Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

Kyllä on
15
31%
Ehkä jossain määrin
12
24%
En osaa sanoa
0
Ei ääniä
Enpä usko että on
1
2%
Ei varmasti ole
4
8%
Haluan nähdä äänet
17
35%
 
Ääniä yhteensä: 49

htt
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 19
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#46

Viesti htt »

Lasse Candé kirjoitti: Elikkäs lyhyesti miksi joku tekee tuota duunia?
Tämä onkin hyvä kysymys. Allekirjoittaneella aikoinaan syy oli se, että jotain duunia täytyi intin jälkeen hankkia, kun opiskelu ei kiinnostanut. Sitten turva-alaan jäi jollain lailla "koukkuun", jonka vuoksi alalla tuli vietettyä useampi vuosi. Nyt taas on tullut koettua eräänlainen herääminen, että ei tätä duunia jaksa loputtomiin vääntää vaan jotain muuta täytyy keksiä tilalle.
jjs
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 200
Lauteille: Helmikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#47

Viesti jjs »

Lasse Candé kirjoitti: Kannattaa. Jos ei tykkää työtehtävien kohtaamisesta, ei kannata kärvistellä ihan mahdottoman pitkiä aikoja. Mistä tietenkin tullaan kutsumusaspektiin. Minkätyyppiistä "kutsumusta" tuohon hommaan on noin muuten kuin rahan ja kenties kavereiden takia? Elikkäs lyhyesti miksi joku tekee tuota duunia?
En nyt vastaa kysymykseen tässä, mutta joskus Kari Aittomäki kirjoitti hyvin siitä, miksi kamppailulajeja harrastetaan. :P. Joku ehkä ymmärtää.
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#48

Viesti T-T »

htt kirjoitti: Reilut 5 ja ½ vuotta olen työskennellyt kokopäiväisesti turvallisuusalalla pääasiassa järjestyksenpidollisissa kohteissa (mm. kauppakeskukset, sairaala ja julkinen liikenne) ja työ em. tehtävissä on kyynistänyt minua melko paljon. Työssä kyynisyys näkyy erityisesti ns. vakiasiakkaita kohdatessa. Ensimmäisenä ajatuksena on, että eikö tuokin narkki voisi jo hypätä vaikka junan alle. Samoin myös työvuoroon tullessa on välillä ensimmäisenä ajatuksena se, että taas joutuu seuraavat 12 tuntia selvittelemään kaikenmaailman idioottien tekemisiä ja toimia erotuomarina näiden keskinäisissä tappeluissa yms.

Juurikin tuo kyynistyminen onkin yksi syistä, jonka vuoksi olen hiljalleen siirtymässä alalta pois kokonaan toisenlaisiin hommiin.
"Mies voi lähteä turva-alalta, mutta turva-ala ei miehestä."
- tähän joku fiksu ajattelija

:)

Nää on sellaisia juttuja, että nettifiltterin ym, väärinymmärtämisen takia näistä ei saa kuin puolivillaista keskustelua.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 2

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#49

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

htt kirjoitti: Reilut 5 ja ½ vuotta olen työskennellyt kokopäiväisesti turvallisuusalalla pääasiassa järjestyksenpidollisissa kohteissa (mm. kauppakeskukset, sairaala ja julkinen liikenne) ja työ em. tehtävissä on kyynistänyt minua melko paljon. Työssä kyynisyys näkyy erityisesti ns. vakiasiakkaita kohdatessa. Ensimmäisenä ajatuksena on, että eikö tuokin narkki voisi jo hypätä vaikka junan alle.
Menikö sulla oikeasti yl 5v päästä tuohon pisteeseen? Luupää tarjosi puolessa välissä kesätöitä kaatokakkua työkavereille kun oman kerroksen asukki hirttäytyi antennijohtoon. Sääli ettei kännykkäkameroita ollut vielä tuolloin, olis meinaan saanut aika hienon selfien....


;)
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#50

Viesti T-T »

luupää kirjoitti:
htt kirjoitti: Reilut 5 ja ½ vuotta olen työskennellyt kokopäiväisesti turvallisuusalalla pääasiassa järjestyksenpidollisissa kohteissa (mm. kauppakeskukset, sairaala ja julkinen liikenne) ja työ em. tehtävissä on kyynistänyt minua melko paljon. Työssä kyynisyys näkyy erityisesti ns. vakiasiakkaita kohdatessa. Ensimmäisenä ajatuksena on, että eikö tuokin narkki voisi jo hypätä vaikka junan alle.
Menikö sulla oikeasti yl 5v päästä tuohon pisteeseen? Luupää tarjosi puolessa välissä kesätöitä kaatokakkua työkavereille kun oman kerroksen asukki hirttäytyi antennijohtoon. Sääli ettei kännykkäkameroita ollut vielä tuolloin, olis meinaan saanut aika hienon selfien....


