Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hanmoodo-videoita?

Korealaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 97
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#121

Viesti Eizei »

Hahaha, bäkspeis error. Joo uskosin, että tässä viitataan muiltakin, kuin omasta puolestani WTF-puolen hommiin. Itseasiassa myös ITF-touhuissa uskoisin, että sääntöihin nähden rohkeahko ottelutyyli perustuu juurikin avoimella kentällä otteluun. Oliko myös niin, että päähän oli lyöntien osalta semikontakti, jos näin niin tuokin vaikuttaa varmasti. Siis siihen, ettei jengi ottele tukevasti kädet poskella.

Avoimella on tilaa ja tilaisuuksia liikkua ja väistää aika runsaasti. Pelata etäpeliä sen sijaan, että tarkoituksenmukaisesti kohtaa kontaktia jatkuvasti.
Antti Junikka
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 97
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#122

Viesti Eizei »

Haavereista. Vähemmän, mutta tietysti välillä, jos torjuu pelkällä kädellä. Oon joskus käsivarren murtuman nähnyt kun on torjunut huonosti kiertopotkua. Joo kyllähän käsillä helposti merkin näyttää, toki siitäkin voi oppia ulos, ihan niinkuin tuon kevyen liikkumisenkin voi oppia. Se on ehkä vaan vähän hankalampaa verrattaen, että kädet roikkuu. Näin mä näkisin, mutta emminä mitään mistään tiedä. :D
Antti Junikka
error404
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 565
Lauteille: Heinäkuu 2007
Paikkakunta: Karkkila
Etulaji: Hanmoodo
Sivulajit: Thainyrkkeily
Takalajit: Paini

Hanmoodo-videoita?

#123

Viesti error404 »

Aivan. Ja selvennetään tähän nyt sitten vielä, että minäkin puhuin siis olympiataekwondosta, joka on käsittääkseni WTF:ää ja jossa ei käsittääkseni lyödä päähän. Ja ITF:ssä käsittääkseni on tosiaan päähänlyönnit ja ottelussa kädet tuntuivat pysyvän hieman ylempänä kuin WTF:ssä (tosin minun kokemukseni ITF:stä rajoittuvat yksiin kisoihin, joita kävin Tampereella katsomassa). Joku varmaan korjaa, jos olen väärässä. Mutta tosiaan oma mielikuvani asiasta on se, että ITF:ssä, jossa myös lyönnit päähän on sallittu, myös kädet pysyvät ylempänä kuin olympiatakessa. Mutta enhän minä asiasta mitään varsinaisesti tiedä.
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Hanmoodo-videoita?

#124

Viesti Puni »

Karrikoituna kotimaassa jos tyrmäät, häviät, ulkomailla ja isommissa kilpailuissa voitat (oletuksella että tekniikka on oikein).

Periaatteessa säännöt ovat semi-contact, käytännössä ottelijoiden tyylit ja tuomarin nokkeluus määrää kuinka kovaa saa mättää.

ITF-WTF osalta vaikuttaisi olevan lausumat kohdallaan.

Mutta menee täysin offaamiseksi kun piti noita videoita kehua, omaan puuhunsa jatkoja niin ei tule itq ja parq.
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 97
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#125

Viesti Eizei »

Kiitoksia McJanne tarkennuksista. Ollaan suurin piirtein raiteilla. :)
Antti Junikka
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#126

Viesti Samppa »

Eizei kirjoitti: Tässä ehkä esikuvistani pahin käsienroikottaja kautta aikojen sinisessä kulmassa, jonka tyyliä tuli aikanaan pitkälti imitoitua. Jostain syystä tuo tyyli muuttui ton thainyrkkeilyn osalta aika nopsaan ja terveytensä tähden hyvä niin: " onclick="window.open(this.href);return false;
Hahaha... Onneks et muita mun virheitä kopioinut vaan opettelit vähä tekniikkaakin :smt003
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Hanmoodo-videoita?

#127

Viesti L.K. »

Eizei kirjoitti: Joo kyllähän käsillä helposti merkin näyttää, toki siitäkin voi oppia ulos, ihan niinkuin tuon kevyen liikkumisenkin voi oppia. Se on ehkä vaan vähän hankalampaa verrattaen, että kädet roikkuu. Näin mä näkisin, mutta emminä mitään mistään tiedä. :D
Kyllä se varmasti näin on. Voisin myös kuvitella että jos potkuvoittoisessa lajissa jossa ei lyödä päähän, olisi tehokkaampaa ja helpompaa potkia sähköttömättä pitämällä kädet ylhäällä "bokraustyyliin", näin valtaosa tekisi:)

Eiköhän tossakin muutenkin tule ne henk.kohtaiset taidot/ominaisuudetkin. Toiselle sopii toinen ja toiselle toinen tyyli. Näkeehän sitä bokrauksesakin ottelijoita jotka ottelee ihan menestyksekkäästikin kädet aika kovasti roikkuen ja vice versa.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 97
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#128

Viesti Eizei »

L.K. näinpä.

Samppa teen joku päivä sun matseista samanlaisen koosteen. Äijä teki jokusen aika tylyn tyrmäyksen hanskiaikoina. Pitäs vaan saaha selko tosta VHS-helvetistä...
Antti Junikka
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#129

Viesti Samppa »

Juu mut näytä se mulle ensi, niin voin sensuroida. On se niin kauheen näköstä hoippumista, että itkettää.
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 97
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#130

Viesti Eizei »

hahaha. jooo. suurin osa matskusta taitaa olla sulla muutenki. voisin kattoo noi mitä mulla on ja pilkkoo alustavasti ne, jos jossain vaiheessa kerkee...
Antti Junikka
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 97
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#131

Viesti Eizei »

Tossa viime SM-kisoista videota. " onclick="window.open(this.href);return false;
Antti Junikka
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 97
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#132

Viesti Eizei »

Uusi kilpailumuoto Han Moo Do:ssa:

" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;

Aikaisemmin kilpailuosa-alueita oli enemmän, kuin nykyään, mutta kokonaisuus oli aika sekava ja osa-alueet toimivat vaihtelevalla menestyksellä. Tästä syystä osa kilpailumuodoista karsittiin. Tässä uudessa muodossa ajatuksena kehittää harrastajaa monipuolisemmaksi taituriksi lajiosa-alueissa, eli osa alueita on nidottu yhteen ja voittaja ratkeaa kokonaispisteillä.

