Aika varmasti kumpaakinMarkkuT kirjoitti:Kyseessä on joko todella hyvä asiakaspalvelu tai sitten niillä ei ole mitään tekemistä siellä.Jussi Häkkinen kirjoitti:Mutta hilpeää tuo Valion vastausnopeus.
Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti.
Maitoautot
Valvoja: Valvoja
- Tohtori Krabola
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 1
- Viestit: 8116
- Lauteille: Huhtikuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki, Finland
Turkka Tervonen
"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
- joksanen
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 1
- Viestit: 3170
- Lauteille: Helmikuu 2005
- Paikkakunta: Turku
Olen ymmärtänyt että kennorakenne tai väliseinät eivät ylety ihan pohjaan eikä ihan kattoon. Eli yksittäinen maitomolekyyli pääsee kyllä lainehtimaan perästä keulaan, mutta ei ehkä ihan yhdellä hyökyllä. Jos kennot olisivat toisistaan suljettuja, säiliöhän pitäisi täyttää ja tyhjentää monella syöttö/jakeluletkulla. Paitsi jos siellä pohjalla olisi joku tratti-systeemi. Mikä pohjaan tulematon väliseinä oikeastaan onkin.fatman kirjoitti: Minä olen aina ollut siinä luulossa, että säiliöautojen nestesäiliöissä olisi jonkinlainen kennorakenne, jolloin se neste ei lillu siellä kuin valtameressä.
Mitä, eikö potkussa muka ole yhtään säiliöauton kuljettajaa?
-
- vastapotkija
- Viestit tässä aiheessa: 1
- Viestit: 72
- Lauteille: Toukokuu 2006
Koska olen asiantuntija:
1.Polttoainetta kuljettavissa autoissa on niin ikään "soikeita" säiliöitä.
2.Polttoainekuljetuksissa on joissain autoissa tankissa muutamia eri osastoja, eri polttoainelaatuja varten.
3. Nestettä kuljettavissa tankeissa on loiskelevyt, jotka toimivat hyökymisen vaimentajina. Eivät kuitenkaan estä lotinaa ja heilahteluita.
4.Tankit joilla kuljetetaan vaarallisia aineita tulee olla kaksinkertaiset seinämät, eli vaipoitus. Tämä vie tilaa itse säiliötilavuudelta.
5. Halkaisijaltaan ja muodoltaan on monenlaisia ja kokoisia tankkeja, riippuen pääasiallisen aineen kuljetusmuodosta. Ratkaisevaa on paino ja muoto. Onko nestettä, kaasua vai jauhoa +ominaispaino.
6.Kennot eli osastot ovat erillään toisista. Loiskelevyt ovat joka osastossa omansa.
7.Syöttö/ulosottoputket ovat aineista riippuen erilliset tai saman pääliittimen kautta. Ohjaus tapahtuu pneumaattisesti. Säiliöiden täyttö sisäisesti(oma pumppu) tai ulkoisesti(ulkoinen pumppu), ali-tai ylipaineella.
Kuten joku tuossa jo mainitsikin, niin tod. näk. nesteitä kuljettavissa säiliöissa muotoilu on tärkeää, koska raskaassa liikenteessä ilmanvastusta on nykypäivänä koitettu vähentää muotoilulla. Syynä tähän on polttoaineen säästö. Ilmanvastus vie ison auton polttoainekuluista raakasti sanottuna 30%
Toisin kuin:
Se valion vastaus oli hassu
Asiantuntijalla on hallussaan rekkapenaksi oikeuttava ajo-oikeus...huh..
1.Polttoainetta kuljettavissa autoissa on niin ikään "soikeita" säiliöitä.
2.Polttoainekuljetuksissa on joissain autoissa tankissa muutamia eri osastoja, eri polttoainelaatuja varten.
3. Nestettä kuljettavissa tankeissa on loiskelevyt, jotka toimivat hyökymisen vaimentajina. Eivät kuitenkaan estä lotinaa ja heilahteluita.
4.Tankit joilla kuljetetaan vaarallisia aineita tulee olla kaksinkertaiset seinämät, eli vaipoitus. Tämä vie tilaa itse säiliötilavuudelta.
5. Halkaisijaltaan ja muodoltaan on monenlaisia ja kokoisia tankkeja, riippuen pääasiallisen aineen kuljetusmuodosta. Ratkaisevaa on paino ja muoto. Onko nestettä, kaasua vai jauhoa +ominaispaino.
6.Kennot eli osastot ovat erillään toisista. Loiskelevyt ovat joka osastossa omansa.
7.Syöttö/ulosottoputket ovat aineista riippuen erilliset tai saman pääliittimen kautta. Ohjaus tapahtuu pneumaattisesti. Säiliöiden täyttö sisäisesti(oma pumppu) tai ulkoisesti(ulkoinen pumppu), ali-tai ylipaineella.
Kuten joku tuossa jo mainitsikin, niin tod. näk. nesteitä kuljettavissa säiliöissa muotoilu on tärkeää, koska raskaassa liikenteessä ilmanvastusta on nykypäivänä koitettu vähentää muotoilulla. Syynä tähän on polttoaineen säästö. Ilmanvastus vie ison auton polttoainekuluista raakasti sanottuna 30%
Toisin kuin:
Se valion vastaus oli hassu
Asiantuntijalla on hallussaan rekkapenaksi oikeuttava ajo-oikeus...huh..
Lauteilla
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 109 kurkkijaa