Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Tew ruy ninjitsu

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#16

Viesti Andy »

Ei minulla ainakaan ole nyt mitään erityistä sanottavaa Gaeshidosta. Otin sen esille vain siksi, että se on Suomessa treenattu laji, joka yhdistää itsensä tavalla tai toisella "shinobijutsuun" ja sen voisi siksi ajatella olevan yhteyksissä Bujinkaniin.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Offi
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8
Lauteille: Helmikuu 2007

#17

Viesti Offi »

MarkoH kirjoitti: Meitsi kun katsoi noita videoita niin tuli vaan mieleen että "ei paha" siis verrattuna moneen 80-ninjaleffa tuotokseen jonka on nähnyt. Nyt vaan raflaava nimi alkuun "American Ninja Strikes Back" tai "Vengeance of the Dragon Society" ja muutama puupää dialogi-pätkä sinne tänne niin ollaan jo paremman keskiarvon ninjaleffan kanssa tekemisissä.

Itse ainakin kutsuisin kaverit kylään, vedettäis bisseä ja sipsiä ja naurettais kunnolla. Jack Blackin pitäis kyllä tehdä cameo.
Joo.. Katoin uudestaan noita videoita ja tulin siihen tulokseen että saatoin hieman liian vakavasti reagoida. Onhan ne nimittäin ihan hauskoja :p
Ja eihän sitä tiedä vaikka niiden treenit olisikin ihan järkeviä, videot ovat kuitenkin vain videoita, ja näytökset näytöksiä.
Tiesittekö kuitenkin, että kun googlaa "ninjitsu", niin tuo on ensimmäinen hakutulos? Eli mitähän mahtaa joku ninjitsulle/taistelulajeille uusi henkilö ajatella, kun hän päättää ottaa selvää asioista ja löytää Rick Tewin?

Ainiin ja pahoittelen väärään osastoon postaamista.
MarkoH
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 44
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#18

Viesti MarkoH »

Offi, kyllähän nuo videot saattavat lajia vakavissaan harjoittelevan mieltä korventaa.

En minäkään tykkäisi, jos harjoittelisin jotain perinteistä lajia ja sitten joku postaa videoita joissa ne pomppii voltteja shortsit päällä ja kertovat olevansa samaa porukkaa mutta upgradanneet tyylin x10 niin että siitä on tullut "american commando warriors"-tyyli.

Ois tosi kiva kiva mennä sukujuhliin ja kertoa sille siskonpojalle joka kattoo huuli pyöreenä youtubesta sitä kamaa että "no, en nyt ihan samaa juttua treenaa."

Mut noin ulkopuolisena kyllä mä noitten tekeleen (jos olisi siis kokopitkä leffa) Makuunista vuokraisin ja käkättäisin nostalgian tunnelmissa.
Kurowashi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1341
Lauteille: Elokuu 2006

#19

Viesti Kurowashi »

Monesti yhteys tai kytkös sanat saavat minut ajattelemaan esimerkiksi jonkin sortin yhteistyötä. Siksi selventäisin että Bujinkan Dôjôn ja Genbukanin tai Jinenkanin välillä ei tietääkseni ole yhteistyötä.

Genbukan ja Jinenkan sisältävät opetuksessaan samoja koulukuntia Bujinkanin kanssa, näin ollen näillä kolmella on yhteistä keskenään. Genbukanin Shoto Tanemura ja Jinenkanin Fumio Manaka ovat Bujinkanista pois siirtyneitä henkilöitä. Tietääkseni harjoittelussa on eroja näiden kolmen välillä, vaikka samoja koulukuntia sisältävätkin.

Sidoksia Gaeshidoon, Rick Tewin martial arts scienceen tai Ashida Kimiin, American ninjoihin ym. ei Bujinkanilla tietääkseni ole. Kuka vain toki voi väittää lajinsa ja opettamiensa asioiden pohjautuvan mihin itse haluaa, voisin alkaa opettamaan katutappelua ja väittää sen pohjautuvan Bujinkan Budô Taijutsuun (voisihan sieltä muutama sama asia löytyäkin ja voisin perustaa mielipiteeni niihin).

Pohjautuminen johonkin lajiin tai siitä saatuihin oppeihin ei ole tae näiden lajien samankaltaisuudesta tai yhteistyöstä. Joskus mukana on pari asiaa sieltä täältä, vahvasti muunneltuja periaatteita, tai lajeilla ei ole mitään tekemistä keskenään, myös lähes mitä tahansa muuta. Puheita kytköksistä ja lajin alkuperästä saatetaan käyttää mainoskikkoina omia etuja ajettaessa ja suuria ihmismääriä vedätettäessä.

Offille vastaisin että ninjitsu ei ole oikea kirjoitusasu vaan tulisi kirjoittaa ninjutsu. Näinollen en olisi huolissani jos ninjitsu hakusanalla löytyisikin Rick Tew. Toki tämä on siinä mielessä harmillista jos asioista tietämätön erehtyy luulemaan näitä kahta samaksi asiaksi.

En löytänyt Rick Tewin sivuilta viittauksia Bujinkaniin.

