Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Lae

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Lae
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 86
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#31

Viesti Lae »

Eilen uintia 40 min.

Taidan olla sairastumassa. Sen verran heikko olo, ja olen oikeastaan vain nukkunut koko päivän.

//Muoks. Jee... kaadoin kannettavani päälle kahvia ja Windows tunnisti USB-laitteen.
Kuvake
Lae
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 86
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#32

Viesti Lae »

Vaikka olenkin ollut vain lurkkijana nyt useamman kuukauden, ajattelin vaihteeksi päivittää hieman tätäkin.

Peruskurssi on onnellisesti ohitse ja olen nyt kuudennen kyun kendoka. Yay for me. o/

Mutta nythän se sitten vasta alkaakin. Graduointi oli tosiaan viime perjantaina ja maanantaina oli ensimmäiset treenit muiden kanssa. Oli meno hieman erilaista, kuin mitä peruskurssilla ja hieman hukassa osan aikaa. Aiheutin varmasti myös useamman mustelman motodacheina olleille varsinkin do-lyönneissä (kylki), koska onnistuin melkein joka toisella kerralla osumaan suojan ohi.

Koska graduoinnin jälkeen oli mahdollisuus aloittaa myöskin iaido, kävin eilen ensimmäisissä treeneissä ja ihastuin lajiin. En ollut aiemmin kokeillut, nähnyt vain silloin alkuvuodesta lajiesittelyn, eikä se silloin vaikuttanut mitenkään mielenkiintoiselta. Olen kuitenkin iloinen, että päätin kokeilla.

Viikottaiset treenini tulevat nyt toukokuun loppuun olemaan seuraavanlaiset:

Kendo
Ma 2h
To 1,5h
Pe 2h

Iaido
Ti 2h
La 3,5h

Työt tulevat hieman rajoittamaan, koska iltavuoroja jonkin verran aina pukkaa, enkä voi oikein joka kerta pyytää itselleni vapaatakaan tiettynä aikana, mutta yritän päästä käymään kendossa ainakin sen kaksi kertaa viikossa ja iaidossa ainakin sen kerran.

Kunto on jonkin verran kohonnut tässä kevään mittaan, mutta surkea se on edelleenkin... kait sitä on vielä annettava sille lisää aikaa.
Kuvake
Lae
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 86
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#33

Viesti Lae »

Sunnuntai 10.9.2006 - Jodo 90 min
Torstai 14.9.2006 - Jodo 120 min
Sunnuntai 17.9.2006 -Jodo 90 min


--

Kesän harjoittelut menivät hieman pipariksi jalan hisumurtuman ja sitkeän flunssan takana, mutta nyt sovittelen harjoituksia jälleen muun elämäni keskellä. Tilannetta vaikeuttamassa tällä kertaa on kokopäiväisen työni ohella käytävä koulu, jossa minun teoriassa pitäisi olla neljä iltaa viikossa.

Ajattelin palailla kendoon rauhallisesti jatkokurssin tuntien kautta. Ainoa ikävä puoli niissä on se, että ne ovat torstaisin heti kahden tunnin jodosession jälkeen. Tarkoitus oli jäädä kendoon jo viime torstaina, mutta treenaamattomuus tuntui, sillä en kertakaikkiaan vain jaksanut. Uusi yritys ensi viikolla.

Ruokapuoltani en ole viimeaikoina tarkkaillut nimeksikään, ja lähipizeriaan tullut turvauduttua muutaman kerran liikaa. Tuossa aiempia merkintöjä syömisistäni lukiessani tajusin kuitenkin, että syömisten ylöskirjaaminen rajoittaa kohdallani paljon kaiken ylimääräisen napostelemista, joten aloitan senkin sitten jälleen huomisesta.

Tavoitteena on, että ehtisin syksyn aikana käydä viikossa kahtena päivänä jodossa (josta peruskurssi siis meneillään minulla - saman seuran sisällä kuitenkin), yhtenä päivänä iaidossa (minkä jatkaminen on minulla vakavassa harkinnassa tohjona olevien polvieni takia) ja yhtenä - mieluitenkin kahtena - päivänä kendossa. Realistisesti ajateltuna minun on kuitenkin hyvin vaikeaa työn ja koulun takia päästä kendoon muutoin kuin kerran viikossa, mutta koska pidän lajista, haluaisin siellä useammin käydä.

Mutta katsotaan miten tämä taas lähtee käyntiin.
Kuvake
Lae
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 86
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#34

Viesti Lae »

Torstai 21.9.2006 - Jodo 120 min & Kendo 90min
Sunnuntai 24.9.2006 - Jodo 90 min


--

Viime torstaina mentiin jodossa perustelyöntitekniikoita lävitse. Kendoon, joka oli heti jodon jälkeen, olin päättänyt jäädä, koska kyseessä oli nimenomaan alemmille kyuille tarkoitetut treenit ja halusin päästä kendoon taas mukaan. Epäonnekseni viikonlopun leirin takia oli päätetty, että kyseessä olisi puhtaasi suburitreenit, joten teimme vain erilaisia subureita itselleni turhan tiiviillä tahdilla (ja lopuksi venyttelyä). Sain kunnon todisteet rapakunnostani. Tuloksena vieläkin kipeä oikea takareisi sekä nuljahtanut vasen ranne.

Sunnuntain jodossa jatkoimme aiemmin opittujen tekniikoiden hiomista ja opettelimme yhden uuden. Jodon peruskurssiryhmä on todella pieni - vain viisi henkilöä - jo alkujaankin, joten jo yhden ollessa poissa, vaikutti kurssi suorastaan minimaaliselta. Pidän kuitenkin pienryhmässä opettelemisesta. Meno aivan toista, kuin keväällä kendon peruskurssilla, jossa meitä aloitti silloin kuusikymmentä henkeä.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 61 kurkkijaa