Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Poomse, tradtionaalinen taekwondo. Vain elokuva fantasiaa?

Korealaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
make1212
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Lauteille: Kesäkuu 2010
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti make1212 » elo 4, 2013, 21.57

Tässä on yksi tämän päivän Blogeja. Toivottavasti Jarkko vastaa minun viimeiseen kommenttiin :)

Olen saanut aika paljon palautetta ympäri maailmaa, kun olen kyseenalaistanut taekwondon ns perinteisiä tekniikoita ja liikesarjoja. Yleisin kommentti on, että en ymmärrä mikä on todellista taekwondoa tai miten kehtaan kyseenalaistaa taekwondon “perinteitä”.

Mielestäni yksi tapa kehittyä on kun kyseenalaistetaan perinteitä ja vanhoja uskomuksia. Otetaan esimerkiksi liikesarjat. Monet mestarin puhuvat siitä miten liikesarjojen harjoittelu auttaa mm. tasapainon, koordinaation tai jopa nopeuden kehittämisessä. Toiset taas puhuu miten liikesarjojen harjoittelu auttaa sinua ottelussa tai itsepuolustuksessa. Mielestäni edellä mainitsemani seikat ovat aika huvittavia ja tässä on minun “virallinen” kanta.

1) Poomse harjoittelu auttaa eri ominaisuuksien kehittämisessä mutta esimerkiksi otteluun tai itsepuolustukseen löytyy parempia harjoitteita.

2) Poomsen harjoittelu voi jopa vaikuttaa negatiivisesti itsepuolustuksen tai ottelun kehittämiseen. ( poomsen luonne on hyvin staattinen = go and stop tekniikat )

3) Väite että liikesarjat ovat eräänlaisia Ki-energia kehittämisharjoitteita voi pitää paikkansa. En vain usko Ki-energiaan.

4) Mielestäni poomsea voidaan ehkä verrata tanssiin ja jos haluaisin oppia tanssia, niin liittyisin tanssikouluun :)

Suomen Taekwondoliiton Nuorten Olympiavalmentaja Jarkko M. on aivan eri mieltä tästä. Hän kertoi eräällä foorumilla että hänellä on poomsekilpailijoita, jotka ovat menestyneet suomessa ottelussa. Hyvä näin, mutta Suomen ottelun taso on viime vuosikymmenellä ollut aika surkea.

Toisaalta Jarkko oli aikaisemmin poomse joukkueen päävalmentaja. Ehkäpä tämä vaikuttaa hänen ajatteluun? Toinen aihe olisi,miten poomse joukkueen päävalmentaja valittiin ottelun valmentajaksi?
Oliko tämä prosessi tarpeeksi avoin? Miten paljon käytiin julkista keskustelua? Eikö Suomesta löytynyt muita valmentajiaa jotka ovat keskittyneet vain ottelupuolelle?

Tämä tulee olemaan seuraavan blogin aihe.

Terveisin, Markku P
Terveisin,
Markku Parviainen
http://www.k30xtaekwondo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Lauteille: Joulukuu 2007
Tykännyt: 592 kertaa
Tykätty: 276 kertaa
Kuukauden kynäilijä

Viesti Lasse Candé » elo 4, 2013, 22.32

Hyvää settiä!

En tiedä Taekwondosta mitään, mutta yritän silti hypätä messiin...

make1212 kirjoitti: Olen saanut aika paljon palautetta ympäri maailmaa, kun olen kyseenalaistanut taekwondon ns perinteisiä tekniikoita ja liikesarjoja. Yleisin kommentti on, että en ymmärrä mikä on todellista taekwondoa tai miten kehtaan kyseenalaistaa taekwondon “perinteitä”.
Tämä on mielestäni ihan järkevää, luulisin. Jos poomse kuuluu lajiin, se kuuluu lajiin. Tällöin laji ilman poomsea ei ole enää sama laji. Mikä on parempaa ja mikä huonompaa on makuasia huomattavasti suuremmissa määrin kuin se mikä on lajia ja mikä ei. Tämän takia on vaikea lähteä ensimmäisen keinoin pohtimaan toista.

