Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. 
Suosikkisarjat?
Valvoja: Valvoja
-
Lasse Candé
- etupotkija
- Viestit: 21616
- Lauteille: Joulukuu 2007
- Aiheet: 215
Suosikkisarjat?
Mistä tuo Okkupert näkyy?
Edellä mainitsemani Justified ja sen jälkikasvu Justified: City Primeval näkyvät molemmat Disneyllä.
Katsoin eilen jatkosarjan loppuun. Käsikirjoitus riittävän solid ja Raylan Givens Olyphantin näyttelemänä pelitti ihan yhtä hyvin kuin originaalissa. Jatkosarjasta jäi kuitenkin se landemeiningin (tai muun siihen verratttavan lisäarvon) mukanaan tuoma buusti kokonaisuuteen.
Eli lopputulos oli jotakuinkin, että jos et ole nähnyt Justifiedia, katso se ensiksi ja jos tykkäät siitä, voit ihan hyvin katsoa tämän hieman huonomman, mutta tempoltaan välillä paremman sarjan, josta puuttuu se maaginen landemeininki. Eli yksi tähti pois originaaliin verrattuna, mutta en enää osaa sanoa, kuinka monesta tähdestä lähdetään liikkeelle.
Ensimmäisellä originaalin katselukerralla lähdettiin liikkeelle täysistä viidestä, mutta onko joki muuttunut (suhteessa ympäristöön) vai mies joka astuu siihen vaiko onko eri asia astua uudestaan, sitä tiedä en.
Edellä mainitsemani Justified ja sen jälkikasvu Justified: City Primeval näkyvät molemmat Disneyllä.
Katsoin eilen jatkosarjan loppuun. Käsikirjoitus riittävän solid ja Raylan Givens Olyphantin näyttelemänä pelitti ihan yhtä hyvin kuin originaalissa. Jatkosarjasta jäi kuitenkin se landemeiningin (tai muun siihen verratttavan lisäarvon) mukanaan tuoma buusti kokonaisuuteen.
Eli lopputulos oli jotakuinkin, että jos et ole nähnyt Justifiedia, katso se ensiksi ja jos tykkäät siitä, voit ihan hyvin katsoa tämän hieman huonomman, mutta tempoltaan välillä paremman sarjan, josta puuttuu se maaginen landemeininki. Eli yksi tähti pois originaaliin verrattuna, mutta en enää osaa sanoa, kuinka monesta tähdestä lähdetään liikkeelle.
Ensimmäisellä originaalin katselukerralla lähdettiin liikkeelle täysistä viidestä, mutta onko joki muuttunut (suhteessa ympäristöön) vai mies joka astuu siihen vaiko onko eri asia astua uudestaan, sitä tiedä en.
May the wings of liberty never lose a feather.
- Jack Burton
Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan
- Jack Burton
Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan
-
Mika
- etupotkija
- Viestit: 97984
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Aiheet: 2841
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: Höntsäily
- Sivulajit: Miksologia
- Takalajit: Tanglang
Suosikkisarjat?
Ihan tarkoituksella jätin kanavan tuosta pois...
Katselin Okkupertin Amazon Prime Videon kautta. Vannomatta paras, mutta luulen että se ei näy Suomessa. Kun kirjautuu sisään JustWatchiin, osaa se melko hyvin näyttää omien maa-asetusten mukaan, voiko haettua sarjaa katsoa kotona.
https://www.justwatch.com/us/tv-show/occupied
Amazonilla jatketaan, ja koska tässä oli suomenkieliset tekstit, ehkä tämä eli Steal näkyy Suomessa, mutta pelkästään tekstitysten perusteella sitä ei voi varmaksi sanoa. Windows-sovelluksessa oli vain englanti, mutta Google TV:n sovelluksessa oli useampia tekstityskieliä.
Sarja on ihan hyvä, mutta tarina ja hahmot jäävät hieman ohuiksi. Tässä olisi ollut aineksia parempaan, mutta kyllä nämä kuusi jaksoa katseli
https://www.justwatch.com/us/tv-show/occupied
Amazonilla jatketaan, ja koska tässä oli suomenkieliset tekstit, ehkä tämä eli Steal näkyy Suomessa, mutta pelkästään tekstitysten perusteella sitä ei voi varmaksi sanoa. Windows-sovelluksessa oli vain englanti, mutta Google TV:n sovelluksessa oli useampia tekstityskieliä.
Sarja on ihan hyvä, mutta tarina ja hahmot jäävät hieman ohuiksi. Tässä olisi ollut aineksia parempaan, mutta kyllä nämä kuusi jaksoa katseli
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.
"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"
Слава Україні!
