Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hyol Do Bup

Korealaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Sami Munukka
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 137
Lauteille: Marraskuu 2008

Hyol Do Bup

#46

Viesti Sami Munukka »

Moikka!

Kaikille jotka ovat hermopisteistä kiinnostuneita suosittelen myös Tero Laaksosen / Toni Kauhasen seminaareille menoa.

Muistaisin opettaneeni omille oppilailleni Ekjt:n keltaiseen, vihreänvyön testiin.
Meridiaanit, pisteitä, 24h kierto, yin/yang ajattelua ym.

Täytyy kyllä myöntää että nämä tekniikat kaikki on korkeamman tason tekniikoita.
Halusin vain tuoda ilmi, jos joku haluaa niitä harjoitella jo aikaisemmin kuin 20v. harjoittelun jälkeen.

T.Sami M
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Sin Moo Hapkido

#47

Viesti PDC »

Oon todella kauan miettinyt, että mikä tämän harjoitteen idea on? Tai järki.

[youtube][/youtube]
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Sin Moo Hapkido

#48

Viesti Kaptah »

No, mihin tulokseen olet tähän mennessä päässyt? ;)
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Sin Moo Hapkido

#49

Viesti PDC »

Rehellisesti. Ei mitään v1tun järkeä. Vaarallista.
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Sin Moo Hapkido

#50

Viesti Kaptah »

Tähän mennessä kovin laiskasti kukaan tänne päivitellyt mitään. Syynä lienee se, että seuran tiedotus toimii muita kanavia pitkin eikä muutenkaan ole sattunut näille linjoille seurojen harrastajia.

Paraikaa meneillään Hapkidon vuotuinen vyötekniikkaleiri.
Uusia mustia vöitä on saatu kovien kokeiden jälkeen kolme kappaletta.

Vantaalta: (korjatkaa jos olen väärässä)
Markus Pätäri
Janne Oittinen (joka tääläkin foorumilla on joskus mielestäni vieraillut)
sekä
Marko Mäkelä Porista.

Onnea!

Kovin aktiivisesti olivat "vanhemmat danit" mukana viimeisissä täyskontaktiotteluissa. :lol: :lol:
Hyvän näköistä matsia. Itse hieman yritin toipilaana hippastella myös. Kivasti tuo hien pintaan se.



Jos vaikka allekirjoittanut koittaisi vastaisuudessa vähän skarpata, ja päivittää hieman useammin tähän ketjuun kuulumisia.
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6238
Lauteille: Joulukuu 2010

Sin Moo Hapkido

#51

Viesti Aihki »

PDC kirjoitti: Rehellisesti. Ei mitään v1tun järkeä. Vaarallista.
Luultavasti, tyttö ei tainnut tietää mitä haito kaulaan voi tehdä. Toisaalta olen kuullut parinkin kokeilleen todenneen, että se on suunnilleen ainoa asia mikä pudottaa piripään.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Sin Moo Hapkido

#52

Viesti PDC »

Aihki kirjoitti:
PDC kirjoitti: Rehellisesti. Ei mitään v1tun järkeä. Vaarallista.
Luultavasti, tyttö ei tainnut tietää mitä haito kaulaan voi tehdä. Toisaalta olen kuullut parinkin kokeilleen todenneen, että se on suunnilleen ainoa asia mikä pudottaa piripään.
Ympärillähän on hyvin korkea-arvoisia opettajia. En ottaisi tuollaista testattavaksi treeneissä, en koskaan. Tässä topikista kurkkuun & kaulaan lyöminen niistä mahdollisista haitoista.
Mika kirjoitti:
bob kirjoitti:
Treeneissä huomasi, että kevyenkin näpäytyksen jälkeen saattoi nähdä tähtiä. Sikäli uskon että jutut sydänpysähdyksestä kannattaa ottaa vakavasti, vaikka en niiden todenperäisyyttä pysykään arvioimaan.
Muistan nähneeni vastaava jossain neuropsykan kirjassa. Tarkistan asian niin saadaan hermoille jotakin uskottavia latinankielisiä nimiä.
MikaelF sivusi asiaa pari päivää sitten täällä.
IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1624
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: E-Pohojanmaa

Sin Moo Hapkido

#53

Viesti IIsakki »

Onko tällä pätkällä esiintyvä tällin myös haito?
[youtube][/youtube]
Potkuholisti
"The Art is in the Person, all we have to do is Bring it Out!"
"Kun harjoittelee ahkerasti, onni potkii useammin." -Mjölnir
"Mora. Kun sanat ei auta ja kädet ei riitä"
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5373
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Sin Moo Hapkido

#54

Viesti KungFuMiäs »

