Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Maul Mornie

Filippiiniläiset ja Indonesialaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
PTV
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 122
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Pekiti Tirsia Kali

Maul Mornie

#1

Viesti PTV »

Viikonloppuna oli taas ilo olla Maul Mornien käsittelyssä. Kukaan joka kyseisen kaverin on nähnyt, tai kokenut ei voi olla vaikuttumatta tekniikan tasosta ja voimasta. Jos tässä maassa on koskaan ollut kovempaa Silat tekijää niin olen aidosti yllättynyt.

Maul opetti muutamia harjoitteita niin veitsellä kuin machetalla. Päivät oli jaettu näiden kahden välillä. Myös erinäisiä taktisia ajatuksia käytiin läpi. Jokaisen päivän alku oli erilaisten harjoitusten opettelua ja iltapäivä oli sitten soveltavaa tekniikkaa.

Henkilönä Maul on ensiluokkainen kaveri. Näin hauskaa seuraa saa monesti hakemalla hakea. Seuraavan kerran Mies tulee marraskuussa. Ajankohdan saa tarkkana http://www.fightingforlives.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; sivuilta. Jos Kaakkois Aasian lajit kiinnostavat, ei kannata seuravaa kertaa jättää väliin.
IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1624
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: E-Pohojanmaa

Maul Mornie

#2

Viesti IIsakki »

Tietoa herrasta: klick

Opettamansa lajin kotisivut:
Silat Suffian Bela Diri

Youtube:klick
Potkuholisti
"The Art is in the Person, all we have to do is Bring it Out!"
"Kun harjoittelee ahkerasti, onni potkii useammin." -Mjölnir
"Mora. Kun sanat ei auta ja kädet ei riitä"
MikaelF
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 901
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Maul Mornie

#3

Viesti MikaelF »

Olenkin ihaillut pitkään useimpia hänen youtube pätkiään. Vaikka muuten olen sitä mieltä että kaveri on varsin taitava niin youtube:ssa olevissa keppi videoissa jää mielestäni taito hieman kauemmas siitä mitä hän yleensä esittää.
Se mikä on mielenkiintoista on että tekniikka näyttä hyvin tutulta: Paljon Serakia, paljon eri FMA tyyleistä tuttua - ja silti Maul puhuu Bruneilaisesta lajista...taitava hän kuitenkin on!
Kuvake
Anyo
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 15
Lauteille: Huhtikuu 2007

Maul Mornie

#4

Viesti Anyo »

Puhutaan varmaan Kaspinissakin suorasta lyönnistä tai kiertopotkusta huolimatta siitä, että niitä muissakin lajeissa käytetään... Totta kai Maul vetää "kotiin päin" kaiken mahdollisen julkisuuden. Eikä siinä mitään väärää ole.

Itse olen herran tavannut hänen aiemmalla leirillään, anti oli äärimmäisen positiivista. Suosittelen herran seminaareja lämpimästi.
MikaelF
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 901
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Maul Mornie

#5

Viesti MikaelF »

Onhan se näinkin mutta kun kun minun silmissä on kyseessä vähän enemmän kuin kiertopotku-nimityksen käytöstä...Olisi ihan mielenkiintoista tietää tarkemmin kaverin, hyvinkin selvästä yhteydestä mm pencak silat serakiin Ainakin minun silmissä teknillinen yhteys on selvä. Maul Morniehan on ainakin harjoitellut jotain aikijutsu tyyliä joten eri tyylien mixaaminen on hyvin todennäköistä. Ja näin taitavalla kaverilla olisi varmaan varaa kertoa vaikutteistaan, tai sitten se on sattumaa se yhdennäköisyys...
Kuvake
PTV
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 122
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Pekiti Tirsia Kali

Maul Mornie

#6

Viesti PTV »

Maul Mornie on tulossa takaisin Suomeen.

Nyt on loistava tilaisuus tulla tutustumaan herraan itseensä livenä ja jättää videoiden katselu tuonemmaksi. Liki kahden vuoden tauon jälkeen Maul tulee suomeen opettamaan Silat Suffian Bela Diriä. Spekulaatiot voi muuttaa suoriksi kysymyksiksi ja ja arvailut voi muuttaa kokeiluksi.

Brunei ja Bornea ovat todella lähellä Filippiinien saaristoa joten taatusti vaikutteita on virrannut kumpaakin suuntaan. Aiki-jutsusta on omasta mielestäni koe suuria vaikutteita lajissa. Silat tyylit toki muistuttavat toisiaan tietyssä määrin, niinkuin esim karate systeemit. Serakista eivät ainakaan Serak ammattilaiset löydä kauheasti vaikutteita. Itse olen löytänyt monia samoja liikkeitä kuin Pekiti-Tirsiassa, mutta liikkeet ovat monesti universaaleja.

Tulkaa itse tutustumaan ja kertokaa mielipiteenne sitten. Videosta jää paljon kokematta.

10-11.9
Tampereella, Nääshallissa
50e päivä.
Ilmoittautuminen ja tiedustelut: Petri.vaittinen@elisanet.fi

Petri Vaittinen
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 7 kurkkijaa