Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ulkomaankomennukset

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Ulkomaankomennukset

#46

Viesti Lowclass »

Pääsääntöisesti suomalaisilla hyvä maine missä heitä tunnetaan. Rauhallisuuden ja tasapuolisuuden vuoksi. (ei siis kimpaannuta heti ja pystytään suht samalla lailla toimimaan eri etnisyyksien kanssa) Ja miltei sama on joku ollut legioonassa tai muussa vast paikassa niin ei selvin päin juuri puhu sellaisille joka ei ole ollut samanlaisissa hommissa. Eräskin kaverini vain 3 min ennen sammumistaan vähän kertoili oloistaan palkkasotilaana kaukoidässä....
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Ulkomaankomennukset

#47

Viesti Lowclass »

Ai niin, pari vuotta itse ulkomaan "komennuksilla" olleena.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ulkomaankomennukset

#48

Viesti bodyguard »

Lowclass kirjoitti: Ja miltei sama on joku ollut legioonassa tai muussa vast paikassa niin ei selvin päin juuri puhu sellaisille joka ei ole ollut samanlaisissa hommissa.
Riippuu varmaan vähän henkilöstä. Kyllä minä olen näitä muukalaislegioonajuttuja yms. kuullut ihan alkoholittomassa ympäristössäkin.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Ulkomaankomennukset

#49

Viesti DeusVult »

Joo itestäkin tuntuu että ainoot ketkä edes tietää missä Suomi on, on muut pohjoismaalaiset. Briteille, jostain espanjalaisista ja muista nyt puhumattakaan "Suomi" on ihan yhtä hämärä käsite kuin vaikka joku Tyynenmeren mikrovaltio. "Oh, Finland...? Great... isn't it quite cold up there?"
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Ulkomaankomennukset

#50

Viesti Jorge »

bodyguard kirjoitti:
Lowclass kirjoitti: Ja miltei sama on joku ollut legioonassa tai muussa vast paikassa niin ei selvin päin juuri puhu sellaisille joka ei ole ollut samanlaisissa hommissa.
Riippuu varmaan vähän henkilöstä. Kyllä minä olen näitä muukalaislegioonajuttuja yms. kuullut ihan alkoholittomassa ympäristössäkin.
Niin minäkin:
A: Olen palvellut Legioonan laskuvarjojoukoissa, älä mulle rupee
B: Quel est votre nom?
A: Häh? Mitä?
B: Niin miksi et ymmärrä ranskan alkeiskurssilla opetettavaa lausetta, jos kerran olet palvellut Legioonassa - vai etkö vain muista nimeäsi?
A: Siellä kuule puhutaan nykyään englantia.

:badgrin:
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ulkomaankomennukset

#51

Viesti bodyguard »

joo, tarkoitin kyllä ihan oikeitten legioonalaisten juttuja.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Ulkomaankomennukset

#52

Viesti Lowclass »

Mulle ei ole vielä tullut vastaan. En toki kiellä etteikö jotkut puhuisi. Esim n 10v takaperin kun oli lehdistössä usein juttua ko hemmoista niin olivat "karanneet" parin kuukauden jälkeen jolloin pesti ei ollut edes muuttunut vielä lopulliseksi. Kyllä ne pari joita alhaalla tapasin ihan ihmisiä olivat, yhteisissä grilli-illoissa juttua riitti kielen vaan tuottaessa vähän ongelmia...
TRU
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 293
Lauteille: Lokakuu 2008

Ulkomaankomennukset

#53

Viesti TRU »

Lowclass kirjoitti: ...Ja miltei sama on joku ollut legioonassa tai muussa vast paikassa niin ei selvin päin juuri puhu sellaisille joka ei ole ollut samanlaisissa hommissa....
Ööh, siis miksi ei? Onko legioonassa palvelu jotain sellaista joka on tarpeen salata???

En ole itse päivääkään legioonassa ollut mutta olen toki tavannut muutaman siellä palvelleen ja ainakin he ovat ihan normaalisti ja selvinpäin keskustelleet palveluksestaan legioonassa, ihan samanmoista ammattisotilaiden touhua kun varmaan monessa muussakin vastaavassa organisaatiossa. Tällaisen kuvan minä olen saanut.

