Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Järjestyksenvalvojaksi?

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20209
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#16

Viesti JanneM »

Mitä ihmeen tippejä? Ei oo näkyny...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

#17

Viesti Jarppa »

JanneM kirjoitti: Mitä ihmeen tippejä? Ei oo näkyny...
Onko ne niitä mitä annetaan ystävällisille ja rennoille portsareille?
HarriN
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 527
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Turku
Etulaji: MMA & BJJ
Yhteystiedot:

#18

Viesti HarriN »

Janne!
Liikkuuko Jykylässä tai Tampereella kaupunkilegenda siitä portsarista, joka tultuaan uskoon ilmoitti kaikki tippinsä takautuvasti verottajalle? Tarinan mukaan sen jälkeen tarkistettiin muidenkin kyseisen lafkan järkkäreiden veroilmoitukset..
tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

#19

Viesti tmm »

Jarppa kirjoitti:
JanneM kirjoitti:Mitä ihmeen tippejä? Ei oo näkyny...
Onko ne niitä mitä annetaan ystävällisille ja rennoille portsareille?
Eli minulle :D Pari vanhempaa naikkosta, jotka käyvät Streetillä varmaan joka vloppu innostuvat aina kun ollaan kaverin kanssa töissä:

"Ihanaa! Te ootte taas täällä!"
" No, mikäs nyt pahan tappais..."
"Te!"

Tippiäkin tulee ihan kivasti 8)
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

#20

Viesti Ralle Ryökäle »

Eikös se nyt ole niin, että on ilmoitettava kun menee yli tuhannen euron, tai siis sen jälkeen menee veroa tipeistä.

Joka vakkari poke sitten sattumalta tienaa 999€ tippejä vuodessa :lol:

Näyttää tuo alvillisuus siirtyneen monessa paikassa suoraan narikan hintaan. Olen törmännyt jo 3 ja 3,5€ narikkamaksuun useassa paikassa.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#21

Viesti Kari Aittomäki »

Mitäs minun vanhat limasilmäni saavat lukeakseen!
VEROJA?
MAKSULLISIA KURSSEJA?
Kautta isän ja pojan, kyllä on ovihommat muuttunu.
Ja niinhän ne on.

Noista kursseista, aivan tottako joku kehtaa pyytää siitä torttaportasta rahaa? Sillä pärseestähän ne ovat, työt oppii tekemällä eikä nuo ovijutut ole mitään siltojen lujuuslaskelmien virkkaamista.

Koko koulutushysteria on lähteny ihan käsistä, hanttihommiin annetaan ja halutaan neljän vuoden koulutuksia.
No, kai se antaa jonkinlaista turvariepua ja muuta kontrollintunnetta.

Paras oppistunti alalta mitä ikinä olen saanu oli PohPr:n päivystäjän upseerin antama pistoolioppitunti.
- Tossa on ase, siihen ei kosketa.
Hetki miettimistä..
- Niin sähän olet se sotapoliisi. Kyllä nää pistoolia osaat käyttää, laita koteloon vaan.
Kuvake
Hukka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 490
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#22

Viesti Hukka »

Ralle Ryökäle kirjoitti: Eikös se nyt ole niin, että on ilmoitettava kun menee yli tuhannen euron, tai siis sen jälkeen menee veroa tipeistä
Koetin tätä tavailla tänään veroviraston sivuilta ja nähdäkseni tipit ovat aina veronalaista tuloa... jos joku muu ymmärtää tuota verotekstiä paremmin niin kertokoon. Korostus tuossa on oma valinta.
Verokarhu kirjoitti: Enintään 1 000 euron suuruisista ennakonkannon alaisista tuloista voidaan toimittaa vero ennakonkannon sijaan ennakonpidätyksenä. Näin ollen mikäli henkilö saa vapaaehtoisia palvelurahoja vuodessa enintään 1 000 euroa, hänelle ei yleensä määrätä niistä ennakkoveroa vaan tulot voidaan ottaa huomioon, kun hänelle lasketaan muuta tuloa varten verokortin pidätysprosentti. Tällöinkin tulo on siis veronalaista ja se tulee ilmoittaa esitäytetyllä veroilmoituksella.