Silti pidän mahdollisena profiloitua otteluvalmentajaksi, ihan sitenkin ettei koe tarpeelliseksi puolustella valintaansa verraten heihin jotka valitsevat toisin. Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä.

Mielestäni yksi tapa kehittyä on kun kyseenalaistetaan perinteitä ja vanhoja uskomuksia.
Kehittyminen on aina riippuvaista asteikosta jossa kehittyneisyyttä mitataan. Jos menee yhdestä asteikosta kokonaan ulos uuteen touhuun, vertailukelpoisuus katoaa.

Otetaan esimerkiksi liikesarjat. Monet mestarin puhuvat siitä miten liikesarjojen harjoittelu auttaa mm. tasapainon, koordinaation tai jopa nopeuden kehittämisessä. Toiset taas puhuu miten liikesarjojen harjoittelu auttaa sinua ottelussa tai itsepuolustuksessa. Mielestäni edellä mainitsemani seikat ovat aika huvittavia ja tässä on minun “virallinen” kanta.
Omassa lajissani missä liikesarjat liittyvät koherentisti muuhun tekemiseen, ne kehittää näitä ominaisuuksia jopa suuresti. Lajissani on tarkoitus treenata liikesarjoilla eikä liikesarjoja. Tällöin vastuu kehittymisestä on tietenkin harjoittelijalla itsellään, mutta välineet löytyvät liikesarjoista.

1) Poomse harjoittelu auttaa eri ominaisuuksien kehittämisessä mutta esimerkiksi otteluun tai itsepuolustukseen löytyy parempia harjoitteita.
On epäreilua erotella kaksi osa-aluetta ja sitten sanoa että löytyy parempia harjoitteita tähän erotteluun. Poomsessa ilmeisesti lyödään potkitaan ja torjutaan. Jokaiseen näistä on parempi harjoite tehdä sitä missä haluaa kehittyä ja jättää ne kaksi muuta pois. Muutenkin tuossa näyttää olevan ajatusmaailmaa jossa ei ihan hahmoteta opetusjärjestelmää kuten se pitäisi, mutta olen todella väärä ihminen sanomaan, kun en tiedä Taekwondon luonteesta opetusjärjestelmänä mitään.

2) Poomsen harjoittelu voi jopa vaikuttaa negatiivisesti itsepuolustuksen tai ottelun kehittämiseen. ( poomsen luonne on hyvin staattinen = go and stop tekniikat )
Harjoittelijalla on vastuu omasta kehittymisestään ja opettajalla vastuu siitä että antaa tähän välineitä. Molemmat tai vähintään toinen ryssivät osuutensa, mikäli harjoittelu on haitallista siihen tarkoitukseen mitä varten harjoitellaan.

3) Väite että liikesarjat ovat eräänlaisia Ki-energia kehittämisharjoitteita voi pitää paikkansa. En vain usko Ki-energiaan.
Mitä se "ki" on mihin et usko?
Minä voin hyvinkin kuvitella että moisessa on järkeä ainakin jostain näkökulmasta, mutta ennen kuin arvostelen, minun täytyisi tietää mikä on Taekwondo-piirien se saavutettu yhteisymmärrys siitä mitä ki on, kun siihen kerran voi joko uskoa tai olla uskomatta.
Uskon silti että kyseinen yhteisymmärrys puuttuu, jolloin tullaan siihen että mitä opettaja X on oikeasti sanonut ja mikä on ollut jutun konteksti. En epäile että jollakin kusee, mutta se nyt on Taekwondon kokoisessa lajissa lähinnä selviö.

