Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo Blue

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#136

Viesti Mika »

Jaska, mitä lakia tai asetusta tuo Defendon logo rikkoo?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Defendo Blue

#137

Viesti Paanari »

Vähä-älyisenä ja mistään mitään ymmärämättömänä hallintoalamaisena en suinkaan, tohdi läteä ruotimaan logon antamaa viestiä tyyliin: paetkaa pakanat poliisi pökkii pistimellä persuuksille...
Joo, jos esitetään nk. esivaltaa niin pitäis sentään joku roti olla..
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Defendo Blue

#138

Viesti bodyguard »

Kyllä. Samaten kun Rajavartiolaitoksen logosta tulee kuva että ensin lyödään miekalla ja sitten usutetaan karhu kimppuun. Aika karua toimintaa esivallalta.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Defendo Blue

#139

Viesti Totte »

JULKINENPAIKKA eikö keskustelu foorumi ole julkinen paikka?
Tuli pitkästä aikaa naurettua oikein ääneen, oli meinaan sen verta yllättävä käänne väittelyssä :)
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Defendo Blue

#140

Viesti Paanari »

bodyguard kirjoitti: Kyllä. Samaten kun Rajavartiolaitoksen logosta tulee kuva että ensin lyödään miekalla ja sitten usutetaan karhu kimppuun. Aika karua toimintaa esivallalta.
Höpöhöpö,Bg takas kouluun mun mielestä siinä hallinto alamaisen miekka katkasee päälle rynnivän velkojan kaulan(verottaja varsinkin auto asioissa). Rajalaitoksen loko on komia ja näyttää kansan voiman, nooo possunpää virkamiekassa ei näytä uhtä vakuuttavalta...
Mutta, aiheeseen mitä se logo viestii?
Viranomaisten ylivaltaa?
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#141

Viesti Mjölnir »

Fairbairn & Sykes tikarien heraldinen selitys on, että ne viittaavat lajin "innoittajaan" W.E. Fairbairniin, ja yhteyteen toisen maailmansodan aikaisiin liittoutuneiden taistelutaitoihin.

Päivän "huumoripläjäys" lienee sitten käsitelty, sillä onhan noita teräaseita eri vaakunoissa ja sineteissä kautta historian esitelty.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007

Defendo Blue

#142

Viesti Kuusikko »

Kysyin viime talvena defendo-mieheltä myydäänkö teillä noita F-S tikareita, mutta tämä ei ollut edes nähnyt sellaisia livenä. Kait se on vain kumarrus lajin historialle, tuskin siinä sen ihmeempää sanomaa on? Mutta kait Paanari tämän jo tiesikin... :)
Feo, Fuerte y Formal
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#143

Viesti Mjölnir »

Kuusikko kirjoitti: Kysyin viime talvena defendo-mieheltä myydäänkö teillä noita F-S tikareita, mutta tämä ei ollut edes nähnyt sellaisia livenä.
Juu, eivät ne kuulu harjoitteluun tai kannettavaksi
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Defendo Blue

#144

Viesti Paanari »

Mjölnir kirjoitti:
Kuusikko kirjoitti: Kysyin viime talvena defendo-mieheltä myydäänkö teillä noita F-S tikareita, mutta tämä ei ollut edes nähnyt sellaisia livenä.
Juu, eivät ne kuulu harjoitteluun tai kannettavaksi
Ilon pilaajat :D
Joo, onhan tossa pursiseuran logassakin miekka ja aura sekä maakunnat...
Se sympoloi Topeliusmaisesti kuinka (Ylikangasta mukaillen) väkivallasta sananvaltaan, mitä jossain ei näe.... :chained:

Jaska tuo hilpeyden agitaattori ja .....
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#145

Viesti Mjölnir »

