Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo White

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo White

#16

Viesti Mjölnir »

[video][/video]
Defendo Alliance on saanut kansainvälisen yhteistyökumppanin ammatti-defendojen levitykseen
http://www.ameridiem.com/en" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Rawson
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 680
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Defendo White

#17

Viesti Rawson »

Mika kirjoitti: :peukku:

Jos joku onnistuu markkinoimaan tätä tehokkaasti, suosio voi kasvaa laajaksi. Työtä ja suhteita se kyllä varmasti vaatii.
Olimme eilen työporukalla tutustumassa Herttoniemen (HKI) paloasemaan. Vapaamuotoisessa keskustelussa kysyin heidän paloesimieheltään, joutuvatko he usein väkivallan kohteeksi. Kuulemma se on nouseva trendi. Seuraavana kysyin, ovatko he jotenkin harjoitelleet/varautuneet kyseisiin tilanteisiin. Eivät kuulemma ole. Defendo whitestä hän ei ollut ikinä kuullutkaan.
Purple belt papa power
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Defendo White

#18

Viesti Mika »

@Mjölnir ja @Firefighter, tässä on siis selvä sauma. Kertokaa Antille. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo White

#19

Viesti Mjölnir »



"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo White

#20

Viesti Mjölnir »

Nyt ollaan laadittu fyysisten keinojen paketti, jota testattiin 20 hengen porukalle tällä viikolla. Hyvät kokemukset siitä, mikä on mahdollista oppia esimerkiksi kolmen tunnin koulutuksen aikana.




Esimerkkiskenaariossa tilanne voisi olla vaikka sairaankuljettajan työpari joutuu pahoinpitelyn kohteeksi tai valvova opettaja koulun pihalla joutuu erottamaan pahoinpitelijän uhrin kimpusta.

Eli fyysiset keinot ovat sellaisia, että niitä on helppo säätää ja suhteuttaa käytettävä voima kohteen mukaan (esim lapsi - vanhus - sairas), mutta ovat sellaisia, että ne ovat myös "Battle-tested", eli voidaan käyttää myös täydellä voimalla suurempaa ja kovin vastustelevaa vastaan.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo White

#21

Viesti Mjölnir »

Pilottikoulutus vedettiin tänään pelastuslaitoksen ensihoitajille. Palaute oli suitsuttavaa!







"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo White

#22

Viesti Mjölnir »

7.10 Tampereella pidetään Defendo-ohjaajille suunnattu Defendo White -koulutuspäivä ja 15.10 kaikille avoin Defendo White -seminaari Valkeakoskella

Facebook.com/DefendoWhite
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo White

#23

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo White

#24

Viesti Mjölnir »

Ensihoitaja- lehdessä juttua Defendo Whitesta

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
VVV
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 61
Lauteille: Elokuu 2010

Defendo White

#25

Viesti VVV »

Nostetaan nyt vanhaa, kun tänään tuli kyseinen aihe ensimmäistä kertaa vastaan. Mitäs siis kuuluu nykyään defendo whitelle? Ovatko kyseiset opit lähteneet leviämään, onko kentältä tullut palautetta toimivuudesta, onko koulutuksia tarjolla jnejne?

Aihehan siis koskettaa allekirjoittanutta, koska siviilityöltäni olen hoitaja. Toki täällä pyörivänä olen myös kamppailulajien harrastaja ja esimerkiksi Krav Magaa on takana vuosia - valitettavasti terveydenhoitoalalla se isku kulkusiin on hiiippusen verran ylilyönti, jos vastassa on vaikkapa juuri eläkeiän saavuttanut dementikko.

ps. Tällä hetkellähän käsittääkseni esimerkiksi kaikki sairaanhoitajiksi opiskelijat koulutetaan ainakin pk seudulla MAPA-mallin mukaisesti. Vaikka kyseinen järjestelmä tarjoaakin varsin kattavan arsenaalin puhejudon ja tilanteen de-eskalaation puolesta, koin ainakin henkilökohtaisesti sen tarjoaman fyysisen koulutuksen, noh naurettavaksi (Esimerkiksi siis agressiivista potilasta lähestytään kädet alhaalla, yllättäen tuleva suora lyönti torjutaan kahdella kädellä ja sivuaskeleella. Ja kädet siis kuuluisi suoran lyönnin aikana nostaa ylös, uudelleenohjata lyönti, väistää se ja ottaa se sivuaskel. Tämän jälkeen pakitetaan ja kovaan ääneen huudetaan *ÄLÄ/SEIS/LOPETA/JMS*).
Melkoinen miäs.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo White

