Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti.
Peruskurssimainokset
Valvoja: Valvoja
- Kari Aittomäki
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 6
- Viestit: 16107
- Lauteille: Helmikuu 2006
- Paikkakunta: Kokkola
- bodyguard
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 2
- Viestit: 22944
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Mä oisin ainaki tolla ilmotuksella ihan myytyKari Aittomäki kirjoitti: Tämän keskustelun innoittamana tekaisin tällasen.
Silkkaa kauneutta. Epäilen että pahvitatamille tunkee treenaajaa klaustrofobiset määrät.
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
- Andy
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 66
- Viestit: 18966
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Paikkakunta: Oulu
- Etulaji: Potkunyrkkeily
- Takalajit: Karate, ju-jutsu
- Yhteystiedot:
Joo tota. Tuo Karin mainos on kyllä suunnattu hyvin rajatulle kohderyhmälle. Se on ihan varma, että joku opiskelijatyttö, joka haluaa laihduttaa, ei tuonne tule. Mutta epäilemättä vetoaa nuoriin miehiin, jotka haluavat olla kylän kovimpia sällejä. Eri asia sitten, pystyykö näiden varassa pyörittämään seuraa.
Meidän juliste on tässä. Sama pohja on ollut käytössä jo jonkin aikaa:
Tämä kuuluu mielestäni selvästi harrastelijaluokkaan verrattuna noihin eggin teoksiin. Amatöörityöksi kuitenkin ok. Yritin itse tehdä uutta tälle syksylle, mutta siitä tuli - minunkin mielestäni - niin paljon huonompi, että pitäydyimme vanhassa.
Mitä hyviä ja ennenkaikkea huonoja puolia näette siinä
Meidän juliste on tässä. Sama pohja on ollut käytössä jo jonkin aikaa:
Tämä kuuluu mielestäni selvästi harrastelijaluokkaan verrattuna noihin eggin teoksiin. Amatöörityöksi kuitenkin ok. Yritin itse tehdä uutta tälle syksylle, mutta siitä tuli - minunkin mielestäni - niin paljon huonompi, että pitäydyimme vanhassa.
Mitä hyviä ja ennenkaikkea huonoja puolia näette siinä
Antti Sariola
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
- sivarinlötkö
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 4
- Viestit: 6855
- Lauteille: Kesäkuu 2005
Kikpoksink julisteesta tulee liian sotkuisa vaikutelma. Joku toinen fontti käyttöön ja taustakuvaa hieman tummemmaksi voisi auttaa alkuun. Entäpä selostetekstit pienemmäksi ja sommiteltuna pois miesten päältä?
Mun mielestä peruskurssimainoksessa tosiaan kannattaisi jotenkin tuoda ilmi että aikaisempaa kokemusta ei tarvita ja että lajia voi harrastaa myös melko pitkälti ainoastaan kuntoilumielessä (jos voi). Että miten niitä tyttösiäkin saataisiin mukaan... ei varmaankaan PARAS SEURA ja full contact -teksteillä, eikä pahannäköisillä miehillä.
Mun mielestä peruskurssimainoksessa tosiaan kannattaisi jotenkin tuoda ilmi että aikaisempaa kokemusta ei tarvita ja että lajia voi harrastaa myös melko pitkälti ainoastaan kuntoilumielessä (jos voi). Että miten niitä tyttösiäkin saataisiin mukaan... ei varmaankaan PARAS SEURA ja full contact -teksteillä, eikä pahannäköisillä miehillä.
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 32
- Viestit: 93957
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
WHK:n mainos on mun mielestä ihan hyvä, jos unohdetaan tuo negaatio ("Emme..."). Kuten viime viikon eräästä Winkkari-ketjusta kävi ilmi, suhtaudun aika epäilevästi negaatioihin. Mulla on niihin liittyen myös yksi teoria, jonka perustan myös ihan henkilökohtaisiin kokemuksiin aidan "siltä puolen", mutta valotan sitä vaikka tämän foorumin ulkopuolella.
