Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Tae Kwon Do

Korealaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Tae Kwon Do

#181

Viesti JanneM »

Oho. Olipa uutinen.
ERittäin hienoa mikäli suomen taekwondoliitto tulee nousemaan kokonaisuudessaan taekwondon kattojärjestöksi suomessa riippumatta siitä, että miten ja minkä tyylin alaisuudessa taekwondoa harjoitellaan.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
taweet
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 7
Lauteille: Toukokuu 2010

Tae Kwon Do

#182

Viesti taweet »

Täältäkin löytyy yksi ITF taekwon-don harrastaja! Kolme vuotta tuli käytyä säännöllisesti. Tänä vuonna en ole treenailemaan päässyt ollenkaan opiskelujen ja liikuntakiellon vuoksi. Ajattelin kesäreenejä vähän kurkkia, josko sinne pääsisi... Tosin tää vuoden tauko on saanut kyllä ammottavan aukon liikesarjojen muistamiseen ja muuhun haha
Kuvake
Godicide
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Valkeala/Kouvola

Tae Kwon Do

#183

Viesti Godicide »

Mites te muut tkd:n harrastajat teette salitreeninne? Vai käyttekö salilla ollenkaan? Olisi mukava saada vähän lisää voimaa niin, jos jollain on valmiita saliohjelmia niin postatkaa toki:)
Ridiculous, without even trying, how do they do it? R.I.P. Pitkätukka, siellä se lötköttää pöydällä... :DD
TKD WTF 7.kup 2008-
juha_m
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 711
Lauteille: Toukokuu 2009
Paikkakunta: Hki

Tae Kwon Do

#184

Viesti juha_m »

En mä nyt haluaisi olla tosikko tai ilonpilaaja, mutta suhtaudun aika varauksella netistä tms. kopsattuihin tuntemattomien ihmisten treeniohjelmiin. Pelkässä apinoinnissa on aika iso riski mennä ihan metsään jossei ole minkäänlaista käryä siitä mitä ja kuinka kauan on harjoiteltu ennen kuin ko. ohjelmaa on alettu noudattaa, tai siitä mihin kyseisellä ohjelmalla pyritään. Itse esimerkiksi voisin varmasti noudattaa, tai ainakin soveltaa, jonkun huipputason kilpaottelijan punttiohjelmaa. Mutta tuskin siitä mulle hirveästi hyötyä olisi, koska "pohjani" eivät ole lähellekkään samaa tasoa, eikä tavoitteissakaan ihan hirveästi yhtäläisyyksiä ole. Vaan eipä silti, kunhan itse tietää mitä hakee ja tekee niin joitain ideoita ja ahaa-elämyksiä niistä tietysti aina voi löytää.

Samasta syystä kannattaa suhtautua varauksella ihmisiin (myös minuun, ehkä jopa erityisesti minuun) jotka ovat valmiita tuosta vaan neuvomaan muita vaikkeivat heistä yhtään mitään tietäisikään. Ja tähän väliin kuuluu se potkun vakiovastaus: "Suosittelen kysymään omalta opettajaltasi".

Mä en itse asiassa käy enää salillakaan juuri koskaan, lopetin salitreenin reilu kolme vuotta sitten ja hoidan homman nykyään ihan perinteisillä kehonpainoliikkeillä. Mutta jottei menisi ihan täydeksi OT:ksi, niin muutamia TKD:a tukevia periaatteita pyrin saliharjoittelussa aikoinani noudattamaan.

Keskivartalon tukilihaksiston harjoittaminen. Eli joka kerta päätin treenit vatsa- ja selkälihasharjoitteilla, enkä nyt tarkoita pelkkiä istumaannousuja ja telineessä tehtyjä selkäliikkeitä, vaan monipuolisemmin vartaloa aktivoivia juttuja kuten vatsapyörää, jumppa- tai bosupallon päällä tehtyjä liikkeitä jne. Myös monet istuen tai seisaaltaan suoritettavat liikkeet tein bosupallon päällä (seisten tai polviltaan).

Tärkeämpää kuin se kuinka paljon rautaa liikkui oli se miten nopeasti se liikkui. Eli ykkösiä tai maksimeita en hakenut ikinä, vaan mieluummin 6 - 10 mittaisia (vähän liikkeestä riippuenkin) sarjoja, loppuun asti punnertamisen sijasta kaikki toistot nopealla liikkeellä ja suht terävästi (tietysti kontrolli säilyttäen, painoja repimällä on todella helppo rikkoa itsensä).

Paljon plyometrisia harjoitteita, erityisesti jaloille. Eli pelkän kyykkäämisen sijasta erityyppisiä p0mppuja, penkin lisäksi läpsypunnerruksia bosupallolla, rinnallevetoa ja työntöpunnerrusta jne.