#26

Viesti Mjölnir »

Vahvasti on lähtenyt homma käyntiin: tällä hetkellä Pirkanmaalla ja Kanta-Hämeessä pelastuslaitosten uhkatilannekoulutukset ovat pyörineet Defendo Whiten merkeissä. Hoitolaitosmaailmaan on vähän vaikea saada lyötyä kiilaa, kun esim MAPA ja Avekki ovat jo niin pitkään olleet alalla, eikä päätöksentekohenkilöstöä kiinnosta sellainen asia, että ovatko ne tekniikat oikeasti toimivia, kunhan se kuulostaa riittävän poliittisesti korrketilta.

No, Defendo White iskee tällä hetkellä siihen väliin, mihin mitään järjestelmää ei ole, eli ensihoitotyöhön, kun MAPA-Avekki-HFR jne ovat tarkoitettu laitosmaailmaan.

Kaikki palaute, mitä meidän kouluttamilta on tullut, on ollut sitä, että kun painotamme koulutuksissa niitä kohta uhkaavan tilanteen tunnusmerkkien tunnistamista, niin on onnistuttu välttämään alkavat tilanteet ennakolta. Fyysiseksi ei ole kukaan meidän koulutuksemme jälkeen joutunut, tietääksemme.

Suomen ensihoitoalojen liitto on nyt isolla mukana väkivallan ehkäisytyössä ja mm ensihoitopäivillä huhtikuussa minä ja Jussi Jokinen ollaan puhumassa Defendo Whitesta lauantaina 14.4.

image.png
Koulutuksia suunnitellaan koko ajan, lähiaikoina pohditaan myös ohjaajakoulutuksen käynnistämistä. Seminaareja on tilattavissa Defendo.white@gmail.com

http://www.facebook.com/defendowhite
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Defendo White

#27

Viesti Paappa »

Defendo white olisi äärimmäisen kiinnostava myös opettajien ja opetusalalla toimivien kannalta, myös työsuojelun vuoksi. Itse haluaisin jossain vaiheessa osallistua tuollaiseen seminaariin.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Defendo White

#28

Viesti Mika »

Spekuloin että työnantajan saaminen mukaan tuollaiseen voi olla melkoinen haaste, ja koska opetusala on naisvoittoinen, vapaaehtoinen osallistuminenkin voisi olla nihkeää.

Onko Defendo (Whitellä) ollut ajatuksia opetusalalle suuntaamisesta?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo White

#29

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti:Spekuloin että työnantajan saaminen mukaan tuollaiseen voi olla melkoinen haaste, ja koska opetusala on naisvoittoinen, vapaaehtoinen osallistuminenkin voisi olla nihkeää.

Onko Defendo (Whitellä) ollut ajatuksia opetusalalle suuntaamisesta?
On. Tässä on meneillä suunnittelua myös huomioiden se, että tyypillinen sosterv- ja opetusalan ostopäätöksen tekijä on yli nelikymppinen nainen, akateemisesti koulutettu, joka ei halua uskoa voimakeinoihin
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Defendo White

#30

Viesti Totte »

Kannattaisi varmaan ainakin osittain markkinoida sillä, että harjoittelemalla näitä pehmeitä keinoja niin opettajien tekemien ylilyöntien mahdollisuus pienenee ("kotitekoiset" voimakeinot voi olla mitä vaan). Ja pidemmälle vietynä oprttaja voi pysyä rauhallisempana koska tietää mitä tekisi jos puhe ei toimi (kannattaa muotoilla fiksummin). Eli konfliktien määrä vähentyy ja toteutuneet konfliktien lopputlos ovat paremmin ennakoitavissa. Luulen, että se ennakoitavuus ois tolla alalla ihan ykkösprioriteetti.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 36 kurkkijaa