PDC kirjoitti:
Aihki kirjoitti:
PDC kirjoitti: Rehellisesti. Ei mitään v1tun järkeä. Vaarallista.
Luultavasti, tyttö ei tainnut tietää mitä haito kaulaan voi tehdä. Toisaalta olen kuullut parinkin kokeilleen todenneen, että se on suunnilleen ainoa asia mikä pudottaa piripään.
Ympärillähän on hyvin korkea-arvoisia opettajia. En ottaisi tuollaista testattavaksi treeneissä, en koskaan. Tässä topikista kurkkuun & kaulaan lyöminen niistä mahdollisista haitoista.
Mika kirjoitti:
bob kirjoitti:
Treeneissä huomasi, että kevyenkin näpäytyksen jälkeen saattoi nähdä tähtiä. Sikäli uskon että jutut sydänpysähdyksestä kannattaa ottaa vakavasti, vaikka en niiden todenperäisyyttä pysykään arvioimaan.
Muistan nähneeni vastaava jossain neuropsykan kirjassa. Tarkistan asian niin saadaan hermoille jotakin uskottavia latinankielisiä nimiä.
MikaelF sivusi asiaa pari päivää sitten täällä.
Olen ottanut useita tuollaisia vastaan, ikävää se on mutta kukaan ei räjähtänyt. Tuolla tekniikalla lyötäessä eteen tulee aika vahvoja lihaksia kaulan/niskan alueella ja jos ollaan "tilanteessa" niin ne kyllä suojaavat. Toinen asia on jos joku patsastelee noin ja häntä lyödään, mutta siinähän ei ole järkeä minkään treeninkään kannalta.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Sin Moo Hapkido

#55

Viesti PDC »

Joo, kyse siis ei ollut siitä, että osuuko sinne lyönti, vaan juuri tuosta mitä lopussa sanoit :)
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5373
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Sin Moo Hapkido

#56

Viesti KungFuMiäs »

PDC kirjoitti: Joo, kyse siis ei ollut siitä, että osuuko sinne lyönti, vaan juuri tuosta mitä lopussa sanoit :)
Juu kyllähän kehossa on kaikenlaisia hermopisteitä ja tappokohtia jotka toimii jos saadaan kaveri sellaseen tilanteseen että hänen luonnolliset kehoa suojaavat reaktiot eivät toimi. Vähän niikuin laitettaisiin käsi kuumalle hellalle ja käsi ei lähtisikään siitä irti. Kaikenlainen suggestio ja ehdollistaminen yleensä toimii hyvin.
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6238
Lauteille: Joulukuu 2010

Sin Moo Hapkido

#57

Viesti Aihki »

IIsakki kirjoitti: Onko tällä pätkällä esiintyvä tällin myös haito?
Haito on käden sisäsivulla suoritettu lyönti kuten pikkutyttö teki, tuo näyttää pikemminkin löysältä shutolta.

Niinkuin tämä minulle opetettiin niin yhdessä kohtaa kaulaa on verenpaineanturi, kun siihen osuu, niin se luulee paineen kivunneen ja laskee sen aika nopeasti suojatakseen aivoja, lähellä on hermopiste tai pari, joka tehostaa vaikutusta. Eli ei lyönti kaulaan yleensä, vaan tiettyyn kohtaan ja ilmeisesti lihakset suojelevat vain rajoitetusti koska anturi reagoi iskun aiheuttamaan paineeseen. Olen vahingossa saanut kaverille sellaisen pienen pystykatkon tuolla osumalla (oli muuten kevyt kosketus), oli vihainen kuin ampiainen. Ei luultavasti ole mitään järkeä tuon harjoittelussa, mutta saattaa olla hyvä tietää, tai sitten ei, koska se on potentiaalisesti vaarallinen osuma.
Kuvake
Skyrider
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 214
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

Sin Moo Hapkido

#58

Viesti Skyrider »

Kaptah kirjoitti: Tähän mennessä kovin laiskasti kukaan tänne päivitellyt mitään. Syynä lienee se, että seuran tiedotus toimii muita kanavia pitkin eikä muutenkaan ole sattunut näille linjoille seurojen harrastajia.

Paraikaa meneillään Hapkidon vuotuinen vyötekniikkaleiri.
Uusia mustia vöitä on saatu kovien kokeiden jälkeen kolme kappaletta.

Vantaalta: (korjatkaa jos olen väärässä)
Markus Pätäri
Janne Oittinen (joka tääläkin foorumilla on joskus mielestäni vieraillut)
sekä
Marko Mäkelä Porista.

Onnea!

Kovin aktiivisesti olivat "vanhemmat danit" mukana viimeisissä täyskontaktiotteluissa. :lol: :lol:
Hyvän näköistä matsia. Itse hieman yritin toipilaana hippastella myös. Kivasti tuo hien pintaan se.



Jos vaikka allekirjoittanut koittaisi vastaisuudessa vähän skarpata, ja päivittää hieman useammin tähän ketjuun kuulumisia.
Kiitos!

Kyllä mä täällä vieläkin pyörin, oon vain tälläinen hiljainen lukija. :D Mukavaa matsia oli tosiaan. Eipä siellä hirveesti säästelty. :D Taas sai ottaa sunkin kanssa matsia, sitä on tullut aina välillä otettua. :lol: Kiitos, tästä on hyvä jatkaa. Katsotaan jos uskalla avata suutani täällä aina välillä. ;)
nanna
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 48
Lauteille: Lokakuu 2010
Paikkakunta: Tampere

Sin Moo Hapkido

#59

Viesti nanna »

Paljon onnea uusille mustille! Tervetuloa "sisäpiiriin" :)
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18977
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Sin Moo Hapkido

#60

Viesti Andy »

PDC kirjoitti: Rehellisesti. Ei mitään v1tun järkeä. Vaarallista.
Täysin samaa mieltä. Eihän tuo harjoitus edes opeta yhtään mitään kun toinen vain seisoo paikallaan odottamassa iskua.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 48 kurkkijaa