Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Poliisi vapaalla

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Poliisi vapaalla

#31

Viesti T-T »

TRU kirjoitti: No ei kai ne poliisit lähtökohtaisesti sen vähemmän käytä alkoholia kun muidenkaan ammattien edustajat? Samalla lailla ne virkamiehet kiskoo ja ne pakolliset känniääliöt löytyy joukosta...juurikin näitä s**tanan virkamerkinheiluttajia.

Itse olen työaikana kiskonut alkoholia ihan virkatehtävänä mutta se tietysti on vähän toinen juttu kuin mistä ketjun aloittaja puhuu. Sitäpaitsi en nykyisin edes vapaalla pidä koko virkamerkkiä mukana, paitsi silloin kun virka-ase on kannossa. Mutta viihteelle en missään tapauksessa ota mokomaa läpyskää mukaan ja asetta vielä vähemmän :D

Mutta joo, joskus on pakko ottaa työhommissa...koettakaas vääntyä johonkin Kallion räkälään ja sanoa "kivennäisvesi, kiitos" niin se piilottelu on aika pitkälti sitten siinä...

Mutta ketjun aloittajan kuvaamaa viihteellä tapahtuvaa virkamerkin esittelyä halveksin syvästi.

TRU
Ot.

Paksumpi takki tai takkia vähän ulkona kiinni, kun sen heiluessa taseri vilkkuu kun kääntyy nopeesti. Voit kuitata jollekulle. brushteeth

toisaalta taas oon ääneen työkaverille kironnu "ihme hörhö laahustajia" joka kertoi, että kyseessä on poliisit.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Poliisi vapaalla

#32

Viesti bodyguard »

Niin, jos nyt jonkun omaisuutta menee poisottamaan niin sen pitäisi perustua johonkin lakiin mutta tuollaista pykälää ei ole ainakaan minun silmiini näkynyt. Muutenkin tuollaisten toimenpiteiden kohdalla kannattaa oikeasti selvitää ne perusteet sille eikä luottaa kaverin kertomaan. Niin paljon disinformaatiota liikkuu ihan kokeneiden ammattilaistenkin toimesta.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 3355
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Poliisi vapaalla

#33

Viesti Daddy »

bodyguard kirjoitti: Muutenkin tuollaisten toimenpiteiden kohdalla kannattaa oikeasti selvitää ne perusteet sille eikä luottaa kaverin kertomaan.
Mihin tämä palsta tuntuu olevan varsin erinomainen paikka :kiitos:
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 3

Poliisi vapaalla

#34

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

TRU kirjoitti: Samalla lailla ne virkamiehet kiskoo ja ne pakolliset känniääliöt löytyy joukosta...juurikin näitä s**tanan virkamerkinheiluttajia.
Veikkaisin että nuo virkamerkin heiluttelutapaukset ovat loppujen lopuksi aika harvassa. Turva-alalla tuo puskaradio ja juttujen ajan mittaan kasvaminen tuntui olevan enemmän normi kuin poikkeus.

Mitä noihin soluttautujiin tulee, niin veikkaan kyllä että heidän läsnäolonsa menee porukoilta useimmiten ohi. Juutuin ruuhkaan Johtajan virkaanastujaisjuhlien aikana ja pari liikennettä ohjannutta poliisia oli ihan aikuisten oikeasti spurgun näköisiä. Pitkä liimaletti, pitkä helvetin epäsiisti parta jne…
:D
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Poliisi vapaalla

#35

Viesti bodyguard »

Daddy kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Muutenkin tuollaisten toimenpiteiden kohdalla kannattaa oikeasti selvitää ne perusteet sille eikä luottaa kaverin kertomaan.
Mihin tämä palsta tuntuu olevan varsin erinomainen paikka :kiitos:
Niin, suosittelisin kyllä varmistamaan vielä jostain luotettavammasta lähteestä kuin meikäläisen keskustelufoorumihorinoista. :D

