia siitä jotakin. Lopetin leikin kesken, kun sain yli kaksikymmentä peräkkäistä lyöntiä perille. Pysäytin lyönnit n. sentin päähän kohteesta. Kukaan ei siis loukkaantunut. Tämän kokeen avulla yritin todistaa, että humalassa olevan ihmisen reagointikyky ja nopeus ovat ala-arvoisia tappelua varten.
Kertoisitko vähän lisää tästä, kuulostaa mielenkiintoiselta?

PS. Verr, kyseessä ei ollut mikään bujinkanien lomaristeily :lol:
______________________
Libermanus
Viestit tässä aiheessa: 201

#427

Viesti Libermanus »

Kaikki alkoi siitä, kun halusin kokeilla muutamaa ideaani humalaista vastaan. Olin jo pitkään ajatellut, että humalaista vastaan hämäykset (feints) ovat hyödyttömiä. Samalla vaivalla voisin lyödä perille asti.

Puolen yön jälkeen laivan kannella sain tilaisuuden kokeiluuni. Kannella tuuli voimakkaasti. Aloite tuli juopuneelta kaveriltani. Hän pyysi minua lyömään. Hän halusi kokeilla, pystyisikö hän väistämään iskujani. Meitä oli siinä ehkä seitsemän, joten halusin opettaa kaikille samalla jotakin. Hyökkäsin. Kokeilin ensimmäisellä lyönnilläni hänen suojaustaan. Sitten tein pari hämäystä. Tämän jälkeen löin häntä useasti, pysäyttäen lyöntini juuri ennen osumista. Keskitin iskuni pääasiassa vastustajani kaulaan, ohimoon ja leukaan.

Loppujen lopuksi selvisi, että humalaisen reagointikyky ja nopeus ovat ala-arvoisia tappelua varten. Niin ne olivat ainakin tässä tilanteessa. Tulokset kuitenkin riippuvat vastustajasta ja humaluuden tasosta. Tässä tilanteessa vastustajani pystyi kävelemään suoraan, eikä hänen puheensa sammaltanut kovinkaan paljoa. Vastustajani oli minun kokoiseni.

Kaiken kaikkiaan tämä oli hyvin opettavainen kokemus:

1) Muistin, miksi en juo alkoholia.
2) Huomasin, että mitä enemmän on vaihtoehtoja, sitä hitaampi on reaktioaika. Tositilanteessa tekniikat on rajattava minimiin ja unohdettava monimutkaiset tekniikat.
3) Tajusin, että hämäykset humalaisia vastaan ovat turhia.

Mitä hyvään lyöntiin tulee, niin kerroin, että alemmilla rystysillä kannattaa lyödä mielummin kuin ylemmillä ja rentouden hyödyllisyydestä.

17.5.

Aamulla juoksulenkki (n. 40 min), jonka jälkeen Shaolin-liikesarjaa.

Myöhemmin lihaskuntoa ja varjonyrkkeilyä.

* EDIT: typo
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#428

Viesti AriJ »

Libermanus kirjoitti: Kaikki alkoi siitä, kun halusin kokeilla muutamaa ideaani humalaista vastaan. Olin jo pitkään ajatellut, että humalaista vastaan hämäykset (feints) ovat hyödyttömiä. Samalla vaivalla voisin lyödä perille asti.

Puolen yön jälkeen laivan kannella sain tilaisuuden kokeiluuni. Kannella tuuli voimakkaasti. Aloite tuli juopuneelta kaveriltani. Hän pyysi minua lyömään. Hän halusi kokeilla, pystyisikö hän väistämään iskujani. Meitä oli siinä ehkä seitsemän, joten halusin opettaa kaikille samalla jotakin. Hyökkäsin. Kokeilin ensimmäisellä lyönnilläni hänen suojaustaan. Sitten tein pari hämäystä. Tämän jälkeen löin häntä useasti, pysäyttäen lyöntini juuri ennen osumista. Keskitin iskuni pääasiassa vastustajani kaulaan, ohimoon ja leukaan.

Loppujen lopuksi selvisi, että humalaisen reagointikyky ja nopeus ovat ala-arvoisia tappelua varten. Niin ne olivat ainakin tässä tilanteessa. Tulokset kuitenkin riippuvat vastustajasta ja humaluuden tasosta. Tässä tilanteessa vastustajani pystyi kävelemään suoraan, eikä hänen puheensa sammaltanut kovinkaan paljoa. Vastustajani oli minun kokoiseni.
Ja olikos tämä nyt fiksu veto?????????????
______________________
Libermanus
Viestit tässä aiheessa: 201

#429

Viesti Libermanus »

Yamazu kirjoitti:
Libermanus kirjoitti:Kaikki alkoi siitä, kun halusin kokeilla muutamaa ideaani humalaista vastaan. Olin jo pitkään ajatellut, että humalaista vastaan hämäykset (feints) ovat hyödyttömiä. Samalla vaivalla voisin lyödä perille asti.

