Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Asiakkaan ja potilaan fyysinen hallinta

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16103
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Asiakkaan ja potilaan fyysinen hallinta

#61

Viesti Kari Aittomäki »

Katotaas..

Nää juttelut tuppaa kuoleentumaan jahka osallistumani, schade.
Haluan vielä korostaa että en siis ratkaissut mitään, olinpa vaan apuna eräässä dementoitumisen kipupisteessä.
Silkasti intuitiolla.

Ennyt malta olla kertomatta anekdoottia kyseisen tapauksen tiimoilta.
Mun duunivuoro kesti siis 21-07. 7/7. Parhautta.
Pidin tapanani pitää sen muuallakuvaamani chillailutuokion eli iltajäähdytyksen siinä korvilla-23.
Varjoa, venyttelyä, aihioita.
Asukkaat kas kun tuhisi lääkeuniensa alkusukelluksessa ja olin siten sijoittunut että kuulin kyllä jos joku heräs ja saatoin rientää..

Nyt en kuullu.
Täätapaus oli heränny, kuullu tuhinani ja hiipiny varovasti ovelleen, sai jopa aukastua hiljaa..
Tuli kohti, moodissa.. siis ikäänkuin tilannetajuisena.
Bokrausasennossa. Otti varjoa siinä kerallani ja kun kurottelin bokrauskielen yli ja ohi.. oli mukana, ajoittain.
Eli me kommunikoitiin, sanattomasti.
Ja siinä miehessä oli sellanen soundi että tää.. ei ollu varsinaisesti ekakerta. Vaan tuttujuttu.

Filipino saattaa miehen tunteakin, on, oli faijansa frendin koulukavereita.

Sitte, tuo Vanhakangen kommentti dementoituneesta Aittomäestä..
Se mielikuva hoitotoimista oli varsin kova motivaattori omaishoitajuuteni loppusuoralla, koskien siis vanhempaa versiota.
Äijä alko olla hyvin arveluttava, mm kaikki talon puukot mulla oli lukkojen takana.
Mutta mä en saattanu hyväksyä laitosvaihtoehtoa... ei.
Vaikka ne parhaansa tekeeki.. ei.
Ei mun isäni kohdasta.

mutta oli se raskasta, jestamandeera.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Asiakkaan ja potilaan fyysinen hallinta

#62

Viesti obmijoy »

tämä on mun näkökulmalla elämän langan sallimuksen käsikirjoitusta
Aiton oli selvittävä elossa niistä kaikista keikoista jotta vanhemat sai hoitajan ja se pikkulikka äitinsä kanssa tukijan
sillä niin hauras on elämä

viime viikolla muuten lehdestä luin raksaheebo oli elementtihomissa istunut tauolle ja elementit kaatuneet päälle henki heti pois,
itsekin raksoilla oleen a pidän niitä hommia kaikein vaaralisimpina vaikka se vaara ei siellä niin henkilöidy kun turva-alalla

kai munki piti selvitä tähän asti että ehin näytää pojalle, että kaikenlaista pitäs tehä eikä jäädä huuteleen että "poliisi on epäreilu"
tekemällä törmää suuriin persooniin, suuret persoonat kertovat senkin kun olivat joskus pieniä ja he huomaavat pienissä tulevaa suuruuden siementä.
On hienoa lukea ja elää kanssa isompien ihmisten, on komeaa katsoa yläviistoon ja miettiä tonne asti en ehtinyt, mutta kuljin edes pienen tovin samaan suuntaan.

Jokisen on kuljettava se oma polku, nöyrät oppivat muilta... kaikki on helppoa paitsi ymmärtäminen silloinkun pitäs... koska silloin kivet polulla suuntaavat huomion pois ymärtämisestä ja jotain pientä "tuskimpa edes merkittävää" jää huomaamatta näin nöyräkin tekee virheen, mutta niistähän oppii,,,

ja en oikeestaan tiedä enään mitä kirjoitan taidan mennä nukkuun.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93920
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Asiakkaan ja potilaan fyysinen hallinta

#63

Viesti Mika »

Oikeusasiamies on kommentoinut.
Oikeusasiamies Petri Jääskeläinen on huolissaan mielisairaaloiden henkilökunnan tehtävänjaosta.

Jääskeläinen on tehnyt tulkintansa Nuivanniemen sairaalaan tekemänsä vierailun perusteella.