;)
:)

Mutta noin muuten, niin se väsymys tulee siitä aikas huutavasta ristiriidasta, kun pitäisi ajatella, ja edustaa kuin normi-ihminen, mutta se mitä näkee noin päivittäin sitten pakottaa ajattelemaan jotain ihan muuta.
Mä taisin muokata tuossa vähän aikaa sitten esimerkiksi yhdestä ihmettelijästä kertaheitolla kyynisemmän kun oli aikaa jutella.
Pyörätuolilla matkustavan setämiehen päälle olivat meidän laatumamut hyökkineet. Lähtivät kuitenkin karkuun kun huusi apua.
Setä kysyi kohteliaasti, että eikö näille voi tehdä mitään.
(kohteliaasti vastailin, että)
- Ei oikein voi. Ne häiriköi ihan joka päivä. Ne poistetaan monta kertaa, ja sitten kun ne tekee jotain tarpeeksi tyhmää, niin ne otetaan kiinni. Seuraavana päivänä sitten sama juttu uudestaan.
Tää on tällaista.

Perusarkea. Toivottavasti nyt puukottais toisiaan kerran ihan kunnolla.

Tai kerran oli ihq tilanne, kun sellaiset hömpät nätit tytöt paineli paikkaan, jossa oli tätä ihmispskaa. Kritisoivat samalla meitä vähän sillai rasismiin viitaten. Työkaveri katteli sitä pskaa ja alkoi luettelemaan "tolla on pari raiskausta, tolla on useampi pahoinpitely...jne" ja juuri samalla hetkellä yks niistä kakoista tulee naisten väliin, että "Mhitässs täällä??"
Toivotettiin tytöille päivänjatkoa ja lähdettiin meneen.
Täntyylisiä tilanteita tapahtuu useinkin. Eka torutaan ja sitten tarvitaan apua. Olen parhaani mukaan lopettanut sen avun tarjoamisen näille, ellei sitten ole aivan pakko.

Tänäkin viikonloppuna on ties minkälaista ihmistä liikenteessä, ja kaikista parhaiten sen yleiskuvan näkee ne henkilöt jotka joutuu seuraan tätä.
Mutta kaikista parhaiten sitten asioiden laidan tietävät muut henkilöt :smt003


Eikä pidä ottaa niin tosissaan. Päin v1ttuahan kaikki menee, mutta ihan jännä että millä ja kuinka monella eri tavoin tavoin :D
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#51

Viesti Mjölnir »

Minä olin kolme vuotta JV:na ja se riitti. Huomasi, että alkaa vihaamaan ihmisiä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
jjs
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 200
Lauteille: Helmikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#52

Viesti jjs »

Mjölnir on ihana! <3! Anteeksi offtopic.
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Re: Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#53

Viesti Daddy »

T-T kirjoitti:
luupää kirjoitti:
htt kirjoitti: Reilut 5 ja ½ vuotta olen työskennellyt kokopäiväisesti turvallisuusalalla pääasiassa järjestyksenpidollisissa kohteissa (mm. kauppakeskukset, sairaala ja julkinen liikenne) ja työ em. tehtävissä on kyynistänyt minua melko paljon. Työssä kyynisyys näkyy erityisesti ns. vakiasiakkaita kohdatessa. Ensimmäisenä ajatuksena on, että eikö tuokin narkki voisi jo hypätä vaikka junan alle.
Menikö sulla oikeasti yl 5v päästä tuohon pisteeseen? Luupää tarjosi puolessa välissä kesätöitä kaatokakkua työkavereille kun oman kerroksen asukki hirttäytyi antennijohtoon. Sääli ettei kännykkäkameroita ollut vielä tuolloin, olis meinaan saanut aika hienon selfien....