Puolen yön jälkeen laivan kannella sain tilaisuuden kokeiluuni. Kannella tuuli voimakkaasti. Aloite tuli juopuneelta kaveriltani. Hän pyysi minua lyömään. Hän halusi kokeilla, pystyisikö hän väistämään iskujani. Meitä oli siinä ehkä seitsemän, joten halusin opettaa kaikille samalla jotakin. Hyökkäsin. Kokeilin ensimmäisellä lyönnilläni hänen suojaustaan. Sitten tein pari hämäystä. Tämän jälkeen löin häntä useasti, pysäyttäen lyöntini juuri ennen osumista. Keskitin iskuni pääasiassa vastustajani kaulaan, ohimoon ja leukaan.

Loppujen lopuksi selvisi, että humalaisen reagointikyky ja nopeus ovat ala-arvoisia tappelua varten. Niin ne olivat ainakin tässä tilanteessa. Tulokset kuitenkin riippuvat vastustajasta ja humaluuden tasosta. Tässä tilanteessa vastustajani pystyi kävelemään suoraan, eikä hänen puheensa sammaltanut kovinkaan paljoa. Vastustajani oli minun kokoiseni.
Ja olikos tämä nyt fiksu veto?????????????
Miksi ei? Olemme tunteneet toisemme yli kaksitoista vuotta ja olemme lähes parhaita kavereita. Tilanne ei ollut yhtään vihamielinen kenenkään mielestä.

Tilanne oli kaikille opettava, ei tyhmä. Kaverini ei uskonut alkoholin vaikuttavan hänen reagointikykyyn, joten hänkin oppi siitä jotakin.

Hmm... Minne edellinen kysymys ja viestini katosi? :roll:
Libermanus
Viestit tässä aiheessa: 201

#430

Viesti Libermanus »

Enkä vahingoittanut kaveriani yhtään. En edes koskenut häneen.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#431

Viesti Mika »

Libermanus kirjoitti: Hmm... Minne edellinen kysymys ja viestini katosi? :roll:
Tänne katosivat. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#432

Viesti AriJ »

Libermanus kirjoitti: Miksi ei? Olemme tunteneet toisemme yli kaksitoista vuotta ja olemme lähes parhaita kavereita. Tilanne ei ollut yhtään vihamielinen kenenkään mielestä.
Entä jos paikalle olisi sattunut muita, suhdettanne tuntemattomia, kenties toimintaa itsekin hakevia...?

Oli siis mielestäsi fiksu veto?

PS. minusta ei, mutta se olenkin vain minä ja mustavalkoinen vanhoillisuuteni... :cry:
______________________
Libermanus
Viestit tässä aiheessa: 201

#433

Viesti Libermanus »

Oli fiksu teko. En tehnyt mitään tyhmää. Jos ihmisiä olisi tullut lisää paikalle, olisin tietenkin lopettanut. En koskenut kaveriini, ihmiset hymyilivät ja jotkut jopa nauroivat. Väärinkäsityksiä ei olisi voinut syntyä. Olimme vielä laivan kannella keskellä yötä, joten olisimme kuulleet oven avautuvan, jos ihmisiä olisi tullut lisää paikalle (ennen kuin he olisivat nähneet meidät).

Eikä sitä voi demonstroida tai kokeilla ideoitaan turvallisesti, jos ei kokeile hyvässä hengessä. :D

Mikä tärkeintä: Opin tilanteesta erittäin paljon.

Tilanteen jälkeen olen kehitellyt mielessäni paljon uusia keinoja humalaisia vastaan, mutta en ole päässyt niitä vielä kokeilemaan (enkä varmaan pääse).

En ymmärrä, mikä siinä olisi väärin. Nuoruuden tyhmyyttä. :oops:
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#434

Viesti sivarinlötkö »

Taitoja ei käytetä salin ulkopuolella kuin tositilanteessa!
Libermanus
Viestit tässä aiheessa: 201

#435

Viesti Libermanus »

sivarinlötkö kirjoitti: Taitoja ei käytetä salin ulkopuolella kuin tositilanteessa!
Ei niin. Kokeilinkin omia ideoitani siitä, toimivatko hämäykset humalaisia vastaan.
Viestiketju lukittu

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 85 kurkkijaa