Yleisesti ottaen (siis ei nyt tähän edelliseen liittyen) minusta tuntuu että me suomalaiset kuvittelemme vähän liikaa itsestämme ja jopa uskomme omaavamme joitain erityisiä sisäänrakennettuja kykyjä sotilaallisiin urotekoihin eri areenoilla.

TRU
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Ulkomaankomennukset

#54

Viesti Lowclass »

Ei enää legioonassa palvelua tarvi salata. Näistä voidaan rauhassa jutella saunan lauteilla jos tapaamiseen ehdin :)

Liian paljon kirjoitettavaa hitaalle.. Mm mennyt usko Ramboon jenkkien toimintaa nähneenä (olematta itse mikään supersotilas)
Sehän se suola noissa ulkomaanreissuissa on, nähdä ja tavata ulkomaaneläviä.
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Rauhanturvaaminen

#55

Viesti n0k »

Voi olla että kämmin hakiessani, mutta en löytänyt ketjua tästä.

Jotta en kämmisi lisää haussani, onkos potkulaisilla kokemuksia rauhanturvaajana toimisesta ja hausta kyseisiin hommiin ?
Ajattelin hakeutua ja kaipaisin vinkkejä hakuprosessiin.

PS; Vinkkasin avopuolisolle, että mitäs olisit mieltä jos hakisin tuonne, niin sieltä ei mitään kannustuspuheita herunnut ;) "En tahdo ajatella sua jossain afganistanissa partioimassa rynkky selässä! Joku ampuu sut kuitenkin..."
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
Matti Pulkkinen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 243
Lauteille: Kesäkuu 2010

Rauhanturvaaminen

#56

Viesti Matti Pulkkinen »

Eipä siellä hirveästi meikäläisiä kuole. Harmillisesti vähän aikaa sitten kuoli yksi, muistaakseni luutnantti. Ja sen jälkeen kävi joku kämmi rynkyn kranaatinheittimen kanssa ja yksi kaveri joutui hoitoon. Heidän lisäkseen ei ilmeisesti ole vähään aikaan ollut menehtyneitä tai pahasti loukkaantuneita.
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Rauhanturvaaminen

#57

Viesti n0k »

Juuh tiedän nämä tapaukset ja ovat kyllä erittäin ikäviä, veikkaan että enemmän raksalla on porukkaa kuollut ja "haavoittunut".
Isäpuoli kertoi että kun oli itse YK hommissa, niin yksi kavereistaan kuoli, joi itsensä hengiltä... Mutta siitä on aikaa pirusti
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Rauhanturvaaminen

#58

Viesti Mjölnir »

Ei siellä partioida rynkky selässä, vaan käsissä :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Rauhanturvaaminen

#59

Viesti bodyguard »

n0k kirjoitti: Juuh tiedän nämä tapaukset ja ovat kyllä erittäin ikäviä, veikkaan että enemmän raksalla on porukkaa kuollut ja "haavoittunut".
Näinhän se on. Tietysti ymmärtää tunneperäisen suhtautumisen tuollaisiin hommiin mutta mutulla heitän että todennäköisyys kuolla rakennustyömaalla on moninkertainen RT- hommiin verrattuna. Eipä silti kukaan yrittänyt ympäri puhua kun lukiossa kesätöihin paukkasin raksalle (oli se sillon ainakin välillä melko riskaabelia hommaa, nykyään taitaa olla jo siihenkin verrattuna siistiytynyt, puhumattakaan jostain 90- luvun alusta).

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
huihai
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16
Lauteille: Maaliskuu 2011

Rauhanturvaaminen

#60

Viesti huihai »

En ole itse turvaajana ollut, mutta moninkertainen Libanon-kävijä sanoi, että mieli polttaa takaisin. Kuulemma uskomattoman hienoa. Ei vaan Afgoihin halua, mielestään typerää lähteä sotilasoperaatioon YK:n voimankäyttösäännöillä. Itseasiassa "Täyttä. Vidun. Hulluutta. Ei ollut ensimmäinen joka siellä kuoli, eikä todellakaan viimeinen" taisivat olla tarkat sanansa.

Tuosta Libanonin uusinnasta on kaiketi ollut puhetta, ei vissiin mitään virallisempaa ole vielä päätetty?

P.S. Minulta - tahi tältä lainaamaltani kaverilta - ei löydy mitään muuta kuin kunnioitusta Suomen Afganistan-joukoille. Toivottavasti tulevat terveenä takaisin.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 37 kurkkijaa