4) Mielestäni poomsea voidaan ehkä verrata tanssiin ja jos haluaisin oppia tanssia, niin liittyisin tanssikouluun :)
Hieman kusee että itse keksit mihin poomsea voidaan ehkä verrata ja sitten sen jälkeen suoritat kyseisen vertauksen halujesi pohjalta. Tai oikeastaan se on ihan OK, mutta samalla pitää hyväksyä se että se kertoo ainoastaan sinusta.

Suomen Taekwondoliiton Nuorten Olympiavalmentaja Jarkko M. on aivan eri mieltä tästä. Hän kertoi eräällä foorumilla että hänellä on poomsekilpailijoita, jotka ovat menestyneet suomessa ottelussa. Hyvä näin, mutta Suomen ottelun taso on viime vuosikymmenellä ollut aika surkea.

Olen kuullut erään hyvän karatevalmentajan rauhalliseen ääneen sanoneen minulle että tyylitaustasta voi olla todella suuri hyöty, lähinnä valitellen ettei hänen kilpailijallaan joka aloitti melko vanhana ollut sitä juurikaan. Meillä se karsii tietyt jutut pois, opettaa tietyt perusteet ja parantaa liikkuvuutta. Toki kohdistettu valmennus tuottaa aina optimaaliset tulokset, mutta tämä edellyttää yleensä että se kohdistettu valmennus sitten myös viedään läpi. Massajuttuihin, jotka perustuvat osittain myös siihen että osa vetäjistä on keskinkertaisia sopii hyvin kurrikulumi. Luulisin että poomse on yksi kurrikulumin taltiointimedioista. Lisäksi varsinkin nuoren kehityksessä on monipuolisuus tärkeää.

Toisaalta Jarkko oli aikaisemmin poomse joukkueen päävalmentaja. Ehkäpä tämä vaikuttaa hänen ajatteluun? Toinen aihe olisi,miten poomse joukkueen päävalmentaja valittiin ottelun valmentajaksi?
Oliko tämä prosessi tarpeeksi avoin? Miten paljon käytiin julkista keskustelua? Eikö Suomesta löytynyt muita valmentajiaa jotka ovat keskittyneet vain ottelupuolelle?
En pidä ihmeellisenä että kahdella kentällä toiminut näkee yhtymäkohtia näiden väliltä.
Ei kai poomsevalmentajuudesta seuraa automaattisesti että on huonompi otteluvalmentaja.
Mikä avoimuuden funktio olisi hyvän lopputuloksen kannalta?
Niin, löytyikö niitä muita valmentajia voisi olla hyvä vastakysymys kysymykseesi.

En muuten suosittele liian raivokasta politikointia täällä, mutta samalla hieman ristiriitaisesti pidän keskustelua näistä hyvänä asiana.

Pahoittelen kärkästä sävyä vastauksissani. Ymmärrän kyllä mitä kuvaa maalaat ja uskon että se on hyväksi, mutta uskoisin että se olisi kivempi toteuttaa sen keinoin että mikä siinä omassa jutussa on hyvää kuin sen että mikä niiden muiden touhuissa on huonoa. Profiloitumista arvottamisen sijaan siis.
You may say that I'm a dreamer
But I'm not

- John Lennon

Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan

make1212
polveenpotkija

Viesti make1212 » elo 4, 2013, 23.05

Lisätään vielä..Poomse on OK kilpailu- ja harjoitusmuotona. Ongelma Suomessa on että liian moni yrittää samalla mallilla. Pitää opettaa Poomsea, itsepuolustusta ja ottelua. Liian harva uskaltaa erikoistua. Usein vähätellään niitä jotka keskittyvän vain ottelutreeniin.

