Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Tae Kwon Do

Korealaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
TemeH
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 49
Lauteille: Tammikuu 2013

Tae Kwon Do

#241

Viesti TemeH »

Me olemme seuran nimestä alkaen pyrkineet identifioitumaan urheiluun. Syyskuussa 2011 aloitimme nollalla harrastajalla ja tällä hetkellä, selvästi vajaa kaksi vuotta myöhemmin, olemme Suomen Taekwondoliiton lisenssimäärässä mitattuna Suomen suurin WTF-tyylisuunnan seura.

En siis allekirjoita väitettä, että kiinnostus taekwondoon urheiluna olisi millään tavoin hiipunut. Päinvastoin.

- Teemu
--
Twitter: @TeemuHeino
http://www.taekwondourheilijat.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
make1212
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 207
Lauteille: Kesäkuu 2010

Tae Kwon Do

#242

Viesti make1212 »

Eppu kirjoitti: Anyway. Itse kuulun siihen taekwondo-sukupolveen, joka ei tiedä missä merkeissä ja mistä syistä Parviainen aikoinaan lähti Suomesta. Menestyvää bisnestä mies on kuitenkin onnistunut suorittamaan ainakin Ruotsissa ja ilmeisesti tätä ennen myös jenkeissä. Oma ensikosketukseni herraan syntyi, kun hän tuli ohjaamaan leirille. Ehkä jo ennen tuota leiriä, mutta viimeistään sen jälkeen muutamat opettajat ihastuivat "McDojo"-henkiseen seura-ajatteluun. En sano, etteikö jokainen suomalainen mustavyö olisi kaikkia danejaan ansainnut, mutta joissain seuroissa (/kouluissa, kuten jotkut opettajat haluavat ilmaista) danien määrä ja perheharrastajien pysyvyys on paljon tärkeämpää, kuin nuorille aikuisille haasteiden ja ohjauksen antaminen. Tämä katkeroituneen sivukappaleen loppukaneettina olkoon se, että sille on syynsä, miksi itse aikoinaan intohimoisesta harjoittelustani lajin parissa hiivuin.
Moi!

Tulin tänne itse vastaamaan ja heti ensiksi pyydän anteeksi omaa huonoa Suomea. Paljon on unohtunut kun en ole käyttänyt. Vastaan nyt muutamiin kommentteihin.

En ole missään vaiheessa kehunut bisnestäni, vaan muutaman kerran kehuin leikkimielellä olevani "suomen paras opettaja" ja muutaman oppilaani kilpailu menestyksen mainitsin. USA:ssa En ole koskaan bisnestä pyörittänyt mutta olin erään Karate Koulun opettajana. Suomeen avaamme uusia kouluja mutta itse en toimi varsinaisena opettajana.

En usko että kukaan olisi mitään systeemejä Suomessa muuttanut? Vaikka mielestäni joissain kouluissa Dan kokeet ovat ehkä liian vaativat.

Perhe Taekwondo tai Lapsille Taekwondoa? En näe tässä mitään väärää ja mielestäni bisneksen kannalta on hyvä panostaa tähän ryhmään. Vyön myönnöstä tälle ryhmälle? Itse ajattelen että ensimmäisen vuoden vyökokeet saisi olla aika helppoja ja tämän jälkeen kovenisi.

Mustan vyön testi on eri asia. Viimeisin testi oppilailleni kesti viikonlopun yli mutta toimintatapa oli hieman erilainen.

Facebook sivultani poistin 2 henkilö koska en jaksanut enää vastata jokaiseen "hyökkäykseen"
ja nämä henkilöt ovat seuranneet minua jokaiselle keskustelupalstalle. Päätin että yksi alue olisi heistä vapaa :) Tulevat varmasti tänne jossain vaiheessa.

