Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Tae Kwon Do

Korealaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Tommittaja
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20
Lauteille: Elokuu 2009
Paikkakunta: Espoo

Tae Kwon Do

#166

Viesti Tommittaja »

ittelläni on keltainen vyö kukkiwon-TaeKwonDossa ja tuo itsepuolustus on lukkoja heittoja pyyhkäsyjä ja vaikka mitä... harrastanut oon vähän alle vuoden.. hauska laji

niin ja harjoittelen seurassa: Hosinsul Hakkyo, joka on viherlaaksossa :D

Edit: miten noustaan tossa "potku"rankingissä ylös??
Örömökö. Osaattekste näin? :P
Juho
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 613
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Hki

Tae Kwon Do

#167

Viesti Juho »

Tommittaja kirjoitti: ...
Edit: miten noustaan tossa "potku"rankingissä ylös??
Spämmäät vaan viestejä joka paikkaan. :D

Ja teidän seuran nimi kuulostaa melko ip-painotteiselta, joten tuskin on ihmekkään, jos harjoittelu on monipuolista. :)
Jokainen tsänssi on mahdollisuus!
Kuvake
Tommittaja
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20
Lauteille: Elokuu 2009
Paikkakunta: Espoo

Tae Kwon Do

#168

Viesti Tommittaja »

ilkeätä... :D :taikuri:
Örömökö. Osaattekste näin? :P
Kuvake
Cira
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 19
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Turku

Tae Kwon Do

#169

Viesti Cira »

Olen nyt käynyt muutamissa WTF- treeneissä (ja minulla oli sitä taukoakin) ja olen kyllä saanut todella hyvän vastaanoton. Turhaan hermoilin, että ne ei tykkäis tämmösestä itf- tyypistä joka tulee tunkeutumaan heidän treeneihinsä. Ovat tosi kannustavia eivätkä hermostu vaikken osaa kaikkea mitä vihreän pitäisi. Mukavaa taas treenata :)

Kummaa muuten, että itf ja wtf termit ovat aika erilaiset, vaikka samasta paikasta ne tulevat. Itf:ssä bandae on toispuoleinen ja wtf:ssä päinvastoin. Suurin osa sanoista on ihan erejä.
"Iriminagenauha"
Emeli
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Syyskuu 2009

Tae Kwon Do

#170

Viesti Emeli »

Googlailin juuri mitä eroa on ITF ja WTF ja löysin tämän foorumin mihin piti heti liittyä :D .
Cira kirjoitti: Olin jo päättänyt kokeilla uutta lajia eli potkunyrkkeilyä, kun muutan Turkuun: en ole 2 vuoteen treenannut TKD:ta ja pitäs vaihtaa ITF->WTF. Mutta järkytyin nähtyäni potkunyrkkeilyn hinnan ja tajusin, ettei minulla olekkaan varaa harrastaa sitä. Taidan siis palata taekwondoon pitkästä aikaa :)
menee vähän OT mutta wut teh hell.
Eli joo... Ite olen Thai nyrkkeilyä sillon tällön harrastellut (max. 6kk putkeen pieni tauko ja uudestaan 6kk) ja olen huomannut että laji on minun mielestäni tylsä. Perus potkut lyönnit ja pystypaini täts it. Kannattaa tosin kokeilla jos vaikka tykkästyy lajiin. Itse olen tykästynyt TKDhen. Tosin ensi vuonna kun seura menee taas kesälomalle menen kokeilemaan BJJtä :lol: .
Kuvake
TeMe
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 165
Lauteille: Kesäkuu 2009

Tae Kwon Do

#171

Viesti TeMe »

Tää menee jo niin pahasti OT ettei mitään rajaa, mutta menköön. Itsekkin joskus mietin Thai nyrkkeilyä, mutta näytös ei oikein saanut minua ''syttymään'' :D ja :tervetuloa:
'' My common sense is tingeling''
-Deadpool
Sumppi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 101
Lauteille: Syyskuu 2008

Tae Kwon Do

#172

Viesti Sumppi »

(En halunnut luoda uutta keskustelua, joten laitan tämän tänne.)