Valmennuskeskuksesta ja Jarkosta

Itse olen monessa yksityisissä keskusteluissa puolustanut häntä ja valmennuskeskusta. Mielestäni hän on pelannut "poliittista peliä"mainiosti. Valmennuskeskus on Turussa, hänellä on työpaikka ja Suvi Mikkonen on hänen seuran jäsen. Tässä ei ole mitään väärää, päinvastoin. Mielestäni muillakin on ollut samat mahdollisuudet "pelata peliä" Liian moni sanoo ettei halua olla mukana taekwondo politiikassa, mutta tällä tavalla saadaan tulosta?
Terveisin,
Markku Parviainen

make1212
polveenpotkija

Viesti make1212 » elo 4, 2013, 23.12

Lasse Candé kirjoitti: Omassa lajissani missä liikesarjat liittyvät koherentisti muuhun tekemiseen, ne kehittää näitä ominaisuuksia jopa suuresti. Lajissani on tarkoitus treenata liikesarjoilla eikä liikesarjoja. Tällöin vastuu kehittymisestä on tietenkin harjoittelijalla itsellään, mutta välineet löytyvät liikesarjoista.
Taekwondo liikesarjojen ongelma on, että ne ovat niin kaukana Taekwondo ottelusta tai itsepuolustus treenistä. Eräässä Karaten tyylissuunassa ,jota hieman treenasin -90 luvulla
oli asiat toisin. Tämä tietysti vaikuttaa ajatteluuni.
Terveisin,
Markku Parviainen

jarkko
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Lauteille: Toukokuu 2006
Tykätty: 1 kerran

Viesti jarkko » elo 4, 2013, 23.26

make1212 kirjoitti: Toisaalta Jarkko oli aikaisemmin poomse joukkueen päävalmentaja. Ehkäpä tämä vaikuttaa hänen ajatteluun? Toinen aihe olisi,miten poomse joukkueen päävalmentaja valittiin ottelun valmentajaksi? Oliko tämä prosessi tarpeeksi avoin? Miten paljon käytiin julkista keskustelua? Eikö Suomesta löytynyt muita valmentajiaa jotka ovat keskittyneet vain ottelupuolelle?
Tähän haluat vastauksen?
Kysyit tätä ihan samaa asiaa maalis-huhtikuussa ja vastasin silloin.
Voin toki toistaa vastaukseni, jos se on päässyt unohtumaan:

"...vk-valmentajan paikka oli avoimessa haussa. Hakijat arvioitiin liiton hallituksen lisäksi olympiakomitean ja urheiluakatemian toimesta. Kaikki tahot päätyivät valitsemaan minut - minkä minä sille sitten voin. Hoidin yhteydenpitoa moneenkin suuntaan ennen valmentajan hakuvaihetta virkani puolesta, mutta hakuvaiheen alettua jääväsin itseni kaikesta hakuun liittyvästä viestinnästä, koska tiesin näitä juorupuheita tulevan kaikesta huolimatta ja halusin edes vähän vähentää niitä.

Kaikkein hulluimmalta tuntuu "syytökset" kunnian ottamisesta muilta valmentajilta. Kenen menestyksestä edes olen ottanut kunniaa? Tämä on omassa ajattelussani niin vieras ajatus, etten oikein pysty edes miettimään, mitä on kyse. Mutta tällaista tämä on, voit uskoa, että olen enemmän kuin tottunut. Ennemmin kuitenkin teen asioita, jotka koen hyviksi ja kestän kateellisten loanheittoa, kuin olisin tekemättä ja ehkä siten miellyttäisin useampia ihmisiä. Valintakysymys
."

make1212
polveenpotkija

Viesti make1212 » elo 4, 2013, 23.48

jarkko kirjoitti: "...vk-valmentajan paikka oli avoimessa haussa. Hakijat arvioitiin liiton hallituksen lisäksi olympiakomitean ja urheiluakatemian toimesta. Kaikki tahot päätyivät valitsemaan minut - minkä minä sille sitten voin. Hoidin yhteydenpitoa moneenkin suuntaan ennen valmentajan hakuvaihetta virkani puolesta, mutta hakuvaiheen alettua jääväsin itseni kaikesta hakuun liittyvästä viestinnästä, koska tiesin näitä juorupuheita tulevan kaikesta huolimatta ja halusin edes vähän vähentää niitä.

