Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Turvallisuusalalla työskenteleminen?

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#16

Viesti Mika »

Tälläkin alalla on ongelmansa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Lohikäärmepallo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 792
Lauteille: Syyskuu 2006

Turvallisuusalalla työskenteleminen?

#17

Viesti Lohikäärmepallo »

Osaako joku turvallisuusalalla työskentelevä sanoa vaikeuttaako siviilipalvelus esimerkiksi vartijan hommiin pääsemistä? Olen ollut töissä teknologiateollisuuden palveluksessa, mutta menetin työpaikkani rankan saneerauksen takia. Vartijan hommia näyttäisi olevan jatkuvasti tarjolla ja minulla on jonkin verran kokemusta järkkärin hommista ja aika tavalla kokemusta kamppailulajeista.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Turvallisuusalalla työskenteleminen?

#18

Viesti bodyguard »

Lohikäärmepallo kirjoitti: Osaako joku turvallisuusalalla työskentelevä sanoa vaikeuttaako siviilipalvelus esimerkiksi vartijan hommiin pääsemistä?
En oikein jaksa uskoa että vaikeuttaa.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Turvallisuusalalla työskenteleminen?

#19

Viesti KungFuMiäs »

Osaako joku turvallisuusalalla työskentelevä sanoa vaikeuttaako siviilipalvelus esimerkiksi vartijan hommiin pääsemistä?
4 vuotta sitten kun minä menin securitakselle duuniin niin täytyi olla armeija takana että pystyi hakemaan töihin. Mutta nykyäänhän tämä on esi-historiaa, että ainakaan näihin isompiin firmoihin ei pitäisi olla ongelma. Kaikki otetaan töihin mitä vaan saadaan irti.
AnttiK
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 66
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Turvallisuusalalla työskenteleminen?

#20

Viesti AnttiK »

KungFuMiäs kirjoitti: 4 vuotta sitten kun minä menin securitakselle duuniin niin täytyi olla armeija takana että pystyi hakemaan töihin. Mutta nykyäänhän tämä on esi-historiaa, että ainakaan näihin isompiin firmoihin ei pitäisi olla ongelma. Kaikki otetaan töihin mitä vaan saadaan irti.
Joo, piti 5v. sitten sotilaspassi esittää. Ja tuntiliksa oli muistaakseni ekan kk:n alle 7e ja nousi sitten hieman yli.. Eikä ollut ees huonoin palkkaluokka =) No mikäpä siinä oli pääasiassa Alkoissa ryhdikkäästi seisoskellessa.


Ylipotkija: Lainauksen alkuperäinen kirjoittaja korjattu.
Ei ole olemassa hyviä tai huonoja lajeja. On vain hyviä ja huonoja opettajia.
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

Turvallisuusalalla työskenteleminen?

#21

Viesti kollegiassessori »

Kun järkkärikortin on suorittanut niin mitäs sen jälkeen? Jos vaikkapa ovihommia tekisi opiskelun ohessa aina silloin tällöin viikonloppuisin niin onko aina pakko lähteä ovelle kun puhelin soi?
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Turvallisuusalalla työskenteleminen?

#22

Viesti bodyguard »

kollegiassessori kirjoitti: Kun järkkärikortin on suorittanut niin mitäs sen jälkeen? Jos vaikkapa ovihommia tekisi opiskelun ohessa aina silloin tällöin viikonloppuisin niin onko aina pakko lähteä ovelle kun puhelin soi?
JV- hommiin pätee ihan samat säännöt kuin muihinkin työpaikkoihin (ainakin teoriassa). Tietenkään ei ole pakko suostua mihinkään työhommiin. Yleisen elämänkokemuksen perusteella voisin kyllä väittää että jos jatkuvasti kieltäytyy niin niiden soittojen määrä varmasti vähenee jossain vaiheessa.

Itse olen aiemmin mm. hoitanut muutaman raflan työvuorojärjestelyjä ja kyllä toki niille tuli aina ekana tarjottua jotka muutenkin oli aktiivisimpia, mitä vähemmällä vaivalla sitä pääsee niitten työvuorojen kauppaamisessa niin sitä parempi.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
ipuipu
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 92
Lauteille: Toukokuu 2006