Terveisin
Supreme Grandmaster kaiken tietävä :)
Markku Parviainen
Terveisin,
Markku Parviainen
http://www.k30xtaekwondo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
make1212
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 207
Lauteille: Kesäkuu 2010

Tae Kwon Do

#243

Viesti make1212 »

Eppu kirjoitti: Puheista päätellen mestari Parviainen on siirtämässä toimintaansa Suomeen, näyttääkseen miten paljon täällä on tehty väärin ja miten paljon hän voi jo viidessä vuodessa saada aikaiseksi. Sivustaseuraajan roolissa odotan innolla mitä tulee tapahtumaan ja miten keskustelu etenee. Sen vaan soisi pysyvän asiallisempana ja avoimempana...

Osaksi oikein, mutta en käyttäisi termiä "näyttääkseen miten paljon täällä on tehty väärin" vaan että voidaan myös toimia eri tavalla.

Muutamia asioita olen yrittänyt tuoda eteenpäin:

1. Koulujen hinnoittelu pitää saada korkeammalle
2. Enemmän ammattimaisia opettajia
3. Enemmän ammattimaisia "koulun omistajia" ( en tiedä mikä termi olisi oikea )
4. Markkinointi tehokkaammaksi ja ennen kaikkea meidän pitää miettiä mikä on meidän kohderyhmä jos halutaan tehdä taloudellista voittoa
5. Tilastojen merkitys ( numbers ) kuinka paljon ovat tulot/menot? Kuinka monta uutta oppilasta per kuukausi, Kuinka moni lopettaa, kuinka moni tulee ensimmäiseen vyökokeeseen, kuinka monta puhelinsoittoa/sähköpostia päivittäin.

Ok, sanoisin vielä että olen itse tehnyt kaikki mahdolliset virheet mutta eiköhän tässä ole jotain opittu viimeisten vuosikymmenien aikana.

terveisin

Markku Parviainen
Terveisin,
Markku Parviainen
http://www.k30xtaekwondo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Tae Kwon Do

#244

Viesti Puni »

TemeH kirjoitti: En siis allekirjoita väitettä, että kiinnostus taekwondoon urheiluna olisi millään tavoin hiipunut. Päinvastoin.

- Teemu
Tuo "mukamas" kuvasi tässä siis omaa epäuskoisuuttani kyseiseen väittämään.

Tuota väitettä vastaan on myös tilastot, jos kuinkin lajien määrä on myös kasvusuunnassa. TKD lienee saavuttanut kriittisen massan harrastajissa laski sitä sitten lisenssien tai lisenssittömien harrastajien mukaan. Toistaiseksi ainoastaan ammattikorkekoulujen määrällä on onnistuttu kyllästämään suomenniemi jokainen niemi ja notkelma, TKD:n (tai minkä tahansa muun lajin) osalta on vielä työtä mahdollista tehdä.

Harjoitus tekee Metsurin, saapa nähdä miten Etelä-Espoon valloitus lähtee käyntiin syksyllä, epäurheilijamaisesti, mutta systemaattisesti ja tavoitteellisesti tottakai! :>
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3296
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Tae Kwon Do

#245

Viesti Eppu »

make1212 kirjoitti: Muutamia asioita olen yrittänyt tuoda eteenpäin:

1. Koulujen hinnoittelu pitää saada korkeammalle
Tästä olen samaa mieltä. Tai itse kääntäisin pointin: "Harjoittelusta on voitava maksaa nykytasoa enemmän, kunhan seura/koulu antaa myös vastinetta rahoille"
2. Enemmän ammattimaisia opettajia
3. Enemmän ammattimaisia "koulun omistajia" ( en tiedä mikä termi olisi oikea )
Täysin samaa mieltä.
4. Markkinointi tehokkaammaksi ja ennen kaikkea meidän pitää miettiä mikä on meidän kohderyhmä jos halutaan tehdä taloudellista voittoa
5. Tilastojen merkitys ( numbers ) kuinka paljon ovat tulot/menot? Kuinka monta uutta oppilasta per kuukausi, Kuinka moni lopettaa, kuinka moni tulee ensimmäiseen vyökokeeseen, kuinka monta puhelinsoittoa/sähköpostia päivittäin.
Business is business ja näihin minulla ei ole sen jyrkempää kantaa.

