Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Jasse

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Jasse
etupotkija
Lauteille: Maaliskuu 2006
Aiheet: 130
Etulaji: potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

Viesti Jasse »

Tänään lauantaina aamupalaksi puuroa mustikoilla ja pähkinöillä, puolilt apäivin puuroia voisilmällä, iltapäivällä patinoitunut suklaapallo ja emännän tekemiä ruisrieskoja, illalla puuro mustikoilla ja banaanilla sekä puoli purkkia suklaajädeä. Liikuntana pari verkkaista kärryttelyä auringon paisteessa.
Kuvake
Jasse
etupotkija

Jasse

Viesti Jasse »

Olen viimeiset 1.5h pohtinut että vienkö pojan treenaamaan paini- vai judo-salille vai aloittaako BJJn GBllä.

Tässä suurimmat plussat ja miinukset:

Kreko-paini:
+ 100% huippu-urheilua ja Olympialaji
+ Suomessa pitkät perinteet ja menestystä
+ kehittää todella tehokkaasti voimaa, kehonhallintaa ja taistelutahtoa
+ antaa hyvän pohjan vapaaotteluun
- 100% kilpaurheilulaji. Ei harrastelulle.
- Voiman ylikorostuminen

Judo:
+ Sekä hyippu-urheilua jossa tilaa harrastamiselle/elämäntavalle
+ Suomessa taso nousut ja menestystä tullut huipputasolla
+ Arvot ja käytöstavat kiinteä osa lajia
+ Tekniikat kamppailullisia
+ minä voisin ottaa judosta seuraavan mustan vyön projektin
- suomi ei perinteisesti ole loistanut judossa
- heittojen ja kaatojen hyödyntäminen vapaaotteluun vaatii muokkaamista

BJJ/GB
+ Minä voisin toimia pojan(ikäsiten) valmentajana
+ Minulla hyvä tietotaito ja suhteet lajissa
+ Turvallinen ja hauska kisalaji ja harrastus
+ perustekniikat soveltuvat vapaaoteluun
+ GB-gym kotisalini jossa on mukava vietää aikaa ja voi treenata monia lajeja
- BJJ ei huippu samalla tavalla huippu-urheilua kuin paini ja judo
- Ei kulttuuria ja koneistoa jonka mukana kisata ja kehittyä lapsesta saakka
- Ei kehitä samalla tavalla voimaa kuin paini tai judo

Judoa on haastava saada toimimaan vaparissa koska ei ole takkia mistä vetää ja liikuttaa vastustajaa. Varsinkin Uchimatat ja pyyhkäisyt näytäsivät kuitenkin toimivan hyvin:

Mika Väyrynen
kylkeenpotkija
Lauteille: Tammikuu 2007
Aiheet: 30

Jasse

Viesti Mika Väyrynen »

Voin kokemuksesta sanoa, että noilla lapsilla on itsellään melkoinen päätäntävalta. Kaikki, vaikka olisivat lajien treenaajan lapsia, eivät sitten kuitenkaan kiinnostu asiasta kuten isän tai äitinsä. Olen ohjannut yhden lapseni tällaisten lajien pariin, mutta kyllä se teini-iässä sitten loppui. Sen sijaan että miettisin sitä minkalainen myllyttäjä lapsestani tulisi, mietin sitä onko treeniyhteisö turvallinen, saako sieltä kavereita ja yhteisöllisyyttä, onko opetus osaavaa. Yhtenä kriteerinä, mikäli lapsi tahtoisi jatkaa pitkään, on se että voisi harrastaa samassa liitossa/tyylisuunnassa ilman näitä hxxvetin lajipolitiikkoja. Se se onkin vaikeaa, kun lajit splittaa jatkuvasti. Judo, BJJ tai ITF Taekwon-do tulevat ensimmäisinä mieleen. Mutta kuten sanottu: isien kiinnostuksen kohteet eivät välttämättä periydy. Omista viidestä lapsestani yksikään ei ole täysin "minun luonteiseni", tällainen masokistinen kilipää. Hyvä niin.
sikajudoka
munillepotkija
Lauteille: Helmikuu 2009
Aiheet: 7

