Mainokset katoavat tyystin, kun kirjaudut sisään. Ole hyvä ja lue lisää täältä ✌
Girya
Valvoja: Valvoja
-
Mika
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Aiheet: 2844
- Etulaji: Höntsäily
- Sivulajit: Miksologia
- Takalajit: Tanglang
Girya
Pikarikyykyn olen joskus kuullut. Jälkimmäista kutsun räkkikyykyksi. Kumpaakin olen teettänyt varsinaisen urheilutreenin välipaloina, vaihtelun vuoksi ja varsinkin antamaan aivoille lepoa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.
"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"
Слава Україні!
Potki etuja!
Zen, I haz it.
"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"
Слава Україні!
Potki etuja!
-
fatman
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2005
- Aiheet: 38
- Etulaji: Boreal Hanmoodo
- Takalajit: Karate
Krav Maga
Thainyrkkeily
...ja monta muuta
Girya
Maljakyykkyä olen itse käyttänyt ja nähnyt/kuullut muidenkin käyttävän.
On muuten hyvä versio kyykyn opettamiseen.
On muuten hyvä versio kyykyn opettamiseen.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
-
Sotapurren_soutaja
- munillepotkija
- Lauteille: Helmikuu 2025
- Aiheet: 8
- Etulaji: Tai Shin Mun
- Sivulajit: muotomääräinen voimankäyttö
- Takalajit: Han Moo Do, Choy Lee Fut
Girya
Juu tuo maljakyykky soittaa kelloja nyt kun sen ssnoit.
"I hate going to the gym so I decided I'd go veggie twice a week. It's brutal! I can only make it till about five o'clock. That's what I realized about my self... something has to die every day just in order for me to survive." -Bill Burr
(kunniakyu omistautumisesta Bujinkanin suomalaiselle sosiaalihistorialle, Mänzyltä)
(kunniakyu omistautumisesta Bujinkanin suomalaiselle sosiaalihistorialle, Mänzyltä)
-
Sotapurren_soutaja
- munillepotkija
Girya
Nyt kun vaivat alkaa helpottaa, tulee liikkeiden hallinta ja treenin ohjelmointi kevätkaudelle yhä ajankohtaisemmaksi.
Siitä seuraa, että pääsen taas spämmäämään tätäkin ketjua!
Kuulaharjoittelun ohjelmoinnin kannalta olen alkanut pohtia sitä, kuinka erilaisia kompleksisia moninivelliikkeitä ja isometriseen jännittämiseen perustuvia liikkeitä tulee arvottaa ja kuinka niitä voi muuttaa vertailukelpoisiksi yksinkertaisten toistoliikkeiden kanssa? Esimerkki tällaisesta liikkeestä, jolla mitä ilmeisimmin on sekä innokkaita suorittajia että inhoavia karttelijoita lienee Turkkilainen ylösnousu, TGU. Millaisella metodilla sellaista voi ohjelmoida tuloksellisesti ja tehokkaasti kontra perusnostot joihin, toisin kuin vaikkapa jännitykseen perustuviin liikkeisiin, on helpohkoa hakea toistomaksimit per vastuskoko?
Siitä seuraa, että pääsen taas spämmäämään tätäkin ketjua!
Kuulaharjoittelun ohjelmoinnin kannalta olen alkanut pohtia sitä, kuinka erilaisia kompleksisia moninivelliikkeitä ja isometriseen jännittämiseen perustuvia liikkeitä tulee arvottaa ja kuinka niitä voi muuttaa vertailukelpoisiksi yksinkertaisten toistoliikkeiden kanssa? Esimerkki tällaisesta liikkeestä, jolla mitä ilmeisimmin on sekä innokkaita suorittajia että inhoavia karttelijoita lienee Turkkilainen ylösnousu, TGU. Millaisella metodilla sellaista voi ohjelmoida tuloksellisesti ja tehokkaasti kontra perusnostot joihin, toisin kuin vaikkapa jännitykseen perustuviin liikkeisiin, on helpohkoa hakea toistomaksimit per vastuskoko?
Ymmärsinkö oikein, ettet siis tämän perusteella yleisesti pidä kuulavastustettuja kyykkyjä ohjelmallisina / ohjelmoitavina treeniliikkeinä?Mika kirjoitti: helmi 22, 2026, 09.40 . . . Kumpaakin olen teettänyt varsinaisen urheilutreenin välipaloina, vaihtelun vuoksi ja varsinkin antamaan aivoille lepoa.
"I hate going to the gym so I decided I'd go veggie twice a week. It's brutal! I can only make it till about five o'clock. That's what I realized about my self... something has to die every day just in order for me to survive." -Bill Burr
-
Mika
- etupotkija
Girya
Totta kai niiden ympärille voi rakentaa vaikka minkälaisia ohjelmia. Se, että olen kirjoittanut niitä ryhmieni ohjelmiin, kertoo minun pitävän niitä hyödyllisinä.
Mutta kahvakuulaurheilijat eivät niitä juurikaan omissa varsinaisissa treeneissään tee. Esimerkiksi kyykyt tehdään salilla levytangon kanssa − toki jokainen urheilija treenaa oman ohjelmansa mukaan, mutta vaikka maksimivoiman kasvattaminen kuulilla levytangon sijaan olisi erikoinen ratkaisu. Me silti vain höntsäsimme kahvakuulaurheilua, joten me teimme kaikkea muutakin. Minusta nuo voimakuulailuliikkeet tuovat oikein hyvää vaihtelua muuten totta puhuen aika junnaavaan urheilutreeniin.
Kirjoitin näistä eroista joskus omille ryhmilleni, jotta varsinkin uudet treenaajat oppisivat paremmin hahmottamaan, miten juuri me treenasimme. Kuten tässä ketjussa on kerrottu, muitakin kuulailutyylejä on kuin nuo kolme, mutta nuo lienevät ne yleisimmät ja ne, jotka ovat tuttuja niille, jotka kuulailusta vähäsen tietävät.
https://potku.net/kahvakuulailu-ja-kahvakuulailu/
Mutta kahvakuulaurheilijat eivät niitä juurikaan omissa varsinaisissa treeneissään tee. Esimerkiksi kyykyt tehdään salilla levytangon kanssa − toki jokainen urheilija treenaa oman ohjelmansa mukaan, mutta vaikka maksimivoiman kasvattaminen kuulilla levytangon sijaan olisi erikoinen ratkaisu. Me silti vain höntsäsimme kahvakuulaurheilua, joten me teimme kaikkea muutakin. Minusta nuo voimakuulailuliikkeet tuovat oikein hyvää vaihtelua muuten totta puhuen aika junnaavaan urheilutreeniin.
Kirjoitin näistä eroista joskus omille ryhmilleni, jotta varsinkin uudet treenaajat oppisivat paremmin hahmottamaan, miten juuri me treenasimme. Kuten tässä ketjussa on kerrottu, muitakin kuulailutyylejä on kuin nuo kolme, mutta nuo lienevät ne yleisimmät ja ne, jotka ovat tuttuja niille, jotka kuulailusta vähäsen tietävät.
https://potku.net/kahvakuulailu-ja-kahvakuulailu/
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.
Слава Україні!
Potki etuja!
Zen, I haz it.
Слава Україні!
Potki etuja!
-
Sotapurren_soutaja
- munillepotkija
Girya
Asian ymmärtäminen vaati selvästi kontekstin tuntemusta, mitä minulle ei ollut, siksi jäin pohtimaan tätä. 
-
Sotapurren_soutaja
- munillepotkija
Girya

