Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo Blue

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Defendo Blue

#151

Viesti T-T »

Mjölnir kirjoitti: On monta kertaa kokeiltu ja toimii suurella todennäköisyydellä. Epäilen, että suorituksessa on joku perustavaa laatua oleva virhe, jos se ei toimi useimmiten
Kohteliaasti sanottu, että treenin puutetta :smt003

Pitää vielä funtsailla sitä.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#152

Viesti Mjölnir »

T-T kirjoitti: Tuli tuolta defendo-ketjusta tekniikoiden toimivuudesta sellainen mieleen, että olen useita tekniikoita käyttänyt onnistuneesti jopa aikas hankalissakin tilanteissa.

Mutta yhtä en o saanu ikinä toimii, eli raudoituskääntöä. Mä syytän tästä hölmöä tosielämäukea, joka ei vaan käytä kroppaansa sillai kuten pitäisi, vaikka ei laittaisi kauheasti edes hanttiin. Ollaan tästä samasta ongelmasta puhuttu myös kavereiden kanssa....Onko se todettu optimaallisimmaksi kääntötavaksi yksin kääntöä avoimessa tilassa tehtäessä mihinkä perustuen?

Oon itte sen vaihtanu tuohon mikä näkyy tällä videolla noin 0:28 eteenpäin, ja siitäkin sellainen vähän raivotyöntöversio. Hyvin on toiminut ja saman on todennut ainakin yksi kaveri.

[youtube][/youtube]
Öö, mikä tuossa on se perustavaa laatua oleva ero? Tuo jalalla tehtynä on yksi versio, jota opetamme myös Perustekniikan variaationa. Ja sitten, jos se uke ei käänny, niin yksi järjestelmän trouble shootingeista on laittaa toinen jalka naaman eteen

Edit : pääsetkö lokakuussa kehä-karhujen seminaariin, voin näyttää sen sulle siellä?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Defendo Blue

#153

Viesti T-T »

Mjölnir kirjoitti:
T-T kirjoitti: Tuli tuolta defendo-ketjusta tekniikoiden toimivuudesta sellainen mieleen, että olen useita tekniikoita käyttänyt onnistuneesti jopa aikas hankalissakin tilanteissa.

Mutta yhtä en o saanu ikinä toimii, eli raudoituskääntöä. Mä syytän tästä hölmöä tosielämäukea, joka ei vaan käytä kroppaansa sillai kuten pitäisi, vaikka ei laittaisi kauheasti edes hanttiin. Ollaan tästä samasta ongelmasta puhuttu myös kavereiden kanssa....Onko se todettu optimaallisimmaksi kääntötavaksi yksin kääntöä avoimessa tilassa tehtäessä mihinkä perustuen?

Oon itte sen vaihtanu tuohon mikä näkyy tällä videolla noin 0:28 eteenpäin, ja siitäkin sellainen vähän raivotyöntöversio. Hyvin on toiminut ja saman on todennut ainakin yksi kaveri.

[youtube][/youtube]
Öö, mikä tuossa on se perustavaa laatua oleva ero? Tuo jalalla tehtynä on yksi versio, jota opetamme myös Perustekniikan variaationa. Ja sitten, jos se uke ei käänny, niin yksi järjestelmän trouble shootingeista on laittaa toinen jalka naaman eteen
Mä mietin miten mä kirjoittaisin sen tekstimuodossa, mutta hankalaa on. Mä muistelisin että teillä käytettiin ennemmän käden "vääntöä" siihen kääntämiseen.
Mutta sitten höpöttelen omiani, jos toi on yksi teidän varianteista.

edit.

Yritän päästä, ja kiitos!

edit. 2

Onko päivä(t) jo varmistunu?
Teurassika
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 68
Lauteille: Lokakuu 2010

Defendo Blue

#154

Viesti Teurassika »

Itsekään en edes treeneissä saa riittävän hyvällä prosentilla tuota kääntöä toimimaan siinä ns. perusmallissa, joka käsittääkseni on se, että toisella kädellä kiinni kämmenselästä ja toisella vivutus kyynärpään alta. Tuolla T-T:n videon tavalla, eli kahdella kädellä kämmenselästä kiinni ja polvella runttaamalla prosentti nousee jo kohtalaiseksi, mutta kaikkein varmimmin homman olen saanut toimimaan yksinkertaisesti toiselle puolelle astumalla, ja kättä vääntämällä (=kiertämällä) ja vetämällä. Se on riittävän yksinkertainen tälläiselle yksinkertaiselle kaverille. Sen ainoan kerran kun oikeassa elämässä olen hommaaa päässyt kokeilemaan, niin juuri tuota "varminta" tapaa kokeilemalla se silloin sattui toimimaan. Tunsin itseni kuninkaaksi :smt003

Mutta tässäkin on varmasti kyse siitä, että en vaan osaa.