Potki etuja!
Zen, I haz it.
"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"
Слава Україні!
Potki etuja!
-
Mika
- etupotkija
- Viestit: 97984
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Aiheet: 2841
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: Höntsäily
- Sivulajit: Miksologia
- Takalajit: Tanglang
Suosikkisarjat?
Landman on kehuttu sarja, ja kahden jakson perusteella ymmärrän kumarrukset. Billy Bob Thornton on yksi vakuuttavimmista näyttelijöistä, joita olen nähnyt. Rivissä on myös mm. Sam Elliott, John Hamm, Demi Moore, Colme Feore ja monia muita. Toinen kausi ehti jo päättyä viime viikolla, ja kolmannesta on nimet papereissa. Odotan hyviä katselukokemuksia tästä ekasta kaudesta
Fallout jatkuu. Toisen kauden viimeinen jakso julkaistaan ensi viikolla, joten sen jälkeen aloitan sen katselemisen. Ensimmäisen kauden yhteenvedon katselin eilen.
Fallout jatkuu. Toisen kauden viimeinen jakso julkaistaan ensi viikolla, joten sen jälkeen aloitan sen katselemisen. Ensimmäisen kauden yhteenvedon katselin eilen.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.
"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"
Слава Україні!
Potki etuja!
Zen, I haz it.
"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"
Слава Україні!
Potki etuja!
-
Mika
- etupotkija
- Viestit: 97984
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Aiheet: 2841
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: Höntsäily
- Sivulajit: Miksologia
- Takalajit: Tanglang
Suosikkisarjat?
Hyviä olivat nuo molemmat. Odotan mielenkiinnolla ensimmäisen toista ja toisen kolmatta kautta
@Atticora, murhaaminen LIverpoolissa jatkuu. Kai meidän on kummankin sitten lusittava se toinenkin kausi, kunhan se joskus julkaistaan
@Antti taisi jossain sanoa, että Severancen toinen kausi ei yltänyt ensimmäisen tasolle. Päätin ottaa asiasta selvää ja aloitin toisen kauden edellisiltana. Perästä kuuluu.
@Atticora, murhaaminen LIverpoolissa jatkuu. Kai meidän on kummankin sitten lusittava se toinenkin kausi, kunhan se joskus julkaistaan
@Antti taisi jossain sanoa, että Severancen toinen kausi ei yltänyt ensimmäisen tasolle. Päätin ottaa asiasta selvää ja aloitin toisen kauden edellisiltana. Perästä kuuluu.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.
"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"
Слава Україні!
Potki etuja!
Zen, I haz it.
"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"
Слава Україні!
Potki etuja!
-
AlexMachine
- etupotkija
- Viestit: 7199
- Lauteille: Elokuu 2006
- Aiheet: 35
- Paikkakunta: Vaasa
- Etulaji: Nyrkkeily
- Sivulajit: Sra, IDPA
- Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
Suosikkisarjat?
Itselläni on myös severancen toinen kausi katsomatta, koska vaimo haluaa että katsellaan Outlanderin viimeisin kausi loppuun.
You don't send a boy to do a dirty man's job.
-
sikajudoka
- munillepotkija
- Viestit: 953
- Lauteille: Helmikuu 2009
- Aiheet: 7
-
Mika
- etupotkija
- Viestit: 97984
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Aiheet: 2841
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: Höntsäily
- Sivulajit: Miksologia
- Takalajit: Tanglang
Suosikkisarjat?
@sikajudoka, me olemme @Atticoran kanssa vähän toista mieltä tuosta kovuudesta ja laadusta, kuten voit edeltävistä viesteistä lukea. Mihin sarjoihin vertaat sitä? Sarjahan on suosittu ja saa jatkoa, vaikka minä pidän sitä keskinkertaisena. Ja on mukava nähdä sun kirjoittelevan tänne Kahvilaankin 
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.
"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"
Слава Україні!
Potki etuja!
Zen, I haz it.
"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"
Слава Україні!
Potki etuja!
-
Lasse Candé
- etupotkija
- Viestit: 21616
- Lauteille: Joulukuu 2007
- Aiheet: 215
Suosikkisarjat?
Jos Stranger Things näyttää neljän jakson jälkeen aika huonolta (joskin laadukkaalta) niin kannattaako sen katsomista jatkaa?
Ei ihan jaksele noita säikähdyksiä jostain otuksista, mitkä eivät juurikaan kiinnosta mitenkään. Näyttely, ohjaus ja hahmot sen sijaan ovat lupaavia.
Olen kahden vaiheilla silti antaa periksi. Kannattaako, huomioiden antamani speksit?