Oikeasti. Saako tuon hyppyhymiön jotenkin pois ilman että ne kaikki muutkin häviävät. Mä haluan kirjoittaa pomppu ihan silleen normaalisti. p.o.m.p.p.u.
Potkupelkuri.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Tae Kwon Do

#185

Viesti Lasse Candé »

Toi pommppu, eli pomppu on yks potkun hienoimmista ominaisuuksista. Aiheuttaa muutaman kerran vuodessa hymyilyä kun tulee aina yllärinä! :D
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 93837
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tae Kwon Do

#186

Viesti Mika »

:smt003

Sitä paitsi p0mppu lienee enemmänkin puhe- kuin kirjakielen termi. Itse käyttäisin vaikkapa termiä ponnistusvoima - tilanneyhteyden mukaan.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
juha_m
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 711
Lauteille: Toukokuu 2009
Paikkakunta: Hki

Tae Kwon Do

#187

Viesti juha_m »

Mika kirjoitti: Sitä paitsi p0mppu lienee enemmänkin puhe- kuin kirjakielen termi. Itse käyttäisin vaikkapa termiä ponnistusvoima - tilanneyhteyden mukaan.
Totta. Mutta tuossa ylempänä puhuin nimenomaan p0mpputreenistä, jonka ainakin itse käsitän eri asiaksi kuin puhtaan ponnistusvoiman harjoittamisen. Omassa kielenkäytössäni tuo termi kattaa lähes kaikentyyppiset loikka-, hyppy- ja hyppelyharjoitukset joilla useinkin harjoitetaan muita ominaisuuksia kuin ponnistusvoimaa. Saatan tietysti olla tässä asiassa vähemmistössä.
Potkupelkuri.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 93837
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tae Kwon Do

#188

Viesti Mika »

OK, mutta itse en käsittäisi kyseistä termiä ihan noin laajasti - siksi ehkä onkin hyvä joskus kirjoittaa yksityiskohtaisesti, millaisista harjoitteista puhuu.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Pop27
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 82
Lauteille: Maaliskuu 2010

Tae Kwon Do

#189

Viesti Pop27 »

Minä olen yhden pienen taekwondon harrastajan iskä. Poika on 4v ja käynyt vuoden alusta (3,5v lähtien) Hipkon taaperoissa. Tyttökin, 6v, kävi kevään, mutta vaihtoi tanssiin, ainakin syksyksi.

Taaperotaekwondossa on noin 2/3 liikuntaleikkikoulua ja yleistä kehonhallintaa, 1/3 taekwondon tekniikkaa (1-2 potkua ja lyönti/torjunta / harkkakerta). Hesarin sivujen murskaamista.

Kun lueskelin tuota Kamppailutaitojen opasta, luki siellä, että TKD on vahvasti karate-vaikutteinen. Kysymykseni (mahdollisesti tyhmä ja halveeraava :? ) ovat: Kuinka paljon TKD:lla ja karatella on yhteistä? Mitkä ovat suurimmat erot? Kyse siis Mooye TKDsta.

Antakaa anteeksi mahdolliset (todennäköiset) kirjoitusasuvirheet.
"Peräytyä? Helvetti, vastahan me päästiin tänne!"

http://www.ishi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
o.piispanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 159
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Mikkeli

Tae Kwon Do

#190

Viesti o.piispanen »

Pop27 kirjoitti: Minä olen yhden pienen taekwondon harrastajan iskä. Poika on 4v ja käynyt vuoden alusta (3,5v lähtien) Hipkon taaperoissa. Tyttökin, 6v, kävi kevään, mutta vaihtoi tanssiin, ainakin syksyksi.

Taaperotaekwondossa on noin 2/3 liikuntaleikkikoulua ja yleistä kehonhallintaa, 1/3 taekwondon tekniikkaa (1-2 potkua ja lyönti/torjunta / harkkakerta). Hesarin sivujen murskaamista.

Kun lueskelin tuota Kamppailutaitojen opasta, luki siellä, että TKD on vahvasti karate-vaikutteinen. Kysymykseni (mahdollisesti tyhmä ja halveeraava :? ) ovat: Kuinka paljon TKD:lla ja karatella on yhteistä? Mitkä ovat suurimmat erot? Kyse siis Mooye TKDsta.

Antakaa anteeksi mahdolliset (todennäköiset) kirjoitusasuvirheet.


Eiköhän tuosta valkene.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 93837
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tae Kwon Do

#191

Viesti Mika »

Tuon lisäksi todettakoon mainitun tyylisuunnan siis olevan kotimainen.

Aiempi ketju on täällä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Pop27
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 82
Lauteille: Maaliskuu 2010

Tae Kwon Do

#192

Viesti Pop27 »

Kiitos vastauksista, avasivat pojan harrastusta huomattavasti. Kuten myös Hipkon omat sivut ja Human Weapon YouTubesta jo aiemmin.
"Peräytyä? Helvetti, vastahan me päästiin tänne!"

http://www.ishi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
juha_m
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 711
Lauteille: Toukokuu 2009
Paikkakunta: Hki

Tae Kwon Do

#193

Viesti juha_m »

Mielenkiintoista, ja toki myös hienoa.
Suomen Taekwondoliiton hallitus on nimittänyt Jesus Ramalin Taekwondoliiton uudeksi olympiavalmentajaksi.

Myös muu valmennusjohto uusiksi. Taekwondoliitto kävi vuosina 2009-2010 Suomen Olympiakomitean johdolla lävitse perusteellisen valmennusjärjestelmän kehitysprosessin. Prosessin lopputuloksena otteluvalmennuksen vastuunjakoa uudistettiin merkittävästi.
Potkupelkuri.
jarkko
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 318
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Turku

Tae Kwon Do

#194

Viesti jarkko »

Hienoa, todella hienoa!

http://www.olympiakamppailu.fi/uutiskone/" onclick="window.open(this.href);return false;
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Tae Kwon Do

#195

Viesti MikkeM »

Osaako joku kertoa millaista meno on klaukkalan taekwondo seurassa ?

Millaista itsepuolustusmateriaalia on taekwondossa ?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 26 kurkkijaa