Tässä siis tuo tyyli jolla sen parhaiten saan onnistumaan. Ajasta 31,25 lähtien.
[youtube][/youtube]

Btw, se kerta kun sitä käytin oli elämäni ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen voimankäyttötilanne. Tuli jokseenkin hölmö olo siitä kuinka helposti se kävi kaikenkaikkiaan. En treeneissä olisi varmaan ikinä sillä suorituksella saanut mitään onnistumaan. Tällä kertaa homma meni niin mutkattomasti, että ihan kuin mitään muuta en olisi elämässäni tehnytkään kuin vasaralukkoa. Nooh, kaipa seuraavalla kerralla se todellisuus läjähtää vasten kasvoja kuin märkä koira.
voipa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1040
Lauteille: Huhtikuu 2005

Defendo Blue

#155

Viesti voipa »

Teurassika kirjoitti: Itsekään en edes treeneissä saa riittävän hyvällä prosentilla tuota kääntöä toimimaan siinä ns. perusmallissa, joka käsittääkseni on se, että toisella kädellä kiinni kämmenselästä ja toisella vivutus kyynärpään alta. Tuolla T-T:n videon tavalla, eli kahdella kädellä kämmenselästä kiinni ja polvella runttaamalla prosentti nousee jo kohtalaiseksi, mutta kaikkein varmimmin homman olen saanut toimimaan yksinkertaisesti toiselle puolelle astumalla, ja kättä vääntämällä (=kiertämällä) ja vetämällä.
Siinä jää ongelmaksi vielä se, että kohdehenkilö pystyy sitä vetämistä edelleen helposti vastustamaan, kokeilkaa vaikka.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#156

Viesti Mjölnir »

T-T kirjoitti: Onko päivä(t) jo varmistunu?
Ainakin mut on tilattu Järvenpäähän 6.10. klo 10:00 alkaen.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#157

Viesti Mjölnir »

T-T kirjoitti: Mä muistelisin että teillä käytettiin ennemmän käden "vääntöä" siihen kääntämiseen.
Mutta sitten höpöttelen omiani, jos toi on yksi teidän varianteista.
Se "kyynärlukko"-versio on perustekniikka, ja siihen on pari varianttia, eli tuo jalalla kääntäminen, jos esim on vaikka voimankäyttöväline toisessa kädessä, ja sitten, jos hippi ( :smt003 ) on niin pieni, että se lähtee liukumaan käännön mukana, astutaan toinen jalka kasvojen eteen, niin liike pysähtyy ja kääntö toimii.

Tätä on tosiaan kokeiltu monesti livenä. Yksi vika voi myös olla se, ettei tee sitä aloitusta niin reippaasti, että kohdehenkilöä sattuu käteen ja sen jälkeen olkapäähän. K=K (kipu on kontrolli)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Defendo Blue

#158

Viesti T-T »

Mjölnir kirjoitti:
T-T kirjoitti: Onko päivä(t) jo varmistunu?
Ainakin mut on tilattu Järvenpäähän 6.10. klo 10:00 alkaen.
Voi tietysti olla, että ne on tilannut sut sinne vain ihasteltavaksi :) . Mutta koitan silti päästä, ellen pääse taas lämpimään ennen sitä.
Mjölnir kirjoitti:
T-T kirjoitti: Mä muistelisin että teillä käytettiin ennemmän käden "vääntöä" siihen kääntämiseen.
Mutta sitten höpöttelen omiani, jos toi on yksi teidän varianteista.
Se "kyynärlukko"-versio on perustekniikka, ja siihen on pari varianttia, eli tuo jalalla kääntäminen, jos esim on vaikka voimankäyttöväline toisessa kädessä, ja sitten, jos hippi ( :smt003 ) on niin pieni, että se lähtee liukumaan käännön mukana, astutaan toinen jalka kasvojen eteen, niin liike pysähtyy ja kääntö toimii.

Tätä on tosiaan kokeiltu monesti livenä. Yksi vika voi myös olla se, ettei tee sitä aloitusta niin reippaasti, että kohdehenkilöä sattuu käteen ja sen jälkeen olkapäähän. K=K (kipu on kontrolli)
Tota pitää tosiaan vielä reenata, ja hyvä jos saan siihen vähän apua. Mulla se hippi on lähtenyt vähän liikaa "liukuun", ja muutenkin se kääntö on tositilanteissa ollut semmoinen "onsenytperkele"-raivotyöntö versio. Toiminut, mutta jos sen saan vähemmällä vaivalla siistimmin, niin se ei ole koskaan pahitteeksi :D

Noin muuten niin defendo tekniikoista päästä alasvienti-ja siitä käsi hallintaan ja paino kyljelle (ja ihan hitusen varovasti päälle :D ) sovelluksen oon tehnyt onnistuneesti parhaimmillaan 4 kertaa yhtenä iltana.
Plus kilpi on tullut tarpeeseen. Kerran ihan oikeeseenkin sellaiseen, kun tuli huitomista vähän joka suunnalta.
Plus nyppäystä kans monesti on tullut harrastettua. Toimii vaikka ei pääse ihan taaksekaan. Siinä sivussakin on jo paremmassa paikassa.