Voidaankin ehkä puhua jossain määrin paluusta vanhaan. Vanhan malliset ottelukilpailut toki jatkavat kulkuaan myös. Mulla ei oo tän tarkoista säännöistä ja pisteytyksistä sen tarkempaa tietämystä, kun en oo ollu tätä lanseeraamassa, joten oon huono vastaamaan tästä enempää. Kuitenkin osa-alueet on nämä, mitä videoilla näkyy. Hauskannäköistä touhua!
Antti Junikka
error404
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 565
Lauteille: Heinäkuu 2007
Paikkakunta: Karkkila
Etulaji: Hanmoodo
Sivulajit: Thainyrkkeily
Takalajit: Paini

Hanmoodo-videoita?

#133

Viesti error404 »

Olipas komeita videoita! Itsekään en ole tuohon uuteen ottelumuotoon sen tarkemmin perehtynyt, mutta Karkkilalaisilta sain kuitenkin nuo säännöt paperilla. Maksimipistemäärä on 1000 per osa-alue, vaikka saisikin yli 1000 pistettä. Alle 0 pistettä ei myöskään voi saada, vaikka osa-alueesta saisikin niin paljon miinuspisteitä.

Aseettomassa matsissa pistekriteerit ovat vähän erilaiset kuin normaalisti (ellei niitä nyt sitten ole muutettu sen jälkeen, kun minä olen viimeksi käynyt matsaamassa):

Potku päähän: 70 pistettä
Potku vartaloon: 40 pistettä
Lyönti: 30 pistettä
Heitto tai taklaus: 70 pistettä
Mattohallinta: 30 pistettä
Luvunlasku: 100 pistettä
Vähennys varoituksesta: -50 pistettä
Vähennys virheestä: -100 pistettä (jos kaksi varoitusta johtaa virheeseen, vähennys yht. -200)
Bonus voitosta: 200 pistettä

Putoamisissa arvostellaan tekniikkaa, maassa tehtävässä sarjassa maksimiarvosana on 6,0 ja hyppysarjassa 10,0. Tuomareiden arvosanoista lasketaan keskiarvo ja se kerrotaan 7:llä, jolloin hyppysarjan maksimipistemääräksi tulee 700 pistettä. Ajasta saa bonusta siten, että:

Aika alle 27 sek: 100 pistettä
Aika alle 23 sek: 200 pistettä
Aika alle 20 sek: 200 pistettä

IP:ssä arvostelu myös asteikolla 1,0-10,0. Tää on niin pitkä, etten mä jaksa kirjottaa kaikkea just nyt... :lol:

Aseottelun pisteytys menee siten, että:

Hyökkäys raajoihin: 10 pistettä
Hyökkäys vartaloon: 20 pistettä
Hyökkäys päähän: 50 pistettä
Aseen pudotus: -100 pistettä

Sääntörikkeistä saa miinusta samalla tavalla kuin perusmatsissa, joskin asekohtaisena lisäkriteerinä on miekan kosketus maahan, josta tulee miinusta 50 pistettä.

Keppi- ja miekkaotteluissa pisteiden "varastaminen" on mahdollista vastahyökkäyksellä, vastaavasti kuin nunchakuottelussa piste nollataan samanaikaisessa hyökkäyksessä.

Potkumurskauksessa murskataan puulevyjä ja pisteitä saa potkujen tekniikasta jälleen kerran asteikolla 1,0-10,0, jotka sitten kerrotaan kertoimella, jotka on määritelty eri potkusarjoille.

Kirjoittelen tarkemmin lisää, jos tarvii, mutta tätä tekstiä on tässä mun nivaskassa 8 sivua, niin en viitti yhteen viestiin laittaa ihan kaikkea. :D
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#134

Viesti Samppa »

On siinä tuomareilla opettelemista. No ehkä se kuulostaa "paperilla" hankalammalta mitä on oikeasti. Monipuolista osaamista kehittää varmasti, kun on joka osa-alue treenattava edes välttävälle tasolle, että kehtaa osallistua :)
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 97
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Hanmoodo-videoita?

#135

Viesti Eizei »

Näinpä. Itelle pisti kanssa aluks silmään ton monimutkaisuus ja tuomarityöskentely. Toteutus on kovin työlästä, esim. ip-osiossa hyökkääjät on tuomareita, jotka tulevat randomisti määrätyillä tekniikoilla kimppuun. Vaatii tuomarityöltä siis muutenkin kuin tuon pumaskan lukutaitoa.

Toteutus on epäilemättä hankalaa, mutta toimiessaan varmasti ihan kehittävä ja kokonaisvaltainen muoto. Veikkaan että jää harvojen ja valittujen herkuksi jo ihan sillä, että ton läpivetäminen sadalle kilpailijalle vaatii liikaa resursseja. Mut ton vois hoitaa esim. jonkinlaisella karsintatsydeemillä varmaan kuosiin...

Mutta mielenkiintoista. Katsotaan minkälaiset tsembalot Turkuun saadaan tänä syksynä. :)
Antti Junikka
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 23 kurkkijaa