#23

Viesti ipuipu »

jussip kirjoitti: Olen joskus miettinyt että minkälaiset etenemismahdollisuudet turvallisuusalalla (etenkin suomessa näin siviilipuolella) on. Eli minkälaisiin tehtäviin ja korvauksiin uralla on edettävissä. Oikeastaan kaikki tuttuni jotka työskentelevät turvallisuusalalla, tekevät samoja ovi-/vartijanhommia vuodesta toiseen ja taitavat ne palkankorotuksetkin olla harvassa..
Etenemismahdollisuuksia on, mutta kaikille niitä titteleitä ei tietenkään ole tarjolla. Puhun nyt vartioimisliikkeissä töissä olemisesta. Itse aloitin vartijana 2004 (sitä ennen jonkin verran jv-hommia) ja nyt olen n. puolitoista vuotta ollut isossa vartioimisliikkeessä vuoroesimiehenä. Toimihenkilön paikka on kiikarissa vuoden tai kahden sisään. Koulutuksena minulla on alalle pelkkä vartijan peruskurssi + jv (ja hallintotieteen opintoja esimiestehtäviin). Minulla on ollut hyvä tuuri ylenemisen suhteen ja olen ollut oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja säilyttänyt hyvät suhteet oikeisiin ihmisiin. Ammattitaidolla, suhteilla ja jossain määrin koulutuksella (tveat, trad.) pystyy vaikuttamaan mahdollisuuksiinsa edetä uralla.

Palkoista vielä. Vartioimisliikkeiden palveluksessa hyvistä ansioista ruvetaan puhumaan vasta yksikön päälliköiden kohdalla. Vartijana (vartija, ylivartija, kohde-esimies, vuoroesimies) pääsee vuosiansioissa n. 15000-35000euron luokkaan. Eli tuloissa on hyvin paljon vaihtelua tehtävän mukaan. Vuorotyötä tekevä vahti tienaa keskimäärin reilu pari kymppiä vuodessa.
Portsarin hommissa liksat vaihtelevat paljon, riippuu ovesta, firmasta, naamasta jne jne.
Tuntipalkat asettuvat varmaankin 8-35euron välille yleisimmin. JV-firmoissa aloitteleva poke saa sen 8-13e/h. Kuka sitten tuolla hintaa suostuu kapakoita vahtimaan on eri asia...
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#24

Viesti bodyguard »

ipuipu kirjoitti: Vartijana (vartija, ylivartija, kohde-esimies, vuoroesimies) pääsee vuosiansioissa n. 15000-35000euron luokkaan.
Onpa niitä toimihenkilöitäkin jotka eivät pääse edes tuon haarukan yläpäähän.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
ipuipu
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 92
Lauteille: Toukokuu 2006

#25

Viesti ipuipu »

bodyguard kirjoitti:
ipuipu kirjoitti: Vartijana (vartija, ylivartija, kohde-esimies, vuoroesimies) pääsee vuosiansioissa n. 15000-35000euron luokkaan.
Onpa niitä toimihenkilöitäkin jotka eivät pääse edes tuon haarukan yläpäähän.
On, mutta on kyllä niitäkin, joilla menee reippaasti yli. ;)
Kuvake
SirSamuel
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 854
Lauteille: Maaliskuu 2010

Turvallisuusalalla työskenteleminen? Lyheneekö pinna?

#26

Viesti SirSamuel »

Mites onko muut turvallisuusalan tekijät panneet merkille sellaista, että virkavuosien mittaan alkais nopeammin palaa kiinni eli mennä pyöreä palkokasvi nenään yliärsyttävien/v!ttumaisten asiakkaiden kans??? Itse viime aikoina huomannu, että solvaamista, homottelua, vinkumista jaksan kuunnella paaaaaljon pidempään kuin urani alkuvuosina mutta sit taas fyysisessä koskemattomuudessa raja on laskenut samaa tahtia alaspäin. Heti mittaristossa alkaa punainen valo vilkkua jos (ärripurri)asiakas tökkii, ottaa kiinni jostain tai 'kohottaa kättä'! Pitäisiskös tästä mennä vihanhallinta kurssille :meditoi: :meditoi: :meditoi:
"Ainoastaan erinomaisen lahjakkaita hoitajia, joiden luotettavuutta ja tarkkuutta on monta kertaa koeteltu, voipi lääkäri ottaa lähimmiksi apulaisikseen operationeissa ja haavain sitelemisessä, täten osoittaen ikäänkuin erityistä kunnioitusta hoitajaa kohtaan." (T Billroth: Käsikirja sairainhoidossa, 1885)
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Turvallisuusalalla työskenteleminen? Lyheneekö pinna?