Jasse

Viesti sikajudoka »

Itse suosittelisin judoa, sillä lajissa on pitkät perinteet junioritoiminnasta. Lisäksi judossa oppii jo heti alussa sekä pysty- että mattopainin perusteet. Helsingissä on paljon hyviä seuroja. Hontai judo on keskittynyt ihan junnutoimintaan.
https://hontaijudoclub.com/
Kuvake
Jasse
etupotkija

Jasse

Viesti Jasse »

Minäpä vien tuon nappulan kamppailuun ennen kun se osaa päättää mitä itse haluaa. Jos en itse opeta sitä ryhmää missä poika treenaa, niin treenaan mukana tai sivssa. Jos muksu jossain vaiheessa sanoo ettei kamppailu maistu, niin sitten saa kertoa mikä urheilulaji maistuu. Isällä on tietysti lista hyväksyttäistä ehdotuksita valmiina: telinevoimistelu tai yleisurheilu :D

Minä toivon että laji/ryhmä opettaa lapselle/nuorelle: kuria, kunnioitusta, tavoiteiden asettamista ja saavuttamista, paineensietokykyä, pettymysten/häviöiden käsittelyä, kehonhallintaa, voima- ja tahto-ominaisuuksia. Terve yhteisö ja järkevät kaverit on myös tärkeitä tekijöitä.

Kiitos tuosta Hontai Judo vinkistä. Itse olen miettinyt että jos laitan pojan judoon niin sali olisi Chikara jossa vanha tuttu Jami Hukkanen toimii nuorten koutsina. No, sen näkee sitten että mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Minä saan iloa ihan vaan tämän asian pohtimisesta :)

Eilen kävin vetämässä GBllä junnu-potkis treenit. Teemoiksi valkoitui hyvin nopesti kuri ja järjestys.
Paastosin lauantai illasta maanantai aamuun asti. Aamulla söin puuroa, keihulla ja tofulla + banaania ja mustikoit. Päivällä olin 2h klassisen kreikan kielen aloitusluennolla jonka jälkeen kävin unicafessa syömässä vege-lounaan. Kiellän noi unikafen leivät itseltäni. Syön niitä aina aivan liikaa. Sitten hain lapsen ukilta hoidosta. Nappasin kaupasta ja söin pienen taatelipussin. 17-18.30 treensin Sukrin vetämissä potkistreeneissä GBllä. Tämän jälkeen painin yhden erän pystypainia. Kieltäydyin salilla tarjotusta nuuskasta/nikotiinipussista (tästä iso mentaalinen papukaijamerkki). Kotimatkalla ostin ja söin pari pientä hunaja-pähkinäpussia. Nyt menen syömään kaurapuuron mustikoilla ja banaanilla.

Asetin alkuvuonna tälle vuodelle tavoitteeksi: 50 opintopistettä (Teologian ja uskonnontutkimuksen kandiohjelma), potkunyrkkeilyottelu -86kg sarjassa ja juoksutekniikan parantaminen (kanta-askellus pois yms.) Olen tähän mennessä raportoinut lähinnä treenihommista, mutta koska ruokailustakin raportoiminen tuntuu jotenkin auttavan asian hallinnassa niin taidanpa raportoida jatkossa myös opiskelun sujumisesta.
Kuvake
Jasse
etupotkija

Jasse

Viesti Jasse »

Tänään tiistaina työopäivä

Treeni:
20min juokusmatoa 6-14km/h
kaksi kierrosta: 6 leukaa, 2min venytyksiä, 15 punnerrusta, 2min venytyksiä, 10 lantionostoa, 2min venytyksiä

Opiskelu: aamumetrossa 30 min kreikkaa. Illalla n 1.5h kreikkaa

Ruoka:
8.00 aamupala: kaurapuuroa mustikoilla ja pähkinöillä
13.00 lounas: riisiä ja tofua ketsupilla + porkkana
21.00 illallien: riisiä ja tofua ketsupilla + porkkna
23.00 bannani, mustikoita ja pähkinöitä
Kuvake
Jasse
etupotkija

Jasse

Viesti Jasse »

Törmäsin tubessa tällaseen vapaapainivirtuoosiin. Adam Saitiev.