;)
:)

Mutta noin muuten, niin se väsymys tulee siitä aikas huutavasta ristiriidasta, kun pitäisi ajatella, ja edustaa kuin normi-ihminen, mutta se mitä näkee noin päivittäin sitten pakottaa ajattelemaan jotain ihan muuta.
Mä taisin muokata tuossa vähän aikaa sitten esimerkiksi yhdestä ihmettelijästä kertaheitolla kyynisemmän kun oli aikaa jutella.
Pyörätuolilla matkustavan setämiehen päälle olivat meidän laatumamut hyökkineet. Lähtivät kuitenkin karkuun kun huusi apua.
Setä kysyi kohteliaasti, että eikö näille voi tehdä mitään.
(kohteliaasti vastailin, että)
- Ei oikein voi. Ne häiriköi ihan joka päivä. Ne poistetaan monta kertaa, ja sitten kun ne tekee jotain tarpeeksi tyhmää, niin ne otetaan kiinni. Seuraavana päivänä sitten sama juttu uudestaan.
Tää on tällaista.

Perusarkea. Toivottavasti nyt puukottais toisiaan kerran ihan kunnolla.

Tai kerran oli ihq tilanne, kun sellaiset hömpät nätit tytöt paineli paikkaan, jossa oli tätä ihmispskaa. Kritisoivat samalla meitä vähän sillai rasismiin viitaten. Työkaveri katteli sitä pskaa ja alkoi luettelemaan "tolla on pari raiskausta, tolla on useampi pahoinpitely...jne" ja juuri samalla hetkellä yks niistä kakoista tulee naisten väliin, että "Mhitässs täällä??"
Toivotettiin tytöille päivänjatkoa ja lähdettiin meneen.
Täntyylisiä tilanteita tapahtuu useinkin. Eka torutaan ja sitten tarvitaan apua. Olen parhaani mukaan lopettanut sen avun tarjoamisen näille, ellei sitten ole aivan pakko.

Tänäkin viikonloppuna on ties minkälaista ihmistä liikenteessä, ja kaikista parhaiten sen yleiskuvan näkee ne henkilöt jotka joutuu seuraan tätä.
Mutta kaikista parhaiten sitten asioiden laidan tietävät muut henkilöt :smt003


Eikä pidä ottaa niin tosissaan. Päin v1ttuahan kaikki menee, mutta ihan jännä että millä ja kuinka monella eri tavoin tavoin :D
Joo toi ristiriita.siitä miten pitäis.olla ja miten oikeasti on, syö kyllä miestä. Varsinkin kun "suuri yleisö" ei ole tietoinen tuosta ristiriidasta. Vartioiden voimankäyttöoikeutta paheksutaan ellei haluta peräti kokonasn pois. Poliisien Taseria pidetään sähkökidutusvermeenä vaikka on vähiten vahinkoa.aiheuttava kampe shit-hits-the-fan tilanteisiin. Jne ect yms.

Jostain luin, että tyypillinen poliisi on oikeamielinen, haluaa puolustaa oikeutta ja on sitoutunut. Samat jutut varmaan koskee yksityistäkin puolta. Kuten yhteistä varmaan on fiilis siitä, että noita pitää toteuttaa epäsymmetrisin ehdoin - ikäänkuin shakkipeli, jossa valkoisilta olisi jo ennen peliin alkua viety muutama nappula pois.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#54

Viesti nomad »

Lasse Candé kirjoitti: Minkätyyppiistä "kutsumusta" tuohon hommaan on noin muuten kuin rahan ja kenties kavereiden takia? Elikkäs lyhyesti miksi joku tekee tuota duunia?
Selitä kutsumus. Jotkut tykkää tyttärestä ja toiset salmiakista. Mulle tulee ainakin aina hyvä fiilis kun kusipää on paketissa ja hyvis saa jatkaa elämäänsä ilman yllätysseksin, keklukeuhkon, omaisuuden äkillisen vähenemisen tai jonkun muun yllättävän aspektin elämään ilmaantumisen takia. Ja koska on paljon ihmisiä, jotka ei edes tahdo siitä mitään tietää ja mä satun syystä tai toisesta olemaan kohtuullisen hyvä tässä hommassa, niin perkkelläs. Tehrähän pois.

On aikoja, jolloin tahtoo pois, mutta kun menee pois, niin ei oikein osaa olla mitenkään päin. Vähän niinkun akan kanssa oleminen. Sietämätöntä shittiä mutta ei oikein mopo toimi ilmankaan.
T-T kirjoitti: "Mies voi lähteä turva-alalta, mutta turva-ala ei miehestä."
- tähän joku fiksu ajattelija
En ny noilla sanoilla, mut mä ainakin joskus noin sanoin (kuultuani sen joskus joltain toiselta, jota en tähän hätään muista). :evil:

Ylipotkija: Lainaukset korjattu.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#55

Viesti sivarinlötkö »