Netissä surffaillessa lähdekritiikki on tärkeää.
Kölli
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 43
Lauteille: Kesäkuu 2007

#20

Viesti Kölli »

Minun lajin nimi on A-KA-I- ninjutsu kuuluuko se tähän osioon?
Onko tuo kenellekkään muulle tuttu, Helsingissä kuulema on joitakin lajin harrastajia.
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

#21

Viesti Mänzy »

Kölli kirjoitti: Minun lajin nimi on A-KA-I- ninjutsu kuuluuko se tähän osioon?
Onko tuo kenellekkään muulle tuttu, Helsingissä kuulema on joitakin lajin harrastajia.
Moi! Voitko kertoa lajistasi hieman tarkemmin? Minkälaisia treenejä teillä on?



Mänzy
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#22

Viesti TimoS »

Kölli kirjoitti: Minun lajin nimi on A-KA-I- ninjutsu kuuluuko se tähän osioon?
Voisitkohan hieman kertoa lisää tästä ninjutsusta? Nimittäin minulle ensimmäinen mielikuva lajista on Eric van Lustbaderin Ninja-kirjat, siellä esiintyy juurikin samanniminen ninjutsu tyyli...
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kölli
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 43
Lauteille: Kesäkuu 2007

#23

Viesti Kölli »

TimoS kirjoitti:
Kölli kirjoitti:Minun lajin nimi on A-KA-I- ninjutsu kuuluuko se tähän osioon?
Voisitkohan hieman kertoa lisää tästä ninjutsusta? Nimittäin minulle ensimmäinen mielikuva lajista on Eric van Lustbaderin Ninja-kirjat, siellä esiintyy juurikin samanniminen ninjutsu tyyli...
Laji on lähtöisin kiinasta munkkiluostarista, meillä tarkastetaan nuhteettomuus lain edessä ja pitää olla suositukset seuran jäseneltä että pääsee mukaan, ikä raja on 18 v.

Aseet: katanat, bo sauvat, tantot, heittotähdet, kirveet, jne.
Myrkyt, anatomia, täysin pimeässä kulkeminen ja piiloutuminen, näkymättömyys.

En varmaan saisi kertoa tätäkään.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#24

Viesti Mjölnir »

Mod edit:

Rojola, poistin viestisi.

Pyritään hienovaraisuuteen noissa vihjauksissa :hymiö:
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

#25

Viesti Rojola »

Kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta! Voitko kertoa reenitunnelmia tai kuvailla jotain harjoitteita? Suosittelen aloittamaan reenipäiväkirjan, voit ottaa mallia vaikka tästä :arrow: http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?t=6274

Onnea ja menestystä ninjan tiellä! :ninja:
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#26

Viesti Mjölnir »

Rojola kirjoitti: Kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta! Voitko kertoa reenitunnelmia tai kuvailla jotain harjoitteita? Suosittelen aloittamaan reenipäiväkirjan, voit ottaa mallia vaikka tästä :arrow: http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?t=6274

Onnea ja menestystä ninjan tiellä! :ninja:
:thumbsup:
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

#27

Viesti Mänzy »

Kölli kirjoitti: Laji on lähtöisin kiinasta munkkiluostarista, meillä tarkastetaan nuhteettomuus lain edessä ja pitää olla suositukset seuran jäseneltä että pääsee mukaan, ikä raja on 18 v.

Aseet: katanat, bo sauvat, tantot, heittotähdet, kirveet, jne.
Myrkyt, anatomia, täysin pimeässä kulkeminen ja piiloutuminen, näkymättömyys.

En varmaan saisi kertoa tätäkään.
Kiitoksia näistä tiedoista! Tiedätkö miksi lajia kutsutaan ninjutsuksi (japania), jos se on kiinalaista alkuperää?

Miksi lajista ei saisi kertoa? Ei kai nykyaikana enää tarvitse piilotella taitojaan?



Mänzy
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Jutoka
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1843
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#28

Viesti Jutoka »

Mänzy kirjoitti: Miksi lajista ei saisi kertoa? Ei kai nykyaikana enää tarvitse piilotella taitojaan?
Onko vastaus tuohon oikeasti epäselvä? Siis kenellekkään?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#29

Viesti Mika »

Jutoka kirjoitti:
Mänzy kirjoitti: Miksi lajista ei saisi kertoa? Ei kai nykyaikana enää tarvitse piilotella taitojaan?
Onko vastaus tuohon oikeasti epäselvä? Siis kenellekkään?
Kyllä se on, ja koska meidän tehtävämme ei ole spekuloida, antaa Köllin itsensä - tai vielä parempi, hänen opettajansa - vastata.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4217
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Iisalmi

#30

Viesti Kalle Koskinen »

TimoS kirjoitti: Voisitkohan hieman kertoa lisää tästä ninjutsusta? Nimittäin minulle ensimmäinen mielikuva lajista on Eric van Lustbaderin Ninja-kirjat, siellä esiintyy juurikin samanniminen ninjutsu tyyli...
Meikä on juurikin lukemassa Valkoista Ninjaa! Ensimmäinen kirja, jota olen kyseiseltä herralta lukenut ja meinasi kestää jonkin aikaa ennen kuin pääsin juoneen mukaan. Kyllähän sitä lukee ennemmin kuin turpaansa ottaa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 28 kurkkijaa