Andy, tuo teidän mainoshan on rennen suunnittelema, eikö?
Kyllähän se keskivertomainokset pesee mennen tullen, mutta yhdyn sivariin siinä mielessä, että tekstiä on liikaa miesten päällä ja sitä voisi muutenkin sommitella hieman eri tavalla. Nyt se on kuin yhtä pötköä. En nyt tarkoita mitään Johnsonin boxia, mutta jokin silmään osuva kulma parantaisi mainoksen huomioarvoa ja luettavuutta. Siis minun mielestäni.
Tää mainosasia on mulla sattuneesta syystä aika pinnalla tällä hetkellä. Nyt saimme erään alaa opiskelevan mantiksen (potkulaisia, mutta jätetään vielä kertomatta nimi) suunnittelemaan ensi kevään peruskurssin mainoksen. Lataan sen tähän ketjuun kritiikkiä varten, kun se on valmis.
Muuten, tässähän jokainen omilla mielipiteillään suoraan auttaa "kilpailijaa". Kaunista altruismia.
Andy, tuo teidän mainoshan on rennen suunnittelema, eikö?
Kyllähän se keskivertomainokset pesee mennen tullen, mutta yhdyn sivariin siinä mielessä, että tekstiä on liikaa miesten päällä ja sitä voisi muutenkin sommitella hieman eri tavalla. Nyt se on kuin yhtä pötköä. En nyt tarkoita mitään Johnsonin boxia, mutta jokin silmään osuva kulma parantaisi mainoksen huomioarvoa ja luettavuutta. Siis minun mielestäni.
Tää mainosasia on mulla sattuneesta syystä aika pinnalla tällä hetkellä. Nyt saimme erään alaa opiskelevan mantiksen (potkulaisia, mutta jätetään vielä kertomatta nimi) suunnittelemaan ensi kevään peruskurssin mainoksen. Lataan sen tähän ketjuun kritiikkiä varten, kun se on valmis.
Muuten, tässähän jokainen omilla mielipiteillään suoraan auttaa "kilpailijaa". Kaunista altruismia.
- mronkain
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 2
- Viestit: 8623
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Roihuvuori
Se on siinä!
Juu, olen sitä mieltä että pitää selkeästi valita linja. Joko graafisesti toimiva, tai sitten lähestulkoon pelkkä teksti (voidaan silti ajatella graafista toimivuutta). Jos halutaan kuvia tms. olisi hyvä että tekijä olisi selvästi osaaja. Ammattilaisuus ei ole välttämätöntä, mutta osaamista pitää olla. Kyllä sen näkee mikä toimii ja mikä ei.
Ja sitten joko tiukasti asialinja, tai huumoria mukaan.
Nettiosoitteet näkyviin ja sinne lisätietoa, varsinkin jos laji on vähänkään oudompi, lisätietoa kaivataan. Voi tietty ajatella että se kurssimainos olisi pienimuotoinen brosyyri, jossa olisi sitä tietoa myös, mutta itse asia (seura, lajit, harjoitusajat, näytösajankohta, hinnat, treenipaikka) olisi syytä olla ilman turhia jorinoita. Kaikki muu on koristetta, ja tuskin kukaan kuitenkaan ihan pelkän esitteen perusteella lajia valitsee, kyllä sitä tietoa on jo ennestään. Mutta sitä tietoa on syytä olla tarjolla jo ennen näytöstä, jotta sen valinnan voi tehdä (esim. nettisivuilla siis).
Toimiva näytös ja mitä siihen vaaditaan onkin sitten jo eri juttu.
