Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

zakour

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#151

Viesti Tohtori Krabola »

Taantuma on luonnon tapa pitää maat jalassa, ettei kungfuk*si patoudu päähän liian pitkäksi aikaa 8)
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Kuvake
zakour
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 114
Viestit: 218
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#152

Viesti zakour »

Ma 4.9.

1,5h aamutreeniä Kisiksellä. Aloitin potkimalla säkkiä puolisen tuntia: tuplapotkut, käännös-kiertopotkut, sivupotkut ja takapotkut. Yhdeksältä aamulla olen vielä puoliunessa joten potkuista oli puhti vähän poissa, mutta silti etenkin takapotkut menivät paremmin kuin matsitreeneissä koskaan. Seuraavaksi siirryin permannolle venyttelemään ja akroilemaan, ja sain ensimmäistä kertaa koskaan aikaiseksi täydellisen käsilläseisonnan, jossa en horjunut mihinkään suuntaan ja pystyin pitämään asennon loppuun asti kasassa. Onnistumisen ilo oli valtava. Nyt se pitää vielä treenata siihen kuntoon että onnistun joka kerta yhtä hyvin. Piakkoin paikalle saapui pari tuttua capoeiristaa joiden kanssa pompin loppuajan voltteja. Eivät menneet ihan yhtä hyvin, mutta päivän saldo oli silti plussan puolella. Taidanpa mennä huomennakin.
Tohtori Krabola kirjoitti: Taantuma on luonnon tapa pitää maat jalassa, ettei kungfuk*si patoudu päähän liian pitkäksi aikaa 8)
Niin kai sitten. ;)
Helsingin Taekwondo-seura
Suomen Wushu Kungfu Seura
Kuvake
zakour
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 114
Viestit: 218
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#153

Viesti zakour »

Ti 5.9.

TKD 1+1h. Aloitettiin taas tunnin mittaisilla matsitreeneillä, ohjelmassa oli jälleen nopeatempoisia potkukomboja putkeen sekä lopuksi vielä kymmenisen minuuttia ottelua. Alan pikkuhiljaa päästä matsaamisen makuun, vaikka aiemmin pidin sitä äärimmäisen epämiellyttävänä hommana. Kisoihin olisi kuitenkin tarkoitus mennä ensi vuoden puolella, joten harjoitus on todella tarpeen. Pitääkin tästä eteenpäin kiinnittää erityisen paljon huomiota siihen miten kuroa etäisyys vastustajaan tehokkaasti kiinni. Nyt väistän helposti liian kauas, jolloin en saa tehtyä nopeaa vastahyökkäystä.

Seuraavaksi tunnin perustekniikkatreenit, puolisen tuntia potkuja (hyppypotkut, potkukombot) ja loppuaika käsitekniikkaa. Kombot menivät tällä kertaa oikein hyvin, olen tyytyväinen. Myös hyppypotkut ovat selkeästi kehittyneet.
Helsingin Taekwondo-seura
Suomen Wushu Kungfu Seura
Syntse
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 49
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#154

Viesti Syntse »

zakour kirjoitti: Alan pikkuhiljaa päästä matsaamisen makuun, vaikka aiemmin pidin sitä äärimmäisen epämiellyttävänä hommana. Kisoihin olisi kuitenkin tarkoitus mennä ensi vuoden puolella, joten harjoitus on todella tarpeen.
TKD matsaaminen onkin kivaa silloin kun se ei oo sitä et yritetään vain runnoa toista mahdollisimman paljon, tälläisiäkin tyyppejä on. Miksi odottaa ensi vuoteen kisoihin lähtemistä, Vihtiin vaan kisaamaan jo. Kyllä ne taidot pitäisi jo riittää siellä aloittelijoissa.
->=Syntse=-
KTKD1D
Kuvake
zakour
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 114
Viestit: 218
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#155

Viesti zakour »

Syntse kirjoitti: TKD matsaaminen onkin kivaa silloin kun se ei oo sitä et yritetään vain runnoa toista mahdollisimman paljon, tälläisiäkin tyyppejä on.
Niin, ja matsitreeneissä saan sellaisen aina parikseni.
Syntse kirjoitti: Miksi odottaa ensi vuoteen kisoihin lähtemistä, Vihtiin vaan kisaamaan jo. Kyllä ne taidot pitäisi jo riittää siellä aloittelijoissa.
Vähän vielä arveluttaa kun noissa matsitreeneissä on tullut käytyä niin harvakseltaan. Ehkä uskallus riittää sitten kun on vähän enemmän kokemusta pohjalla... :roll:
Helsingin Taekwondo-seura
Suomen Wushu Kungfu Seura
Syntse
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 49
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#156

Viesti Syntse »

zakour kirjoitti:
Syntse kirjoitti:Miksi odottaa ensi vuoteen kisoihin lähtemistä, Vihtiin vaan kisaamaan jo. Kyllä ne taidot pitäisi jo riittää siellä aloittelijoissa.
Vähän vielä arveluttaa kun noissa matsitreeneissä on tullut käytyä niin harvakseltaan. Ehkä uskallus riittää sitten kun on vähän enemmän kokemusta pohjalla... :roll:
On meiltä otteleen lähtenyt porukkaa melkein suoraan alkeiskurssilta niin että on vain pari ottelutreeniä alla :) Niihin nähdet varmasti oot ihan hyvässä terässä.