Kertokaapa vähemmälle veljellenne miksi tuo Cotterin ote on tuollainen?
Kuva ei ole anomalia, vaan miehen ote kuulasta on sääntöjään tuo, ja olen nähnyt sitä muuallakin, mutta idea tuon sormiotteen takana on jäänyt silti mysteeriksi
-
Sotapurren_soutaja
- munillepotkija
Girya
Kenellekään, joka on lukenut päivyriäni ei ole voinut jäädä epäselväksi, että pidän AXEa ihan huippuprotokollana. Pavelin (kirjan) lisäksi lähinnä Hardstyle Kettlebell Pro on julkaissut siitä kattavaa materiaalia (muun muassa, muttei rajoittuen, esittelyvideon, jonka jo postasin tänne viime kesänä).
Tässä vielä:
Hardstyle Kettlebell Pro:n Louka on sittemmin julkaissut (ilmeisesti tämä on vallan tuore...) oman versionsa protokollasta; se on ilmainen (koska se lähinnä mainostaa hänen P2P-valmennuspalveluaan), joten sen voi laittaa saataville tännekin vapaasti.
kansisivu

mainossivu 1 (biografia)
protokollasivu 1

protokollasivu 2

protokollasivu 3

mainossivu 2 (hlökohtainen valmennus)
Video esitteli Pavelin alkuperäisen kehyksen, Loukan versio vaikuttaa raskaammalta. Pavel haluaa tehdä isolla painolla vähemmän, Louka tehdä pienemmällä painolla enemmän. Laitan Loukan version kokeiluun jossain kohtaa kesää, silloinhan tulee vuosi täyteen siitä kun aloitin Pavelin AXE:n.
Tässä vielä:
► Näytä paljastus
kansisivu