Kaikkein hulluimmalta tuntuu "syytökset" kunnian ottamisesta muilta valmentajilta. Kenen menestyksestä edes olen ottanut kunniaa? Tämä on omassa ajattelussani niin vieras ajatus, etten oikein pysty edes miettimään, mitä on kyse. Mutta tällaista tämä on, voit uskoa, että olen enemmän kuin tottunut. Ennemmin kuitenkin teen asioita, jotka koen hyviksi ja kestän kateellisten loanheittoa, kuin olisin tekemättä ja ehkä siten miellyttäisin useampia ihmisiä. Valintakysymys
."
Oliko kaikki hakijat samanarvoisessa asemassa? Olit kuitenkin työskennellyt Suomen Taekwondo liitossa monta vuotta ja varmasti kaikki päättäjät tunsi sinut paremmin kuin muut hakijat?
Tätä asemaa ja valmennuskeskusta ei varmasti aloitettu lyhyellä ajalla. Ilmeisesti sinä ja liiton silloinen puheenjohtaja oli projektin takana?

Julkinen haku, itse kysyisin miten julkinen? Yllättävän moni ei näyttänyt tietävän kyseisestä hausta.
Terveisin,
Markku Parviainen

make1212
polveenpotkija

Viesti make1212 » elo 4, 2013, 23.53

jarkko kirjoitti: Hoidin yhteydenpitoa moneenkin suuntaan ennen valmentajan hakuvaihetta virkani puolesta, mutta hakuvaiheen alettua jääväsin itseni kaikesta hakuun liittyvästä viestinnästä, koska tiesin näitä juorupuheita tulevan kaikesta huolimatta ja halusin edes vähän vähentää niitä.
Tässä sinulla oli selvästi epäreilu etu, muihin hakijoihin verrattuna. Mielestäni muilla hakijoilla ei ollut realistisia mahdollisuuksiaa tulla valituksi.
Terveisin,
Markku Parviainen

Lasse Candé
etupotkija
Kuukauden kynäilijä

Viesti Lasse Candé » elo 5, 2013, 00.02

make1212 kirjoitti: Oliko kaikki hakijat samanarvoisessa asemassa? Olit kuitenkin työskennellyt Suomen Taekwondo liitossa monta vuotta ja varmasti kaikki päättäjät tunsi sinut paremmin kuin muut hakijat?
Tätä pitäisin äkkisenään hyvänä asiana. Se että on laaja liiton tuki tarkoittaa että toiminnan jäävuorenhuipun ja ruohonjuuritason välinen yhteistyö saa paremmat toimintamahdollisuudet. Ihmettelenkin mitä samanarvoisuutta tarkoitat? Jos vihjaat että valintamenettely on ollut virheellinen, sinun täytyy tämä perustella. Ei muiden sitä että miksi se on ollut oikeanlainen.

Mikä muuten on oikeassa olemisesi tavoite toiminnan parantamisen suhteen? (Olettaen että sellainen on.. voin olla väärässä, jolloin herää vieläkin suuremmissa määrin kysymys: "miksi?")

Julkinen haku, itse kysyisin miten julkinen? Yllättävän moni ei näyttänyt tietävän kyseisestä hausta.
"Avoin" tarkoittanee sitä että kuka tahansa voi hakea. En tosin ole varma. Julkisuuden keksit itse. Sitä ei tuossa tekstissä näy. En tiedä, mutta tyypillisesti (ainakin urheilun ulkopuolella) näissä on menettelytapa jota tulee noudattaa esim sen suhteen että missä juttu julkaistaan. Jotta sinun kritiikilläsi olisi minkäänlaista pohjaa, joudut kaivamaan tätä koskevat menettelysäännöt esiin ja osoittamaan ettei niitä olla noudatettu.

