Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Yuana

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Yuana
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 20
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Yuana

#1

Viesti Yuana »

Olen 15v. (s. 1991) tyttö Espoosta ja lajina siis aikido, jota olen harrastanut vuoden 2005 marraskuusta saakka. Outo aika alottaa, myönnetään, yleensähän peruskursseja ei ainakaan meidän seurassa ala keskellä vuotta. :roll:

Tulin siis mukaan noin 5 harjoituskertaa ennen graduointia ja senseit kieltämättä katsoivat vähän, että kannattaisikohan tuon nyt odottaa seuraavaa peruskurssia. :) Pääsin kuitenki mukaan ihan kivasti, syynä ehkä ennestään urheilullinen tausta, mm. n. 2 vuotta telinevoikkaa, 7 vuotta jalkapalloa, n. 2 vuotta rytmistä voimistelua ja 3 vuotta tennistä. :)

Siihen graduointiin en kuitenkaan (yllätys, yllätys) mennyt...:P ;)

Huhtikuussa 2006 graduoin sitten erikoisluvalla sekä 6. että 5 kyun ja joulukuussa 2006 4 kyun. Ens joulukuussa olisi sitten ideana graduoida 3.kyu! :) Jos kaikki vain menee hyvin, viime marraskuussa kaaduin pyörällä polveni niin kipeäksi että olin melkein kaksi viikkoa treeneistä poissa, ja arvatkaa kismittikö! :evil: Samoin tässä tammikuussa toiseen polveen tuli joku outo tulehdus, joka piti treeneistä poissa taas kaksi viikkoa....!! angry9:

Mutta nyt ollaan taas innokkaana treenaamassa...!!!! :D
Yoroshiku onegaishimasu

Yuana
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#2

Viesti bodyguard »

:tervetuloa:

Ei se pari viikkoa vielä oo mitään, pari kuukauttaki on ihan normaali kun sattuu sopivanlaatuinen loukkaantuminen

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Pepetus
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 360
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Espoo,Olari

#3

Viesti Pepetus »

Uusi tabitha?

Tervetuloa foorumille
Haishai :D
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#4

Viesti JanneM »

15 vuotias Espoolaistyttö ilmottautuu, niin tietenkin Pepe on ekana ottamassa vastaan. ;)
Herrasmies...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Yuana
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 20
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#5

Viesti Yuana »

bodyguard kirjoitti: :tervetuloa:

Ei se pari viikkoa vielä oo mitään, pari kuukauttaki on ihan normaali kun sattuu sopivanlaatuinen loukkaantuminen
Joo...toivottavasti ei sellasta satu! :shock: Ku pari viikkookin on ihan epätoivosta...;) Kun ei vaan ole mitään tekemistä sitte....:P
Pepetus kirjoitti: Uusi Tabitha?
Jaa-a....enpä usko...treeneissä meillä ainakin on huomattavasti rauhallisempaa kun ei Tissierin suuntaa edusteta.... :) Ja treenejäkin mulla on vain 4 kertaa viikossa plus tennis kerran viikos... :D En siis taida olla aivan niin himotreenaaja....ja ihan hyvä vaan...pitää se kouluki jossain välissä hoitaa...;) En sitten tiedä Tabithasta, jos hän pystyy senkin siinä kevyesti hoitamaan niin mikäs siinä :)....itse en kuitenkaan moisella treenaustahdilla ehtisi mitään muuta...:P
Yoroshiku onegaishimasu

Yuana
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#6

Viesti Jussi Häkkinen »

Yuana kirjoitti:
bodyguard kirjoitti::tervetuloa:

Ei se pari viikkoa vielä oo mitään, pari kuukauttaki on ihan normaali kun sattuu sopivanlaatuinen loukkaantuminen
Joo...toivottavasti ei sellasta satu! :shock: Ku pari viikkookin on ihan epätoivosta...;) Kun ei vaan ole mitään tekemistä sitte....:P
Usko pois, joskus pitää ihan mielihalulla kuukauden täyspaussin - ilman mitään loukkaantumisia tai pakottavia syitäkin.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Yuana
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 20
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#7

Viesti Yuana »

:shock: :!: :?: Kui? Ymmärrän kyl et jos treenaa montaa lajii ja on treenei joka päivä ni sitte voi tulla semmonen "stressi" et haluu jäädä vapaaehtosesti pois....ei vaan jaksa lähtee joka päivä johonki...?

