Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Tyhmiä kysymyksiä jv-hommista

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Tyhmiä kysymyksiä jv-hommista

#16

Viesti Mjölnir »

Daddy kirjoitti: Lisää tyhmiä kysymyksiä:

JV:n voimankäyttövälineisiin kuuluu myös muoviset siteet. Tämä ei kaiketi tarkoita sitä, että voipi käydä Biltemasta hakemassa muovisia nippusiteitä ja niillä raudoittelee asiakkaita. Eli tarviiko olla jotkut just tietynmoiset ao käyttöä varten valmistetut, vai riittääkö että nipparin leveys on riittävä?
Ei niitä ole speksattu mitenkään, eli juu, riittää bilteman nipparit.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Tyhmiä kysymyksiä jv-hommista

#17

Viesti Daddy »

Mjölnir kirjoitti: Ei niitä ole speksattu mitenkään, eli juu, riittää bilteman nipparit.
Minä kiitän :lippaan
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Tyhmiä kysymyksiä jv-hommista

#18

Viesti Mjölnir »

disclaimeri vielä: en löytänyt ainakaan asetusta (vast) jossa ne olisi speksattu. Myöskään puolustushallinnossa mitään standardia sitomiseen käytettäville nippusiteille ei ole. Meillä on hallinnollinen määräys, joka kieltää nippusiteiden irroittamisen ranteesta veitsellä / vast teräaseella :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Tyhmiä kysymyksiä jv-hommista

#19

Viesti n0k »

Ota huomioon, että stressitilanteessa saattaa kädet täristä ja on vaikea laittaa niitä nippusiteitä kiinni, ja jos veijari rimpuilee kaupan päälle, niin ainakaan yhdellä kädellä niitä ei saa kiinni millään :)
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Tyhmiä kysymyksiä jv-hommista

#20

Viesti Mjölnir »

n0k kirjoitti: Ota huomioon, että stressitilanteessa saattaa kädet täristä ja on vaikea laittaa niitä nippusiteitä kiinni, ja jos veijari rimpuilee kaupan päälle, niin ainakaan yhdellä kädellä niitä ei saa kiinni millään :)
Juu, ei saa.

Ja kahdella kädelläkin käytettäväksi ne tulee olla valmiiksi jo pujotettu huulille, että se pystyy tärisevin käsin laittamaan kiinni.

edit:
mä laitan nippusiteet siten kiinni, että kun on saatu raudoituskääntö tehtyä, ja kohdehenkilö on vatsallaan ja hallinnassa, pistän siteestä tehdyn lenkin omaan ranteeseen kiristämättä sitä, tosin, ja sen jälkeen kohdehenkilön kädet kämmenselistä yhteen. Sitten pujotan lenkin omasta ranteesta kohdehenkilön ranteisiin, pitäen sormista sillä kädellä, jossa ranteessa lenkki on.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Pyjamasankari
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1878
Lauteille: Joulukuu 2008

Tyhmiä kysymyksiä jv-hommista

#21

Viesti Pyjamasankari »

n0k kirjoitti: Ota huomioon, että stressitilanteessa saattaa kädet täristä ja on vaikea laittaa niitä nippusiteitä kiinni, ja jos veijari rimpuilee kaupan päälle, niin ainakaan yhdellä kädellä niitä ei saa kiinni millään :)
Toki niistä lenkki pitää valmiiksi tehdä jo kantoon ottaessa. Ei tarvii muuta kuin pujottaa ja kiristää.

EDIT: mjölnir kerkes väliin.
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Tyhmiä kysymyksiä jv-hommista

#22

Viesti T-T »

brushteeth

Kuva
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Tyhmiä kysymyksiä jv-hommista

#23

Viesti nomad »

Kannattaa hakea ihan leveät ja pitkät nipparit ja tehdä pari tuplalenkkiä jos meinaa käyttää, koska

a) Jos nipparit menee rannenahkasta läpi, tulee verta. Jos tulee verta, tulee monesti sanomista. Tästä syystä leveät, itse suosin vajaa sentin levysiä.
b) Kuten aiemmin jo todettiin, nippareiden asentaminen urpålle stressitilanteessa on jo muutenkin /c:stä, valmiit lenkit ovat gutaa. Mutta, useimmat nipparit ovat liian lyhyitä.
c) Niitä semmoisia nippareita, joissa on avaimenpaikkakin löytyy, käyvät monta kertaa. Ja esmes GK tekee valmiita kertakäyttörautoja suht huokeeseen hintaan, jotka ovat narumaiset eivätkä siten jää repsottamaan tai vie paljoa tilaa taskussa. Näitä itse käytän pukuhommissa kun ei kehtaa romua pitää vyöllä. Miksei muutenkin. Ainakin so import gk:n romua myy, kannattaapi kysellä ja tilata vaikka parit kokeeksi.

edit: Juu ja veitten kanssa avaaminen on myös tuskaa. Kannattaa pitää nahkamies tai muut saksimaiset /pihtimäiset värkit messissä. Turvavyöleikkuri on monesti kova sana.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Tyhmiä kysymyksiä jv-hommista

#24

Viesti Presenter »

Kynsileikkurit ovat myös kätevät eivätkä vie tilaa saati paina juuri yhtään.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16104
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Tyhmiä kysymyksiä jv-hommista

#25

Viesti Kari Aittomäki »

Kynsileikkurit?
Onhan se nyt tuhannesti machompaa ottaa kääntäri jostain mukavasta piilosta ja avata se sahalaita niputetun turhakkeen näkökentässä.
- Äläpä liiku, kakkakikkare. Mä vähä leikkaan.