Koitan vaan saadan mahdollisimman paljon tuttuja ja semi tuttuja kisoihin niin on ketä siellä kannustaa :)
->=Syntse=-
KTKD1D
Kuvake
zakour
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 114
Viestit: 218
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#157

Viesti zakour »

Ke 6.9.

1h aamutreeniä Kisiksellä. Poomset 1-4 muutamaan kertaan läpi, lisäksi paljon komboja ja lopuksi hieman akrobatiaa. En ollut ihan parhaassa mahdollisessa vireessä ja paikat ovat edelleen jumissa, joten paras ehkä pitää loppuviikosta pari lepopäivää.

1h wushu. Ensimmäiset wushutreenit pitkään aikaan, kivaa. Treenit olivat hyvin kuntopainotteiset, ja suurin osa ajasta meni lihaskuntorääkkiin ja venyttelyyn. Itse tekniikkaosuus koostui muutamasta kierroksesta peruspotkuja ja jäi siis aika lyhyeksi. Loppuaika seisottiin mabussa..... sattui! :x
Helsingin Taekwondo-seura
Suomen Wushu Kungfu Seura
Kuvake
zakour
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 114
Viestit: 218
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#158

Viesti zakour »

Su 10.9.

1h wushu. Melko kevyet treenit keskiviikkoon verrattuna. Venyttelyt, lihaskunnot, muutama kierros peruspotkuja sekä lyönti/torjuntaharjoituksia. Kuulemma syksyn ohjelmassa on vähemmän hyppelyä ja enemmän itsepuolustusta, mikä vähän ihmetyttää. Wushun aloitin lähinnä oppiakseni näyttäviä hyppypotkuja ja liikesarjoja, enkä ymmärrä miksi siihen pitää sotkea mukaan heppoisia itsepuolustustekniikoita kun wushu ei kuitenkaan millään standardeilla ole itsepuolustuslaji. Jos haluaisin oppia nimenomaan itsepuolustusta, aloittaisin wing tsunin tai krav magan.

1+1h TKD
Melko rankat matsitreenit. Tekniikkaosiossa keskityttiin pään korkeudelle potkimiseen, ja lonkka äityi taas vihoittelemaan. Olen lykännyt aika kauan sitä lääkärille marssimista, mutta ehkä sitä tosiaan pitäisi käydä näyttämässä. Itse matsiosuus sujui vähän väsyneesti.

Poomsetreeneissä tehtiin taas alkupään poomsejen yksittäisiä kombinaatioita sekä viilattiin itse liikesarjoja. Huomaa että poomsejen itsenäinen treenailu on tuottanut tulosta, liikkeissä tuntuu olevan huomattavasti enemmän terävyyttä ja vähemmän haparointia. Pari pientä askelvirhettä roikkuu vielä mukana mutta eivätköhän nekin karsiudu pian pois.
Helsingin Taekwondo-seura
Suomen Wushu Kungfu Seura
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#159

Viesti Tohtori Krabola »

zakour kirjoitti: Su 10.9.
Kuulemma syksyn ohjelmassa on vähemmän hyppelyä ja enemmän itsepuolustusta, mikä vähän ihmetyttää. Wushun aloitin lähinnä oppiakseni näyttäviä hyppypotkuja ja liikesarjoja, enkä ymmärrä miksi siihen pitää sotkea mukaan heppoisia itsepuolustustekniikoita kun wushu ei kuitenkaan millään standardeilla ole itsepuolustuslaji. Jos haluaisin oppia nimenomaan itsepuolustusta, aloittaisin wing tsunin tai krav magan.
Johtuu varmaankin Jukan/Jannen intresseistä ja siitä että sitä kysellään säännöllisesti. Pojilla on varmasti myös mielessä niiden vähäisten perinteiden eli sovellusten ylläpito.
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Kuvake
Bahar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 1901
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#160

Viesti Bahar »

Joopa joo.
Kun wushu on kuitenkin alunperin ollut taistelulaji, niin kai niitä perinteitä yritetään suojella. Hyppypotkuja ja kaikkee muuta näyttävää tehtiin paljon viime vuonna ja kesällä, niin kai vaihtelu virkistää (myös ohjaajia, (esim. Jukka opetti meille changquan kakkosen kolmosen sijaan koska ei jaksanut opettaa aina samaa liikesarjaa :p )) Älä huoli, kyllä niitä hyppypotkuja sitten jauhetaan myöhemmin ihan tarpeksi, ainakin mitä mä oon huomannu... Ja Myllyyn voi mennä niitä tekemään vapaaharkoissa. Ja minäkin olen vapaata treeniseuraa heti koulun jälkeen joskus. :) Ja eihän me nyt pelkkää itsepuolustusta voida koko kurssii tehä, loppuu liikkeet ja harjotukset kesken...
Bahar Tokat
Youtube-kanava
Kuvake
zakour
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 114
Viestit: 218
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#161

