Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Escrima/CQC Lahti

Filippiiniläiset ja Indonesialaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
susanna.kaukinen
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 15
Lauteille: Huhtikuu 2017

Escrima/CQC Lahti

#1

Viesti susanna.kaukinen »

Tervehdys keppi-viisaat!

Treenaamme kaveriporukalla CQC/Escrimaa Lahdessa. Suurelta osin toiminta perustuu Escrimaan, mutta mukana on myös rippeitä muista lajeista kuten JKD, WT, Silat ja Krav Maga.

Treenit on torstaisin klo 19 ja sunnuntaisin klo 14. Tarkennamme whatsappissa tapauskohtaisesti tarpeen mukaan. Treenit kestää 1-2 tuntia.

Harjoittelupaikka on Lahden vanhan hautausmaan edusta. Kyokushinia on harjoiteltu Suomessa talvella ulkona, joten tämän ei pitäisi olla mitenkään eksoottista, koska taistelijan pitää kyetä toimimaan kaikissa olosuhteissa.

Jos kiinnostuit ota yhteyttä: csm <piste> susanna <piste> kaukinen <ät> gmail.com

PS.
Olemme isänmaallishenkinen porukka, muttei se ohjaa toimintaa sinänsä millään lailla. Jotkut kuitenkin pitävät tätä miinuksena, joten sanotaan se tähän heti ihan suorilta ettei tarvitse asiasta myöhemmin purnata.

PPS.
CQCC-periaatteista löydät lisää tietoa täältä: https://ufile.io/7qm8j - linkki on voimassa 30 päivää.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Escrima/CQC Lahti

#2

Viesti JanneM »

Mielenkiintoista.
Kun luin pdf tiedoston, niin se herätti muutaman kysymyksen.
Kauan CQC Escrimaa on voinut harjoitella Lahdessa/Suomessa?
Miten ja kenen toimesta laji on kehitetty?
Ketä ovat ohjaajat ja mitkä ovat heidän taustansa CQCC:ssa tai escrimassa? ENtäpä muissa kamppailulajeissa?

Ja vielä tuli mieleen, että mitä tarkoittaa isänmaallishenkinen porukka? Voiko kaikki isänmaalliset osallistua? Jos olen isänmaallinen kurdi voinko osallistua? Jos olen isänmaallinen venäläinen voinko osallistua? JOs olen isänmaallinen ameriikkalainen niin voinko osallistua?
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Escrima/CQC Lahti

#3

Viesti MikkeM »

Sen verran katselin, että jäi vaikutelma, että kyseessä on ns kotimaisille tai valkoihoisille suunnattu porukka....
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Escrima/CQC Lahti

#4

Viesti JanneM »

MikkeM kirjoitti:Sen verran katselin, että jäi vaikutelma, että kyseessä on ns kotimaisille tai valkoihoisille suunnattu porukka....
Jos on, niin aika sulkeutunutta? Kyllä pitäis osata valita onko kotimaisille vai valkoihoisille? Jos on kotimaisille, niin pitäis hyväksyä kaikki kotimaan tuotantoa olevat ja jos vain valkoihoisille, niin pitäisi hyväksyä kyllä ulkomaalaisetkin jos omaa isänmaallisuustunteita.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2446
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Escrima/CQC Lahti

#5

Viesti tapsaattori »

jos sillä tarkoitetaan lyhennettä close quarters combat... mulle tulee CQC:sta mieleen sotilas/erikoisjoukkotoiminta, jotain vihollisen eliminointia lähietäisyydeltä ja sellaista. En uskaltanut avata linkkiä ja ladata minkä sisällöstä en tiedä... En oikein pidä siitä, että tänne linkitetään jotain ladattavia tiedostopaketteja.
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Re: RE: Escrima/CQC Lahti

