Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Juho

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Juho
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 613
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Hki

Juho

#1

Viesti Juho »

Heipa vaan kaikille ja tervetuloa Juhon maailmaan. Olen 18-vuotias pojannulikka ja talla hetkella asuinpaikkanani toimii Hong Kong.

Kotisuomessa treenailen Taekwondoa, Han Moo Doa ja Chen-tyylin Tai Chita. Tana kesana keskityn harjoittelemaan Hung Garia, vaikkakin paikallisten kanssa tuleekin kaytya potkiskelemassa myos Taekwondopuvuissa.

Tama ketju on omistettu lahinna Hung Garille, jota olenkin harrastanut jo yli puolitoista viikkoa! :)
Juho
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 613
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Hki

#2

Viesti Juho »

Mystinen keskiviikko...

Kolmannet ohjatut Hung Gar-treenit takana. Asiaa tuli jo paljon, mutta voin valehtelematta vaittaa, etta sisaistin jo suurimman osan, ja muistan kaiken yhta sapelikaannosta lukuunottamatta. :oops:

Treenien virallinen ajankohta on 7-9 pm. Saavuin paikalle puoli seitseman, ja shifu olikin siella jo odottelemassa oppilaitaan kuten tavallista. Lyhyiden alkulammittelyjen jalkeen han kaski nayttamaan ensimmaisen sarjan. Onnistuinkin siina kohtalaisesti, mutta paljon oli silti korjailtavaa, mm. liikkumistavassa, nopeudessa (Hung Gar ei ole kilpajuoksua :) ) ja muutamissa tekniikoissa. Jonkin ajan kuluttua muutama muukin oppilas suvaitsi sateisesta ilmasta huolimatta saapua paikalle.

Aikamme treenattuamme paikalle saapui viela pari oppilasta, ja nain meita oli yhteensa kahdeksan (olen ainoa ulkomaalainen ryhmassa). Aikani hinkattuani ensimmaista sarjaa (noin tunti) shifu pyysi minua ottamaan sapelini esille. Aijemmin olin opetellut niin niukan maaran sapelitekniikoita, ettei niissa ollut paljoa huomauttelemista. Aina kun edelliset tekniikat alkoivat nayttaa ja tuntua hyvilta shifu kavi nayttamassa muutamia (1-2) sarjan seuraavia tekniikoita hiottaviksi.

Nain jatkui noin puoli kymmeneen saakka. Yhtakkia muut oppilaas vain katosivat, ja shifu kysyin olinko jo liian vasynyt treenaamaan. Tyhmana olin ottanut vain puoli litraa vetta mukaan, joten olin pyortymispisteessa, mutta kerroin harjoittelevani mielellani viela tovin. Jatkoimme sapelisarjani hiomista, ja eteninkin aika pitkalle (noin 3/4 osaa sarjasta). Muistan kaikki tekniikat ja jarjestyksen yhta kaannosta lukuunottamatta. :evil: Vahan yli kymmenen lopetimme, ja nain paattyi kolmas, liki neljatuntinen ohjattu treenisessio.

Shifu lupasi opettaa seuraavalla kerralla lisaa sovellutuksia ja muita kaytannon juttuja ensimmaiseen sarjaan liittyen - odotan innolla. Lisaksi sain Hung Gar-henkilollisyystodistuksen, josta en kyllakaan ymmarra kuin oman nimeni ja muutamia satunnaisia sanoja, seka kaksi cd-levya, joita minun on maara tutkia.

Kuvia tulossa, kunhan saan kameran ostetuksi. ;)
Juho
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 613
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Hki

#3

Viesti Juho »

Iso mies, iso kalikka. :p
Kuva
Juho
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 613
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Hki

#4

Viesti Juho »

Tanaan puolitoista tuntia Taekwondoa. Ensin lammittelyt ja venytykset, sen jalkeen perustekniikkaa, potkuja ja lopuksi panssarit paalle ja tappelemaan. Monipuolista, mutta olisi saanut olla rankemmat harjoitukset.

Treenien jalkeen treeniporukan kanssa ulos syomaan. Intialaiseen tapaan maustettua riisia, rehuja ja rapuja. Maha tayteen ja hinta alta 2 euroa. :p
Juho
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 613
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Hki

#5

Viesti Juho »

Perjantain omatoimiset treenit ohi. Liikesarjoja, venyttelya, potkuja ja nunchakua. Paikat vahan kipeena kiireisen viikon jaljilta, mutta onneksi sentaan keittiosta loytyi eras puolituttu kiinalainen neitokainen, joka hetken suostuttelun jalkeen suostui hieromaan. :D
Jokainen tsänssi on mahdollisuus!
Juho
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 613
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Hki

#6

Viesti Juho »

Viikonlopun treenit ovat nyt ohi. Lauantain osalta Taekwondo oli harmillisesti peruttu, joten jouduin tyytymaan kahden tunnin ohjattuun Hung Gar-sessioon.
Opin jonkinverran uutta, ja sitakin enemman vanhat tietoni syvenivat. Ei siita kuitenkaan juuri sen enempaa.