Viesti zakour »

Ymmärrän kyllä pointin. Olen vain harmistunut, koska olin odottanut että syksyllä vihdoin päästäisiin treenaamaan urakalla noita hyppypotkuja (Mikke ei keväällä opettanut niitä ollenkaan) ja itse en koe wushun itsepuolustusharjoituksia kovin mielekkäiksi, vaikka perinteiden vaaliminen tietenkin on ihan ymmärrettävää ja niin poispäin. Täytyy sitten vain treenata niitä hyppelyjä ankarasti omalla ajalla. Aioitko bahar alkaa käydä noissa tiistain vapaatreeneissä?
Helsingin Taekwondo-seura
Suomen Wushu Kungfu Seura
Kuvake
Bahar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 1901
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#162

Viesti Bahar »

Sanon yhden sanan; Koulu :(

Mulla loppuu täs jaksos tiistaisin neljält (tai no, joku 20-15 vailla), ja mul on matikkaa ja fyssaa ja enkkuu ja äikkää, eli läksyihinkin p3k3l3 menee paljon aikaa. Tulen sinne kun mulla on aikaa. Esim. koeviikolla voisi varmaan ainakin ehtii (ellen ole pakotettu lukemaan nenä kiinni kirjassa...)
Bahar Tokat
Youtube-kanava
Kuvake
zakour
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 114
Viestit: 218
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#163

Viesti zakour »

Ma 11.9.

1,5h aamutreeniä. Poomset 1-4 muutamaan kertaan läpi, jonkin verran kombojen viilausta, ja loppuaika akroilua. Treenailin tällä kertaa pelkkiä siltatekniikoita ja käsilläseisontaa, tarkoitus olisi hioa nuo kaksi mahdollisimman vaivattomiksi.
Bahar kirjoitti: Sanon yhden sanan; Koulu :(
Niinpä. Ikävää miten noi työt ja opiskelut tahtoo tulla treenaamisen tielle. ;)
Helsingin Taekwondo-seura
Suomen Wushu Kungfu Seura
Kuvake
Bahar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 1901
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#164

Viesti Bahar »

Aivan! Jos koulua olisi vaikka joku 4-6 h päivässä ja ei läksyi ja vaa taideaineit ja jotai muit kivoi aineit nii se olis mun paikka mutta ku ei nii ei
Bahar Tokat
Youtube-kanava
Kuvake
zakour
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 114
Viestit: 218
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#165

Viesti zakour »

Iiks, en olekaan hetkeen ehtinyt päivittelemään tänne mitään. Tässä kuitenkin kuluneen viikon treenit noin osapuilleen.

Ke 13.9.

Wushu 1h. Peruspotkuja, hieman itsepuolustusta sekä lihaskuntoa ja venyttelyä kuten tavallista. Vieläkään ei päästy käsiksi liikesarjaan, mutta ainakin hypeltiin vähän.

To 14.9.

En ehtinyt TKD-treeneihin (mrrr...) joten treenailin illalla itsekseni poomset ja muutamat kombot läpi. Kertausta, kertausta.

Su 17.9.

Wushu 1h. Tänään aloiteltiin jo nanquan-tekniikoita, eli tarkemmin sitä nyrkinheilautus-kaksoislyöntiä jolla varmasti on fiksumpikin nimi olemassa. Lisäksi taas hieman lyönti-torjunta-harjoituksia, ja lopuksi vielä kunnon satsi punnerruksia.

TKD 1h. Poomsetreenit. Taas kokonaisia poomseja kolmoseen asti sekä hieman nelosen komboja. Ei mitään uutta, mutta hyödyllistä kertausta kyllä. On sitä edistystä selvästi tapahtunut.

Ti 19.9.

TKD 1h. Matsitreenit. Paljon potkukomboja, jotka menivät kaiken kaikkiaan ihan mukavasti. Lopuksi vielä kymmenisen minuuttia matsausta, josta en kyllä vieläkään ole oppinut pitämään. Tästä on vaarassa syntyä pahempikin blokki josta pitäisi jollain keinolla päästä yli, etenkin kun kisoihin on pakko osallistua ennemmin tai myöhemmin.
Päivän toiset treenit oli peruttu vyökokeen takia, jonne jäin avustajaksi. Nyt kun kerrankin pääsin seuraamaan kokeita sivusta, huomasin että kyllä kaikki muutkin ovat niissä hermostuneita ja sähläävät. Hyvä tietää, ehkä en itse hermoile seuraavissa kokeissa aivan yhtä paljoa. ;)
Helsingin Taekwondo-seura
Suomen Wushu Kungfu Seura
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 74 kurkkijaa