Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Maitoautot

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#16

Viesti Tohtori Krabola »

MarkkuT kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti:Mutta hilpeää tuo Valion vastausnopeus.
Kyseessä on joko todella hyvä asiakaspalvelu tai sitten niillä ei ole mitään tekemistä siellä.

:lol:
Aika varmasti kumpaakin :D
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#17

Viesti TimoS »

On siellä mahtanut asiakaspalvelija pyörittää päätään "kaikkee ne kysyykin!" :D
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Jutoka
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1843
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#18

Viesti Jutoka »

Ollu työntekijällä hauskaa. Ei olisi ihme, että vastaus tuli nopeasti juuri sen takia, että tuohon oli hauska vastata. :D
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#19

Viesti joksanen »

fatman kirjoitti: Minä olen aina ollut siinä luulossa, että säiliöautojen nestesäiliöissä olisi jonkinlainen kennorakenne, jolloin se neste ei lillu siellä kuin valtameressä.
Olen ymmärtänyt että kennorakenne tai väliseinät eivät ylety ihan pohjaan eikä ihan kattoon. Eli yksittäinen maitomolekyyli pääsee kyllä lainehtimaan perästä keulaan, mutta ei ehkä ihan yhdellä hyökyllä. Jos kennot olisivat toisistaan suljettuja, säiliöhän pitäisi täyttää ja tyhjentää monella syöttö/jakeluletkulla. Paitsi jos siellä pohjalla olisi joku tratti-systeemi. Mikä pohjaan tulematon väliseinä oikeastaan onkin.

Mitä, eikö potkussa muka ole yhtään säiliöauton kuljettajaa?
Sami Meisalmi
vastapotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 72
Lauteille: Toukokuu 2006

#20

Viesti Sami Meisalmi »

Koska olen asiantuntija:

1.Polttoainetta kuljettavissa autoissa on niin ikään "soikeita" säiliöitä.
2.Polttoainekuljetuksissa on joissain autoissa tankissa muutamia eri osastoja, eri polttoainelaatuja varten.
3. Nestettä kuljettavissa tankeissa on loiskelevyt, jotka toimivat hyökymisen vaimentajina. Eivät kuitenkaan estä lotinaa ja heilahteluita.
4.Tankit joilla kuljetetaan vaarallisia aineita tulee olla kaksinkertaiset seinämät, eli vaipoitus. Tämä vie tilaa itse säiliötilavuudelta.
5. Halkaisijaltaan ja muodoltaan on monenlaisia ja kokoisia tankkeja, riippuen pääasiallisen aineen kuljetusmuodosta. Ratkaisevaa on paino ja muoto. Onko nestettä, kaasua vai jauhoa +ominaispaino.
6.Kennot eli osastot ovat erillään toisista. Loiskelevyt ovat joka osastossa omansa.
7.Syöttö/ulosottoputket ovat aineista riippuen erilliset tai saman pääliittimen kautta. Ohjaus tapahtuu pneumaattisesti. Säiliöiden täyttö sisäisesti(oma pumppu) tai ulkoisesti(ulkoinen pumppu), ali-tai ylipaineella.

Kuten joku tuossa jo mainitsikin, niin tod. näk. nesteitä kuljettavissa säiliöissa muotoilu on tärkeää, koska raskaassa liikenteessä ilmanvastusta on nykypäivänä koitettu vähentää muotoilulla. Syynä tähän on polttoaineen säästö. Ilmanvastus vie ison auton polttoainekuluista raakasti sanottuna 30%
Toisin kuin: :pirssi:
Se valion vastaus oli hassu

Asiantuntijalla on hallussaan rekkapenaksi oikeuttava ajo-oikeus...huh..
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 36 kurkkijaa