- Marko
Vaihtoehtona tuolle brosyyriajattelulle voisi olla pelkistetty mainos, jonka yhteydessä on sitten irtotavarana mukaanotettavaksi tarkoitettu brosyyri, mainos, lentolehtinen, mitä nimeä sellaisesta lipareesta sitten haluaakin käyttää. Andyn esimerkkijulisteessa on kyllä kaikki tarpeellinen, mutta kuten jo muut ovat sanoneet, vaikutelma tulee aika levottomaksi: kuva ja teksti kilpailevat keskenään. Voisi ehkä miettiä, kumpaa tahtoo painottaa - tekeekö kuvasta beessin taustagrafiikan vai pienentääkö tekstin vähemmän kuvaa sirpaloittavaksi..?mronkain kirjoitti: ---Voi tietty ajatella että se kurssimainos olisi pienimuotoinen brosyyri, jossa olisi sitä tietoa myös, mutta itse asia (seura, lajit, harjoitusajat, näytösajankohta, hinnat, treenipaikka) olisi syytä olla ilman turhia jorinoita. ---
Riku Ylönen
Pistäkääs muuten lisää noita esimerkkejä ilmoituksista! Varsinki jos on ammattilaisten tekemiä niin voi varastaa ideoita
Karin mainos olis muuten hyvä mutta siinä on liikaa homo-erotiikkaa.
Kickboxing mainoksessa pitäisi tosiaan antaa tekstille enemmän tilaa "näkyä". Vaikka häivyttämällä takana olevaa kuvaa vaaleammaksi? Ja onhan se aika pelottava
Karin mainos olis muuten hyvä mutta siinä on liikaa homo-erotiikkaa.
Kickboxing mainoksessa pitäisi tosiaan antaa tekstille enemmän tilaa "näkyä". Vaikka häivyttämällä takana olevaa kuvaa vaaleammaksi? Ja onhan se aika pelottava
Bruce Lee elää!
- Risto R
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 12
- Viestit: 3062
- Lauteille: Toukokuu 2005
- Paikkakunta: Joensuu
Viime keväänä pikaisesti tein pohjan ja tälle jatkoin tänä syksynä. Näkee kyllä ettei ole ammattilaisen tekemä. Nyt rupesin ihmettelemään, että onpas se vaalea ja.... munaton... No, halpa se ainakin on. Egg, töitäsi ihastelin jo grottoartin aikaan, hienoa!
Joensuun historiallisen miekkailun seura
"I [sword] am Royal, enforce justice, propagate goodness and destroy evil." -Fiore dei Liberi, 1409
Liity etupotkijaksi!
"I [sword] am Royal, enforce justice, propagate goodness and destroy evil." -Fiore dei Liberi, 1409
Liity etupotkijaksi!
- sivarinlötkö
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 4
- Viestit: 6855
- Lauteille: Kesäkuu 2005
- Kari Aittomäki
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 6
- Viestit: 16107
- Lauteille: Helmikuu 2006
- Paikkakunta: Kokkola
Oulunpoikien mainos on kyllä osuva, huomiopiste kulkee ja segmentointi on kohdallaan. Eli ketä laji kiinnostaa, varmasti pysähtyy.
Koska realiteetit peliin, kamppailutreenistä ei heräteostosta saa eikä pitäisikään saada. Jonka pitääkin näkyä markkinoinnin yleisilmeessä.
Vaativa laji = keskittymistä vaativa markkinointikieli.
Kiva säväys tuo lajin kirjoittaminen pienellä. Mukavan vaatimaton, muka.
Ja silti, liikaa informaatiota.
Vauhdikas kuva jonka päällä raskas tekstikenttä tosiaan raskaalla fontilla on jo sentason MTV-kieltä että.. no, informatiivinen overload.
Toimisi kai paremmin jos taustakuvan murtaisi yhteen väriin, mustavalkopunainen on aika luja kombo näissäjutuissa.
Mutta koska kikkarointi on myös melkosuosittua kuntoilua, ehkä sinisävy olisi vähemmän raju.
Kuvan ja tekstin jukstapositio on nyt kiikunkaakun siinä ja tässä, kuva ja tekstisisältö kamppailevat.
Viesti sinänsä, ehkä tarkoituksellinen?
