Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hapkidoa hapkidon perrään

Korealaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
::Ville::
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 109
Lauteille: Kesäkuu 2007

#106

Viesti ::Ville:: »

Tähän jatkeeksi, käytättekö mitään noista erikoisemmista potkuista sparratessanne (jos sellaisia harjoitteita teette)? Tarkoitan lähinnä noiden perus etupotku, sivupotku, kiertopotku, takapotku lisäksi?
Kuvake
Skyrider
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 214
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

#107

Viesti Skyrider »

Koukkupotku ja takakiertaria lähinnä... Onhan toi oskari yrittänyt vaikka mitä välillä ja itsekkin olen vähän syyllistynyt samaan... Niin ja joskus näkee kirvespotkua. Suurin osa meidän erikoispotkuista ei oikein sovellu sparraamiseen.

Tosta voi nuuskia potkuja: http://www.hapkido.fi/pdf/vyotekniikat2005.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; löytyy ekoilta sivuilta potkut, joillain on vähän hämärät nimet kuten takakiertari on kiertävä 360 takapotku.
Kuvake
::Ville::
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 109
Lauteille: Kesäkuu 2007

#108

Viesti ::Ville:: »

^ On siinä reilusti kyllä opettelemista. Unohtuuko noi ajan kanssa? Itse kun ei meinaa aina muistaa lukkoja ja muita, ainakaan nimeltä.

Kwan Nyom Hapkidon vyökarttaan kuuluu tällainen (ala)takakiertopotku http://www.dojang.com.au/movies/KickDefence3.mpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Oskari
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 702
Lauteille: Joulukuu 2006
Paikkakunta: ...

#109

Viesti Oskari »

Kyllä noi muistaa varsin helposti, ei tule mulle ainakaan kummempia ongelmia muistamisessa. Järjestelmä on kuitenkin varsin looginen, yhteen vyöhön tulee aina suurimmaksi osaksi samankaltaisia puolustautumisia/tekniikoita.
------------
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

#110

Viesti Kaptah »

::Ville:: kirjoitti: Tähän jatkeeksi, käytättekö mitään noista erikoisemmista potkuista sparratessanne (jos sellaisia harjoitteita teette)? Tarkoitan lähinnä noiden perus etupotku, sivupotku, kiertopotku, takapotku lisäksi?
Kyllähän takakiertopotkua on hauska heittää esim. koukkulyönnin jatkeeksi.
(vasen yläkoukku, oikealla jalalla takakiertopotku)

Tai sitten helikopteri vasurilla ja heti perään oik. takakiertopotku.

Molemmilla olen saanut jopa osumia (siis aiheutettua itse toiselle) :D
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
F. M. Luder
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 371
Lauteille: Joulukuu 2006

#111

Viesti F. M. Luder »

::Ville:: kirjoitti: ^ On siinä reilusti kyllä opettelemista. Unohtuuko noi ajan kanssa? Itse kun ei meinaa aina muistaa lukkoja ja muita, ainakaan nimeltä.

Kwan Nyom Hapkidon vyökarttaan kuuluu tällainen (ala)takakiertopotku http://www.dojang.com.au/movies/KickDefence3.mpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä ne yllättävän hyvin muistaa. Ihmettelen sitä joskus itsekin! :D

Tuollainen löytyy sin moosta myös, nimeltään 360 taka-alapyyhkäisy.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 20 kurkkijaa