Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kysymys HMD:n vöiden suorittamisesta

Korealaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Ape86
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 26
Lauteille: Marraskuu 2007

#76

Viesti Ape86 »

hmm.. itse lopetin hanmoodon ennen violettia vyötä johon olin treenannut sekapotkuja jolla nykyään saa sinisen vyön :roll: hmm... no ajat muuttuu esm hapkidossa pitää muistaa joka vyöllä n.40 liikettä joka vaatii oikeasti paneutumista. No hanmoodossa pääasia taitaa olla ottelemininen ja kova kunto :shock:
Hanmoodo 97-
Shotokan Karate 03
Sin Moo Hapkido 07
Kickboxing 09
HJMS 11-
Kuntonyrkkeily 2016-
Muay Thai 2018-
Joni K
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 122
Lauteille: Kesäkuu 2007

Re: Kysymys HMD:n vöiden suorittamisesta

#77

Viesti Joni K »

RikuH kirjoitti: voin sanoo kokemuksesta että kyllä siinä on aika puhki sen sekapotkusarjan jälkee ku tein ruskeen tossa kuukausi sitten...kaikkein vaikeinta on pitää tasapaino kun on maitohapoila.
Onko hanmoodoossa niin että pitää tehdä kaikki vyötekniikat aina alusta alkean? Esim jos suoritat neljättä vyötä, joudut tehdä alkuun kaikki 3 aikaisempaa vyötä ja aika lailla tauotta. Näin tehdään ainakin Kwan Nyom Hapkidossa.
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kysymys HMD:n vöiden suorittamisesta

#78

Viesti Samppa »

Joni K kirjoitti: Onko hanmoodoossa niin että pitää tehdä kaikki vyötekniikat aina alusta alkean? Esim jos suoritat neljättä vyötä, joudut tehdä alkuun kaikki 3 aikaisempaa vyötä ja aika lailla tauotta. Näin tehdään ainakin Kwan Nyom Hapkidossa.
Ei ole.
lasu
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 15
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Kokkola

#79

Viesti lasu »

Mulla oli vyökoe tuossa parisen viikkoa sitten ja oranssille vyölle siirryttii. Mielestäni koe meni aika huonosti mutta YS päästi läpi kuitenki..
Kaikilla meni kokeet aika kehnosti mutta yhtäkään ei hylätty. Monet kyllä joutuivat näyttää liikkeet uudestaan. Minä jouduin etu- ja kiertopotkun näyttämään sivuttainki. :)
Mika.Sutinen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 96
Lauteille: Toukokuu 2012

#80

Viesti Mika.Sutinen »

Kaikilla meni kokeet aika kehnosti mutta yhtäkään ei hylätty. Monet kyllä joutuivat näyttää liikkeet uudestaan. Minä jouduin etu- ja kiertopotkun näyttämään sivuttainki.
Näinhän se yleensä menee, tosin jos vyökoetekniikat menevät muuten puhtaasti mutta jokin yksittäinen tekniikka tökkii voi joutua näyttämään vain tuon yksittäisen tekniikan. Minulla kävi vuosi sitten 3.kupin kokeessa siten että hylsy tuli ja leirien ajan treenattiin sitten vain askellusta ja potkuja Opettajan valvovan silmän alla. Kieltämättä itsetunto nousi tuolloin kohisten kun Opettaja sanoi minun olevan viisas ja oppivan asioita nopeasti :lol:. Todella surullista että seuramme kuoli pois tänä syksynä, lajin pariin tulee varmaan palattua jos muutan paikkakunnalle mistä löytyy toimiva seura. :cry:
lasu
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 15
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Kokkola

#81

Viesti lasu »

Harmi kun seuranne kuoli :cry:

Meidän seuran eloonjääminen näyttää olevan vielä hallussa, kun alkaa tuo uus alkeiskurssi tammikuun alkupuolella ja oon saanut jo viitisen kaveria haalittua sinne :)

Kyllähän se motivoi hyvin treenaan ku saa positiivista palautetta ja vähän nuhteitakin ;D
Mika.Sutinen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 96
Lauteille: Toukokuu 2012

#82

Viesti Mika.Sutinen »

Kyllä joo. Mielestäni Opettajalla olisi hieman parantamisen varaa nimenomaa kannustavan palautteen antamisessa. Toki se on selvää että kun Opettajalta tulee kehuja voi olla varma että hän todella tarkoittaa sitä mitä hän sanoo.
Siitä huolimatta hän voisi mielestäni hieman enemmän korostaa sitä missä on kehitytty/mikä toimii edes välttävästi.