Ei ihan jaksele noita säikähdyksiä jostain otuksista, mitkä eivät juurikaan kiinnosta mitenkään. Näyttely, ohjaus ja hahmot sen sijaan ovat lupaavia.
Olen kahden vaiheilla silti antaa periksi. Kannattaako, huomioiden antamani speksit?
May the wings of liberty never lose a feather.
- Jack Burton
Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan
- Jack Burton
Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan
-
flammee
- etupotkija
- Viestit: 11259
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Aiheet: 120
- Paikkakunta: Oulu
Suosikkisarjat?
Ei kannata. Muistaakseni se on hyvä aikalailla alusta asti, eli jos se ei ole sun juttu alkupäässä sarjaa, niin tuskin se on sitä myöhemminkään. Myöhemmät kaudet on sitten vielä huonompia kuin eka kausi. Toki jossain määrin mahdollista olisi että myöhemmät kaudet kiinnostaisivat enemmän, koska makusi on erilainen, mutta noilla tiedoilla ei kuulosta siltä - jos otukset ei nappaa, niin ei se henkilöiden välinen draama yksinään ehkä ihan kovin pitkälle riitä, sekin kun menee myöhemmin huonompaan suuntaan.
– Science that can't be questioned is religion.
-
Lasse Candé
- etupotkija
- Viestit: 21616
- Lauteille: Joulukuu 2007
- Aiheet: 215
Suosikkisarjat?
Kiitoksia hyvästä vastauksesta. Seuraavassa tai sitä seuraavassa jaksossa tuli fiilis, että tämä lähestyy paketointia, niin luulin sitten, että sarjan kaudet tulevat toimimaan itsenäisinä tarinoina. Ja ajattelin, että katson aina kauden sitten kun on inspistä tällaiseen.
Mutta sitten kysäisin ChatGPT:ltä ja se kertoi, että sarja on kylläkin ihan jatkuva sama tarina.
Mutta ensimmäisen kauden laatu oli kyllä sen verran kova, että tässä jo alkoi toinen kausi ja taidanpa katsoa koko roskan.
Tuo vastaus oli silti osa prosessia, eli kiitokset siitä.
Mutta sitten kysäisin ChatGPT:ltä ja se kertoi, että sarja on kylläkin ihan jatkuva sama tarina.
Mutta ensimmäisen kauden laatu oli kyllä sen verran kova, että tässä jo alkoi toinen kausi ja taidanpa katsoa koko roskan.
Tuo vastaus oli silti osa prosessia, eli kiitokset siitä.
May the wings of liberty never lose a feather.
- Jack Burton
Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan
- Jack Burton
Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan
-
Mika
- etupotkija
- Viestit: 97984
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Aiheet: 2841
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: Höntsäily
- Sivulajit: Miksologia
- Takalajit: Tanglang
Suosikkisarjat?
Katsoin alle vartin kertauksen Severancen ekasta kaudesta. Vaikka sarja oli näennäisen rauhallisesti etenevä, kyllä siinä oikeasti tapahtui kaikenlaista, mutta pääsin tuon videon kautta silti ihan hyvin kärryille. Vähän eri suuntaan sarja lähti kuin olisi ensimmäisen kauden jälkeen ajatellut, mutta viihdyttävää katsottavaa tämäkin kausi oli. Kolmatta saataneen odottaa taas muutama vuosi... 
Seven Dials on hauska murhamysteeri, jonka vain kolme jaksoa katsoo hetkessä.
Tämä sarja esitettiin jo joitakin vuosia sitten, mutta minä löysin sen vasta nyt: Tehran. Ja on ajankohtainen... Hyvin tehdyltä vaikuttaa kahden jakson perusteella
Seven Dials on hauska murhamysteeri, jonka vain kolme jaksoa katsoo hetkessä.
Tämä sarja esitettiin jo joitakin vuosia sitten, mutta minä löysin sen vasta nyt: Tehran. Ja on ajankohtainen... Hyvin tehdyltä vaikuttaa kahden jakson perusteella
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.
"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"
Слава Україні!
Potki etuja!
Zen, I haz it.
"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"
Слава Україні!
Potki etuja!
-
AlexMachine
- etupotkija
- Viestit: 7199
- Lauteille: Elokuu 2006
- Aiheet: 35
- Paikkakunta: Vaasa
- Etulaji: Nyrkkeily
- Sivulajit: Sra, IDPA
- Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
Suosikkisarjat?
Halusin junamatkalle helppoa katsottavaa ja aloitin uudelleen katsomaan Entourage-sarjaa. On se vieläkin viihdyttävät ja hauskakin ajoittain.
You don't send a boy to do a dirty man's job.
