Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hanguk WonHwaDo

Korealaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Mika Väyrynen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 943
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Hanguk WonHwaDo

#1

Viesti Mika Väyrynen »

Aloittelen uuden ketjun, otsikolla Hanguk WonHwaDo. Tässä ketjussa siis nimenomaan korealaisen (Hanguk) WonHwaDon asioita - erona toiseen liki samannimiseen lajiin jota Suomessakin treenataan. Tässä ketjussa siis edesmenneen Suurmestari Han Bong Kin perustaman lajin asioita.

Paljon on vettä virrannut siitä kun korealainen WonHwaDo on ollut Suomessa esillä. Toki sitä on pienessä piirissä harjoiteltu, mutta vasta nyt on taas aika tulla kaapista.

Suurmestari Han Bong Ki poistui keskuudestamme viime vuonna. Laji oli hetken hiukan kaaoksessa, mutta nyt organisaatiot alkaa taas olla hanskassa. Lajissa on itse asiassa nyt kaksi ryhmittymää, toinen on vanha lajiliitto World WonHwaDo Federation (WWHDF) ja toinen uusi, World WonHwaDo Association (WWHDA). Lisäksi IWA/Global WHD Network, joka toimii yhteistyössä WWHDA:n kanssa.

Suurmestari Hanin poika, Hyung Suk Han nimesi itsensä uudeksi johtajaksi isänsä kuolema jälkeen. Seniorit eivät oikein nielaisseet tuota toimea, koskapa Hyung Suk on juniori meistä aika monille ja vielä nuori mies. Hän nyt kuitenkin pitää WWHDF:n toimistoa, ja opettaa kai jonkin verran.

Suuri osa korealaisista (ja muistakin) mestareista liittyi lajin vanhimman elossa olevan auktoriteetin, Suurmestari Cho Ik Hyunin perustamaan uuteen liittoon (allekirjoittanut mukaan lukien), eli World WonHwaDo Associationiin. Suurmestari Cho loi lajia yhdessä Han Bong Kin kanssa jo 1960-luvulla, ja palasi takaisin aktiiviksi viime vuonna. On ainoa henkilö joka voi kantaa lajin toisen Dojun arvonimeä.

IWA/Global WHD Network on Mestari Dorim Kimin organisaatio, joka pitää päämajaansa Irlannissa. Kim on kuitenkin läheisessä yhteistyössä Suurmestari Chon kanssa, joten organisaatiot tukevat toisiaan. Suurmestari Cho vierailee Irlannissa vuosittain, avointen WHD kilpailujen aikaan.

Suomessa WHD oli todella vahva vielä joitakin vuosia sitten. Harjoittelua oli Espoossa, Tampereella ja Porissa. Tuolloisen maailmanliiton kohellukset (rahoitusta joltakin lahkolta jne) veivät maun, ja julkinen toiminta loppui pikkuhiljaa. Meistä muutamat ovat toki salaa treenailleet edelleen, mutta liiton alaisuudessa ei varsinaista toimintaa ollut. Vasta nyt, kun uusi liitto on perustettu ja toimii avoimin kortein, on julkisen toiminnan uudelleenaloittaminen mahdollista. Ja syksyllä sitten aloitetaan, jossain muodossa Helsingissä. Halukkaat vanhat ja uudet harrastajat voivat olla minuun yhteydessä privaviestillä.

WonHwaDo on virallisesti perustettu vuonna 1972. Eurooppaan se levisi 1980-luvun lopussa. Ensimmäinen Han Bong Kin lajin seura aloitti Espoossa 1992. WonHwaDo tunnustettiin erääksi Korean kansallisista lajeista 2000-luvun alussa. Vuosien myötä laji on kehittynyt ja alkuaikojen askeettinen muoto- ja sovellusharjoittelu on saanut lisäkseen ottelun ja kilpailutoiminnan. Ympyrätekniikasta on kuitenkin kyse, eli lajin perusta on säilynyt samana. 1970-luvulla lajissa oli mukana myös asetekniikkaa, joka on nykyään palautettu harjoiteltaviin asioihin. Lähinnä keppitekniikkaa, yhdellä pitkällä ja kahdella lyhyellä kepillä. Myös miekkaa näkee nykyään treeneissä.

Suomen WonHwaDon korealaisina "isinä" ovat vuosien saatossa toimineet Mestarit Lee Sang Ki (ensimmäinen opettajani, vieraili Suomessa kerran. Asui Berliinissä 1990-luvun alussa), Mestari Lee Byung Duck (opettajani viiden vuoden ajan, asui Wienissä. Kävi Suomessa muutaman kerran) ja Mestari Dorim Kim (opettajani ja ystäväni vuodesta 1999 tähän päivään asti. Kävi Suomessa monia kertoja). Itse vierailin lajin perustajan opissa Koreassa vuonna 1999, ja sen jälkeen siellä kävivät myös suomalaiset WHD oppilaat.