luupää kirjoitti: Mitä noihin soluttautujiin tulee, niin veikkaan kyllä että heidän läsnäolonsa menee porukoilta useimmiten ohi. Juutuin ruuhkaan Johtajan virkaanastujaisjuhlien aikana ja pari liikennettä ohjannutta poliisia oli ihan aikuisten oikeasti spurgun näköisiä. Pitkä liimaletti, pitkä helvetin epäsiisti parta jne…
:D
Joo. Aina naurattaa kun porukka on niin mehuissaan kun ovat spotanneet jonkun poliisin joka seisoo siilitukkaisena joku koira talutushihnassa festarin portin pielessä ja sitten leveillään että "Kyllä mä noi kytät tunnistan". Se että joku on siviiliasussa on ehkä vähän eri juttu kun se että joku koittaa oikeasti esittää jotain muuta kuin poliisia eikä ne ammattimiehet ehkä ihan noin helppoja ole tunnistaa :smt003

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4155
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Re: Poliisi vapaalla

#36

Viesti YJT »

TRU kirjoitti: Mutta ketjun aloittajan kuvaamaa viihteellä tapahtuvaa virkamerkin esittelyä halveksin syvästi.
Jep, jos mokailee niin pitää tajuta olla ammatistaan hiljaa. Tuolla tavalla asettaa aika monet ikävään välikäteen, ja antaa itsestään idiootin kuvan.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 3355
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Poliisi vapaalla

#37

Viesti Daddy »

bodyguard kirjoitti:
Daddy kirjoitti:
Mihin tämä palsta tuntuu olevan varsin erinomainen paikka :kiitos:
Niin, suosittelisin kyllä varmistamaan vielä jostain luotettavammasta lähteestä kuin meikäläisen keskustelufoorumihorinoista. :D
Kiitokseni oli kaikille vastaajille, erityisesti teille/niille alan ammattilaisille, joilta vielä riittää intoa vastailla tyhmiin kysymyksiini. :bow:

Mutta mikähän tuo luotettavampi lähde voisi olla?
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Poliisi vapaalla

#38

Viesti bodyguard »

http://www.finlex.fi" onclick="window.open(this.href);return false; on aika hyvä sekä esim. viralliset oppimateriaalit.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
TRU
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 293
Lauteille: Lokakuu 2008

Poliisi vapaalla

#39

Viesti TRU »

luupää kirjoitti: ...Juutuin ruuhkaan Johtajan virkaanastujaisjuhlien aikana ja pari liikennettä ohjannutta poliisia oli ihan aikuisten oikeasti spurgun näköisiä. Pitkä liimaletti, pitkä helvetin epäsiisti parta jne…
:D
:D olet päässyt tutustumaan Pääkaupunkiseudun poliisitoiminnan anomaliaan, nimittäin Poliisisoittokuntaan. Tämä porukkahan koostuu muusikoista jotka on pikakoulutettu "poliiseiksi"...tämä jengi tekee pillipiiparoinnin ohella liikenteenvalvontaa PK-seudulla ja heidän läsnäolonsa maantiellä valitettavasti kyllä tunnistaa. Monilla ulkoinen habitus kun on lähempänä ylipainoista, kevätauringon ahavoittamaa rantojen hampparia kuin virkapukuvelvollista virkamiestä...

Aikamoisella myötähäpeällä tätä "poliisityötä" virkaveljetkin joskus seurailee. Musiikkipuolessa ei sen sijaan ole valittamista, siinä ovat ammattilaisia.

TRU
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 3

Poliisi vapaalla

#40

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

TRU kirjoitti: :D olet päässyt tutustumaan Pääkaupunkiseudun poliisitoiminnan anomaliaan, nimittäin Poliisisoittokuntaan.
...se siitä teh karatevaistosta... :ainiin: :smt003
Kuvake
SirSamuel
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 854
Lauteille: Maaliskuu 2010

Poliisi vapaalla

#41

Viesti SirSamuel »