Mjölnir kirjoitti: Jos kesäkuun seminaari Keski-Suomessa ei osu aikatauluihin, niin lokakuussa on tarjolla seminaaria Järvenpäässä:
http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?f=25&t=18714" onclick="window.open(this.href);return false;
eli siis ennen tätä juhlavaa off topiccia, tästä oli puhe
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#146

Viesti Mika »

Paanari kirjoitti: Mutta, aiheeseen mitä se logo viestii?
Minulle se ainakin viestii siitä, että Defendossa ollaan tekemisissä vakavien uhkien kanssa. Sinä jotenkin käänsit sen ihan toisinpäin. Tärkeintähän on miten se on tarkoitettu tulkittavaksi. Totta kai tärkeää on myös se, miten muut sen tulkitsevat, mutta luulen sinun kantasi edustavan huomattavan marginaalista vähemmistöä.
MUOKKAUS: Nyt vasta luin uusimmat viestit (minulla vaihtui sivu). Asia lienee käsitelty :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 20211
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Defendo Blue

#147

Viesti JanneM »

Hei sinä oviapina, savitakki tai tinanappi... Tai muuten vaan voimankäytöstä ja itsepuolustuksesta kiinnostunut henkilö.
Tule treenaamaan sunnuntaina työhön soveltuvaa voimankäyttöä Aiheena toiminta yksin ja parin kanssa sekä raudoitukset.
Lisätietoja ja ilmoittautumiset info@defendojkl.com

Jussi Jokisen Defendo Blue seminaari - Defendo Jyväskylä

Kuva
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Defendo Blue

#148

Viesti Presenter »

Olikos muita potkulaisia kuin allekirjoittanut, @JanneM ja @firefighter paikalla?

Seminaari oli erittäin hyvä. Ensimmäinen 1½ tuntia käytiin läpi erilaisia tapoja kohdehenkilön kontrollointiin ja alasvientiin. Raudoituskääntöäkin taidettiin opetella näissä treeneissä, mutta vielä ei raudoitettu. Valtaosa alasvienneistä oli jo perus-Defendon puolelta tuttuja, mutta näihinkin tuli muutamia pieniä oivalluksia lisää. Toiset 1½ tuntia tehtiin sitten raudoituksia ja treenattiin parityöskentelyä.

Jokinen on asiantunteva ja hyvä ohjaaja. Treeneissä oli sopiva tekemisen meininki ja toistoja saatiin sisään kuitenkin ihan hyvä määrä, eikä tässä yhteydessä turhaan jumppaamiseen käytetty aikaa. Opetettavat asiat olivat pääosin melko yksinkertaisen toimivaa tavaraa.

Voin suositella lämpimästi, mikäli voimankäyttö on lähellä sydäntä tai sitä töissään tarvitsee.
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Defendo Blue

#149

Viesti T-T »

Tuli tuolta defendo-ketjusta tekniikoiden toimivuudesta sellainen mieleen, että olen useita tekniikoita käyttänyt onnistuneesti jopa aikas hankalissakin tilanteissa.

Mutta yhtä en o saanu ikinä toimii, eli raudoituskääntöä. Mä syytän tästä hölmöä tosielämäukea, joka ei vaan käytä kroppaansa sillai kuten pitäisi, vaikka ei laittaisi kauheasti edes hanttiin. Ollaan tästä samasta ongelmasta puhuttu myös kavereiden kanssa....Onko se todettu optimaallisimmaksi kääntötavaksi yksin kääntöä avoimessa tilassa tehtäessä mihinkä perustuen?

Oon itte sen vaihtanu tuohon mikä näkyy tällä videolla noin 0:28 eteenpäin, ja siitäkin sellainen vähän raivotyöntöversio. Hyvin on toiminut ja saman on todennut ainakin yksi kaveri.

[youtube][/youtube]
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#150

Viesti Mjölnir »

On monta kertaa kokeiltu ja toimii suurella todennäköisyydellä. Epäilen, että suorituksessa on joku perustavaa laatua oleva virhe, jos se ei toimi useimmiten
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 77 kurkkijaa