Mut itelläni en kyllä vois kuvitella vapaaehtosta poisjäämistä ku kuitenki ei niit treenei niin hirveesti oo...aina tekee mieli treeneihin vaikka ois kokeet seuraavana päivänä... :)

Mut ehk sellanenki sit joskus tulee, ku on kauan treenannu.....futiksessa ainaki koin niin ku olin jotai 6 vuotta treenannu et ei vaan huvittanu mennä treeneihin vaikka niitä oli vaan kolme kertaa viikos! :P Tosin siel oli sen verran huono yhteishenkikin. Sen takii sit lopetinkin. :P Enkä ole ainakaan vielä katunut, koska sen lopettamisen takia aloin miettiä jotain uutta lajia ja tutustuin aikidoon... :)
Yoroshiku onegaishimasu

Yuana
Kuvake
Suvi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 729
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Auckland, NZ

#8

Viesti Suvi »

Se pointti kai lähinnä oli se ettei kannata kuluttaa itseään loppuun; välillä on hyvä keskittyä muihin juttuihin jos treenit alkaa tuntua pakkomielteeltä. Ei siitä mitään suurempaa vahinkoa ole vaikkei aina treenaisi, henkisesti varmaan lähinnä hyötyä jos muuten on kovin addiktoitunut.
The Road goes ever on and on
Down from the door where it began.
-J. R. R. Tolkien-
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#9

Viesti Jussi Häkkinen »

Yuana kirjoitti: :shock: :!: :?: Kui?
Ihan loman kannalta. :) Lepoa, laiskottelua ja kaikenlaisen treenailun täyttä unohtamista. Sitä vain tarvitsee välillä. Tauon pituus on sopiva silloin, kun ei enää ole ikävä treeneihin.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
jotaro
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 81
Lauteille: Maaliskuu 2006

#10

Viesti jotaro »

Pakko sanoa, että pidä huolta polvistasi! Jostain syystä aikido on aika raskas polville (ihan ilman suwariwazaakin). Anna siis parantua aina kunnolla ja lämmittele hyvin.
Yuana
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 20
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#11

Viesti Yuana »

Suvi kirjoitti: Se pointti kai lähinnä oli se ettei kannata kuluttaa itseään loppuun; välillä on hyvä keskittyä muihin juttuihin jos treenit alkaa tuntua pakkomielteeltä. Ei siitä mitään suurempaa vahinkoa ole vaikkei aina treenaisi, henkisesti varmaan lähinnä hyötyä jos muuten on kovin addiktoitunut.
Jussi Häkkinen kirjoitti: Ihan loman kannalta. :) Lepoa, laiskottelua ja kaikenlaisen treenailun täyttä unohtamista. Sitä vain tarvitsee välillä. Tauon pituus on sopiva silloin, kun ei enää ole ikävä treeneihin.
:) Juu....tuo valaisi asiaa. Tosin en kyllä ole vielä huomannut sellaista tarvetta aikidossa, mutta muissa lajeissa joita olen treenannut niin kyllä.....ilmeisesti tarviin aina jonkun vuoden parin "alkuinnostuksen" ennen kuin tulee mieleenkään pitää vapaaehtoisesti taukoa;)....mutta pidän kyllä taukoa sillon kuin siltä tuntuu. Vielä ei vaan kyllä tunnu siltä. :P Nytkin pitää häippästä treeneihin. :)

Ps. Jotaro, pidän kyllä huolen polvistani... :) Toinen polvikipuhan tuli pyörällä kaatumisesta....^^ Toisesta en tiiä, saattoi tullakkin aikidosta, mutta jos tulee uudelleen kipeeks ni sitte otetaan varovasti...:)

Nyt sinne treeneihin..!:)--->
Yoroshiku onegaishimasu

Yuana
Yuana
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 20
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#12

Viesti Yuana »

Olipas hyvät treenit. :)

Ensin tehtiin katatedorista sellasta vähän muunneltua otetta, joka liukuu sillee ja siitä sitten horjutettiin paria ja tehtiin erilaisia tekniikoita. Mm. kokyo-ho, iriminage, ikyo, nikyo, yms. :) Kivaa oli ja tuntui että suurin osa tekniikoista meni ihan kohtuullisesti. Senseikin suvaitsi jopa sanoa "hyvä" muutaman kerran.... :lol: Nikyon kumma variaatio ei vaan meinannut oikein mennä... :? Vaikka sitä ollaan paljon treenattukkin se on aina yhtä vaikea.....:(

Tauon jälkeen treenattiin ukemeita parin kanssa, eli toinen kävelee kohti ja sen jälkeen toinen heittää kädestä ja kyynärtaipeesta. Ensi alotettiin ihan pehmeellä, sen jälkeen pari piti kiinni, ja sen jäkeen tuli kova ukemi...:) Ihan kivasti meni, kun oli hyvä heittäjä...2.kyu...:) Sitten treenattiin vielä pukin yli ensin ihan normaalisti....oli kiva vähän "revitellä" hyppäämällä korkealle ja kauas....:D Sitte pukin yli kovana, sillee että toinen käsi laitetaan suorana pukkia vasten ja siitä yli...:)

Sitten alettiin tehdä shihonageja ja kotegaesheja siitä hyökkäysmuodosta, joka on seuraavassa graduoinnissa. Mulla siis yokomenuchi...vähän oli vaikketa kun piti muistaa olla polvista alhaalla, pitää kädet vartalon edessä ja odottaa uken jalkaa joka tulee alas ennen kuin mennään sisään.... :? Siinä vähän siitä kritiikistä mitä sain senseiltä kuulla...^^ No....on tässä vielä vuosi aikaa...:) Kotegaeshi meni paremmin, vaikka siinäkin pitäisi muistaa olla alempana...