Mitä tuohon Raahen HMD:n seuratoiminnan loppumiseen tulee niin olihan se todella ikävää. Kyllästyimme toisen vetäjän kanssa siihen tuen puutteeseen mikä oli kaiken aikaa havaittavissa. Esimerkiksi piirivastaava ei minun harrastusaikanani tainnut kertaakaan käydä vierailemassa seurassamme paitsi kerran piirikilpailuiden aikaan. Voisi kai sanoa että tilanne meni siihen pisteeseen että oli HMD ja Raahen HMD, ja tätä kehityssuuntaa emme halunneet enää jatkaa. On tietty selvää että piirin kokeneemmilla treenareilla on perhe, työ, oma seura hoidettava jne. joten ylinmääräistä aikaa ei varmasti liiemmin ollut. Vahinko että näin pääsi käymään.

En ole 100% varma tosin että vieläkö toinen päävetäjistämme vetää treenejä niille kahdelle muulle harrastajalle mutta sellainen kuva viimeisimmästä puhelinkeskustelustamme jäi että hän oli asian suhteen samoilla linjoilla kuin minäkin. Hienoa tietenkin olisi että kaveri kiinnostaisi touhu vielä ja seura sinnittelisi kohti parempia aikoja. :)
Kuvake
Olppaemi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1182
Lauteille: Joulukuu 2005

#83

Viesti Olppaemi »

MikaS kirjoitti: Kyllä joo. Mielestäni Opettajalla olisi hieman parantamisen varaa nimenomaa kannustavan palautteen antamisessa.
Minusta tällainen motivointi on enemmänkin vetäjien tehtävä. Tottakai palautteen pitää silti olla rakentavaa.

Riippuu aika paljon ihmisestä tykkääkö negatiivisvoittoisesta palautteesta vai ei. Mulle toimii. :)
MikaS kirjoitti: Siitä huolimatta hän voisi mielestäni hieman enemmän korostaa sitä missä on kehitytty/mikä toimii edes välttävästi.
Tuskin opettajat muistaa niin tarkkaan yksittäisten harrastajien tasoa, että kehityksestä edes voisi kehua. Mutta esim. lähekkäisten leirien yhteydessä noita kehityskommentteja voi tullakin.
MikaS kirjoitti: Mitä tuohon Raahen HMD:n seuratoiminnan loppumiseen tulee niin olihan se todella ikävää. Kyllästyimme toisen vetäjän kanssa siihen tuen puutteeseen mikä oli kaiken aikaa havaittavissa. Esimerkiksi piirivastaava ei minun harrastusaikanani tainnut kertaakaan käydä vierailemassa seurassamme paitsi kerran piirikilpailuiden aikaan. Voisi kai sanoa että tilanne meni siihen pisteeseen että oli HMD ja Raahen HMD, ja tätä kehityssuuntaa emme halunneet enää jatkaa. On tietty selvää että piirin kokeneemmilla treenareilla on perhe, työ, oma seura hoidettava jne. joten ylinmääräistä aikaa ei varmasti liiemmin ollut. Vahinko että näin pääsi käymään.
Ohhoh. Aika erikoinen syy seuran lopetukseen. Kaikkialla ei taida seurayhteistyö toimia niin hyvin kuin Kymessä. :?