#27

Viesti T-T »

SirSamuel kirjoitti: Mites onko muut turvallisuusalan tekijät panneet merkille sellaista, että virkavuosien mittaan alkais nopeammin palaa kiinni eli mennä pyöreä palkokasvi nenään yliärsyttävien/v!ttumaisten asiakkaiden kans??? Itse viime aikoina huomannu, että solvaamista, homottelua, vinkumista jaksan kuunnella paaaaaljon pidempään kuin urani alkuvuosina mutta sit taas fyysisessä koskemattomuudessa raja on laskenut samaa tahtia alaspäin. Heti mittaristossa alkaa punainen valo vilkkua jos (ärripurri)asiakas tökkii, ottaa kiinni jostain tai 'kohottaa kättä'! Pitäisiskös tästä mennä vihanhallinta kurssille :meditoi: :meditoi: :meditoi:
Toiminnan aloittamisen taso on viety niin pitkälle, että tässäkin vaiheessa pitäisi vielä sovitella ja kätellä ja yms. Se vaan laittaa ihan hitusen nakertaan tota pääkoppaa kun ihmistuntemuksen taso on vuosien saatossa noussut sille tasolle että kaverista huomaa sen että se että se käyttää tätä ammattimaista käytöstä hyväkseen.
Kato kun v1ttuilu, tökkiminen ja yms. pitää hyväksyä että olet nykymittarilla "hyvä" ja oikeat normit täyttävä järjestyksenvalvoja. Eiks o hienoo :smt003

Jos kerron tarinan mikä saattaa parantaa mieltä. Eräs sankari joka nyt odotti että hänelle tullaan sanoon kohteliaasti, että voi aloittaa sen oman shownsa oli päässyt siihen pisteeseen että uhottiin jo hakata kaikki. Mä kävelin siitä edestä ja herra räkä lentäen osotti mua sormella, että "Ja sä lähdet v1ttu eka" ja osotti sormella.
Mitään sanomatta nappasin sormesta ja kädestä kiinni
Kuin taikaiskusta ääni muuttui taas kerran "äääöööääää mä meen mä meen!!! päästä!! aiii! mä meen!!"
Ja herra oli sen jälkeen hyvin kiltti hyppelehtijä ja sipsutelija poistuja.
Sormesta kuului mielenkiintoisia ääniä. Päätin tehdä tän silloin kun seuraavalla kerralla joku osottelee ja uhoo sopivalla etäisyydellä.

Koita Sirsamuel vaan jaksella. Sillä jonkunhan toi oikea järjestyksenvalvonta kuuluu hoitaa. Se että järjestyspoliisit ajavat ja koittavat päästä ajamalla sen v1tun 40 senttiä leveän kävelypolunkin autolla ja ajavat "partiointikierroksia" ihmisjoukossa ikkunat kiinni ja radio päällä niin on sitä "oikeaa" järjestyksenvalvontaa.
Tai tee ens kerralla sillai että hyppäät kesken keskustelun kolme metriä taakse. Huudat seis, pysähdy tai käytän voimaa vakavalla naamalla ja katsot mitä tapahtuu...

Ja sitten tohon kysymykseen....Siinä vaiheessa kun ihmispska alkaa leikkiin sun terveydellä, niin siihen haluaa hyvät pelimerkit heti alkuvaiheessa. Sen ymmärtää paremmin vuosien saatossa kun on vähän nujunnu.

Sekavaa tajunnanvirtaa...
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Turvallisuusalalla työskenteleminen?

#28

Viesti T-T »

ei jumank...

Mitä v1ttua! kysyy nimimerkki epätietoinen.

24:00 eteenpäin

http://areena.yle.fi/tv/2012652" onclick="window.open(this.href);return false;

ottamalta nyt mitään herralta pois (vaikka toi omasta mielestäni tarvis enemmän potkua perperille, kun tuon tyylistä ymmärtämistä mitä hänelle annetaan)

Niin hitusen laittaa ihmetyttään, että useista eri mielenterveysongelmista kärsivä henkilö on pätevä toimiin alalla, ja kun miettii taas vaikka omaa tilannetta tai niitä useita henkilöitä, jotka ovat vuosien monipuolisen työkokemuksen jälkeen heivattu helvettiin...pätemättömäksi edes respaan, niin jossain on vikaa ja aika v1tusti!
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Re: Turvallisuusalalla työskenteleminen?

#29

Viesti Vanhakankea »

No kyllä on, kaveri kertoo sairastavansa skitsofreniaa ja sitten siitä leivotaan vartijaa...
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Turvallisuusalalla työskenteleminen?

#30

Viesti Aihki »

Hänestä on siis tulossa mielisairasvartija, so?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 41 kurkkijaa