Sitten tehtiin ikyota, sankyota tai mitä nyt kullakin on seuraavas graduoinnis...yokomenuchi ikyo meni ihan kohtuullisesti....pitää vaan olla ajoissa...:P

Lopussa sai treenata vielä muita omaan graduointiin tulevia tekniikoita. Ensin tosin jouduin ukeksi 1 kyu:ta suorittavalle... sillä on joku katatedori kubishime tjs....en muista nimee...^^ Mutta kuitenkin kädestä kiinni ja kaulan ympäri kauluksesta kiinni....jos joku viitsii voi tuon oikean nimen kertoa?..:) Siinä kyllä oli vähän tuskaa kun sensei näytti ja olen itse aika lyhyt (161 cm) ja jouduin melkein nousemaan varpailleni että sain käden sinne kaulukseen...:P^^ Mutta minkäs mahtaa kun on näin pätkä....tosin se helpottaa joskus joissain tekniikoissa...;)

Sitten sain treenata shihonage-ukemia sensein heittämänä...ihan hyvä vaan, että hän heitti, koska tein sen kuitenkin ensimmäistä kertaa. :) Menihän se sitten ihan hyvin...ukemit ovat yleensäkkin olleet helppoja mulle...ehkä oon vaan niin rämäpää...;) Sitten olisin halunnut treenata vielä koshinagea, mutta sensei ilmeisesti ajatteli että mulla on vielä vuosi aikaa treenata ni mun on ihan turha sitä aiva ensimmäiseks opetella...^^:P No....kyllä mä senkin sitten joskus opin...:)

Kaiken kaikkiaan ihan hyvät treenit....:) Eikä polvikaan kuollut...^^ Pidän myös siitä että meillä ei dojolla ole niin hirveän tiukka kuri, vaikka kumarruksista yms pidetäänki tietysti kiinni...mutta ei tarvitse siis olla niin kauhean tosissaan ja senseillekkin saa heittää läppää.... :lol: Elikkäs on kiva ilmapiiri...vaikka olenkin kyllä lähestulkoon nuorin siellä, kun junioritoimintaa ei ole...:P Mutta ei se mittään....

Tulipas pitkä viesti.... :oops:
Yoroshiku onegaishimasu

Yuana
JKoskinen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 764
Lauteille: Tammikuu 2006

#13

Viesti JKoskinen »

Yuana kirjoitti: katatedori kubishime tjs....en muista nimee...^^ Mutta kuitenkin kädestä kiinni ja kaulan ympäri kauluksesta kiinni....jos joku viitsii voi tuon oikean nimen kertoa?..
Eiköhän se nimi siinä ollut. Jos haluaa selventää, niin voi mainita ushirowaza.
Elikkäs on kiva ilmapiiri...vaikka olenkin kyllä lähestulkoon nuorin siellä, kun junioritoimintaa ei ole...
Ihan oikea asenne, jos uskaltaa harjoitella jättiläisten kanssa ja heittää vielä läppääkin. :D

Aikaisempaan viitaten: mistä seuraanne oppi sitten tulee tai kenen leireillä käytte?
Yuana
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 20
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#14

Viesti Yuana »

Seuran pääohjaajana on Heikki Pokela vaikkei se kyllä myönnäkkään olevansa pääohjaaja....:lol: Kai Lautaportti (entinen Hänninen) on toinen ohjaaja....ja yksi leiri mitä ei kaiketikaan koskaan jätetä väliin on Franck Noëlin leiri.

Ei leireistä vielä niin paljon kokemusta ole huimalla hiukan päälle vuoden treenausajalla. :) Kahdella Noëlin leirillä olen ollut (ensimmäinen leiri oli n. kuukauden päästä aloituksestani ja en ollut vielä edes 6. kyu:ta graduoinut...^^) ja yhdellä Jan Neveliuksen leirillä, vaikka se ei kyllä oikein avautunut mulle...:P :roll:
Yoroshiku onegaishimasu

Yuana
JKoskinen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 764
Lauteille: Tammikuu 2006

#15

Viesti JKoskinen »

Tiesin kyllä opettajasi ja olen lukenut kirjoituksiaan. Ymmärrän taas paljon enemmän noiden yhteyksien perusteella. :)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 58 kurkkijaa