Vyösysteemi on periaatteiltaan sama kuin ennen, mutta arvonimien lisäksi on mukaan tullut dan-asteikko. Ohjaajat (1.-4.dan) pitävät purppuraa vyötä, arvonimellä Jong Hwa. Mestari-arvot (5.-10.dan) eli In Hwa, Chung Hwa, Shim Hwa ja WonHwa pitävät purppuraa vyötä, jonka läpi kulkee vihreä, sininen, valkoinen tai kultainen juova. Värivyöt ovat edelleen samat, eli valkoinen, vihreä, sininen ja punainen. Jokaisessa asteita.

Oma harjoitteluni näytti hetken olevan vaarassa. Lekurit tutkivat minua yli vuoden, tiettyjen vaivojen vuoksi. Sainkin aika pahan diagnoosin, mutta vähän aikaa sitten tutkittiin uudestaan. Hallelujaa: oli tehty oikein kunnon virhediagnoosi, ja nyt mies on saatu takaisin toimintakuntoon - aika pienin konstein. Jopa potkiminen onnistuu jälleen. Niinpä paluu WonHwaDo:n sujuu sutjakkaasti :)

Seuraava tapahtuma on Euroopan leiri Wienissä 21. ja 22. toukokuuta. Allekirjoittanut on jo matkalipun ostanut ja mukaan lähtee mahdollisesti yksi vanhoista ohjaajista. Leirin vetää Dorim Kim (7.dan, Chung Hwa), ja se keskittyy pariin liikesuuntaan ja keppitekniikkaan. Paikalla on useita eurooppalaisia 5.daneja, joten kyyti voi olla mukavan kylmää ajoittain. Mukavaa treenata vanhojen kavereiden kanssa, pitkästä aikaa !

Muutaman vuoden itselläni "sijaislajina" toimi Haedong Kumdo. Se aika on nyt ohi, mutta oli mukavaa huomata monia samankaltaisuuksia lajien välillä - WonHwaDon toki ollessa aika paljon monipuolisempi kokonaisuus. WonHwaDoa tuli toki itsekseen treenattua, ja tulipa sitä jopa opetettua - viime leiriopetuksesta ei ole kuin vuosi. Sitä ennen vierailin opettamassa Wienin seurassa, vanhassa kotiseurassani. Nuo siis hiukan "salaa" ;)

Tässä vielä pari linkkiä, joista saa hiukan mielikuvaa lajista:

Dorim Kimin tekniikkaesittelyä:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Suurmestari Cho selittelee lajin perusteita viime vuonna Irlannissa:
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;

Että näin.

Mika Väyrynen
WonHwaDo, In Hwa
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

Hanguk WonHwaDo

#2

Viesti Jussi*M »

Ilmeisesti kyseessä on eri laji tai tyylisuunta kuin Kuusankoskella harjoiteltava?

Onko lajilla mitään yhteistä historiaa tai teknistä aspektia Hoi Jeon Moo Soolin kanssa?
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Mika Väyrynen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 943
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Hanguk WonHwaDo

#3

Viesti Mika Väyrynen »

Tässä ketjussa on siis tarkoitus tosiaan puhua Suurmestari Han Bong Kin perustamasta WonHwaDosta. Ei muista koulukunnista tai tulkinnoista. Eli joko World WonHwaDo Associationin, World WonHwaDo Federationin tai IWA/Global Network - liitoista, jotka kaikki ovat Han Bong Kin työn ja lajin jatkajia.

En tiedä yhteyksistä HJMS:iin. Ympyrätekniikasta on monissa korealaisissa lajeissa kyse, mutta rekonstruktiot (aika monet lajit pyrkivät rekonstruoimaan oletettua perinteistä ympyrätekniikkaa, moderneina ja monina versioina) on systematisoitu eri tavoin. WonHwaDon tapa lähestyä aihetta on aika uniikki ja kokonaisuus on Han Bong Kin ja Cho Ik Hyunin luomus. Saanut alkunsa siis 1960 luvulla. Joitain pieniä yhteneväisyyksiä löytyy esim. Kichuniin (jotkut käsien asennot/liikeradat ja yksi seisonta).

Perustajat varmaan tuntivat toisensa, kun nuo piirit on aika pieniä siellä Koreassakin. Yhteistä historiaa WHD:n ja HJMS:n välillä en ole kuullut olleen.