Se mikä minua taekwondoa harjoitellessa ahdisti, oli se, että ry-pohjaisia seuroja alettiin survomaan "ammattilaiskoulujen" muottiin liiketalouden näkökulmasta, mutta itse lajillisesti muutosta ei tuntunut tapahtuvan. Mielestäni esimerkiksi 140e vuosimaksu on naurettavan alhainen, mikäli sillä saa viikoittain viidestä yhdeksään ohjattua harjoitusta. Hinta voisi ihan hyvin olla vaikka 50/kk, mutta silloin annetun opin pitää olla myös sen mukaista. Pitää myös huomioida, että jos halutaan tehdä hyvää bisnestä ja keskittyä perhe-taekwondoon, pitää seuran/koulun olla valmis menettämään salilla ennen treenanneet nuoret aikuiset...

Se mihin itse aikoinani turhauduin, oli se, että ainakin eräissä seuroissa harjoitusten sisältöä lähdettiin muokkaamaan sellaisiksi, että jatkossakin mahdollisimman moni tulisi jatkossa maksamaan pienen vuosimaksun vastineeksi hauskasta salilla vietetystä ajasta. Itse kun menin aina salille oppiakseni mahdollisimman paljon taekwondoa, kykenin sulattamaan peppuhipat alkulämpöinä, mutta en harjoitusten kohokohtana.

Itse toivon TU11:n tyyppistä urheilunäkökulmaan panostamista. Minä kun olen ymmärtänyt, että taekwondo on urheilulajiksi perustettu ja sellainen myös on. Tai ainakin itse sen olen aina niin kokenut. Lisää volyymiä ja laatua kilpamatoille.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
make1212
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 207
Lauteille: Kesäkuu 2010

Tae Kwon Do

#246

Viesti make1212 »

Eppu kirjoitti: Se mikä minua taekwondoa harjoitellessa ahdisti, oli se, että ry-pohjaisia seuroja alettiin survomaan "ammattilaiskoulujen" muottiin liiketalouden näkökulmasta, mutta itse lajillisesti muutosta ei tuntunut tapahtuvan. Mielestäni esimerkiksi 140e vuosimaksu on naurettavan alhainen, mikäli sillä saa viikoittain viidestä yhdeksään ohjattua harjoitusta. Hinta voisi ihan hyvin olla vaikka 50/kk, mutta silloin annetun opin pitää olla myös sen mukaista. Pitää myös huomioida, että jos halutaan tehdä hyvää bisnestä ja keskittyä perhe-taekwondoon, pitää seuran/koulun olla valmis menettämään salilla ennen treenanneet nuoret aikuiset...

Se mihin itse aikoinani turhauduin, oli se, että ainakin eräissä seuroissa harjoitusten sisältöä lähdettiin muokkaamaan sellaisiksi, että jatkossakin mahdollisimman moni tulisi jatkossa maksamaan pienen vuosimaksun vastineeksi hauskasta salilla vietetystä ajasta. Itse kun menin aina salille oppiakseni mahdollisimman paljon taekwondoa, kykenin sulattamaan peppuhipat alkulämpöinä, mutta en harjoitusten kohokohtana.

Itse toivon TU11:n tyyppistä urheilunäkökulmaan panostamista. Minä kun olen ymmärtänyt, että taekwondo on urheilulajiksi perustettu ja sellainen myös on. Tai ainakin itse sen olen aina niin kokenut. Lisää volyymiä ja laatua kilpamatoille.
Ymmärrän mitä tarkoitat. Ensiksi, jos hintaa pitää muuttaa, niin uudet oppilaat ei välitä mutta vanhoille pitää perustella hyvin. Usein pitää myös tehdä jotain muutoksia ohjelmaan jotta kaikki hyväksyy uudet hinnat.

