Nyt voit liittyä etupotkijaksi näppärästi ja nopeasti PayPalin kautta tästä linkistä. Tukemalla Potkua pidät sivustoa pystyssä. :)

Kuva

Maitoautot

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8112
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#16

Viesti Tohtori Krabola » elo 28, 2006, 15.14

MarkkuT kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti:Mutta hilpeää tuo Valion vastausnopeus.
Kyseessä on joko todella hyvä asiakaspalvelu tai sitten niillä ei ole mitään tekemistä siellä.

:lol:
Aika varmasti kumpaakin :D
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö


Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 22675
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Tykännyt: 138 kertaa
Tykätty: 82 kertaa
Viesti:

#17

Viesti TimoS » elo 28, 2006, 17.05

On siellä mahtanut asiakaspalvelija pyörittää päätään "kaikkee ne kysyykin!" :D
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei

Kuvake
Jutoka
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1843
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#18

Viesti Jutoka » elo 28, 2006, 17.54

Ollu työntekijällä hauskaa. Ei olisi ihme, että vastaus tuli nopeasti juuri sen takia, että tuohon oli hauska vastata. :D

Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#19

Viesti joksanen » elo 28, 2006, 22.12

fatman kirjoitti: Minä olen aina ollut siinä luulossa, että säiliöautojen nestesäiliöissä olisi jonkinlainen kennorakenne, jolloin se neste ei lillu siellä kuin valtameressä.
Olen ymmärtänyt että kennorakenne tai väliseinät eivät ylety ihan pohjaan eikä ihan kattoon. Eli yksittäinen maitomolekyyli pääsee kyllä lainehtimaan perästä keulaan, mutta ei ehkä ihan yhdellä hyökyllä. Jos kennot olisivat toisistaan suljettuja, säiliöhän pitäisi täyttää ja tyhjentää monella syöttö/jakeluletkulla. Paitsi jos siellä pohjalla olisi joku tratti-systeemi. Mikä pohjaan tulematon väliseinä oikeastaan onkin.

Mitä, eikö potkussa muka ole yhtään säiliöauton kuljettajaa?

Sami Meisalmi
vastapotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 72
Lauteille: Toukokuu 2006
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#20

Viesti Sami Meisalmi » elo 28, 2006, 22.36

Koska olen asiantuntija:

1.Polttoainetta kuljettavissa autoissa on niin ikään "soikeita" säiliöitä.
2.Polttoainekuljetuksissa on joissain autoissa tankissa muutamia eri osastoja, eri polttoainelaatuja varten.
3. Nestettä kuljettavissa tankeissa on loiskelevyt, jotka toimivat hyökymisen vaimentajina. Eivät kuitenkaan estä lotinaa ja heilahteluita.
4.Tankit joilla kuljetetaan vaarallisia aineita tulee olla kaksinkertaiset seinämät, eli vaipoitus. Tämä vie tilaa itse säiliötilavuudelta.
5. Halkaisijaltaan ja muodoltaan on monenlaisia ja kokoisia tankkeja, riippuen pääasiallisen aineen kuljetusmuodosta. Ratkaisevaa on paino ja muoto. Onko nestettä, kaasua vai jauhoa +ominaispaino.
6.Kennot eli osastot ovat erillään toisista. Loiskelevyt ovat joka osastossa omansa.
7.Syöttö/ulosottoputket ovat aineista riippuen erilliset tai saman pääliittimen kautta. Ohjaus tapahtuu pneumaattisesti. Säiliöiden täyttö sisäisesti(oma pumppu) tai ulkoisesti(ulkoinen pumppu), ali-tai ylipaineella.

Kuten joku tuossa jo mainitsikin, niin tod. näk. nesteitä kuljettavissa säiliöissa muotoilu on tärkeää, koska raskaassa liikenteessä ilmanvastusta on nykypäivänä koitettu vähentää muotoilulla. Syynä tähän on polttoaineen säästö. Ilmanvastus vie ison auton polttoainekuluista raakasti sanottuna 30%
Toisin kuin: :pirssi:
Se valion vastaus oli hassu

Asiantuntijalla on hallussaan rekkapenaksi oikeuttava ajo-oikeus...huh..


Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 kurkkijaa