Minun motiivini tämän kirjoitteluun on siinä että lienee tulenarassa asiassa parempi että yleiset setit tulevat täysin ulkopuolisilta, jolloin vaikuttaa siltä että "jopa ulkopuolinen tajuaa ja nyt jäitä hattuun"...
...mikäli olen yhtään oikeilla jäljillä siis.
But I'm not

- John Lennon

Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Lauteille: Helmikuu 2005
Tykännyt: 14 kertaa
Tykätty: 19 kertaa

Viesti Jussi Häkkinen » elo 5, 2013, 00.07

make1212 kirjoitti:
jarkko kirjoitti: Hoidin yhteydenpitoa moneenkin suuntaan ennen valmentajan hakuvaihetta virkani puolesta, mutta hakuvaiheen alettua jääväsin itseni kaikesta hakuun liittyvästä viestinnästä, koska tiesin näitä juorupuheita tulevan kaikesta huolimatta ja halusin edes vähän vähentää niitä.
Tässä sinulla oli selvästi epäreilu etu, muihin hakijoihin verrattuna. Mielestäni muilla hakijoilla ei ollut realistisia mahdollisuuksiaa tulla valituksi.
En kyllä näkisi asiaa noin. On itsestäänselvyys, että työn puolesta pidetään yhteyttä eri tahoihin - ja myös erittäin hyvä tapa (ei toki välttämättömyys), että itsensä jäävää. Toisaalta on äärimmäisen hyödyllistä tuntea vaikuttavat tahot valmentajatyössä.

Jarkko on muuten noin yleisestikin tunnettu liikuntapiireissä Suomessa. Näinollen en olisi kummastellut, mikäli hänet olisi valittu siinäkin hypoteettisessa tilanteessa, jossa hän ei olisi ollut aiemmin valmentaja-asemassa.

Mikäli, Markku, hait itse kyseistä pestiä, katsotko että - mikäli Jarkko ei olisi ollut mukana - sinulla olisi ollut esim. henkilöhistoriaasi ajatellen realistisia mahdollisuuksia tulla valituksi asemaan, jonka osana on myös taloudellinen vastuu? Ja katsotko olevasi otteluteknisesti ja -taktisesti Jarkkoa parempi valmentaja? Jos näin, missä se näkyy? Kukkiwonin 4. dan antaa tietenkin jonkinasteisen perustason, mutta ei sillä vielä automaattisesti mestaria valmennettavista leivota.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi." - Jussi Häkkinen

"Isänmaallisuus on halua tappaa ja tulla tapetuksi triviaaleista syistä." -Bertrand Russell

make1212
polveenpotkija

Viesti make1212 » elo 5, 2013, 00.12

Jussi Häkkinen kirjoitti: Mikäli, Markku, hait itse kyseistä pestiä, katsotko että - mikäli Jarkko ei olisi ollut mukana - sinulla olisi ollut esim. henkilöhistoriaasi ajatellen realistisia mahdollisuuksia tulla valituksi asemaan, jonka osana on myös taloudellinen vastuu? Ja katsotko olevasi otteluteknisesti ja -taktisesti Jarkkoa parempi valmentaja? Jos näin, missä se näkyy? Kukkiwonin 4. dan antaa tietenkin jonkinasteisen perustason, mutta ei sillä vielä automaattisesti mestaria valmennettavista leivota.
En hakennut kyseiseen paikkaan, eikä olisi ollut edes mahdolista. Perhetilanne vaikuttaa tähän ja viihdyn hyvin omassa bisneksessä.
Terveisin,
Markku Parviainen

make1212
polveenpotkija

Viesti make1212 » elo 5, 2013, 00.19

Jussi Häkkinen kirjoitti: Ja katsotko olevasi otteluteknisesti ja -taktisesti Jarkkoa parempi valmentaja? Jos näin, missä se näkyy? Kukkiwonin 4. dan antaa tietenkin jonkinasteisen perustason, mutta ei sillä vielä automaattisesti mestaria valmennettavista leivota.
Kyllä, katson olevani Jarkkoa parempi ja kokeneempi ottelupuolella. Jarkko varmasti ajattelee päinvastoin. Olin jonkin verran pois taekwondo ottelusta mutta minun valmennettavat
ovat saavuttaneet MM ja EM-mitaleita. Veera Liukkonen MM-3, ja Jani Niemi EM-3 junioreissa
Viimeisimmät tulokset sain Ruotsissa Sabrina Kaidi ja Zahia Kaidi saavutti Ruotsin mestaruudet muutama vuosi sitten. (tottakai Suomalaiset tulokset tuli kauan aikaa sitten mutta kukaan muu ei ole tehnyt paremmin)