Sellaista,
Mika V.
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Hanguk WonHwaDo

#4

Viesti Kuhmu »

Miltä lajin otteleminen näyttää. Eroaako tuo tekniikan esittäminen jotenkin sen Shaolinmunkin toiminnasta?
”You must enjoy this”.
Mika Väyrynen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 943
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Hanguk WonHwaDo

#5

Viesti Mika Väyrynen »

Hah! Niin: siihen kysymykseen joudut ihan itse etsimään vastauksen. En näy mitään yhteyttä Shaolinmunkin toiminnan kanssa (jutellaas siitä siinä ketjussa, tämä kun ei ole munkkiketju). Katsopas tuo Dorim Kimin tekniikan esittely uudestaan. Vie sentään selkeitä tekniikoita loppuun asti. Onko asiassa joku ongelma? Se video on esittelyvideo, ja porukan on aika vaikea ymmärtää jos esitetään tekniikan perusteita. Mutta viestisi tuli perille, kiitos näpäytyksestä.

Lajin otteleminen näyttää siltä, että potkitaan ja lyödään suht kovalla kontaktilla toista. Ja viedään maahan, saa heittää. Hanskat ja jalkasuojat. Siltä se näyttää.

Mika V
Kuvake
Reponen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 43
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Hanguk WonHwaDo

#6

Viesti Reponen »

Mukava nähdä, että tälle vihdoin saatu omalle kunnon otsikolle. Niin loppuu ne sekaannukset.

Itse olen ollut mukana toiminnassa jokusen vuoden vuosia sitten.

Kiva kuulla, että homma pyörii taas.
PAOMAC opettaja
info@paomac.fi
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Hanguk WonHwaDo

#7

Viesti magamies »

Mika Väyrynen kirjoitti: Hah! Niin: siihen kysymykseen joudut ihan itse etsimään vastauksen. En näy mitään yhteyttä Shaolinmunkin toiminnan kanssa (jutellaas siitä siinä ketjussa, tämä kun ei ole munkkiketju). Katsopas tuo Dorim Kimin tekniikan esittely uudestaan. Vie sentään selkeitä tekniikoita loppuun asti. Onko asiassa joku ongelma? Se video on esittelyvideo, ja porukan on aika vaikea ymmärtää jos esitetään tekniikan perusteita. Mutta viestisi tuli perille, kiitos näpäytyksestä.

Lajin otteleminen näyttää siltä, että potkitaan ja lyödään suht kovalla kontaktilla toista. Ja viedään maahan, saa heittää. Hanskat ja jalkasuojat. Siltä se näyttää.

Mika V

Ihan hyvän näköistä tekniikkaa ja liikkumista, olin ihan positiivisesti yllättynyt.

Mika miten se leiri meni, kerro jotain tapahtumasta, ihan mukava kuulla.
Magamies
IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1624
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: E-Pohojanmaa

Hanguk WonHwaDo

#8

Viesti IIsakki »

Onko kenelläkään tietoa, missä kantimissa tämä kamppailu on tällä hetkellä?
Potkuholisti
"The Art is in the Person, all we have to do is Bring it Out!"
"Kun harjoittelee ahkerasti, onni potkii useammin." -Mjölnir
"Mora. Kun sanat ei auta ja kädet ei riitä"
Mika Väyrynen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 943
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Hanguk WonHwaDo

#9

Viesti Mika Väyrynen »

Tervehdys kaikille,

on tullut oltua toukokuun alusta poissa Potkusta. Veteraanille nämä nettisysteemit on aika vieraita, niinpä menin jäähylle ja nyt palasin. Toivon mukaan paremmin tän kulttuurin ymmärtävänä.

Mä väsyin, aika moneen asiaan. WHD on kiehuntatilassa, koskapa perustajan kuoltua alkoi ilmetä aika monta jeppeä jotka tahtoivat olla se seuraava suuri mestari... Ota siihen sitten kantaa. Parhaillaan on jo kaksi lajiliittoa (itse asiassa kolme, mutta kaksi Koreassa). Ja sitten eräs uskonlahko on päättänyt alkaa levitellä juttuja - eli ns. Moonilaiset. Lajin perustaja kun oli aikoinaan jäsen siinä bändissä, ja nyt hänen kuolemansa jälkeen sitten jutut taas leviää ja saa ihan uutta virtaa. Meni hermo, minulta.