#6

Viesti Vanhakankea »

tapsaattori kirjoitti:jos sillä tarkoitetaan lyhennettä close quarters combat... mulle tulee CQC:sta mieleen sotilas/erikoisjoukkotoiminta, jotain vihollisen eliminointia lähietäisyydeltä ja sellaista. En uskaltanut avata linkkiä ja ladata minkä sisällöstä en tiedä... En oikein pidä siitä, että tänne linkitetään jotain ladattavia tiedostopaketteja.
Yritin ladata. Puhelin ei anna aukaista. Liekö sitten tiedostossa vikaa...
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
eris
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2
Lauteille: Huhtikuu 2017

Escrima/CQC Lahti

#7

Viesti eris »

Minun phoneni suostui jopa aukaisemaan tuon.
Sen verran voisin sanoa, että jos tiedoston laatijat ovat ihan tosissaan juttunsa suhteen, niin kannattaisi korjata kirjoitusvirheet ja joitakin lauserakenteita. Itse sisältöön en ota mitään kantaa.
Kuvake
kallev
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 220
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Escrima/CQC Lahti

#8

Viesti kallev »

Onkohan tässä kyse CQC/Escrima-porukastanne? Jutussa heilutaan isänmaallishenkisesti keppien kanssa Lahdessa ja krav maga -paitakin on jollain päällä.

http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/art2303419
MikaelF
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 901
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Escrima/CQC Lahti

#9

Viesti MikaelF »

Eiköhän alkuperäisen postaajan nimimerkki kerro aika paljon....
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Re: RE: Re: Escrima/CQC Lahti

#10

Viesti Vanhakankea »

MikaelF kirjoitti:Eiköhän alkuperäisen postaajan nimimerkki kerro aika paljon....
No eipä kyllä kertonut ilman googlausta.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Escrima/CQC Lahti

#11

Viesti Paappa »

Kaukinen on aikaisemmin mainostanut tätä viritystään esim. Rajat kiinni - ryhmässä. Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä asiasta. Itse en koskisi tuohon pitkälläkään kepillä, esim. hilparilla. Voitte katsoa osanottajat esim. täältä:
https://www.facebook.com/groups/cqcc.finland/?fref=ts
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Escrima/CQC Lahti

#12

Viesti Mänzy »

Paappa kirjoitti:Kaukinen on aikaisemmin mainostanut tätä viritystään esim. Rajat kiinni - ryhmässä. Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä asiasta. Itse en koskisi tuohon pitkälläkään kepillä, esim. hilparilla. Voitte katsoa osanottajat esim. täältä:
https://www.facebook.com/groups/cqcc.finland/?fref=ts
Mä voisin koskea tuollaista keppeilijää vaikka pitemmällä kepillä tai varsikirveellä. Silleen ennaltaehkäisevästi vaikkapa. :bojutsu:
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 1

Escrima/CQC Lahti

#13

Viesti Poista käyttäjä 1747 »





brushteeth
Kuvake
susanna.kaukinen
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 15
Lauteille: Huhtikuu 2017

Escrima/CQC Lahti

#14

Viesti susanna.kaukinen »

kallev kirjoitti:Onkohan tässä kyse CQC/Escrima-porukastanne? Jutussa heilutaan isänmaallishenkisesti keppien kanssa Lahdessa ja krav maga -paitakin on jollain päällä.

http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/art2303419
Kyse on valeuutisesta, jonka ESS on sittemmin oikaissut.

Kuva
Kuvake
susanna.kaukinen
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 15
Lauteille: Huhtikuu 2017

Escrima/CQC Lahti

#15

Viesti susanna.kaukinen »

Mänzy kirjoitti:Mä voisin koskea tuollaista keppeilijää vaikka pitemmällä kepillä tai varsikirveellä. Silleen ennaltaehkäisevästi vaikkapa. :bojutsu:
Jos jätettäisiin nämä laittomat uhkaukset jollekin toiselle alustalle. Kiitos.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 5 kurkkijaa