Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Poliisin voimankäyttö

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Ylipotkijat: JanneM, Mjölnir

Vastaa
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 141
Lauteille: Tammikuu 2006
Tykännyt: 32 kertaa
Tykätty: 29 kertaa

Poliisin voimankäyttö

Viesti sinappi » syys 8, 2019, 12.23

Sä oot Kari hulvaton ukko. Etenkin se huumorikertomus siitä, miten menit setämiehenä virkamiehen työpaikalle ahdistelemaan seksuaalisesti takapuolelle lyömällä huvitti varmasti etenkin potkun naisia. Sääli, että moderaattorit loukkaantuivat. Mutta näin se maailma muuttuu.

Joku kyseli mielipidettä jostain uuden sukupolven etälamauttimista. Tuntuu, että ne laitteet kasvavat ja muuttuvat jatkuvasti suuremmiksi, mikä ei ole hyvä juttu varusteiden sijoittelun ja esim ajoneuvoon mahtumisen kannalta. Kohta Taseria kannetaan varmaan kiväärihihnassa. Mahdollisuus ampua paikkolaukaus lataamatta varmaan lisää laitteen luotettavuutta aika paljon.

Kuvake
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 231
Lauteille: Helmikuu 2005
Tykännyt: 3 kertaa
Tykätty: 59 kertaa

Poliisin voimankäyttö

Viesti YJT » syys 8, 2019, 13.36

Joo, taserin ehkä huonoin puoli on hidas paikkolaukaus (jota toki X2 ja X3 paikkaavat hyvin). Muilta osin on vaikea sanoa parannuksista; jos on tehokkaampi niin hyvä, tosin hyvin on toiminut vanhatkin. Nuolten parempi kiinnittyvyys on toki hyvä juttu.

Toi pilveen integroituminen ei varsinaisesti koske Suomea; jenkkilässä on Taserin ylläpitämä Evidence.com -pulvipalvelu, joka varastoi bodycamien videot, taserin lokitiedot ym.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)

sikajudoka
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Lauteille: Helmikuu 2009
Tykännyt: 9 kertaa
Tykätty: 24 kertaa

Poliisin voimankäyttö

Viesti sikajudoka » syys 20, 2019, 11.36

sinappi kirjoitti:
syys 8, 2019, 12.23
Sä oot Kari hulvaton ukko. Etenkin se huumorikertomus siitä, miten menit setämiehenä virkamiehen työpaikalle ahdistelemaan seksuaalisesti takapuolelle lyömällä huvitti varmasti etenkin potkun naisia. Sääli, että moderaattorit loukkaantuivat. Mutta näin se maailma muuttuu.
Maailma on muuttunut ja ehkä hyvä niin...

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisiammattikorkeakoulun-opettajaa-epaillaan-virka-asemansa-vaarinkaytosta-kaksi-seksuaalista-ahdistelua-syyttajan-harkintaan/7553980#gs.4wmpxn

Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Lauteille: Marraskuu 2009
Etulaji: Jumppa
Takalajit: Judo, nyrkkeily, Bujinkan, Defendo, Hokuto, kb, Wing Tsun
Tykännyt: 21 kertaa
Tykätty: 66 kertaa

Poliisin voimankäyttö

Viesti MikaM » syys 20, 2019, 13.32

Miten nämä kaksi "tapausta" rinnastuvat? Mielestäni kyse on täysin erilaisista asioista.
"When you talk, you only repeat what you already know. But if you listen, you may learn something new."
- Dalai Lama

Atticora
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Lauteille: Heinäkuu 2013
Tykännyt: 24 kertaa

Poliisin voimankäyttö

Viesti Atticora » syys 20, 2019, 15.32

Virka-aseman väärinkäyttö ei tosiaan sovi. Seksuaalinen ahdistelu vissiin sitten se mitä ajetaan takaa ..Onhan se tosiaan ollu lakikirjassakin jo ainaski 5 vuotta.