Kun luin Suomen Taekwondoliiton sivuja huomasin, että liiton jäsenseurojen vuosimaksu liitolle on 200€.
Tarkoittaako tämä, että yksi seura maksaa liitolle 200€ vuodessa?
HarriF
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Kuopio
Etulaji: Kujaku Ryu Goshinjutsu
Takalajit: WTF Taekwondo, ITF Taekwondo, Han Moo Do, Kyosho Jutsu, Judo

Tae Kwon Do

#173

Viesti HarriF »

Cira kirjoitti: Olen nyt käynyt muutamissa WTF- treeneissä (ja minulla oli sitä taukoakin) ja olen kyllä saanut todella hyvän vastaanoton. Turhaan hermoilin, että ne ei tykkäis tämmösestä itf- tyypistä joka tulee tunkeutumaan heidän treeneihinsä. Ovat tosi kannustavia eivätkä hermostu vaikken osaa kaikkea mitä vihreän pitäisi. Mukavaa taas treenata :)

Kummaa muuten, että itf ja wtf termit ovat aika erilaiset, vaikka samasta paikasta ne tulevat. Itf:ssä bandae on toispuoleinen ja wtf:ssä päinvastoin. Suurin osa sanoista on ihan erejä.
Minäkin olen näitä tyylisuunnan vaihtaneita. Itsellä taas tosin kukki -> ITF suuntaan.. samoja juttuja kyllä hämmästelin aluksi, että miten samankieliset komennot "samassa" lajissa voivat tarkoittaa päinvastaisia juttuja, ja minkähän takia sitten pitää samoilla liikkeillä olla eri nimet.. tiukassa on kukkipuolen komennot, kun vieläkin reilun puolentoista vuoden päästä meinaa ensiksi tulla kukkipuolen sanasto mieleen liikkeiden nimiä miettiessä, mutta kerkesinkin sitä harrastelemaan kolmisen vuotta ennen vaihtoa. Muutama muukin on täällä kertoillut hieman kokemuksistaan vaihtaessaan tyylisuuntaa, mutta mielenkiintoista olisi kuulla myös lisää näitä.

Seurakohtaisia eroja on varmasti suuriakin myös saman tyylisuunnan sisällä, mutta mitä nyt omalla kohdalla on noita eroja huomannut niin päälimmäisenä tietysti nuo liikkeiden nimien/liikesarjojen eroavaisuudet pisti silmään.. sekä tietysti tämä siniliike oli ja on hillittömän vaikea opetella kun toisella puolen oli painotettu siihen että hiihdetään mahdollisimman tasaisesti. Ottelussa on luonnollisesti myöskin melkoinen ero kun pisteytys on erilainen, sekä suojien käyttö vähäisempää ITF:ssä. Ainakin omalla kohdallani, ja harmikseni, olen huomannut että ns. vääntöjä&kääntöjä(irrottautumisia/hallintoja jne.) ei harjoitella nimeksikään ITF puolella.. ei niitä nyt hyvin paljoa ollut kukki puolellakaan, mutta enemmän kuitenkin. Ja kun itse satun pitämään tuota hyvin tärkeänä osa-alueena niin sen melkein totaalinen puuttuminen on kyllä harmillista.

Kaikenkaikkiaan olen kuitenkin tykännyt ITF touhuilusta enemmän tähän mennessä. En oikein osaa sanoa mikä sen nostaa minun mielessäni kukkipuolen ohitse, mutta näin siis jostakin syystä. Voihan se tietysti olla uutuuden viehätystäkin.

Niin ja kysymys tyylisuunnan vaihtaneille. Mitenkä kävi/teitte vyöarvon kanssa? Pystyittekö graduoimaan suoraan samalle vyöarvolle vaihdon yhteydessä, tuliko takapakkia vai aloititteko kenties ihan alusta? Minulla oli kunto sen verran huonossa kunnossa ja taukoa muutenkin TKD:stä sen verran että aloitin suosiolla uudestaan alusta, enkä ole juurikaan valintaa katunut. Eroavaisuuksia on tosiaankin niin paljon. Välillä tosin vähän harmittelee, mutta uskon tehneeni oikean valinnan omalle kohdalleni silti. Kohta onkin jo "oma" vyöarvo lähellä taas ;)
Janne Puputti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 743
Lauteille: Huhtikuu 2006

Tae Kwon Do

#174

Viesti Janne Puputti »

Sumppi kirjoitti: (En halunnut luoda uutta keskustelua, joten laitan tämän tänne.)

