Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo Blue

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#1

Viesti Mjölnir »

Alustus:

Defendo Blue on erityisesti voimankäyttöhenkilöstölle tarkoitettu itsepuolustus- ja voimankäyttöjärjestelmä. Systeemi perustuu Scandinavian Defendon perustekniikoihin, sekä sisältää lisäksi käsirautojen ja muiden voimankäyttövälineiden käyttämisen "Defendo Style".

Defendo Blue'ssa on järjestetty jo kaksi ohjaajakoulutusta; ensimmäinen 2010 ja toinen 2011 toukokuussa. Ohjaajia löytyy tällä hetkellä Helsingin, Tampereen, Hämeenlinnan, Valkeakosken ja Lahden suunnalta.

Seminaareja järjestetään ympäri Suomea, seuraavana vuorossa on Jyväskylä 11.9.2011.

Lisäksi lajista voi lukea lisää seuraavasta Budoka-lehdestä, joka menee painoon ensi viikolla.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Defendo Blue

#2

Viesti Rojola »

Ovatko seminaarit tarkoitettu vain voimankäytön ammattilaisille, vai saavatko myös muut aiheesta kiinnostuneet osallistua?
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#3

Viesti Mjölnir »

Rojola kirjoitti: Ovatko seminaarit tarkoitettu vain voimankäytön ammattilaisille, vai saavatko myös muut aiheesta kiinnostuneet osallistua?
Ovat avoimet myös muille aiheesta kiinnostuneelle. Jonkilainen pohja kamppailusta olisi suotavaa, mutta jos itseäsi tarkoitat, niin voin kokemuksesta sanoa, että taitotaso riittää loistavasti.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Defendo Blue

#4

Viesti Rojola »

:bow:
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Defendo Blue

#5

Viesti n0k »

Siitä seuraava sitten löytyy Kuopiosta.
Defendo Blue voimankäyttö- / raudoitusseminaari Kuopio 15.10
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#6

Viesti Mjölnir »

Defendo Blue perustuu äksiisi-koulutukseen, eli harjoittelijoille opetetaan tekemään tiettyyn tilanteeseen tietty vaste, jota sitten toistetaan. Järjestelmä sopii siksi myös massakoulutukseen, jossa pitää kouluttaa isoa määrää henkilöitä ilman mahdollisuutta kovin henkilökohtaisten ominaisuuksien huomioonottoon.

Yksi tärkeä aspekti on, että koska järjestelmä pohjaa Scandinavian Defendoon, pystyy tekniikoita harjoittelemaan myös "normaaleissa" treeneissä, eivätkä erityiset ammattiryhmätreenit ole edellytyksiä taidon kehittämiselle ja ylläpitämiselle.

Seuraava pitämäni seminaari on siis Jyväskylässä 11.9. ja tämän jälkeen Antti "Turun Guru" Nurmi pitää seminaarin Kuopiossa 15.10.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Defendo Blue

#7

Viesti JanneM »

Jyväskylän Seminaarin paikat on viittä vaille menneet. Eli viisi paikkaa on vielä listassa Jyväskylän semmalle.
laita mailia info@defendojkl.com jos kiinnsotaa
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#8

Viesti Mjölnir »

Hyvin oli porukkaa Jyväskylän seminaarilla.

Nyt kun aika moni potkulainen on jo ko. lajiin tutustunut, niin jos haluaa jotain lisäselvennystä tai muuta kommentointia, niin tähän ketjuun vaan kysymyksiä.

Jyväskylän seminaarillahan raapaistiin vähän pintaa aiheesta, mutta mielestäni onnistunut paketti, jossa myös defendoa aiemmin harjoittelemattomat pääsivät jollain tavalla toteuttamaan systeemiä myös sovelletussa harjoittelussa.

Idea siis on, että järjestelmä on "työntantajaystävällinen", eli kouluttaminen on tehty helpoksi: ongelmatilanteisiin on kehitetty tietty vaste, jota sitten harjoitellaan. Erilaisten opeteltavien vasteiden määrä on pyritty pitämään minimaalisena, jotta niiden oppiminen olisi nopeampaa. Lajin filosofian mukaan hankalassa tilanteessa suorittaja tukeutuu perustoimintamalleihin, joiden kautta hommaa lähdetään ratkaisemaan.

Jyväskylän seminaarilla käytiin vain muutama perusjuttu läpi, jos paikalla olisi ollut ainoastaan jo defendoa harrastaneita, olisi tietysti nopeammin voitu mennä itse asiaan, kun perustekniikoita ei olisi tarvinnut ensin opettaa.

Perusosan eri osa-alueet
Aktiivinen toiminta:
-maahanviennit päähallinnasta
-maahanvienti kampilla taakse
-maahanvienti vetämällä olkapäästä eteen
-etäisyystekniikka

Käsirautojen käyttö:
-Raudoituskääntö ja rautojen laitto
-Ongelmatilanteiden hoito (kohdehenkilö kääntyy selälleen, vetää käsiä yhteen, kääntyy vatsalleen ja laittaa käsi joko rinnan tai vatsan alle

Reaktiivinen toiminta:
-Suojautuminen lyönneiltä (kohti päätä, kohti vatsan - lantion aluetta)
-Siirtyminen sisäpuolelta ulkopuolelle
-Otteista irroittautuminen (vaateote edestä, kyynärvarsikuristus takaa)

Paritekniikkasovellus
-toinen ottaa kädet haltuun, toinen ottaa päähallinnan
-kamppi taakse parilla
-jouha-nosto ja -kanto parilla


Jos kyseessä on homogeenisempi ammattiryhmä, eli kannetaan tiettyä välineistöä, olen ottanut mukaan harjoitteisiin patukan, sumuttimen ja ampuma-aseen käytön, mikäli tällaisia on kannossa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#9

Viesti Mjölnir »

Defendo Blue -ohjaajakoulutuksesta oli juttua tänään ilmestyneessä Kontrolli -lehden numerossa 3-2011. Aiemminkin on jo ollut "Kontrolli Treenaa" Artikkeli.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#10

Viesti Mjölnir »

Defendo Blue -seminaari järjestetään lokakuussa myös Helsingissä:

Vetäjänä Petteri Kantola, paikka HMAC, treeniä 4 tuntia, hinta 30€.

http://www.facebook.com/event.php?eid=225238097534925" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Defendo Blue

#11

Viesti nomad »

Onkos tuon sisältö samankaltainen sen jyskylän reissun kanssa?
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#12

Viesti Mjölnir »

nomad kirjoitti: Onkos tuon sisältö samankaltainen sen jyskylän reissun kanssa?
Laitan infoa, kun sisältö päätetään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#13

Viesti Mjölnir »

Defendo Blue DVD-paketti on suunniteltu ilmestyvän loppuvuodesta. Lisää infoa tulee varmasti, kun julkaisupäivä varmistuu.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#14

Viesti Mjölnir »

Mjölnir kirjoitti:
nomad kirjoitti: Onkos tuon sisältö samankaltainen sen jyskylän reissun kanssa?
Laitan infoa, kun sisältö päätetään.
pysty- ja maassahallintojen sekä käsirautojen käytön lisäksi tulee patukan käyttöä ja suljetun teleskooppipatukan / lyhyen kepin / taskulampun (vast) käyttöä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 111
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Blue

#15

Viesti Mjölnir »

Turussa on seuraavan kerran seminaari 26. marraskuuta 2011 klo 11:00 - 16:00. Vetäjä Antti Nurmi.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 32 kurkkijaa