Ilmeisesti veljensä oli vieläkin taitavampi. Tai ainakin menestyneempi.

Kuvake
Jasse
etupotkija

Jasse

Viesti Jasse »

Tänään keskiviikkona pääsin töistä yhdeksältä. Kreikan luento 10-13. Loppu päivä lapsen kanssa.

Ruoka:
9.00 kaurapuuro mustikoilla, pähkinöillä ja banaanilla
10.00 picnicin tofupatonki
13.00 unicafen vegelounas (en otanut yhtään leipää. Hyvä minä)
17.00 pikku pussi hunajapähkinöitä..
21.00 kaurapuuroa mustikoilla ja pähkinöillä.

Treeni: 1.5h keskivauhtinen kärryttely.

Opiskelu: 10-13 kreikan luento. Illalla 1.5h kreikan läksyjä.
Kuvake
Jasse
etupotkija

Jasse

Viesti Jasse »

Tänään torstaina kreikan luento 10-13. Opiskelua metromatkalla 20min. Opiskelua illalla 1h.

Ruoka:
8.00 kaurapuuro keijulla ja tofulla + puolikas banaani, mustikoita ja pähkinöitä
11.30 vege-sämpylä unicafesta
13.00 vegelounas unikafessa ( söin muutaman leivän. Ihan turhhaa pullaa)
15.00 pieni taatelipussi
20.00 kaurapuuroa tofulla ja keijulla
Kuvake
Jasse
etupotkija

Jasse

Viesti Jasse »

Tänään perjantaina päivä lapsen kanssa ja illalla treenit.

Treenit:

Ohjasin GBllä potkistreenit. Teemana avoin ja suljettu ottelutaktiikka/tyyli. Eli ykkös ja kakkos tyyli tai Ali ja Tyson tai Härkästaistelija ja härkä. Eli ekuttava väistelijä ja panostava kilpi. Alkuun varjoa, potkutyynyä, hanskamiekkailu ja väistelyä. Sitten olkapäänyrkkeilyä alapotkuilla (avoin tyyli) ja korppanyrkkeilyä alapotkuilla (suljettu tyyli). Sitten niin että toinen pelaa avoimella tyylillä ja toinen suljetulla. Minuutin kohdalla tyylin vaihto. Vain etukäden lyönnit ja etujalan potkut käytössä molemmilla. Loppuun 4 erää vapaata sparria K1-säännöillä. Itse domosin harjoitteet ja sparrasin 3 vikaa erää mukana. Potkistereenien jälkeen panin 3 viiden minuutin lukkopaini erää. Tein lähinnä kääntöjä ja pakenemisia klpparista.

Ruoka:

9.00 kaurapuuro keijulla ja tofulla + puolikas banaani, mustikoita ja pähkinöitä.
13.00 riisiä ja kokonainen jalotofu + ketsuppia
16.00 päkinöitä + papajaa
21.00 riisiä ja puolikas tofu + pähkinöitä + ananaspaloja
23.30 kaurapuuroa mustikoilla, banaanilla ja pähkinöillä.
Kuvake
Jasse
etupotkija

Jasse

Viesti Jasse »

Chadin analyysi eri maiden judo-tyyleistä: japanilaiset elegamteimpia ja minimalistisimpia. Korealaisten liikkuvampia ja rähäntävämpiä. Mongolialaiste, Venäläiset ja Georgialaiset käyttää voimaa ja monenlaisia painiottelita. Ranskalaiset panostaa otetaisteluun. Brasilialaiset hallitsee matto-ottelun ja sinne siirtymisen.

Kuvake
Jasse
etupotkija

Jasse

Viesti Jasse »

Tänään lauantaina olin koko päivän lapsen kanssa ja illalla mentiin emännän kanssa Tuomiokirkon kryptaan kuuntelemaan Hans Zimmerin musiikkia jousi-kvartetin esittämänä.

