Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. 
Xinyi Liuhe, Yang-perheen tyyli
Valvoja: Valvoja
-
Shaolinsi
- etupotkija
- Viestit: 1037
- Lauteille: Syyskuu 2009
- Aiheet: 38
- Paikkakunta: Dengfeng
- Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
- Sivulajit: Itsepuolustus
Xinyi Liuhe, Yang-perheen tyyli
Onko tänä kesänä Lieksassa jälleen @KungFuMiäs xinyi-treeniä? Voisin matkustaa paikalle, jos aikataulut käy yhteen. Ilmeisesti KFM kävi joskus Lieksassa opettamassa.
-
KungFuMiäs
- etupotkija
- Viestit: 5426
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Aiheet: 135
- Paikkakunta: Vaasa
Xinyi Liuhe, Yang-perheen tyyli
Nyt ei ole suunnitteilla reissua sinnepäin. Lähden ensi viikolla Shanghaihin lajin päämestaria tapaamaan. Kesä tulee olemaan kiireinen aasian reissujen kanssa myös, katsotaan mitä muuta tässä kiireinen perheenisäkungfuilija ehtii
-
Shaolinsi
- etupotkija
- Viestit: 1037
- Lauteille: Syyskuu 2009
- Aiheet: 38
- Paikkakunta: Dengfeng
- Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
- Sivulajit: Itsepuolustus
Xinyi Liuhe, Yang-perheen tyyli
Kirjoitahan Shanghaista treeniraporttia tänne sitten.
Itse lähden Shaghaihin vasta kuukauden päästä, niin taidetaan just mennä ristiin.
-
tohtorismies
- kylkeenpotkija
- Viestit: 3923
- Lauteille: Kesäkuu 2008
- Aiheet: 0
Xinyi Liuhe, Yang-perheen tyyli
Kyllähän minä treenailen enemmän tai vähemmän aina täällä jos yang xinyi kiinnostaa. Olen mahottoman laiskan sutjakka nykyisin kirjoittelemaan treenaamisesta kun tuntuu välillä että kaikki sanottava on sanottuShaolinsi kirjoitti: maalis 27, 2026, 11.56 Onko tänä kesänä Lieksassa jälleen @KungFuMiäs xinyi-treeniä? Voisin matkustaa paikalle, jos aikataulut käy yhteen. Ilmeisesti KFM kävi joskus Lieksassa opettamassa.
Tässä on siban ensimmäistä linjaa viime vkolta
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
-
Shaolinsi
- etupotkija
- Viestit: 1037
- Lauteille: Syyskuu 2009
- Aiheet: 38
- Paikkakunta: Dengfeng
- Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
- Sivulajit: Itsepuolustus
Xinyi Liuhe, Yang-perheen tyyli
Onko teillä siis Lieksassa joku kiinalaisten lajien porukka vai miten se meni? Joskus Potkun WhatsApp-ryhmässä oli puhetta Lieksan treeneistä, mutta ryhmän kokoonpano ja tarkemmat lajit meni minulta ohi. Muistan vain, että @KungFuMiäs kävi joskus vetämässä jotain.
-
tohtorismies
- kylkeenpotkija
- Viestit: 3923
- Lauteille: Kesäkuu 2008
- Aiheet: 0
Xinyi Liuhe, Yang-perheen tyyli
Lukaisetko ensimmäisen sivun ketjusta uudelleen. Eli 2022 vuodesta tuo xinyi on ollut sellaisena setämies liikkuja kamppailijan taustamyrkkynä/kamppailulatinan tutkimus kohteena. Pieni nyrkkeily porukkahan täältä löytyy/senshido hommia vuodesta 2013.Shaolinsi kirjoitti: maalis 28, 2026, 17.16 Onko teillä siis Lieksassa joku kiinalaisten lajien porukka vai miten se meni? Joskus Potkun WhatsApp-ryhmässä oli puhetta Lieksan treeneistä, mutta ryhmän kokoonpano ja tarkemmat lajit meni minulta ohi. Muistan vain, että @KungFuMiäs kävi joskus vetämässä jotain.
Xinyitä en opeta virallisesti ja enimmäkseen voimailun/soolotreenin kannalta treenailen yksikseen(toki tässänon aika ajoin tekniikoitakin väännetty), fiilistelen, lyön mäntyjä ja ärisen öraville. Eli kfm:n avaamista periaatteista voin näyttää perus aplikaatioita/yang xinyi kehoperiaatteita sen verran että ""makuun pääsee".