No vuosi Kakolanmäellä ilman palkkaa kyynisti sen verran että tässä on lopputulos :D pipari ihmiset on idiootteja keskimäärin. Kaltereiden molemmilta puolilta löytyy neroja, hulluja ja psykopaatteja.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#56

Viesti sivarinlötkö »

JV:een duuniin ei muuta kutsumusta ole kuin se että haluaa pahoinpidellä ihmisiä muka-laillisesti ja pomottaa pienempiään.
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3282
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#57

Viesti sinappi »

sivarinlötkö kirjoitti: JV:een duuniin ei muuta kutsumusta ole kuin se että haluaa pahoinpidellä ihmisiä muka-laillisesti ja pomottaa pienempiään.
Miten sinun jiu-jitsu-seurassasi suhtaudutaan siihen, miten alituisesti harjoituspäiväkirjassasi ja muissa aiheissa tällä foorumilla vihjailet rikosten tekemisestä ja huumausaineiden tai huumaavien lääkkeiden käytöstä?

Uskon, että mielipiteeseesi järjestyksenvalvojista vaikuttavat omalta kannaltasi negatiiviset asiakaskohtaamiset, ja luomasi projektio siitä, että muissa on oltava vikaa koska sinussa ei ole. Oikeasti saattaa olla niin, että olet omalla toiminnallasi ansainnut jonkin toimenpiteen kohteeksi joutumisen, minkä hyväksyminen voi tietysti olla raskasta.
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#58

Viesti Invictus »

Pahoittelen offtipikkia, mutta noihin pariin edelliseen viestiin liittyen... Tunnen joitakin ihmisiä joiden mielestä vartijat, jv:t yms ovat lähtökohtaisesti jotain militantteja sadistisia sosiopaatteja, vähintään. Tuntemieni kohdalla nuo jakautuu tasan kahteen ryhmään, siihen jonka mielestä kaikki mitenkään mihinkään auktoriteettiin liittyvä on hanurista "koska se nyt vaan on" ja toinen ryhmä on sitten se joka on tai on ollut melko aktiivisesti näiden "asiakkaana". Tuon jälkimmäisen porukan mielestä tulisi voida perseillä, irvailla ja sössöttää kuosissa jossa ei tajua todellisuudesta yhtään mitään, kaatuilla ja oksennella ympäriinsä ja esittää uhkauksia yms jne ja samaanaikaan saada täysin 100% asiallista "palvelua" vastineeksi, mutta omalla kohdalla ainakin terve järki sanoo että homma ei toimi noin. Joskus todella nuorena olen itsekin humalapäissäni saanut parisen kertaa jotain niin mhtavia neronleimauksia päähäni, että siihen on joutunut jv/poliisi puuttumaan mutta ei kyllä tuottanut vaikeuksia tajuta että sain ihan sitä mitä tilasin eli ei ylipäätänsä kannata sikailla jos ei halua "asiakkaaksi". Jos tämä kohta menee pieleen niin ei ainakaan kannata hankaloittaa tilannetta syyttämällä yhteiskuntaa ja viljelemällä tappouhkauksia niille jotka vain tekee työtänsä tai jotain...
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#59

Viesti nomad »

sivarinlötkö kirjoitti: JV:een duuniin ei muuta kutsumusta ole kuin se että haluaa pahoinpidellä ihmisiä muka-laillisesti ja pomottaa pienempiään.
Joko saa?
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Onko suojelu- tai turva-ammattisi kyynistänyt ja kovettanut sinua?

#60

Viesti T-T »

sivarinlötkö kirjoitti: JV:een duuniin ei muuta kutsumusta ole kuin se että haluaa pahoinpidellä ihmisiä muka-laillisesti ja pomottaa pienempiään.
Kyllä ja

- Ne ovat myös koulukiusattuja
- käyttävät testoja
- puuttuvat toisten asioihin
- eivät puutu silloin kuin pitäisi
- ovat huumorintajuttomia
- rumia
- idiootteja, natseja
- eivät ole päässeet poliisikouluun
- provosoivat
- eivät osaa puhua
- puhuvat epäselvästi kun asiat joutuu toistaan moneen kertaan
- kuulevat ilmeisesti paremmin pidemmiltä etäisyyksiltä
- tapaavat usein henkilöitä jotka ovat olleet heidän äitin, vaimon tai jonkun muun sukulaisen kanssa sillai
- Heille vannotaan paljon asioita
- ovat epäpäteviä
- ovat huonopalkkaisia
- eivät uskalla tapella
- ja painivat liikaa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 36 kurkkijaa