Mainokset katoavat tyystin, kun kirjaudut sisään. Ole hyvä ja lue lisää täältä

Lü Baochun

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2005
Aiheet: 135

Lü Baochun

Viesti KungFuMiäs »

Varmaan tällä reissulla pääsee myös viinaa juomaan, toki me vanha kaarti aletaan kaikki olemaan aika vanhoja että ei varmaan kovin lujaa enään mene (että mopo ei kaadu ojaan liian aikaisin). Mutta kungfua sitäki enemmän
halmehe
munillepotkija
Lauteille: Elokuu 2009
Aiheet: 12

Lü Baochun

Viesti halmehe »

Sattumalta luin ketjun uudelleen ja näin Aihkin kysymyksen sekä vastaukseni siihen. Samalla selvisi, että aloitin tuolla 2017 syksyllä. Itse aloitus on jäänyt mulle ja varmaan opettajallekin mieleen. - Voinks mä aloittaa treenaa pelkkää tuishouta vai edellyttääkö se myös taijin aloittamista?
Opettaja katsoi mua hetken ja totes. - Kyllä voit tulla treenaamaan pelkkää tuishouta.

Multa oli kielletty kolme vuotta aiemmin kaikki kiva eli judo, bjj ja normi potku/lyönti sparri kontaktilla mikä olisi tehnyt siitä riittävän mielenkiintoista.

Mikä kiinnitti alussa huomiota oli tottakai hänen kyky näyttää asioita käytännössä, mutta myös erityinen lämpö ja välittäminen. Hämmästyin opetuksen määrää pelkästään minulle tunnin mittaisessa treenissä vaikka sali oli täynnä. Aloitus oli jonkin sortin shokki. Tuntui, että olin treenannut 45v päin helvettiä ja vollotinkin siitä välillä hänelle. - Ei. Älä sano noin. Ilman tuota taustaa en voisi opettaa mitä nyt opetan.

Rakenteen tajuaminen vei yllättävän kauan. Pari vuotta? Tuntuu hassulta, kun tuntuu, että voin antaa siitä nyt tuntuman ihan pystymetsäsästä tulevalle puolessa tunnissa. Tosin melkein kaikki sanoo, et liian vaikeeta alkaa opetella. Omaksuminen veis aikaa turhan paljon.

Oikeastaan vasta irti päästäessä kaikesta aiemmasta alkoi pikku hiljaa tapahtua. Tarkoitan sellaista jumppaa miten tää tehtiin karatessa, judossa tai aikidossa.

Ehkä kolme vuotta sitten alkoi kehittyä taju mitä se keveys tarkoittaa. Ettei se ole itseisarvo vaan edellytys johonkin syvempään ymmärrykseen ja kykyyn toimia käytännössä paineen alla. Silloin ilmestyi aiemmin oppimiani liikkeitäkin ilman, että olin miettinyt ja hakenut niille paikkoja.

Kaverit järkkäs mulle källin ja maksoi viime syksyn taiji treenit, että saivat mut aloittamaan formin treenin. Olin ilmeisesti eri tilanteessa aloituksen suhteen johtuen tuishoun harjoittelusta.

En ole itse ollut kuin taiji puolella jossa on aloitettu myös säännölliset applikaatio päivät kerran kuukauteen.

Soturin polku kävi kuvaamassa jakson ja paikalla olleena siitä kolmen tunnin materiaalista olisi voinut koota toisenlaisenkin jakson. Sillä kokemuksella mitä mulle on vuosien varrella kertynyt ihan pätevien treenikavereitteni kautta sieltä menneisyydestä niin uskallan väittää opeilla olevan käyttöä myös häkissä. Siis tietyillä käyttäytymis malleilla ja metodeilla. Lähinnä kyse olisi tietystä hermoston virityksestä miten vastata toisen ärsykkeeseen. Ja joo. Vaatisi helvetisti treeniä saada hyödyt esiin ja omaksuttua juttu jotta voisi soveltaa.

Mutta mikäli herätti jotain kiinnostusta niin 31.8 ensi maanantaina olisi mahdollisuus tutustua treeniin. baji.info sivulta lisää.

Oliko tää nyt sitten otsikon mukainen juttu, mutta en tiedä miten muuten minulta olisi kadonnut (laji rajat) kuin opettajani kyvyllä näyttää minulle ydin. Se yhteinen aiemmin treenaamissani mitä pidän arvokkaimpana oppina sekä edelleen eteenpäin vievänä motiivina. Niin paljon sellaista tullut hänen vaikutuksesta mistä en ollut osannut kuvitellakaan.
parempi etsiä hyvää opettajaa 10v kuin treenata huonon johdolla

Seuraajat

halmehe
JNi
Kuvake
Kamishimo
Kuvake
KungFuMiäs
pacoloco
Kuvake
PetteriYltava
Kuvake