Perhe Taekwondosta/karatesta/ judosta

En oikein ymmärrä miksi kaikki ajattelee että meidän pitää ottaa ns."martial arts" pois ohjelmasta?
Jos MA käsitetään positiivisena kurinalaisuutena, kunnioituksen nayttämisellä ym. Niin miltei kaikki vanhemmat haluaa tätä?

Itse en enää omassa opetuksessa tee hirveemmin pelejä tai leikkejä. Taekwondo voi olla myös "hauskaa" kaikille jos opetan oikein. lapsille kaikki treeni on eräällä tavalla leikkiä.Emmehän me pysty heitä lopettamaan mielikuvituksen käyttöä?

Toinen virhe (mikä usein tapahtuu) on se että unohdetaan että aikuiset tai nuoret aikuiset tarvitsevat oman treeniryhmän. Ei kaikki halua treenata lapsien kanssa ( tai lapsen omaisesti )

Terveisin,
Markku P
Terveisin,
Markku Parviainen
http://www.k30xtaekwondo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
make1212
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 207
Lauteille: Kesäkuu 2010

Tae Kwon Do

#247

Viesti make1212 »

Andy kirjoitti: [youtube][/youtube]

Taekwondo-opettaja joka kehottaa ettei kannata aloittaa taekwondoa, jos on kiinnostunut itsepuolustuksesta.
Joo, olen edelleen samaa mieltä :)
Suurin osa mitä tehdään salilla ei välttämättä auta itsepuolustuksessa niin paljoa. Jos puhdasta itsepuolustus treeniä etsiin niin, minä ainakin suosittelen jotain muuta. Mutta tämä on vain minun mielipide ;)

Terveisin, Markku Parviainen
Terveisin,
Markku Parviainen
http://www.k30xtaekwondo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Tae Kwon Do

#248

Viesti Andy »

Eppu kirjoitti: Pitää myös huomioida, että jos halutaan tehdä hyvää bisnestä ja keskittyä perhe-taekwondoon, pitää seuran/koulun olla valmis menettämään salilla ennen treenanneet nuoret aikuiset..
Miksi? Eihän niiden tarvitse harjoitella samoissa treeneissä. Jos seuran kilparyhmässä treenaa olympiamitalisti, niin se kyllä ihan varmasti houkuttaa valitsemaan saman seuran perhe-taekwondonkin, koska seurassa on lähtökohtaisesti hommat kunnossa. Vielä parempaa on jos se olympiamitalisti aina silloin tällöin vetää perhetaekwondotunnin tai on edes apuohjaajana siellä.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
make1212
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 207
Lauteille: Kesäkuu 2010

Tae Kwon Do

#249

Viesti make1212 »

Andy kirjoitti:
Eppu kirjoitti: Pitää myös huomioida, että jos halutaan tehdä hyvää bisnestä ja keskittyä perhe-taekwondoon, pitää seuran/koulun olla valmis menettämään salilla ennen treenanneet nuoret aikuiset..
Miksi? Eihän niiden tarvitse harjoitella samoissa treeneissä. Jos seuran kilparyhmässä treenaa olympiamitalisti, niin se kyllä ihan varmasti houkuttaa valitsemaan saman seuran perhe-taekwondonkin, koska seurassa on lähtökohtaisesti hommat kunnossa. Vielä parempaa on jos se olympiamitalisti aina silloin tällöin vetää perhetaekwondotunnin tai on edes apuohjaajana siellä.