Sunnuntain treenit olivat ulkosalla, mika on hyva asia sinansa, etta aikarajoja ei kaytannossa ole. Meita oli kaikkiaan paikalle eksynyt shifu ja viisi oppilasta. Alkuun teimme kaikenlaisia harjoitteita ja venytyksia, jonka jalkeen siirryimme tahkoamaan sarjoja. Harjoittelu oli paikoin melko itsenaista shifun opettaessa yleensa vain yhta tai kahta henkiloa kerrallaan. Kolmen tunnin treenien jalkeen kolme oppilaista lahti, ja opetukseen jai vain lisakseni yksi henkilo. Parinkymmenen minuutin jalkeen sain sapelisarjani viimein paatokseen. Noin kymmenen minuutin kuluttua suljimme sapelit sakkiin viimeisten sananvaihtojen tielta.

Viimeinen sananvaihto kesti kuitenkin yli tunnin, sisaltaen opetusta liittyen potkuihin, tappeluun, erilaisiin harjoitteisiin ja Bruce Leehen. Opin mm. potkaisemaan sivupotkun nopeasti ja voimakkaasti. :) Lisaksi shifu demonstroi Leen tyylia ja tyylin heikkouksia (tai oikeastaan yhta sellaista. :p ).

Kaiken taman neljan ja puolen tunnin sunnuntai-ilta-treenin jalkeen sain viela selostuksen siita mita ja miten minun tulee harjoitella vapaa-ajallani (tehokkaita sapelileikkauksia, lyontivoimaa ym.). Ajattelin viettaa aikaa kavereiden kanssa, mutta taidankin treenailla kun niin paljon on tehtavaa ennen tulevaa keskiviikon sessiota. :D


btw. Kuulisin toki mielellani kysymyksia ja kommentteja treeneihini liittyen. Kuviakin tullut napsittua. ;)
Jokainen tsänssi on mahdollisuus!
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5373
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

#7

Viesti KungFuMiäs »

Kuvat nettiin! Ehdottomasti :) . Minua kiinnostaa tuo mitä sifusi on puhunut tappelusta (teoriasta?).
Juho
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 613
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Hki

#8

Viesti Juho »

Shifu Mac toiminnassa.
Kuva
[/img]
Jokainen tsänssi on mahdollisuus!
Nade
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1083
Lauteille: Heinäkuu 2005

#9

Viesti Nade »

Aivan upeaa, että kirjoitat meille raportteja harjoittelusta Hong Kongissa. Matkustelu on elämän suola ja toivoisin itsekin pääseväni jonnekin eksoottiseen paikkaan pidemmäksi aikaa.
On hienoa lukea matkakertomuksia.
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4042
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#10

Viesti fatman »

Hyvin näyttää shifunne jaksavan keskittyä myös länkkäreihin. 8)
Onko harjoittelu pelkkiä liikesarjoja vai onko mukana myös pariharjoitteita?
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Juho
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 613
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Hki

#11

Viesti Juho »

Harjoittelu on melko liikesarjapainotteista. Toki muitakin harjoitteita on, mutta pariharjoitteet rajoittuvat lahinna mestarin kanssa silloin talloin suoritettuihin sovellusharjoituksiin. Tassakin pitaa muistaa Kung Fun luonne: Ei hitaita ja kokolailla turhia ip-kikkailuja, vaan matsatessa pienia, suoria liikkeita.

Ja olen ryhmassa talla hetkella ainoa lansimaalainen. Shifu naytti muutaman kuvan eraasta hunkarilaisesta, joka muinoin oli hanen opissaan. Vaikutelma lansimaalaisista kamppailijoista on ilmeisesti jaanyt positiiviseksi, kun minuakin on niin innokkaasti opettanut. Shifu kiroilikin kun hongkongin nuoret eivat enaa treenaa kunnolla, vaan pelailevat mielummin tietokoneella. En yhtaan ihmettele nakemysta - meidankin ryhmassa nayttaytyy silloin talloin tyyppeja, jotka ovat treenailleet kuukausia, mutta joiden osaamistaso jaa pian omani taakse (ellei ole jaanyt jo). ;)
Jokainen tsänssi on mahdollisuus!
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#12

Viesti Tohtori Krabola »

Nihao Juho :bow:

Päiväkirjastasi ei tule selville oletko opiskelemassa Hong Kongissa vai miten. Hienoa että pidät länkkäreiden ja varsikin suomalaisten lippua korkealla :respect:
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Juho
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 613
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Hki

#13

Viesti Juho »

你好. 我是裕豪. :tiphat:

En opiskele Hong Kongissa, kunhan treenailen ja vietan aikaa.