Kun luin Suomen Taekwondoliiton sivuja huomasin, että liiton jäsenseurojen vuosimaksu liitolle on 200€.
Tarkoittaako tämä, että yksi seura maksaa liitolle 200€ vuodessa?
Jep. Onko tässä jotain ihmeellistä?
Janne
Sumppi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 101
Lauteille: Syyskuu 2008

Tae Kwon Do

#175

Viesti Sumppi »

Eijeijei... enään...
Kuvake
Kiile
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Helmikuu 2010
Paikkakunta: Kuopio

Tae Kwon Do

#176

Viesti Kiile »

Oman käsitykseni mukaan porukka saa yleensä pitää toisella puolella suoritetun vyöarvonsa. Mutta jos lajista on ollut taukoa niin yleensä monet aloittavat sieltä valkoiselta. Meidänkin seurassamme on muutama itffäläinen käynyt. Ja yksi jopa jatkanutkin pitemmälle.

Mutta siitä itsepuolustuspuolesta. Kuopiossa ainakin ollaan treenattu itsepuollustusta aika monipuolisesti.
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Tae Kwon Do

#177

Viesti Eppu »

Kiile kirjoitti: Oman käsitykseni mukaan porukka saa yleensä pitää toisella puolella suoritetun vyöarvonsa.
Kysehän taitaa lähinnä olla siitä, että kup/värivyötason harrastajat eivät kuitenkaan missään tapauksessa ole "tyylisuuntansa" virtuooseja, eikä esimerkiksi Kukkiwonia kiinnosta pätkän vertaa opettajiensa myöntämät kup-arvot, eikä esimerkiksi Suomen taekwondoliittokaan ilmeisesti kerää seurojensa jäsenten vyöarvoista rekisteriä. Eri homma on sitten dan-asteen harjoittelijat. Jos opettajan hakemaa ja päämajan myöntämää sertifikaattia ei löydy, ei minun mielestäni ole mitään perustetta sille, että (Tässä tapauksessa näin päin, kotiin päin kun tietenkin vedän) ITF-mustavyö tulisi kukki-seuraan jatkamaan harrastusta siitä pisteestä, mihin on ITF-seurassa päässyt.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
cdr
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 31
Lauteille: Marraskuu 2009

Tae Kwon Do

#178

Viesti cdr »

Mistä vyöarvosta lähtien teiän seuroissa on sparrattu? Onko ollu miten paljo tehtäväsparreja ip tilanteisiin, sekä ottelua (tkd, vapari, nyrkkeily, potkunyrkkeily)?
Juho
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 613
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Hki

Tae Kwon Do

#179

Viesti Juho »

cdr kirjoitti: Mistä vyöarvosta lähtien teiän seuroissa on sparrattu? Onko ollu miten paljo tehtäväsparreja ip tilanteisiin, sekä ottelua (tkd, vapari, nyrkkeily, potkunyrkkeily)?
Omissa treeneissäni aika usein satunnaisille kokeilijoille (joita silloin tällöin vilahtelee) tervetulotreenit panssarit päällä ja vähän kovempaa. Jos näyttää naamansa salilla vielä uudestaan viikon sisällä, niin saattaa opetustakin olla luvassa.

Inkun harjoituksissa tullut muutamia kertoja vähän potkunyrkkeiltyä ja mattopainittua, muuten aika pitkälti taekwondoa.
Jokainen tsänssi on mahdollisuus!
jarkko
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 318
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Turku

Tae Kwon Do

#180

Viesti jarkko »

Uudenlaiselle tkd-yhdistymiselle on avattu ovet:

http://www.suomentaekwondoliitto.fi/?x103997=154781" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 39 kurkkijaa