Tuollainen nopea kenttätestausyhteenveto :D

Mutta paljon jää paitsi itteltä, kun ei o tullut lajireeneissä pahemmin käytyä. Katotaan jos siihen sais vähän muutosta.
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Re: Defendo Blue

#159

Viesti Daddy »

Muutaman kerran pääsin koittamaan treeneissä tuota raudoituskääntöä ja vaikeus oli juuri tuo mainittu hipin liukuminen käännön "alta". Jalka naaman eteen oli tähän toimiva lääke kieltämättä.

Jotain siis tuossa raudoituskäännössä on "vialla" kun se ei toimi niinkuin muut Defendon tekniikat - eli kuin se kuuluisa junan vessa. Hyvä kun asiaan ottaa kantaa ja varsinkin pohtii vetäjätaso!
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Fingerlock
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6
Lauteille: Kesäkuu 2012

Re: Defendo Blue

#160

Viesti Fingerlock »

Daddy kirjoitti: Muutaman kerran pääsin koittamaan treeneissä tuota raudoituskääntöä ja vaikeus oli juuri tuo mainittu hipin liukuminen käännön "alta". Jalka naaman eteen oli tähän toimiva lääke kieltämättä.

Jotain siis tuossa raudoituskäännössä on "vialla" kun se ei toimi niinkuin muut Defendon tekniikat - eli kuin se kuuluisa junan vessa. Hyvä kun asiaan ottaa kantaa ja varsinkin pohtii vetäjätaso!
Terve, itse olen tehnyt ko. käännön kaikki variaatiot kentällä ja tämä 1-vaihtoehto vaatii oikeasti hyvän KipuKontrollin tämä saadaan aikaan kun se "pystyssä"oleva käsi on suorana ja siihen kohdistuu heti alusta K=K, ei ole hipit eikä muutkaan pyörinyt altapois tämänjälkeen. 2-versiona pidän tosiaan sitä kun astutaan jalalla "pään yli", käytän sitä jos kohdehenkilö on huimaus/lääke/alkohoolin vaikutuksessa syystä jotta koen sen antavan "askeleen"verran lisää toiminta halua kohteelle. 3-versiota jossa ohjataan kohdetta omalla jalalla käyttäisin tilanteessa jossa on monta "niputettavaa" kohdetta ja on oikeasti kiire. Blue tason 2 tekniikoina käydään läpi myös parin kanssa tehtävä kääntö ja se on kyllä niin tiukkapaketti ettei siitäkään hipit yms kääntyile eikä venkoile.

Summasum.. luotan ko tekniikkaan kuin siihen junan vessaan. Puolustuspuheenvuoro pidetty ja palaute vastaanotettu :)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#161

Viesti Mjölnir »

Taas olisi hyvä mahdollisuus tulla toteamaan itse, ensi sunnuntaina 6.10. minä olen pitämässä ilosanomanjakoa Järvenpäässä, sitten vuorossa on iso tapahtuma Turussa, Kouluttajina Antti Nurmi, Istvan Nagy ja Tomasz Maczuga (Tomasz on teleskooppipatukkaexpertti), sitten Valkeakoskella on 23.11. pimeä- ja hämärätoimintaseminaari, jossa käytetään voimaa valaisun seurana, vetäjinä Jokisen Jussi ja minä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#162

Viesti Mjölnir »

Puolan kolleegat ovat tehneet mainosmateriaalia lavastamattomista pätkisitä, joita kuvattiin viime Defendo Blue -ohjaajakoulutuksessa Unkarissa:

[youtube][/youtube]
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Defendo Blue

#163

Viesti JanneM »

Aika tyylikäs video. :D
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007

Defendo Blue

#164

Viesti Kuusikko »

Mjölnir kirjoitti: Taas olisi hyvä mahdollisuus tulla toteamaan itse, ensi sunnuntaina 6.10. minä olen pitämässä ilosanomanjakoa Järvenpäässä, sitten vuorossa on iso tapahtuma Turussa, Kouluttajina Antti Nurmi, Istvan Nagy ja Tomasz Maczuga (Tomasz on teleskooppipatukkaexpertti), sitten Valkeakoskella on 23.11. pimeä- ja hämärätoimintaseminaari, jossa käytetään voimaa valaisun seurana, vetäjinä Jokisen Jussi ja minä.
Tässä viestissä on Kas-Pin vahvana... :lol:
Feo, Fuerte y Formal
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Defendo Blue

#165

Viesti T-T »

Aikasemmin oli murjotusta siitä raudoituskäännöstä. En päässyt seminaarille, mutta jäi vaivaan niin pahasti, että tuli yhteen vaiheeseen reenattua sitä aikas sfiidusti. Nyt menee sujuvammin. Ongelma oli vajaa nosto...ei muuta.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 27 kurkkijaa