Illan omatoiminen treenisessio on nyt ohi. Treenailin noin tunnin sapelisarjaa, perusharjoitteita kuten lihaleikkuuta, sivupotkuja ja venyvyytta. Kesken harjoitusten huomasin paikallisen kaunokaisen lenkkeilevan samalla alueella milla reenailin. Teki mieli menna heti kysymaan "kayksa taalla usein", mut vastaukseks ois varmaan saanu vaan, "Yeah, I used to." :lol:

Loman isoin yllari odotti minua "asunnossani". Marssiessani sisaan huomasin asunnossa olevan lisakseni minulle taysin tuntematon mies. Noh, pienen selvittelyn jalkeen kavi ilmi, etta han on perheen isanta. Kumma kun en aikaisemmin ollut tavannut. :) Kuulemma viettaa tyonsa puolesta kaiken aikansa Kiinassa.

edit. Suomen lippu liehuu taalla muutenkin. Kaikkialta loytyy Nokiaa. Monesti olen myos tormannyt mainoksiin suomalaisista saunoista. Kumma kylla niissa mainoksissa on poikkeuksetta mukana myos vahapukeisia naisia. Taytyykin kokeilla joskus. =P~ :hinkit:
Jokainen tsänssi on mahdollisuus!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93925
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#14

Viesti Mika »

Juho kirjoitti: Kaikkialta loytyy Nokiaa. Monesti olen myos tormannyt mainoksiin suomalaisista saunoista. Kumma kylla niissa mainoksissa on poikkeuksetta mukana myos vahapukeisia naisia. Taytyykin kokeilla joskus. =P~ :hinkit:
[smilie=krohom.gif]
Sellaisia saunoja johtaa usein :pimp:


Muuten, jos et opiskele etkä ole töissä, miten oikein kustannat elämäsi siellä? Kerro salaisuutesi, me muutkin haluamme tietää...;)

Kuinka pitkään aiot siellä olla? Mikä sai lähtemään (jos ei sisälly edellisen kappaleen vastaukseen)?


Tuosta Shifustasi sen verran, että puhuuko hän kiinaa vai kantonia, siis äidinkielenään? Ja lisää: harjoittelevatko vanhemmat oppilaat matsia? Kuinka kauan vanhimmat oppilaat ovat harjoitelleet?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Juho
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 613
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Hki

#15

Viesti Juho »

Lahdin kun kaveri pyysi. Viivyn viela vahan yli kuukauden. Asun pummilla. :D

En ole ainakaan nahnyt vanhempien oppilaiden harjoittelevan matsia, tosin pitka-aikaisia harrastajia ei ole shifun lisaksi juuri nakynytkaan. Mielestani matsausta olisi hyva harjoitella, varsinkin kun opettajan puheista olen saanut vahvan kasityksen, etta siihen tama kaikki harjoittelu tahtaa loppujen lopuksi. Osaltaan vastasinkin kysymykseen ylemmassa viestissani. Jos Suomesta loytyy innokkaita kavereita niin sparrailen mielellani kevyesti harjoitusmielessa. ;)

Viela shifusta sen verran, etta han on ainakin kuulopuheiden mukaan harrastanut myos Wing Chunia ja Choy Lee Futia. Tai Chita han nayttikin minulle hieman demostoidessaan Kung Fun matsityylia ja selittaessaan voiman kohdistamista lyhyilta etaisyyksilta. Samoin han on tutkinut tarkkaan Bruce Leen matsityylia, mika tulikin selvasti esille sunnuntain extrateoriaoppitunnilla. Minkas teet kun on harrastanut ja opettanut Kung Fua jo monta vuosikymmenta, ja haluaa vielakin kehittya. ;)

edit. Shifu puhuu aidinkielenaan ymmartaakseni kantonia. Englannin puhuminen sujuu kohtalaisesti, vaikeempia asioita selittaessaan han kayttaa erasta oppilasta hyvakseen (vaikkakin ymmarran paremmin shifun selosteista). :)
Jokainen tsänssi on mahdollisuus!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 92 kurkkijaa