Mitä Kukkiwonin danilla on tämän kanssa tekemistä?
Terveisin,
Markku Parviainen

Lasse Candé
etupotkija
Kuukauden kynäilijä

Viesti Lasse Candé » elo 5, 2013, 00.28

Olenko minä ainoa joka ei ymmärrä tämän vihjatusti sattuneen vääryyden huonosti perustellun kritisoimisen pointtia ollenkaan?

Siis varsinkin nyt kun selvisi että "ei olisi paikka kiinnostanutkaan"?

Minkä takia et make sano suoraan mitä ajat takaa ja miksi? Omalle maineellesi sinä vain noin toimiessasi hallaa teet. Tai sitten Taekwondopiirit tietävät jotakin mikä saa tämän kaiken normaaliin valoon. Näin ulkopuolisen silmissä juttu näyttää olevan kaukana normaalista.
But I'm not

- John Lennon

make1212
polveenpotkija

Viesti make1212 » elo 5, 2013, 00.37

Lasse Candé kirjoitti: Olenko minä ainoa joka ei ymmärrä tämän vihjatusti sattuneen vääryyden huonosti perustellun kritisoimisen pointtia ollenkaan?

Minkä takia et make sano suoraan mitä ajat takaa ja miksi? Omalle maineellesi sinä vain noin toimiessasi hallaa teet. Tai sitten Taekwondopiirit tietävät jotakin mikä saa tämän kaiken normaaliin valoon. Näin ulkopuolisen silmissä juttu näyttää olevan kaukana normaalista.
Olen keskustellut todella monen taekwondo valmentajan kanssa ja väitän että en ole yksin tässä.
Tiedän seuroja jotka ovat kieltäneet omia ottelijoita liittymästä tai menemästä valmennuskeskuksen harjoituksiin. Olen pitänyt ja kirjoittanut taekwondo blogeja muutama vuosi ja aika moni keskustelee kanssani.
Terveisin,
Markku Parviainen

Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Lauteille: Helmikuu 2005
Tykännyt: 14 kertaa
Tykätty: 19 kertaa

Re: Poomse, tradtionaalinen taekwondo. Vain elokuva fantasiaa?

Viesti Jussi Häkkinen » elo 5, 2013, 00.40

make1212 kirjoitti: Mitä Kukkiwonin danilla on tämän kanssa tekemistä?
No, se on lajidan-arvosi ja kertoo mm. siitä, millaisiin Kukkiwonin koulutuksiin olet voinut osallistua.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi." - Jussi Häkkinen

"Isänmaallisuus on halua tappaa ja tulla tapetuksi triviaaleista syistä." -Bertrand Russell

Mappe
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Lauteille: Elokuu 2011
Etulaji: Taekwondo
Takalajit: Judo, Jujutsu
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 10 kertaa

Viesti Mappe » elo 5, 2013, 00.41

Lasse Candé kirjoitti: Olenko minä ainoa joka ei ymmärrä tämän vihjatusti sattuneen vääryyden huonosti perustellun kritisoimisen pointtia ollenkaan?

Kyllä mielestäni Maken kritisointi asiasta on ihan oikeutettua. Vastaavanlaista olen kuullut kentältä monien muidenkin suusta. Toki ei näiden keskustelujen pidä mitään hyökkäyksiä ketään kohtaan olla, mutta ei edellä mainitut kritiikit sellaisia ole mielestäni olleetkaan.

Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 kurkkijaa