Jääskeläisen mukaan vartiointisopimus mielisairaalassa sisältää tehtäviä, joiden suorittamiseen vartijoiden toimivalta ei näytä riittävän. Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi hoidossa avustaminen ja potilaan raudoittaminen kuljetuksen ajaksi.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Asiakkaan ja potilaan fyysinen hallinta

#64

Viesti Pyrkele »

Jep.
Itse olen tolkuttanut töissä tuota jo ainakin vuoden päivät. Ongelma on ollut siinä että edes vartijat eivät ole ilmeisesti tienneet omista asioistaan. Tai heillä ei ole kiinnostanut.
Meinasin toisaalta seuraavan kerran kun joku kehoittaa vartijaa pitämään potilaasta kiinni, kun hän pistää piikin, ehottaa että vartija tulis vaikka sitten aamulla pesemään osastolle perseitä, kun hoitotyökin näyttää heille kuuluvan
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Asiakkaan ja potilaan fyysinen hallinta

#65

Viesti L.K. »

Luulenpa, että tuossa on sekin, että vartijat varmaan harvemmin halusivat "heittäytyä" hankalaksi vaan halusivat avustaa hoitohenkilökuntaa, varsinkin jos näkivtä että potilas on oikeasti hankala.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
SirSamuel
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 854
Lauteille: Maaliskuu 2010

Asiakkaan ja potilaan fyysinen hallinta

#66

Viesti SirSamuel »

Hoito-alallakin on vedetty tää 'bisnes' aika nahkoihin. Minimillä pitää tulla toimeen ja mieluummin jos siitäkin sais vielä pari käsiparia karsittua niin kirstun päällä istuva Roope-setä kiittäisi(tai eihän se kiitä mutta hykerltelee kumminkin itsekseen)! Sit kun näillä käytävillä pyörii yks 'toimettoman' näköinen kaveri haalareissa niin sillehän voi pikkuse kiirettä yrittää helpottaa :badgrin: Tyyliin: "Veisitsä ton yksin tonne erkkaan...joo joo niin pitäis hoitaja olla joo..mutta vie kumminkin..ihan jees tyyppi se on!" tai "Viittikkö vähä nostaa tosta lakanasta..voisit vähä pitää sitä pappaa siinä kyljellään jooh..hei annakko ne tippavehkeet siitä vielä."

Näitä tulee muuallakin kuin kukkuu sairaalassa mutta kyl minä tykkään hoitohommassa avustaa! Oppii joskus jotain uuttakin :) Toki jos joku meneekin mönkään niin siinähän sitä sit ollaan kelloportinkadulla ihmettelemässä, että mitäs tuli tehtyä!

Mutta hyvä kun joku tätä avaa...koska jotain meikäläisiä se tyhjän sängyn työntelykin vatuttaa... :lol:
"Ainoastaan erinomaisen lahjakkaita hoitajia, joiden luotettavuutta ja tarkkuutta on monta kertaa koeteltu, voipi lääkäri ottaa lähimmiksi apulaisikseen operationeissa ja haavain sitelemisessä, täten osoittaen ikäänkuin erityistä kunnioitusta hoitajaa kohtaan." (T Billroth: Käsikirja sairainhoidossa, 1885)
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Asiakkaan ja potilaan fyysinen hallinta

#67

Viesti Pyrkele »

Noh. Itte tykkään lähinnä nillittää näistä asioista ja sanoa että asioiden pitää muuttua. Sitte teen niinku aina ennenki on tehty.
Meillähän ei vartijat ole avustanu hoitotoimissa muuten kuin pitämällä ihmistä kiinni kun hoitaja lykkää piikin. Tämähän on selvästi vartijan oikeuksien ulottumattomissa. Eipä sinänsä, hyvin monesti se piikin lykkääminenki on ollu hoitajanki oikeuksien ulottumattomissa.

Näen tämän oikeusasiamiehen lausunnon positiivisena, koska tuolla toivottavasti herätetään vartiointifirmat ja sairaanhoitopiirit sekä kunnat ym. siihen että niiden toimintaa on muutettava.
Tiedän että esim. tk-osastoilla on siellä täällä potilaita jotka eivät minun mielestä kuuluisi nyky lainsäädännön puitteissa sinne. Esim. jotku psykogeriatriset potilaat saattavat olla hyvinkin väkivaltaisia ja heitä sitten saatetaan ajoittain rauhoitella nukkumaan piikkilääkityksen muodossa. Toimivia lääkkeitä, mutta perusterveydenhuollossa ei hirveästi tulisi pakkolääkintää edelleenkään harrastaa.

Nyt mie toivon että tämä lausunto hiukan hankaloittaa osastoilla hoitajien toimintaa ja luo paineita lähettää esim. erikoissairaanhoidon arvioon potilaita jotka kuuluisivat tälläisen hoidon piiriin. Tämä loisi toivottavasti paineita luoda uudestaan esim. pieniä psykogeriatrisia yksiköitä jotka toimisivat mielenterveyslain puitteissa.

Tai sitte jos edes lakeja muutettais niin, että sais hoitajat ja vartijat työskennellä yhessä niin, ettei heidän oikeusturva vaarantuisi, kun tehään mitä häätyy.

Toive numero 1 ei kyllä toteudu ikinä.
Mutta jos tuo kakkonen edes.

no ei sekään kyllä
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 26 kurkkijaa