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
-
Shaolinsi
- etupotkija
- Viestit: 1037
- Lauteille: Syyskuu 2009
- Aiheet: 38
- Paikkakunta: Dengfeng
- Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
- Sivulajit: Itsepuolustus
Xinyi Liuhe, Yang-perheen tyyli
@KungFuMiäs miten sujuu Shanghaissa? Mitä oot treenaillut? Täällä odotellaan jo raporttia.
-
KungFuMiäs
- etupotkija
- Viestit: 5426
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Aiheet: 135
- Paikkakunta: Vaasa
Xinyi Liuhe, Yang-perheen tyyli
Palasin eilen kotiin Jiangyinistä joka on noin 2-3h automatkan päässä Shanghaista. Mestari asuu Jiangyinissä yhden hänen oppilaan kutsumana vuoden loppuun asti, muuten hänen kotinsa on Xinyangissa.
Mestari Yang Hai Ming on vanhan koulukunnan kamppailija ja yksi sydämmellisistä opettajista jonka olen tavannut, todellinen aarre kamppailumaailmassa. Perinteiseen tapaan hänen toinen käsi oli "rautanyrkki" (vasen), eli se on treenattu rikkomaan asioita, toisella kädellä tehdään muuta. Vielä 81 vuotiaana hän hakkasi kiviseinää täydellä voimalla ilman että tuntui missään. Säärilihakset oli sen muotoiset joita en ole koskaan ihmisellä nähnyt, tibialis anterior lihas oli niin kehittynyt että se käytännössä peitti ison osan ja suojasi sääriluuta. Pohkeet olivat älyttömän paksut. Hän liikkui vielä kuin paljon nuorempi, hieman piti pitää taukoa suoritusten välissä, mutta täysillä lähti kun teki jotain. Hieman myöhään olen hänen oppeihin tullut, mutta onneksi on ihmisiä jotka ovat oppineet häneltä pitkään jolta saan kuvaa siitä millainen kone hän on ollut vielä 15 vuotta sitten. Hän ja hänen vaimo kokkaili meille joka päivä lounaan ja illallisen, saatiin syödä kotitekoista Kiinalaista halal ruokaa päivittäin (mestari Yang on Hui kansaa, eli Kiinan muslimi). Hän ei olisi ottanut rahaa opetuksesta, jouduttiin pakottamaan punainen kirjekuori hänen vaimolleen. Hän vain aidosti haluaa että perhetyylinsä jatkuu. Yang tyylin xinyi on todellinen aarre, siinä on säilynyt sitä laatua jota aikaisemmilla sukupolvilla on ollut, mutta joka on kadonnut ja pudonnut pois kaupallisuuden tai heikon ymmärryksen myötä.
Ekat kaksi treenipäivää hänen Kiinalaiset oppilaat olivat paikalla, olivat eri puolilta Kiinaa tulleet. Se oli sitä perus Kiinalaista meininkiä muodollista treeniä riveissä, paljon kuvailua hienoissa paikoissa ja palopuheita. Sitten kun heistä päästiin niin alkoi oikea treeni, oltiin loppuaika kolmistaan Yang, minä ja Ryan Kanadasta (jolta olen tähän asti oppinut). Aamulla ylös treenille -> lounas+tauko -> iltapäivä treenit -> illallinen, oli rutiini. Yang oli täysin avoin, kamppailusovellusta, sisäisiä periaatteita jne. jne. Käytiin läpi kaikkien kymmenten eläinten ideat ja tärkeimmät sovellukset. Yleisesti kamppailuideaa, mikä on minun ruumiinrakenteelle tärkeää ja mitä Ryanille (meillä on jonkin verran pituuseroa). Mestari ei puhunut englantia, mutta nykyajan AI kääntäjät toimivat todella hyvin kun puhuttiin syvemmistä periaatteista, ja perusymmärrys asioista etukäteen auttoi. Hän opetti melko yksinkertaisesti sisäisiä periaatteita, vanhan koulukunnan tapaan sä opit tuntemaan asiat itse. Tehtiin muotoja fiiliksen mukaan ja mestari seurasi, jos oli korjattavaa niin sieltä tuli "NOO no no no no..." ja sitten tehtiin yhdessä ja fixattiin. Henkilökohtaista opetusta oli ja tuli valtavasti pureskeltavaa pitkäksi aikaa.
Laitan instaan/tubeen lisää videoita ja kuvia kunhan saan niitä käsiini. Tässä jotain:


Yang Hai Ming näyttää "tiikeri nappaa" muodon. Temppelialueella jossa treenaattiin kaksi ekaa päivää Kiinalaisten oppilaiden kanssa. Hienot, mutta epäkäytännölliset puitteet. Saivat kuitenkin hienoja kuvia
. Loput viikosta treenattiin puistossa, kivempi kaatua pehmeälle ruohikolle.