Itse asiassa myös lajin perustajan poika Han Hyung Suk yritti saada mut mukaan omaan liittoonsa, siihen alkuperäiseen isänsä perustamaan (no, en mä siitä koskaan ole eronnutkaan, kunnes vasta nyt...:). Kyseli jopa mua opettamaan itseään, koskapa olen sen 10 vuotta pidempään harjoitellut. Totesin etten osaa antaa hänelle mitään, hänen isänsä on varmaan opettanut kaiken tarpeellisen - seuraava vaihe on vaan ymmärtää mitä isäpappa yritti sanoa. Se on nopeasti todettu: treenaa ja sitten tajuat ;)

Viime syksynä WHDlla oli aika vakuuttava paikka alkaa isosti uudelleen Suomessa. En lähtenyt kuitenkaan mukaan. Yhtäältä en jaksa enää huseerata, toisaalta myös elokuussa perheeseen syntynyt vauva vei intoa olla minkään kuvion keulahahmo. 44 vuoden iässä alkaa noi apostolinhommat olla tehty, mielestäni.

Treenattu on, ja paljon. Kun noista Kumdo ja WHD systeemeistä pääsin eroon, palasin karatemaisemaan. Olen kierrellyt hiukan saleilla, ja ottanut oppia. Ja aloitin juoksemisen, polvivammainen Väyrynen veti puolimaratonin jouluaaton aattona, karisti about 10 senttiä vyötäröltä ja lisäsi etunojapunnertusmäärän nyt noin 80 punnerruksen tiimoille. Sata on se tavoite, ja täyttynee kevääseen mennessä. . Menin Renshinkanin ottelutreeneihin, ja kundit kuten Waenerberg ja nuoremmat maajoukkueen jäsenet otti multa luulot pois. (En tosin viihtynyt kauaa, koskapa siellä se matsi on painopiste, mä toivoin kuitenkin myös hiukan perinteisempääkin harjoittelua. )Kovia kundeja. Poikkesin Ashiharaleirillä, jossa jo ekana päivänä sain puujalat, kaksi kappaletta. Liekö syynä juoksutreenin jälkimainingit, oli reidet koko syksyn aika hellinä... Viime keväänä aloitin myös viritellä Kyokushin treeniä, jota on tullut tehtyä - aika pitkälti omissa oloissaan. Lehe on opastanut, säkki saanut kyytiä ja kiukkariperustekniikkaa on tullut tehtyä ronskisti. Se on se juttu, jota nyt pitkällä aikajänteellä harjoittelen. Siellä sentään ei ole paperitiikereitä (no ei niitä ole Renshinkanissa tai Ashiharassakaan, tosiaan!). WonhHwaDossa on, joskus tuntuu että sellainen olen itsekin.

Summa summarum: kunhan harjoittelen, omaksi iloksi ja muiden mieliharmiksi. Oma kondis on parempi kuin 10 vuoteen, kiitos sen että olen voinut harjoitella vain itsekkäästi - ei tarvi ohjata eikä käyttää aikaa lajipolitiikkaan sun muuhun turhaan.

Never say never, mutta tuntuu siltä että harjoitteluni on nyt, jotenkin lajittomana (no, on toi Kiukkari sentään se ykkössuunta nyt) ja liitottomana - antoisampaa kuin vuosiin. Kaipa sitä WonHwaDoa voisi tehdä ja opettaa, mutta ei apostolina. Ja jäi siitä paljon asioita kroppaan ja mieleen, niitä voi sitten omassa hiljaisuudessa yrittää funtsia ja syventää. Ja nuo lajivierailut on ollut hienoja kokemuksia: jokaiselle hevoselle löytyy kengittäjä, ja mua on kengitetty aika runsaasti:) Jatkan samaa linjaa, seuraava lajivierailu on suunnitteilla: brasilian ja kiinansysteemit kiinnostaa... Ja Kyokushin, se jatkuu. Hitaasti ja rauhassa, se on kivinen ja pitkä tie.

Ai niin: viimeksi eilen mun vanha WHD opettaja, Lee Byong Duck soitti Koreasta - ilmeisesti taas lajin tiimoilta. En edes viitsinyt vastata, vastaajassa oli joku viesti että "ota nyt meihin yhteyttä"... Ei jaksa, parempaakin tekemistä kun on.