Eilen ja tänään opiskelu on ollut satunnaista deklinaatiopäätteiden muistelua ja sanojen pänttäämitsä. Olen tehnyt pahvisia muistikortteja jotka kulkee mukana kännykän suojuksessa. Opiskelen siis kesän ajan muinaskreikkaa. Jos vaikka joku päivä pääsisi tutkimaan stolaisuutta tai pankrationia kreikankielisistä lähteistä.

Tänään ei treeniä. Niska meni niin jumiin eilisistä paineista että hyvä antaa vähän levätä.

Ravinto:
Aamulla kaurapuuro keijulla ja tofulla + banaania, mustikoita ja pähkinöitä.
Puoliltapäivin riisiä ja tofua ketsupilla + porkkana
viiden aikaan carry-tofu-riisi thai-ravintolassa + jätsi.
yhdeksältä jätksi.
Myöhemmin vielä puuro.
Kuvake
Jasse
etupotkija

Jasse

Viesti Jasse »

Tänään sunnuntaina vietetettiin äitienpäivää.

Liikunta:
10-11.00 Vedin BJJ-yksärin. Käytiin lähinnä läpi tekniikkaketjuja. Mutta oli myös pikkasen drillailua ja painia joten kevyt hikikin tuli.
16-17. Verkkaista kävelyä Roihuvuren japanilaisessa- ja kirsikkapuistossa.

Opiskelu: 1h kreikan sanojen ja verbipäätteiden pänttäystä. Huomenna on sanakoe.

Ruoka:
aamulla kaurapuuro keijulla ja tofulla + mustikoita ja pähkinöitä
puolelta päivin jotain vegelihapiirakkaa ja + mustikkapiirakkaa ja svinhuvud-kakkua.
Iltapäivällä jäätelöpuikko.
Illalla karjalanpiirakka + sunnuntain suklaapatukka
Vielä tänään syön puroa tai jotain.
Kuvake
Jasse
etupotkija

Jasse

Viesti Jasse »

Tänään maanantaina olin päivän kotona lapsen kanssa ja kreikan luennolla eteydellä. Illalla ophjasin potkistreenit ja panin pari pystypani erää lukkopainijoiden kanssa.

Liikunta:
17-18.30 KB treenien veto. Teemana erikoistekniikat: varjoa, potkutyynyjä, taka- ja takasivupotkuja tyynyyihin. Takakierto-, koukku- ja kirvespotkuja hanskoihin. Loppuun n 15min 3 eri tehtäväsparria: 1: pelkät potkut 2: olkapäänyrkkeily alapotkuilla 3: kroppanyrkkeily alapotkuilla.
Potkisteenen jälkeen apinin kaksi rauhallista 4min erää pystypainia.

Opiskelu: päiväälä kreikan luento etänä 3h. Illalla 2h kreikan läksyjä.

Ravinto:
Aamulla kaurapuuro tofulla ja keijulla + mustikoita ja pähkinöitä.
Päivällä riisiä tofulla ja ketsupilla ja kaalilla + porkkana
Treenien jälkeen pussi hunajapähkinöitä
22.30 Kaurapuuro mustikoilla, pähkinöillä ja banaanilla.
Kuvake
Jasse
etupotkija

Jasse

Viesti Jasse »

Tänään tiistaina kreikan luento etänä mutta muutenpojan kanssa.

Treeni:
50 kyykkyä, 15 punnerrusta ja 6 leukaa ennen iltasuihkua.
Poika otti mallia ja ryhtyi myös kyykkäämään. Leikojakin veti vähän avustettuna :)

Opiskelu:
3h etäluento kreikkaa päivällä. 1h kreikkaa illalla.

Ruoka:
aamulla kaurapuuro keijulla ja tofulla.
Päivällä: riisiä, tofua ja kaalia + porkkana
Iltapäiväälä: tonnikala-wräppi + hunajapähkinäpussi (pitää varmaan kieltää toikin..)
Illalla: pari karjalanpiirakaa ja kaurapuuro.

Seuraajat

Kuvake
Antti
Kuvake
Hohto
Hokkinen
Kuvake
Hukka
Kuvake
Jasse
kartsa_bjj
Kuvake