Samaa mieltä tästä, mikään ei estä huippu-urheilijoita treenaamista perheiden kanssa ja usein tämä auttaa kaikkia :)

Toisaalta jos puhutaan taloudellisesti "isoista" kouluista esim USA:ssa niin heillä on useita ryhmiä ja kaikilla on eri tavoitteet. ( myös ns huippuottelu ryhmä )

terveisin, Markku Parviainen
Terveisin,
Markku Parviainen
http://www.k30xtaekwondo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
make1212
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 207
Lauteille: Kesäkuu 2010

Tae Kwon Do

#250

Viesti make1212 »

Vinkkinä muille taekwondo opettajille. ( random wisdom? )

1) Ilmoita oppilaille kaikki maksut etukäteen ( treenimaksut, varusteet, vyökoemaksut ym. )
2) Älä muuta treeni aikataulua liian usein
3) Alkeiskurssille aina parhaat ajat ( vanhat oppilaat ovat motivoituneita ja ovat jo sitoutuneita )
4) Jos oppilaat ei pidä treeneistä ja haluaa rahat takaisin niin tee näin. ( säästyt turhalta päänsäryltä )
5) Älä tarjoa liikaa tunteja jos et kykene opettamaan. Olisin tässä ylivarovainen koskaan en tiedä mitä tulee tapahtumaan
6) Pidä tarkkaa huolta tuloista ja menoista
7) Jos mokaat niin myönnä se avoimesti :)

No, tässä on muutamia minun "viisauksia" joita olen oppinut kantapään kautta.

terveisin, Markku Parviainen
Terveisin,
Markku Parviainen
http://www.k30xtaekwondo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3296
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Tae Kwon Do

#251

Viesti Eppu »

Andy kirjoitti:
Eppu kirjoitti: Pitää myös huomioida, että jos halutaan tehdä hyvää bisnestä ja keskittyä perhe-taekwondoon, pitää seuran/koulun olla valmis menettämään salilla ennen treenanneet nuoret aikuiset..
Miksi? Eihän niiden tarvitse harjoitella samoissa treeneissä. Jos seuran kilparyhmässä treenaa olympiamitalisti, niin se kyllä ihan varmasti houkuttaa valitsemaan saman seuran perhe-taekwondonkin, koska seurassa on lähtökohtaisesti hommat kunnossa. Vielä parempaa on jos se olympiamitalisti aina silloin tällöin vetää perhetaekwondotunnin tai on edes apuohjaajana siellä.
Viittasin tilanteeseen, jossa seuran asenne- ja harrastajarakenne on ry-taustainen ja seuran opettaja haluaa alkaa muuttamaan toimintaa vanhoilla resursseilla kohti uutta ideologiaa. Jos kaikki treenit alkavat olla himpanpimppaa, ei se olympiamitalistikaan voita enään neljän vuoden päästä...
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Tae Kwon Do

#252

Viesti Andy »

Suvi Mikkosen analyysia siitä miten sääntömuutokset ovat muuttaneet ottelua ja miten se näkyy harjoittelussa.

[youtube][/youtube]
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

Tae Kwon Do

#253

Viesti Jussi*M »

Jaa....

No, mikäs siinä sitten.
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Tae Kwon Do

#254

Viesti Puni »

Puni kirjoitti: touko 29, 2013, 18.26Harjoitus tekee Metsurin, saapa nähdä miten Etelä-Espoon valloitus lähtee käyntiin syksyllä, epäurheilijamaisesti, mutta systemaattisesti ja tavoitteellisesti tottakai! :>
Tälleen muutaman vuoden rypemisen jälkeen on varmaan hyvä miettiä, missä onnistuttiin, missä ei. Hyvinä hetkinä toista sataa jäsentä, vetäjiä leirinvedossa ulkomailta, omia kisoja, osallistumista liittotason toimintaa ja vaikka mitä.

Nyt on vähän hiipunut resurssipulan takia, mutta sinnikkäästi seura sitkuttelee, uuden nousun kynnystähän se aallonpohja merkitsee.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tae Kwon Do

#255

Viesti Mika »

Tämä näytösvideo on todella huima. :o

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 17 kurkkijaa