Menee varmaan ostoskassiin asiasta kiinnostuneille. Segmentointihan se on se määräävä tekijä.
Nykyajassa elävät ovat hyvin liukkaita tapauksia mitä markkinointivaikutusten tehoon tulee. Olemme tottuneet poimimaan meitä kiinnostavan infon tästä hyökyaallosta joka päivittäin aistien analysoitavaksi annetaan, täällä kulutusyhteiskunnassa.
Jossa on se arvottamisen harpinkärki, ollako valta- vai vastakulttuuria?
Ja ollako näennäistä vastakulttuuria vaiko ihan ehtaa pimeänpuolen tavaraa?
Lopetanpas tähän. Menee taas taakse horisontin.
Moby Dick.
Koska realiteetit peliin, kamppailutreenistä ei heräteostosta saa eikä pitäisikään saada. Jonka pitääkin näkyä markkinoinnin yleisilmeessä.
Vaativa laji = keskittymistä vaativa markkinointikieli.
Kiva säväys tuo lajin kirjoittaminen pienellä. Mukavan vaatimaton, muka.
Ja silti, liikaa informaatiota.
Vauhdikas kuva jonka päällä raskas tekstikenttä tosiaan raskaalla fontilla on jo sentason MTV-kieltä että.. no, informatiivinen overload.
Toimisi kai paremmin jos taustakuvan murtaisi yhteen väriin, mustavalkopunainen on aika luja kombo näissäjutuissa.
Mutta koska kikkarointi on myös melkosuosittua kuntoilua, ehkä sinisävy olisi vähemmän raju.
Kuvan ja tekstin jukstapositio on nyt kiikunkaakun siinä ja tässä, kuva ja tekstisisältö kamppailevat.
Viesti sinänsä, ehkä tarkoituksellinen?
Menee varmaan ostoskassiin asiasta kiinnostuneille. Segmentointihan se on se määräävä tekijä.
Nykyajassa elävät ovat hyvin liukkaita tapauksia mitä markkinointivaikutusten tehoon tulee. Olemme tottuneet poimimaan meitä kiinnostavan infon tästä hyökyaallosta joka päivittäin aistien analysoitavaksi annetaan, täällä kulutusyhteiskunnassa.
Jossa on se arvottamisen harpinkärki, ollako valta- vai vastakulttuuria?
Ja ollako näennäistä vastakulttuuria vaiko ihan ehtaa pimeänpuolen tavaraa?
Lopetanpas tähän. Menee taas taakse horisontin.
Moby Dick.
- sivarinlötkö
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 4
- Viestit: 6855
- Lauteille: Kesäkuu 2005
Ihan eri tekele siitäkin tulisi, jos ylempi tekstipala nostettaisiin potkaisijan pään yläpuolelle ja alempi saataisiin tuonne potkaisevan jalan alle.flammee kirjoitti: Mielestäni tuossa KBT:n mainoksessa kuva on just hyvä tuolla kontrastilla. Kun sen on tarkoitus olla mainos, eikä taideteos..
Meikä täällä huutelee huimaavalla ammattitaidolla (3kk työharjoittelussa media-assistenttina).
Eli jätkä on niinq pro verrattuna meihin muihin!sivarinlötkö kirjoitti: Meikä täällä huutelee huimaavalla ammattitaidolla (3kk työharjoittelussa media-assistenttina).
Vähän ku peruskurssinkäynny juu nou
Oikeesti ongelma muodostuu seuraavista kohdista:
1) Ilmoitus pitäisi jotenkin näkyä miljoonien muiden ilmoitusten seasta (Ledit? Äänimerkki? Jaetaan ihmisille käteen?)
2) Ilmoituksen pitää olla selkeä ja
3) Informatiivinen kertoen mielellään jotakin lajista (ellei kyseessä ole jokin selvästi tunnettu kuten vaikkapa judo)
Ratkaisu on tulostaa ilmoitus isommalle paperille!
Bruce Lee elää!
Lauteilla
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 84 kurkkijaa