Mestari Yang Hai Ming on vanhan koulukunnan kamppailija ja yksi sydämmellisistä opettajista jonka olen tavannut, todellinen aarre kamppailumaailmassa. Perinteiseen tapaan hänen toinen käsi oli "rautanyrkki" (vasen), eli se on treenattu rikkomaan asioita, toisella kädellä tehdään muuta. Vielä 81 vuotiaana hän hakkasi kiviseinää täydellä voimalla ilman että tuntui missään. Säärilihakset oli sen muotoiset joita en ole koskaan ihmisellä nähnyt, tibialis anterior lihas oli niin kehittynyt että se käytännössä peitti ison osan ja suojasi sääriluuta. Pohkeet olivat älyttömän paksut. Hän liikkui vielä kuin paljon nuorempi, hieman piti pitää taukoa suoritusten välissä, mutta täysillä lähti kun teki jotain. Hieman myöhään olen hänen oppeihin tullut, mutta onneksi on ihmisiä jotka ovat oppineet häneltä pitkään jolta saan kuvaa siitä millainen kone hän on ollut vielä 15 vuotta sitten. Hän ja hänen vaimo kokkaili meille joka päivä lounaan ja illallisen, saatiin syödä kotitekoista Kiinalaista halal ruokaa päivittäin (mestari Yang on Hui kansaa, eli Kiinan muslimi). Hän ei olisi ottanut rahaa opetuksesta, jouduttiin pakottamaan punainen kirjekuori hänen vaimolleen. Hän vain aidosti haluaa että perhetyylinsä jatkuu. Yang tyylin xinyi on todellinen aarre, siinä on säilynyt sitä laatua jota aikaisemmilla sukupolvilla on ollut, mutta joka on kadonnut ja pudonnut pois kaupallisuuden tai heikon ymmärryksen myötä.
Ekat kaksi treenipäivää hänen Kiinalaiset oppilaat olivat paikalla, olivat eri puolilta Kiinaa tulleet. Se oli sitä perus Kiinalaista meininkiä muodollista treeniä riveissä, paljon kuvailua hienoissa paikoissa ja palopuheita. Sitten kun heistä päästiin niin alkoi oikea treeni, oltiin loppuaika kolmistaan Yang, minä ja Ryan Kanadasta (jolta olen tähän asti oppinut). Aamulla ylös treenille -> lounas+tauko -> iltapäivä treenit -> illallinen, oli rutiini. Yang oli täysin avoin, kamppailusovellusta, sisäisiä periaatteita jne. jne. Käytiin läpi kaikkien kymmenten eläinten ideat ja tärkeimmät sovellukset. Yleisesti kamppailuideaa, mikä on minun ruumiinrakenteelle tärkeää ja mitä Ryanille (meillä on jonkin verran pituuseroa). Mestari ei puhunut englantia, mutta nykyajan AI kääntäjät toimivat todella hyvin kun puhuttiin syvemmistä periaatteista, ja perusymmärrys asioista etukäteen auttoi. Hän opetti melko yksinkertaisesti sisäisiä periaatteita, vanhan koulukunnan tapaan sä opit tuntemaan asiat itse. Tehtiin muotoja fiiliksen mukaan ja mestari seurasi, jos oli korjattavaa niin sieltä tuli "NOO no no no no..." ja sitten tehtiin yhdessä ja fixattiin. Henkilökohtaista opetusta oli ja tuli valtavasti pureskeltavaa pitkäksi aikaa.
Laitan instaan/tubeen lisää videoita ja kuvia kunhan saan niitä käsiini. Tässä jotain:


Yang Hai Ming näyttää "tiikeri nappaa" muodon. Temppelialueella jossa treenaattiin kaksi ekaa päivää Kiinalaisten oppilaiden kanssa. Hienot, mutta epäkäytännölliset puitteet. Saivat kuitenkin hienoja kuvia
-
Shaolinsi
- etupotkija
- Viestit: 1037
- Lauteille: Syyskuu 2009
- Aiheet: 38
- Paikkakunta: Dengfeng
- Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
- Sivulajit: Itsepuolustus
Xinyi Liuhe, Yang-perheen tyyli
Mahtavaa! Tämä on mielestäni ainoa laji, jota voisin vakavissani treenata oman lajini lisäksi. Kaikkea hyvää tähän projektiin. 