mainossivu 1 (biografia)
► Näytä paljastus

protokollasivu 2

protokollasivu 3

mainossivu 2 (hlökohtainen valmennus)
► Näytä paljastus
-
Sotapurren_soutaja
- munillepotkija
Girya
Pat Flynnin haastattelussa (tai ehkä paremminkin "jututettavana") Dan John, kuuluisa Armor Building Complex (a.k.a. ABC) -protokollastaan (tuplilla 2 rinnallevetoa, 1 punnerrusta ja 3 kyykkyä):
TL;DR: Danin mielestä rinnalleveto on kuulaliikkeistä aliarvostetuin.
Sattumalta Mark Wildman tarttui samaan teemaan pari päivää myöhemmin, ja opettaa kiertävää riveä:
TL;DR: Markin mukaan tuo kierto-rive palvelee fyysistä työtä.
Rive ja mave jotenkin puhuttelevat myös itseäni, ja olenkin päättänyt lisätä niitä treeniin lähitulevaisuudessa.
Loppuun vielä ABC -protokolla Wildmanin opastamana (vuosien takaa):
TL;DR: Danin mielestä rinnalleveto on kuulaliikkeistä aliarvostetuin.
Sattumalta Mark Wildman tarttui samaan teemaan pari päivää myöhemmin, ja opettaa kiertävää riveä:
TL;DR: Markin mukaan tuo kierto-rive palvelee fyysistä työtä.
Rive ja mave jotenkin puhuttelevat myös itseäni, ja olenkin päättänyt lisätä niitä treeniin lähitulevaisuudessa.
Loppuun vielä ABC -protokolla Wildmanin opastamana (vuosien takaa):
-
Mika
- etupotkija
Girya
@Wehmas, kerro ihmeessä vähän lisää treenaamisestasi. Ilmeisesti olet tykännyt Neupertin ohjelmista, vai? 

https://chasingstrength.com
https://chasingstrength.com
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.
Слава Україні!
Potki etuja!
Zen, I haz it.
Слава Україні!
Potki etuja!
-
Wehmas
- etupotkija
- Lauteille: Syyskuu 2008
- Aiheet: 15
- Etulaji: Systema
- Sivulajit: Elon ojissa rämpiminen
- Takalajit: Defendo, TSM
Girya
Mä innostuin kahvakuulista pari vuotta sitten, ja itseasiassa myin ekat kuulani Sotapurren soutajalle joskus reilu vuosi sitten. Aloitin Simple & Sinisterillä, ja sen jälkeen aloin tehdä Instagramista bongaamani Martin Methodin jumppia muutaman kerran viikossa heilautusten yms kaveriksi. (Ette saa nyt linkkiä tiliin, kun oon somelomalla). Skidin tauon jälkeen tein ABC:tä reilu pari kuukautta ja sen perään Neupertin Up and Overia yhdeksän viikkoa. Seuraavaksi ohjelmassa on Neupertin "More kettlebell muscle"-opuksen kuusiviikkoinen perseenkasvatusprojekti "The wolf", joka näyttää tältä:
Päivä 1
Clean x 5
Front squat x 5
Press x 5
Clean x 5
Front squat x 5
Päivä 2
Front squat x 5
Press x 5
Clean x 5
Front squat x 5
Päivä 3
Snatch x 5
Front squat x 5
Press x 5
Front squat x 5
Clean x 5
Front squat x 5
Week 1: 3 sets. Work: Rest = 1:2
Week 2: 4 sets. Work: Rest = 1:2
Week 3: 5 sets. Work: Rest = 1:2
Week 4: 3 sets. Work: Rest = 1:1.5
Week 5: 4 sets. Work: Rest = 1:1.5
Week 6: 5 sets. Work: Rest = 1:1.5
istumatyötä tekevänä ja liikaa yksityisautoilevana asiantuntijana mä oon täysin kahvakuulakultisti nyt muutaman vuoden jälkeen. Mun mielestäni kuntoiluvälineenä aivan ylivertainen, mitä tulee aika-hyöty-suhteeseen. Penkkiä ja kyykkyä käyn joskus treenaamassa ulkokuntosaleilla, mutta oon käytännössä korvannut salitreenin kokonaan kahvakuulilla. Treenin saa tehtyä nopeasti kotona, ei tarvitse haistella muiden pieruja tai jonottaa laitteisiin ja kuulat on helppo ottaa myös mukaan leireille/lomille.
Kaltaiselleni palikalle riittävän yksinkertainen kikotin.
Päivä 1
Clean x 5
Front squat x 5
Press x 5
Clean x 5
Front squat x 5
Päivä 2
Front squat x 5
Press x 5
Clean x 5
Front squat x 5
Päivä 3
Snatch x 5
Front squat x 5
Press x 5
Front squat x 5
Clean x 5
Front squat x 5
Week 1: 3 sets. Work: Rest = 1:2
Week 2: 4 sets. Work: Rest = 1:2
Week 3: 5 sets. Work: Rest = 1:2
Week 4: 3 sets. Work: Rest = 1:1.5
Week 5: 4 sets. Work: Rest = 1:1.5
Week 6: 5 sets. Work: Rest = 1:1.5
istumatyötä tekevänä ja liikaa yksityisautoilevana asiantuntijana mä oon täysin kahvakuulakultisti nyt muutaman vuoden jälkeen. Mun mielestäni kuntoiluvälineenä aivan ylivertainen, mitä tulee aika-hyöty-suhteeseen. Penkkiä ja kyykkyä käyn joskus treenaamassa ulkokuntosaleilla, mutta oon käytännössä korvannut salitreenin kokonaan kahvakuulilla. Treenin saa tehtyä nopeasti kotona, ei tarvitse haistella muiden pieruja tai jonottaa laitteisiin ja kuulat on helppo ottaa myös mukaan leireille/lomille.
Kaltaiselleni palikalle riittävän yksinkertainen kikotin.
Seuraajat