Mika V
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

Hanguk WonHwaDo

#10

Viesti Jussi*M »

Mika Väyrynen kirjoitti: Ja Kyokushin, se jatkuu. Hitaasti ja rauhassa, se on kivinen ja pitkä tie.
Osu! 8-)
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Hanguk WonHwaDo

#11

Viesti Kaptah »

Sä sitten osut aina noihin myrkyn silmiin ja kuohuntoihin. :lol:

Hauska kuulla, että treenaaminen on taas kivaa, ja kuntoa löytyy. :) Ja polvivaivat on kukistettu.
Itsekin näihin korealaisiin lajeihin hurahtaneena olen päättänyt visusti olla politikoimatta.
Parempi kun treenaa vaan, siitä tulee hyvä mieli. Jos joku siitä näkee vaivaa niin sitten pitää ottaa matsi. :lol:
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Mika Väyrynen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 943
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Hanguk WonHwaDo

#12

Viesti Mika Väyrynen »

No, kiitos terveisistä. Sanattomaksi pistää tuo "myrskyn silmä". Ja vaan pari vuotta tunnettiin, silloin kun sulle kumdoa opetin ja opekurssit sun muut ideoin ja teille kauppasin. No, wonhwadon tilanne ei johdu minusta- tässä niitä lajipolitiikkahommia kai olen lähinnä väistellyt. Siksi en oikein tajua jotta mites mä nyt olen joutunut myrskyn silmään? Ei, vaan nimenomaan sieltä pois, vapaaksi niin oppilaista kuin politiikassakin. Ja jep, treeni maistuu. Ja matsi myös, siksi kai tuota kyokushinia teen .
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Hanguk WonHwaDo

#13

Viesti Kaptah »

No kunhan nyt yleisesti sillai kommentoin, että siellä tapahtuu missä säkin satut olemaan. En sen enempää tiedä, enkä meinaakaan että sinusta johtuisi. Ja kiitos vaan opetuksesta, oli perin jämptiä. Soisi sitä joskus ehkä vielä herraa näkevän. Voisi sitä vielä jotain oppia, tällainen semi-vanhakin. :D
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Mika Väyrynen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 943
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Hanguk WonHwaDo

#14

Viesti Mika Väyrynen »

No,

kun WonHwaDolla ei oikein ole infastruktuuria (suurmestarin kuoleman jälkeen siis), olisi sitä hiukan kaksinaamaista edustaa ja esitellä ihmisille. Harrastajia kun ei saa kusettaa, ja taustojen pitää olla kunnossa. Nyt ei ole tarjota mitään palveluja ja varmaa tietoa siitä että esim 10 vuoden päästä harjoittelijat vai jatkaa harjoittelua yhtenäisen ja vahvan lajiliiton alla. Leiritykset, oikeudenmukaiset vyökokeet, oheiskrääsä, koulutus jnejne on niitä tekijöitä joita lajiliiton ja sen edustajien pitäisi tarjota "asiakkailleen". Mielestäni noi asiat ei WHDn piirissä toteudu, ja sen lanseeraaminen harrastajille olisi hiukan kuin myisi auton (sinänsä ihan hyvän auton), ilman takuuta, varaosia ei olisi olemassa, kuten ei myöskään huolto-ohjekirjaa... Mun moraali ei siihen riitä ja "yksityisyrittäjäksi" en ole koskaan viitsinyt ruveta. (Onhan noitakin nähty, jotka on jopa perustanut omia lajejaan - varsin vaatimattomilla taustoilla).

Välit jokaiseen WHD ryhmittymään on mulla ollut hyvät, ja minua onkin lähinnä yritetty saada mukaan niihin. Olin kuitenkin yksi Suurmestari Hanin länsimaisista lempioppilaista ja lajinsa edustajista - ja varmaan ihan hyvä "nimi" uusien liittojen opettajalistalla.

On helvatan ihanaa olla itsekäs, ja pitkästä aikaa niin soveltaa vuosien mittaan opittua, kuin huomata että fysiikka alkaa olla taas kuosissa. Liian monta vuotta mennyt tulla opetuspuolella, kuitenkin.

Ja onhan nuo lapset ja perhe ne oikeat prioriteetit. Harkitsisin tulevaisuudessa kyllä moneen kertaan ettäkö viettäisinkö iltoja ja satoja tunteja virittelemässä lajikuvioita ventovieraille (ja usein hiukan kiittämättömille) tai auttamassa täyttämään jonkun suuren mestarin lompakkoa ja kunnianhimoa levittää omaa kuviotaan maailmalla - vaiko käyttäisinkö aikani sellaisiin ihmisiin jotka kuuluvat elämääni ja ovat läheisiä. Jälkimmäinen vie voiton, tietenkin.

Kiitos kiitoksista. Vanhoista kumdo-oppilaistani ei kovin monia sanaa "kiitos" olekaan sanonut - se kun ei varmaan kaikkien sanavarastoon ja elämänfilosofiaan kuulu :)

Kaikkea hyvää, Mika
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Hanguk WonHwaDo

#15

Viesti Mika »

Nostan hattua tuolle nöyrälle asenteelle, itsekritiikille ja muiden kehumiselle :tiphat:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 21 kurkkijaa