Kutsuitteko niitä kokeneempia harrastajia käymään harjoituksissa? Kävivätkö he sitten muissa seuroissa? Ei kai se mikään automaatio ole, että kaikenmaailman piirivastaavat ja puhelinvastaajat käy pyörimässä muissa seuroissa. Harrastajia hekin ovat siinä missä muutkin.
“The soldier, above all other people, prays for peace, for he must suffer and bear the deepest wounds and scars of war.”
Mika.Sutinen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 96
Lauteille: Toukokuu 2012

#84

Viesti Mika.Sutinen »

Minusta tällainen motivointi on enemmänkin vetäjien tehtävä. Tottakai palautteen pitää silti olla rakentavaa.
Juu, paitsi jos itse sattuu olemaan vetäjä eikä osaa vielä mitään. :lol:
Riippuu aika paljon ihmisestä tykkääkö negatiivisvoittoisesta palautteesta vai ei. Mulle toimii.
Toki. Toisaalta on aina kiva jos jää sellainen olo ettei treenaamiseen käytetty aika ole mennyt aivan harakoille. En nyt sano että YS:n palaute olisi ihan tällaista kuitenkaan.
Tuskin opettajat muistaa niin tarkkaan yksittäisten harrastajien tasoa
Totta tämäkin.
Ohhoh. Aika erikoinen syy seuran lopetukseen. Kaikkialla ei taida seurayhteistyö toimia niin hyvin kuin Kymessä.
Tästä on ollut puhettakin että piirissämme on harvinaisen laiskaa porukkaa liikkumaan oman seuran ulkopuolelle. Oulussa yritettiin kyllä esimerkiksi järjestää suht säännöllisesti salikisoja mutta ainoat muista seuroista tulleet harrastajat olivat minä ja seuramme toinen päävetäjä. Leireillä porukkaa on ollut hieman enemmän, onneksi.
Kutsuitteko niitä kokeneempia harrastajia käymään harjoituksissa? Kävivätkö he sitten muissa seuroissa? Ei kai se mikään automaatio ole, että kaikenmaailman piirivastaavat ja puhelinvastaajat käy pyörimässä muissa seuroissa. Harrastajia hekin ovat siinä missä muutkin.
Kyllä me sanoimme että tarvitsemme vetoapua. Piirivastaava myös puheli että pitäisi tulla Raahessakin käymään. En nyt muista lupasiko hän varsinaisesti mitään. Toisaalta, jos piirivastaava on myös tasovastaava voisi kuvitella että hän aina silloin tällöin kiertää piirin muissa seuroissa silmäilemässä että mitä niissä oikein touhutaan? Yritimme itse olla aktiivisia ja käydä Oulussa harjoittelemassa aina kun vaan mahdollista. Toki ongelmaa olisi voinut korjata kiertelemällä myös Kokkolassa mutta asia on vain niin että 2-4 tunnin ajomatkat + bensakulut 1-2 kertaa viikossa on työttömille opiskelijoille liikaa varsinkin kun itse harjoitukset ovat sen 1,5h.

Kyllähän tuon seuratoiminnan loppumiseen vaikutti myös se että oma motivaatiomme hiipui kokonaan. Jatkuva treenien vetäminen, alkeiskurssinäytökset sun muut seuran vastuuhommat olivat liikaa, ja harrastajamäärät romahtivat. Tätä en ihmettele, eipä meillä ollut mitään annettavaa heille. Kaikki tämä sai aikaan sen että päätimme lyödä hanskat tiskiin. Katkera en ole, valitettavasti jouduimme vain kohtaamaan pienen paikkakunnan ongelmat karulla tavalla, varsinkin kun kamppailulajit eivät todellakaan ole kovin muodissa tällä hetkellä Raahessa. Mm. paikallinen karate -seura luopui leikistä jo pari vuotta sitten. Judo- ja potkunyrkkeilyseuroilla menee tietääkseni ihan hyvin, mutta heillä on opetuksen tasokin "vähän" toista luokkaa mitä meidän HMD -seurassamme oli.

edit: Sanottakoon vielä se että ne vetäjät jotka meitä opettivat olivat kyllä ainakin maallikon silmään pirun hyviä (opettamisessa nimenomaa) ja kannustavia.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 55 kurkkijaa