Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kungfun toimivuus käytännössä

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

#106

Viesti KungFuMiäs »

Tässä on ainakin yhden hyvin käytännönläheisen Bagua Kung fu koulun clippejä: http://www.blacktaoist.com/Bagua menu" onclick="window.open(this.href);return false; ... tions.html . Ei mitään vapaata hääräämistä mutta hieman tekniikka ja harjoitus esimerkkejä.

Tässä pari englantilaisen Xingyi kung fu koulun edustajaa hieman leikkii xingyi tekniikoilla: http://www.ukbaguainstitute.com/vids/ch" onclick="window.open(this.href);return false; ... anwork.mov . Alussa sovittua ja sen jälkeen hieman vähemmän sovittua.
Jido
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 89
Lauteille: Toukokuu 2005

#107

Viesti Jido »

En vieläkään jaksa uskoa todeksi, että Kungfu olisi surkeaa pelleilyä.
Se ei voi olla sitä, sillä kulttuuri on vanha ja siihen on kuulunut taistelulajit.
Näkemäni clipit eivät vakuuta minua, en jaka uskoa sitä.

Voisiko olla niin, että Kiinassa mestareilla ei vain yksinkertaisesti ole nettisivuja? Akrobatiaan tähtääviä temppukouluja on Kiinassa paljon, mutta jaksan vieläkin uskoa olevan ihan oikeita taistelukouluja.
On pakko olla. Reppumatkailuni Kiinaan alkaa tammikuussa ja päättyy keväällä.
ka1
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2188
Lauteille: Maaliskuu 2005

#108

Viesti ka1 »

Sen sijaan että etsit netistä kivoja videoita, voisit ehkä itse kokeilla jotain kung fu tyyliä? Kung fun harrastajille on varmaan täysin sama jos olet internetin ihmeellisestä maailmasta saanut sen kuvan että kung fu on jotain ihme piirileikkiä.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#109

Viesti Mika »

Jido kirjoitti: Voisiko olla niin, että Kiinassa mestareilla ei vain yksinkertaisesti ole nettisivuja? Akrobatiaan tähtääviä temppukouluja on Kiinassa paljon, mutta jaksan vieläkin uskoa olevan ihan oikeita taistelukouluja.
On pakko olla. Reppumatkailuni Kiinaan alkaa tammikuussa ja päättyy keväällä.
Nettisivuja ei varmasti juurikaan ole, se on totta.

Jos ihan oikeasti olet kiinnostunut aidosta kung fusta Kiinassa, voin kyllä kaivella tietoa sulle. Ota muhun yhteyttä vaikka privaviestin kautta. Ja jos haluat käydä sen keskustelun julkisesti, kerro vähän minne tarkemmin ottaen suuntaat ja mitä lajilta haet (muuta kuin toimivuutta; sisäiset, ulkoiset, jne.; jos osaisit jopa nimetä tyylisuunnan, helpottuisi urakka merkittävästi; jos ei ole vain yhtä tyylisuuntaa vaan haluat tutustua moneen eri tyyliin, kerro silti edes yksi niin päästään alkuun). Shifumme porukoineen on muuten nyt vuotuisella matkallaan Kiinassa. Kuukauden reissu kuten aina.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Jido
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 89
Lauteille: Toukokuu 2005

#110

Viesti Jido »