Joka koskettelemalla tekee toiselle seksuaalisen teon, joka on omiaan loukkaamaan tämän seksuaalista itsemääräämisoikeutta, on tuomittava Internet-foorumilla

sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 141
Lauteille: Tammikuu 2006
Tykännyt: 32 kertaa
Tykätty: 29 kertaa

Poliisin voimankäyttö

Viesti sinappi » syys 20, 2019, 16.03

Atticora kirjoitti:
syys 20, 2019, 15.32

Joka koskettelemalla tekee toiselle seksuaalisen teon, joka on omiaan loukkaamaan tämän seksuaalista itsemääräämisoikeutta, on tuomittava Internet-foorumilla
On syytä ymmärtää, että mikäli aikuinen ihminen itse, omalla nimellä kirjoittaa julkiselle foorumille harjoittamastaan takapuolelle läpsimisestä, silloin hän itse asettaa itsensä arvioitavaksi. Arvioinnin, joka ei perustu mihinkään rikosoikeudellisiin rangaistussäännöksiin.

Atticora
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Lauteille: Heinäkuu 2013
Tykännyt: 24 kertaa

Poliisin voimankäyttö

Viesti Atticora » syys 20, 2019, 17.32

Juu, niinhän mä just kirjoitin.

Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 109
Lauteille: Helmikuu 2006
Tykännyt: 59 kertaa
Tykätty: 260 kertaa
Kuukauden kynäilijä

Poliisin voimankäyttö

Viesti Kari Aittomäki » eilen, 02.13

Jeejee.
Aivan validi kysymys tuo ettäs miten tuo voimankäyttö-opettajan puristelu yms määrittelemätön rinnastuu minun tekooni, jossa teossa ei ollut pätkääkään seksuaalisuutta tai setämiestä, vain silkkaa halveksuntaa ja epäkunnioitusta kyseistä virkanaista kohtaan.
Kuten kirjoittamastani kaiketi ilmeni.
Mutten suoranaisesti ihmettele vastauksen puutetta.

Aivan ihanteellisella tasolla vihellellen, ei ole kohtuutonta odottaa kuulustelijalta edes näyteltyä objektiivisuutta.
En tiedä enkä välitä miten määritellään korruptio poliisityössä mutta kun virka-asemaa käytetään lyömä-aseena, ainoana motiivina saada aikaan harmia ja haittaa henkilölle joka vielä kuulusteluhetkellä on hypoteettisesti.. jos ei nyt viatonsyytön mutta ainaki oikeutettu rehtiin kohteluun.
Niin katsoisin että sellainen virkamies tai siis -nainen on niinsanotusti tyhmälehmä eikä haldaa hommiaan. P*rsepolis. (kävin kerran safkalla ja voi yäk. Kreikkalaiset..)

Ja kyllähän hän onnistuikin, mulle tuli vaivaa ja ajanhukkaa, kärjäoikeudessa puolustauduin itse ja voitin, hovissa mulla oli edustaja joka kuittas velkansa eli rahaa multa ei kulunut, eli siinä tää poliisimimmi osu ohi. Mutta olihan siitä vaivansa.
Voitin hovinkin, tää oli just se tapaus kun oikeuden pihalla niistin vastapuolen juristin solmioon.
- Miltä tuntuu hävitä portsarille omassa pelissä? Varmaankiin tajuat miten sun kävis jos tulisit pomppimaan mun tramboliinille. Pelle.

Kaskun sälli koetti hiostaa mua, se on aina hauskaa kun tyhmä yrittää suoriutua.

Nojoo mutta onhan tämä tärkeä pointti ja aivan ihqua että sinappi ottaa edustaakseen naisten ääntä.
Tosin, vaikka tuo yhdestä kohdasta riiteleminen onkin varmaan naisista vänkää.. se on lopultakin aika mehuton keskustelukulma mitä infoon tulee.

Mutta ottakaamme opiksi.
Ei saa taputella poliisienpyllyjä kun he virassaan suoriutuvat.

Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 kurkkijaa