-
Wehmas
- etupotkija
- Viestit: 116
- Lauteille: Syyskuu 2008
- Aiheet: 14
- Etulaji: Systema
- Sivulajit: Elon ojissa rämpiminen
- Takalajit: Defendo, TSM
Xinyi Liuhe, Yang-perheen tyyli
Kiitos KFM näistä reportaaseista. Opettajasi on selkeästi kulttuuriaarre! Odottelen jatkoa mielenkiinnolla.
-
Shaolinsi
- etupotkija
- Viestit: 1037
- Lauteille: Syyskuu 2009
- Aiheet: 38
- Paikkakunta: Dengfeng
- Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
- Sivulajit: Itsepuolustus
Xinyi Liuhe, Yang-perheen tyyli
Nyt olen minäkin päässyt kokeilemaan tätä Yang-perheen Xinyitä. Kävin tänään heti Kiinan-reissuni jälkeen @tohtorismies ja hänen kaverinsa kanssa treenaamassa Lieksassa. En ollut tavannut tohtorismiestä aiemmin, mutta siitä huolimatta minut otettiin hyvin vastaan. On aina mukava tavata ihmisiä nimimerkkien takana. Potkuun kirjoittelijat on kyllä hienoa porukkaa.
Mielenkiintoinen laji. En oikein vielä osaa avata kokemusta kovin tarkasti tai pukea sitä kunnolla sanoiksi. Tuntuu, että asiaa pitää nyt vähän sulatella ja palata siihen myöhemmin, kun kokemukset jäsentyvät paremmin. Laji oli myös erilainen kuin mitä odotin.
Kiitos vielä treeneistä näin julkisesti.
Jos joku lieksalainen lukee tätä, voin suositella tohtorismiehen treeniryhmää.
Mielenkiintoinen laji. En oikein vielä osaa avata kokemusta kovin tarkasti tai pukea sitä kunnolla sanoiksi. Tuntuu, että asiaa pitää nyt vähän sulatella ja palata siihen myöhemmin, kun kokemukset jäsentyvät paremmin. Laji oli myös erilainen kuin mitä odotin.
Kiitos vielä treeneistä näin julkisesti.
Jos joku lieksalainen lukee tätä, voin suositella tohtorismiehen treeniryhmää.
-
tohtorismies
- kylkeenpotkija
- Viestit: 3923
- Lauteille: Kesäkuu 2008
- Aiheet: 0
Xinyi Liuhe, Yang-perheen tyyli
Kiva kun kävit. Ja onhan se aika erilaista hommaa moneen tyyliin verrattuna, mutta siitä se myrkky vaikuttaa.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
-
KungFuMiäs
- etupotkija
- Viestit: 5426
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Aiheet: 135
- Paikkakunta: Vaasa
Xinyi Liuhe, Yang-perheen tyyli
Hieno homma. Olet myös tervetullut tänne Vaasaan päin jos tiet vie länteen joskus. Ja katsotaan jos saisin idän reissua aikaan jossain kohtaaShaolinsi kirjoitti: touko 23, 2026, 16.47 Nyt olen minäkin päässyt kokeilemaan tätä Yang-perheen Xinyitä. Kävin tänään heti Kiinan-reissuni jälkeen @tohtorismies ja hänen kaverinsa kanssa treenaamassa Lieksassa. En ollut tavannut tohtorismiestä aiemmin, mutta siitä huolimatta minut otettiin hyvin vastaan. On aina mukava tavata ihmisiä nimimerkkien takana. Potkuun kirjoittelijat on kyllä hienoa porukkaa.
Mielenkiintoinen laji. En oikein vielä osaa avata kokemusta kovin tarkasti tai pukea sitä kunnolla sanoiksi. Tuntuu, että asiaa pitää nyt vähän sulatella ja palata siihen myöhemmin, kun kokemukset jäsentyvät paremmin. Laji oli myös erilainen kuin mitä odotin.
Kiitos vielä treeneistä näin julkisesti.
Jos joku lieksalainen lukee tätä, voin suositella tohtorismiehen treeniryhmää.![]()
-
Shaolinsi
- etupotkija
- Viestit: 1037
- Lauteille: Syyskuu 2009
- Aiheet: 38
- Paikkakunta: Dengfeng
- Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
- Sivulajit: Itsepuolustus
Xinyi Liuhe, Yang-perheen tyyli
Kiitos. Nyt minulle tulee useamman viikon treenitauko joka tapauksessa. Kokeilin kanuunankuulanyrkkiäni käytännössä ja sparratessa mursin kylkiluuni. On välillä hyvä tippua takaisin maan pinnalle. Taidan jättää koko kesäksi kontaktiharjoittelun tästä syystä. 