Tukikohtani tulee olemaan Tianjin. se on Bejingin satamakaupungi.
Käsitykseni Kungfusta on ristiriitainen, mutta lähden matkaan avoimin mielin. Työskentelen Tijansissa, mutta vapaa aikaa jää riittävästi myös harjoittleluun. Olen tutkinut jonkin verran Kungfu tyylejä ja myös tutustunut suomessa harjoitteluun ihan paikan päällä. Olen harjoitellut huomattavasti enemmän kuin tuntemani paikalliset Kungfu gurut ja kamppailutaitoni yleisesti on selkeästi parempi. Vapaassa sparrissa heillä ei ollut juuri mitään mahdollisuuksia. Heillä on silti ollut ideaa hommassaan, mutta ei riittävästi tietoa. Kun aikaa kuluu, niin heistä voi tulla vahvoja. Kiinostukseni Kungfuun on silti säilynyt ja uskon löytyvän parempia esityksiä. Ehkä se johtuu nuoruuden ihanteista. Huom. En tunne kaikkia Kungfu tyylejä ja kouluja suomessa.
Kiinassa on kamppailtu pitkään ja löytyy varmasti kovia kamppailijoita.
Uskon, että pitää mennä paikan päälle ja ryvettyä kunnolla. Silkkiposki ei löydä kuin pyhäkouluja. Olen käynyt monia kertoja Thaimaassa ja löytänyt todella kovia taistelijoita baareista ja kaduila. Kyseiset tuttavuudet ovat vieneet minut paikkoihin joissa treenataan. Olen nähnyt useita "laittomia" otteluja joissa oikeasti lyödään kovaa. Sääntöjä ei ole ja se yllättää usein kokeneemmankin taistelijan. Olen nähnyt useita matseja jotka otetaan köytetyillä käsillä. Olen myös itse tapellut vastaavissa otteluissa. Kerran olen saanut kunnolla turpaan.
Toipumiseen meni kuukausia. Heräsin Bangogin sairaalasta. Minulla oli onnea ettei heitetty vain kadulle. Minulla oli rahaa, se oli tiedossa.
Kiinaan lähden ylpeänä, mutta tiedonhaluisena. En usko kaikkea tårta på tårta jos se ei toimi. Osaan olla myös hankala mestareiden kanssa jotka eivät ole Mestareita. Osaan olla myös nöyrä kun löydän opettajan joka on opettajan arvoinen. Olen aivan varma, että niin suuresta maasta löytyy päteviä opettajia. Maasta jossa on kampailtu pitkään ja josta monet kampailulajit ovat saaneet alkunsa. Sain mahdollisuuden josta otan kaiken irti. Minulle Kiina on taistelulajien mekka, mutta se pitää itse löytää. Eikös se ole niin, että etsivä löytää ja koputtavalle ovi avataan.

Uskokaa tai älkää, mutta ei ole helppoa suomessa harjoitella uutta lajia jos olet treenannut kampailua ennestään pitkään. Mennessäsi uuden tyylin kursseille huomaat ohjaajan olevan teknisesti heikompi kuin sinä.
Jos kyse on käytännöstä ja huomaat itselläsi olevan enemmän kokemusta kuin ohjaajalla. Se ei ole helppoa olla hyvä oppilas.
Hyuomaat ohjaajan häviävän sinulle kadulla milloin tahansa. Silloin on lajin uskottavuus ja motivaatio harjoitella lajia heikko. Minulla on käsitys, että ne asiat osaa joku paremmin. En väheksy suomalaisia opettajia. He yrittävät ja kehittyvät. Aloittelijoille he ovat uskomattomia pääliköitä. Uskon Kiinasta löytyvän vielä tulevaisuudessa paljon asiaa kamppailuun.

Minulla on jo muutamia kontakteja, mutta en tiedä niistä paljoakaan.
Usein sellaiset jotka ovat mainostaneet itseään kovina...ovat olleet pettymys. Yritän pitää päiväkirjaa matkastani tällä foorumilla.
Kuvake
Mudhoney
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 45
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Olari

#111

Viesti Mudhoney »

Kuva kertoo monesti enemmän kuin tuhat sanaa. Kyseisen clipin varmaan kaikki ovat jo nähneet, mutta laitetaan se tänne kuitenkin kun se kerran sopii niin hyvin otsikon alle :D
http://www.big-boys.com/articles/kungfufighter.html

Mä en tiedä sparrataanko kunfussa, mutta kyseisen taiturin tekniikka hajoaa ainakin heti kun ruvetaan oikeasti lyömään. Eli jos haluaa lajin kuin lajin toimivan käytännössä, niin sitä täytyy harjoitella myös siten, että mukana on oikea kontakti. Ja tämä haroitteluhan tapahtuu tietenkin salilla, eikä kadulla!
Kuvake
Panu Suominen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 909
Lauteille: Maaliskuu 2005

#112

Viesti Panu Suominen »

Mudhoney kirjoitti: Mä en tiedä sparrataanko kunfussa, mutta kyseisen taiturin tekniikka hajoaa ainakin heti kun ruvetaan oikeasti lyömään.
Vai hajoaako. Kaverihan voittaa ko. tilanteen.
"Ei tunnu missään! Hakkaa lisää!"