Mikäli henkilö saa vapaaehtoisia palvelurahoja enemmän kuin 1 000 euroa vuodessa, hänen tulee hakea niitä varten ennakkoveroja verotoimistolta. Ennakkoveroja voi hakea tai niihin hakea muutosta Ennakkoverojen hakemus/muutos -lomakkeella Veroh 5015.
Verneri

"From head to heel as tough as steel, as nimble as a cat,
With every trick of twist and kick, a master of savate."

-Julot The Apache, Robert W. Service
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

#23

Viesti Kyynikko »

JanneM kirjoitti: Mitä ihmeen tippejä? Ei oo näkyny...
Sama täällä.

Vaikka karismaattinen ja sovitteleva persoonallisuuteni mahdollistaa vaikka Perkele-skinien entisen puheenjohtajan ja somalien oleskella samassa baarissa, ja vaikka ystävälliset kehotukseni mennä valomerkin jälkeen jatkamaan niitä v-tun huonoja juttuja jonnekin muualle (jos sinne veronmaksajien kustantamaan kotiinsa löytää) ovat saavuttaneet klassikon aseman kyseisessä juottolassa, ja huolimatta siitä että olen aina käyttänyt huolella voimakeinoja ( kaikkien asiakkaiden nähden) jos tarvetta on löytynyt (ennaltaehkäisy on puoli purukalustoa), en silti onnistu saamaan enempää tippiä kuin hyvänä iltana löytää lattialta.

Olen kysellyt tätä asiakkailta ja näyttäisi siltä että he säästävät kaikki ylimääräiset käteisvaransa joka vuosi Pelastusarmeijan joulupataan?

Muuten kyllä, toki...
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
Ousk
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 452
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Oulu

#24

Viesti Ousk »

Kyynikko kirjoitti:
JanneM kirjoitti:Mitä ihmeen tippejä? Ei oo näkyny...
Sama täällä.

Vaikka karismaattinen ja sovitteleva persoonallisuuteni mahdollistaa vaikka Perkele-skinien entisen puheenjohtajan ja somalien oleskella samassa baarissa, ja vaikka ystävälliset kehotukseni mennä valomerkin jälkeen jatkamaan niitä v-tun huonoja juttuja jonnekin muualle (jos sinne veronmaksajien kustantamaan kotiinsa löytää) ovat saavuttaneet klassikon aseman kyseisessä juottolassa, ja huolimatta siitä että olen aina käyttänyt huolella voimakeinoja ( kaikkien asiakkaiden nähden) jos tarvetta on löytynyt (ennaltaehkäisy on puoli purukalustoa), en silti onnistu saamaan enempää tippiä kuin hyvänä iltana löytää lattialta.

Olen kysellyt tätä asiakkailta ja näyttäisi siltä että he säästävät kaikki ylimääräiset käteisvaransa joka vuosi Pelastusarmeijan joulupataan?

Muuten kyllä, toki...
Oliskohan aika vaihtaa jollekki "kivemmalle" ovelle.. Esim. Beverly Hillsiin?
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#25

Viesti L.K. »

Ousk kirjoitti:
Kyynikko kirjoitti:
JanneM kirjoitti:Mitä ihmeen tippejä? Ei oo näkyny...
Sama täällä.

Vaikka karismaattinen ja sovitteleva persoonallisuuteni mahdollistaa vaikka Perkele-skinien entisen puheenjohtajan ja somalien oleskella samassa baarissa, ja vaikka ystävälliset kehotukseni mennä valomerkin jälkeen jatkamaan niitä v-tun huonoja juttuja jonnekin muualle (jos sinne veronmaksajien kustantamaan kotiinsa löytää) ovat saavuttaneet klassikon aseman kyseisessä juottolassa, ja huolimatta siitä että olen aina käyttänyt huolella voimakeinoja ( kaikkien asiakkaiden nähden) jos tarvetta on löytynyt (ennaltaehkäisy on puoli purukalustoa), en silti onnistu saamaan enempää tippiä kuin hyvänä iltana löytää lattialta.

Olen kysellyt tätä asiakkailta ja näyttäisi siltä että he säästävät kaikki ylimääräiset käteisvaransa joka vuosi Pelastusarmeijan joulupataan?

Muuten kyllä, toki...
Oliskohan aika vaihtaa jollekki "kivemmalle" ovelle.. Esim. Beverly Hillsiin?
Tai oliskohan tuossa Kyynikon tekstissä jotain huumoria ja pientä "portsarijuttua" mukana.