Jos viedään keskustelua ketjun aloituksesta toiseen suuntaan eli missä olis kamalan kiva ku joku tulis sen virkamerkin kans? Mulle ei ainakaan ole osunu, että jeesiä olis vapaalla olevalta poliisilta tullu. Siis hyvinkin voi olla muttei ainakaan apua tarjonneet ole itseään poliisiksi maininneet! Siis sen mitä olen töissä ollu..noita vapaaehtoisen pelastuspalvelun hommia nyt ei lasketa!!! Otetaan nyt vaikka tilanne, että olen ison myymäläketjun tavaratalossa vartijana. Olen yksin(tietenkin)! Minulla on siinä kemppari osastolla kolme naista puhutuksella joilta on livahtanu kaupan omaisuutta vaatteiden sisään runsain mitoin. Kun he siinä aloittavat perinteisen itkupotkuraivarihäröpallon ja tavaroiden hävittämisen niin siinä kohtaa se selän takaa ylläri yllärinä tuleva poliisi(vaikkakin vapaalla) olis lähes taivaallisen mukava apupaketti! Eipä vaan ole vielä kuulunu..siis vielä..!?! Pieni aavistus kuitenkin mulla on, että mikäli tilanteesta ohitse sattuisikin poliisi kulkemaan hän vain hymyilisi leukansa kipeäksi..ja saman tekisi myös vapaalla olevat vartijat. Kun ei sitä enää vapaalla jaksais ja sillee! Illalla tai seuraavana päivänä sit soittavat ehkä ja v*ttuilevat :D
"Ainoastaan erinomaisen lahjakkaita hoitajia, joiden luotettavuutta ja tarkkuutta on monta kertaa koeteltu, voipi lääkäri ottaa lähimmiksi apulaisikseen operationeissa ja haavain sitelemisessä, täten osoittaen ikäänkuin erityistä kunnioitusta hoitajaa kohtaan." (T Billroth: Käsikirja sairainhoidossa, 1885)
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 3355
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Poliisi vapaalla

#42

Viesti Daddy »

bodyguard kirjoitti: http://www.finlex.fi" onclick="window.open(this.href);return false; on aika hyvä sekä esim. viralliset oppimateriaalit.
Juu, finlexiä koitin onnettomasti selata, kuten voi ketjun alkupäästä huomata... Hieman haasteellinen paikka, kun niin moni asia ja laki vaikuttaa kenties ehkä johonkin pykälän tulkintaan jne... Tunnen välillä itseni niin kovin pieneksi finlexin ääressä :oops:

Saako noita virallisia oppimateriaaleja jostain tämmöinen meikäläinen tavan tossunkuluttaja?
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Poliisi vapaalla

#43

Viesti Mjölnir »

Daddy kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: http://www.finlex.fi" onclick="window.open(this.href);return false; on aika hyvä sekä esim. viralliset oppimateriaalit.
Juu, finlexiä koitin onnettomasti selata, kuten voi ketjun alkupäästä huomata... Hieman haasteellinen paikka, kun niin moni asia ja laki vaikuttaa kenties ehkä johonkin pykälän tulkintaan jne... Tunnen välillä itseni niin kovin pieneksi finlexin ääressä :oops:

Saako noita virallisia oppimateriaaleja jostain tämmöinen meikäläinen tavan tossunkuluttaja?
Täältä ainakin löytyy jotain materiaalia:

klik
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Poliisi vapaalla

#44

Viesti L.K. »

Luulen että ihan aidosti osaa vapaalla olevista konstuista ei vaan kiinnosta alkaa vapaalla vääntämään/touhuamaan asiakkaidensa kanssa tai muiden epäkohtien kanssa, varsinkin jos sitä on jo hoitamassa joku (poke,vartija jne).

Ehkäpä myös yöelämässä humalaisena apuun tuleminen ei ole aina niin järkevääkään.

On toki varmasti tilanteita misssä sitä apua voisi ja pystyis tarjoamaan järkevästi ja hyvinkin.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4155
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Re: Poliisi vapaalla

#45

Viesti YJT »

Olen kyllä joukkoliikenteessä mennyt tilanteisiin väliin, tosin virkamerkillä matkustaminen vähän niin kuin velvoittaakin. Joskus olen ilmoittanut näppäreistä, rattijuopoista ja murtomiehistä, mutta niinhän ne tavalliset kansalaisetkin.

Kerran - pari olen katsellut alkamaisillaan olevaa vk-tilannetta sillä silmällä, mutta ei ole tarvinnut puuttua.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: shakkinyrkkeilija ja 59 kurkkijaa