Panu Suominen
Shorinji Kempo
Kuvake
Mudhoney
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 45
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Olari

#113

Viesti Mudhoney »

Panu Suominen kirjoitti: Vai hajoaako. Kaverihan voittaa ko. tilanteen.
Kumpikin vetelee armottomia snagariheijareita silmät kiinni ja kunfumestari nyt sattuu osumaan ensimmäiseksi. Tuskinpa moinen räiskintä kuuluu kunfussa peruslyöntiarsenaaliin?
Kuvake
Panu Suominen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 909
Lauteille: Maaliskuu 2005

#114

Viesti Panu Suominen »

Mudhoney kirjoitti:
Panu Suominen kirjoitti:Vai hajoaako. Kaverihan voittaa ko. tilanteen.
Kumpikin vetelee armottomia snagariheijareita silmät kiinni ja kunfumestari nyt sattuu osumaan ensimmäiseksi. Tuskinpa moinen räiskintä kuuluu kunfussa peruslyöntiarsenaaliin?
Enpä tuota tiedä, mutta aika usein ne noita tuulimyllyjä pyörittelee noissa kung fu klipeissä.
"Ei tunnu missään! Hakkaa lisää!"

Panu Suominen
Shorinji Kempo
dop
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 363
Lauteille: Maaliskuu 2005

#115

Viesti dop »

Tumma jamppa haastaa että tulepas tappelemaan, mutta alkaa epäröimään & perääntymään ku valkonen poju vetää shown päälle. Fiksu veto vaikka saikin naurut..
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#116

Viesti sivarinlötkö »

Jeps,
en etsi KF-tyyliä joka toimisi käytännössä, vaan etsin ihan mitä tahansa, mikä toimii järkevästi oikeassa elämässä. Isossa maailmassa BJJ:tä ja Judoa suositellaan aivan älyttömästi ja hyvin perustellusti, näihin lajeihin aion katseeni ensimmäiseksi kääntää.

[fleim] Mitä Kungfuka tekee kun 120kg jässikkä taklaa maahan ja istuu päälle? [/fleim]
Ilcaccio
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 83
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#117

Viesti Ilcaccio »

[quote=] Mitä Kungfuka tekee kun 120kg jässikkä taklaa maahan ja istuu päälle? [/quote]

Isku kasseille tai sormia silmään tulee näin äkkiseltään mieleen mitä voisi koittaa maasta.

Myöskin kungfuka voisi koittaa ennalta ehkäistä mattoon joutumista liikkumisella, potkuilla, iskuilla yms.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#118

Viesti Vlad Tepes »

Ilcaccio kirjoitti: Mitä Kungfuka tekee kun 120kg jässikkä taklaa maahan ja istuu päälle?

Isku kasseille tai sormia silmään tulee näin äkkiseltään mieleen mitä voisi koittaa maasta.

Myöskin kungfuka voisi koittaa ennalta ehkäistä mattoon joutumista liikkumisella, potkuilla, iskuilla yms.
Tyylissäni jota harjoittelen vasta-alkajana (noin puoli vuotta) todennäköisesti vastattaisiin mattotekniikalla. Miksi ei kun se kerta on osa lajia. En kyllä ymmärrä miksi kung fu heikentäisi minun grapling taitoja kun kerta niitäkin harjoittelemme ihan vapaissakin tilanteissa.

Minä en kyllä laittaisi sormea silmiin jos ei ole aivan pakko (hengen lähtö lähellä). se olisi ei paitsi vastuutonta, niin myös aika typerää näin oikeuskäsittelyä ajatellen. Mikäli mahdollista niin munille voisi toki halutessaan yrittää.

Itse asiassa monissa tilanteissa joihin saattaisin joutua veisin mieluiten tappelun maahan. Pyrkisin hallintaotteeseen ja odottamaan portsarin yms apua. Näin ovat ainakin ystäväni onnistuneesti toimineet.
Viimeksi muokannut Vlad Tepes, elo 2, 2005, 15.23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#119

Viesti sivarinlötkö »

Isku kasseille tai sormia silmään tulee näin äkkiseltään mieleen mitä voisi koittaa maasta.
Eli ei mitään mitä ei toinen voisi päällä ollessaan tehdä paremmin tai mitä harjoittelematonkaan ei osaisi?
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#120

Viesti Vlad Tepes »

sivarinlötkö kirjoitti: Eli ei mitään mitä ei toinen voisi päällä ollessaan tehdä paremmin tai mitä harjoittelematonkaan ei osaisi?
Kaiken lisäksi ne on helpommin sanottu kuin tehty. En ole pitkään aikaan uskonut näiden riittävän. Varsinkaan naiset EIVÄT voi laskea niiden varaan vaikka usein haluaisivatkin. En ymmärrä miksi ihmiset eivät vain voisi treenata lajejaan monipuolisesti tai treenata kahta lajia yhtä aikaa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 24 kurkkijaa