-
sikajudoka
- munillepotkija
- Viestit: 953
- Lauteille: Helmikuu 2009
- Aiheet: 7
Suosikkisarjat?
Itse pidin tarinasta ja henkilögalleriasta, mutta nämä ovat mielipidejuttuja. En ole sarjojen suurkuluttaja, mutta pidin tästä enemmän kuin tyypillisistä brittiläisistä rikossarjoista, esim. Suojelijat. Mutta minulla onkin huono maku...Mika kirjoitti: helmi 6, 2026, 05.08 @sikajudoka, me olemme @Atticoran kanssa vähän toista mieltä tuosta kovuudesta ja laadusta, kuten voit edeltävistä viesteistä lukea. Mihin sarjoihin vertaat sitä? Sarjahan on suosittu ja saa jatkoa, vaikka minä pidän sitä keskinkertaisena. Ja on mukava nähdä sun kirjoittelevan tänne Kahvilaankin![]()
-
Mika
- etupotkija
- Viestit: 97984
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Aiheet: 2841
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: Höntsäily
- Sivulajit: Miksologia
- Takalajit: Tanglang
Suosikkisarjat?
Suojelijat-sarjan jätin kesken ensimmäisen jakson jälkeen, joten ymmärrän
Mutta tosiaan Liverpoolin Mafia on suosittu sarja ja saa jatkoa. Olen tässä viimeiset viisitoista vuotta monta kertaa pettyneenä seurannut, miten hyviä sarjoja hyllytetään, jopa siis sellaisia, jotka ovat olleet suosittuja. Kovvoo hommoo tuo TV-kilpailu...
Tehran-sarjasta olen nyt katsonut kuusi jaksoa, joten kaksi on vielä jäljellä. Ymmärrän oikein hyvin, miksi Glenn Close hyppäsi rinkiin toisella ja Hugh Laurie kolmannella kaudella. Katselen nekin varmaan tässä kevään aikana. Neljäs kausi julkaistaneen loppuvuodesta tai ensi vuoden alussa. Ja lienee sanomattakin selvää, ettei sarjaa ole oikeasti kuvattu Teheranissa
Tämä katselemani ensimmäinen kausi on kuvattu Kreikassa.
Mutta tosiaan Liverpoolin Mafia on suosittu sarja ja saa jatkoa. Olen tässä viimeiset viisitoista vuotta monta kertaa pettyneenä seurannut, miten hyviä sarjoja hyllytetään, jopa siis sellaisia, jotka ovat olleet suosittuja. Kovvoo hommoo tuo TV-kilpailu...
Tehran-sarjasta olen nyt katsonut kuusi jaksoa, joten kaksi on vielä jäljellä. Ymmärrän oikein hyvin, miksi Glenn Close hyppäsi rinkiin toisella ja Hugh Laurie kolmannella kaudella. Katselen nekin varmaan tässä kevään aikana. Neljäs kausi julkaistaneen loppuvuodesta tai ensi vuoden alussa. Ja lienee sanomattakin selvää, ettei sarjaa ole oikeasti kuvattu Teheranissa
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.
"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"
Слава Україні!
Potki etuja!
Zen, I haz it.
"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"
Слава Україні!
Potki etuja!
-
Mika
- etupotkija
- Viestit: 97984
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Aiheet: 2841
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: Höntsäily
- Sivulajit: Miksologia
- Takalajit: Tanglang
Suosikkisarjat?
Ja olihan se Tehranin toinen kausi myös kova. Mielenkiinnolla katselen kolmannen kun sen kaikki jaksot on julkaistu
The Night Managerin (A) toinen kausi on kansainvälistä ja laadukasta toimintaa. Budjetissa ei ole pihtailtu, kun sarjaa kuvattiin kuudessa eri kohteessa ja maailman eri kolkissa. Kolumbia on pääosassa.
The Artful Dodger (D) jatkuu toisella kaudella. David Thewlis on aina rautaisen hyvä rooleissaan. Hauskan menevä sarja on tämä
The Night Managerin (A) toinen kausi on kansainvälistä ja laadukasta toimintaa. Budjetissa ei ole pihtailtu, kun sarjaa kuvattiin kuudessa eri kohteessa ja maailman eri kolkissa. Kolumbia on pääosassa.
The Artful Dodger (D) jatkuu toisella kaudella. David Thewlis on aina rautaisen hyvä rooleissaan. Hauskan menevä sarja on tämä
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.
"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"
Слава Україні!
Potki etuja!
Zen, I haz it.
"Ei muuta kuin ei anna periksi, huumori yllä, ja ei kun lisää tårta på tårta housuun"
Слава Україні!
Potki etuja!
Seuraajat