Ja pakko kaise on tässä vaiheessa tunnustaa että kyllä..
Jos se puuskupuh raudoitusta vastusti, se otti raudat/nipparit vastaan joko varotettuna ja yhteistyöhalusena tai sitte alitajuisena.
Puudutuspiikin antaminen ei ole vaikeaakaan ku on opetellu mihin ja miten ja millä voimalla.
Silleen ikäänkuin huomaamatta, muinatyttöinä.
SeppoN
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 38
Lauteille: Helmikuu 2011

Tyhmiä kysymyksiä jv-hommista

#26

Viesti SeppoN »

Hei, nyt menee raakasti ot mutta huomasin aistivani sopivien nippareiden puutteen...no nyt loppu puute mulla olis muutama sata noin sentin levyistä ja puoli metriä pitkää nippusidettä joutilaana pyörimässä nurkissa. Jos joku tarvii niin soittoa peliin, ei ole sitten kalliita.
0452301610
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Tyhmiä kysymyksiä jv-hommista

#27

Viesti Daddy »

Tälleen ihan rookiena meikäläiselle on haastavin paikka on känniset, äkäpäiset naiset. Siis just ne, jotka on sen tuhannen kännissä, aggret pinnassa ja pienimmästäkin kosketuksesta aloittavat jumalattoman rähinän siitä, kuinka naisiin ei saa koskea jne ect yms.

Luonnollisesti ympärillä on äijäporukkaa, joilla heti herää mahdottomat ritarinvaistot jos poke härnää tämmöistä viatonta neitosta.

Jos tuommoinen äkäpäinen naisihminen on vaan kertakaikkiaan pakko poistaa, niin mitä raati suosittelee?
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Tyhmiä kysymyksiä jv-hommista

#28

Viesti Kyynikko »

Äänekäs "käskyttäminen" koko ajan, ei niin että huudat "Stop resisting, stop resisting, DOWN DOWN!!" ;) Vaan "Hei lopeta JO, sä et voi käydä IHMISTEN PÄÄLLE, et sä VOI KÄYDÄ IHMISIIN KÄSIKSI, portsaria EI lyödä, se on tää tai poliisit" jne jnejne ihan sama mitä se on tehnyt. Pääasia että vaikuttaa siltä että ämmä on kilahtanut oikeasti väkivaltaiseksi. Vie enemmän ohjaamalla ja halausotteilla kuin lukoilla, hysterioissaan vielä rikkoo itsensä. Tämä siis jos on pubi jne missä ympärillä olevat kuulevat puheen.



Yökerhon täydeltä tanssilattialta suosittelen NOPEAA poistamista vaikka missä ninjaotteessa ainakin narikkaan asti. On sitten tilaa ja työkavereita hoidella niitä mahdollisia prinssirohkeita. Jos siis olet yksin tilanteessa.

EDIT: Niin tämä siis mikäli frouva ei ole puheella suostunut lähtemään ja on jo lievää ohjausta vastaan ryhtynyt juntturoimaan ja keräämään sympatiapisteitä p-llunnälkäisiltä puoliatareilta. Puhevaiheessa vetoaisin ämmän kaverihin niin ettei kohde kuule. Siihen miten noloa on viedä Pirjo-Liisa käsi selän takana ovesta ulos. Itse ne kantturat eivät vauhtiin päästyään yleensä puhetta kuuntele ;)
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Tyhmiä kysymyksiä jv-hommista

#29

Viesti bodyguard »

Äläkä saatana ainakaan peukuta.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Tyhmiä kysymyksiä jv-hommista

#30

Viesti T-T »

:D jestas sitä kakkamyrskyä....

Kyynikko jo vastaskin, mutta se on semmoista saamarin shouta, jossa kannattaa vähän näytellä.
Eli teet asiat ja juttelut vähän sillain korostetun rauhallisesti.
Sitten tarvittaessa nainen nopeasti kantoon ja toiseen tilaan, jossa on mahdollista paremmin jutella ja selvittää asiaa myös prinssien kanssa. (tietysti voi myös istuttaa naikkosen tarpeeksi kauas baarin ovesta ja mennä nojaan narikkaan ja kertoo prinsseille, että "nyt ei jaksa! se on tuolla ja ihan kunnossa"...toimii myös)

Kato vähän sitä, että ei ihan vapaasti pääsis vetään munille, ja koita varoo myös teräviä kynsiä ja puremista.

Tosiportsarit reenaa äksyllä kissalla, joka pitäisi laittaa kuljetuslaatikkoon....
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 35 kurkkijaa