Eli eiköhän jokainen meistä ovella olevista tiedä miten tippejä tulee.Tai ei siis tule..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Ousk
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 452
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Oulu

#26

Viesti Ousk »

K.Maga kirjoitti:
Ousk kirjoitti:
Kyynikko kirjoitti:
JanneM kirjoitti:Mitä ihmeen tippejä? Ei oo näkyny...
Sama täällä.

Vaikka karismaattinen ja sovitteleva persoonallisuuteni mahdollistaa vaikka Perkele-skinien entisen puheenjohtajan ja somalien oleskella samassa baarissa, ja vaikka ystävälliset kehotukseni mennä valomerkin jälkeen jatkamaan niitä v-tun huonoja juttuja jonnekin muualle (jos sinne veronmaksajien kustantamaan kotiinsa löytää) ovat saavuttaneet klassikon aseman kyseisessä juottolassa, ja huolimatta siitä että olen aina käyttänyt huolella voimakeinoja ( kaikkien asiakkaiden nähden) jos tarvetta on löytynyt (ennaltaehkäisy on puoli purukalustoa), en silti onnistu saamaan enempää tippiä kuin hyvänä iltana löytää lattialta.

Olen kysellyt tätä asiakkailta ja näyttäisi siltä että he säästävät kaikki ylimääräiset käteisvaransa joka vuosi Pelastusarmeijan joulupataan?

Muuten kyllä, toki...
Oliskohan aika vaihtaa jollekki "kivemmalle" ovelle.. Esim. Beverly Hillsiin?
Tai oliskohan tuossa Kyynikon tekstissä jotain huumoria ja pientä "portsarijuttua" mukana.

Eli eiköhän jokainen meistä ovella olevista tiedä miten tippejä tulee.Tai ei siis tule..
Niin, olisikohan siinä voinut olla? Olisikohan saattanut olla hitunen huumoria munkin viestissä? Mutta entä sinun?

Go check your sense of humor. I'm sure mine ain't working straight... 8)
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#27

Viesti L.K. »

Mjoo,voi olla. :)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
RikuLahdensuo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 392
Lauteille: Lokakuu 2007
Paikkakunta: Lapua

Järjestyksenvalvojaksi?

#28

Viesti RikuLahdensuo »

Antsa kirjoitti: Haulla en löytänyt, joten uutta ketjua oli pakko pistää. Googlellahan näitä löytäisi, mutta ajattelin kysyä asiantuntijoiden keskuudesta kun kokemusta vähintään joka toisella näyttää olevan.

Miten hommaan kouluttaudun? Missä, miten, mitä maksaa? Ihan vain jotain perus infoa ja neuvoja olen vailla. Tampereella asun ja karatea taustalla about 10v. Itsellä ikää vasta vaatimattomat 17, 18 toukokuussa. Eli kesäksi täysi-ikäinen kuitenkin.

Eli siis jonkinlainen järkkärikortti walkthrough olisi tarpeen.

Kiitos etukäteen! 8)
Tälläfoorumilla nimimerkillä Kauhavan Rauta on kurssit käynyt kouluttaja ja pitkänlinjan
Turvallisuus alan asiantuntija.
Lähesty vaikka yksittäis viestillä.
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Mutta liian viisaista ihmisistä koko yhteiskunta !
Kuvake
Lohikäärmepallo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 792
Lauteille: Syyskuu 2006

Järjestyksenvalvojaksi?

#29

Viesti Lohikäärmepallo »

Olet, Aittomäki, sitten ovihommissa edelleen? Eikö laki kuitenkin edellytä, että portsarilla on toi jv-kortti? Ellei ole sitten niin, että ovella on vahtimestari, joka on arkiammatiltaan poliisi, rajavartija tms. Enemmän tuossa koulutuksessa on kai kyse työhön liittyvän lainsäädännön tuntemisesta ja jv-toiminnan lainmukaisuudesta, kuin siitä että hyväksi järkkäriksi oppisi muutaman viikonlopun pikakurssilla.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Järjestyksenvalvojaksi?

#30

Viesti Mjölnir »

Lohikäärmepallo kirjoitti: Ellei ole sitten niin, että ovella on vahtimestari, joka on arkiammatiltaan poliisi, rajavartija...
poliisit ja rajavartijat eivät saa tehdä em. töitä virassa ollessaan.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 60 kurkkijaa